راهنمای خرید قهوه ساز و اسپرسو ساز

زمان مطالعه: 5 دقیقه

قهوه با عطر و طعم فوق‌العاده و خواص بی‌شمار از پرطرفدارترین نوشیدنی‌ها در دنیاست. بسیاری از افراد هر روز صبح خود را با عطر و طعم قهوه آغاز می‌کنند و برخی دیگر نیز برای رفع خستگی‌های روزمره، نوشیدن قهوه را انتخاب می‌کنند. قهوه انواع مختلف داشته و دم کردن هر نوع آن روش خاصی دارد. بدین منظور دستگاه‌های قهوه ساز ساخته شده‌اند تا این نیاز را برآورده کرده و قهوه را در کمترین زمان و به بهترین شکل آماده کنند. می‌توان گفت قهوه ساز از اصلی ترین تجهیزات کافی شاپ است. اگر شما هم از طرفدارهای عطر و طعم قهوه هستید، در ادامه با انواع دستگاه قهوه ساز و نحوه عملکرد آن آشنا شوید تا بتوانید مناسب‌ترین نوع این دستگاه را انتخاب کنید.

حتما ببینید: لیست قیمت قهوه ساز

 در ادامه با انواع دستگاه قهوه ساز و نحوه عملکرد آن آشنا شوید تا بتوانید مناسب‌ترین نوع این دستگاه را انتخاب کنید.

انواع قهوه ساز

همان طور که از نام این دستگاه مشخص است، دستگاه‌های قهوه ساز یا قهوه جوش از تجهیزات آشپزخانه صنعتی هستند که برای درست کردن و دم کردن قهوه مورد استفاده قرار می‌گیرند. دستگاه‌های قهوه ساز بسته به نوع قهوه به انواع مختلف تقسیم می شوند و هر یک عملکرد متفاوتی دارند. طبیعی است که نحوه‌ی دم کردن قهوه ترک با قهوه فرانسه متفاوت است. افراد بسته به نوع قهوه‌ای که به آن‌ علاقه دارند می‌توانند قهوه ساز مورد نظر خود را انتخاب کرده و برای مصارف خانگی و یا محیط کار خود از آن استفاده کنند.

دستگاه اسپرسو ساز

اسپرسو نام یک نوع قهوه است که پس از عمل آمدن در دستگاه اسپرسو ساز، به صورت قهوه غلیظ به همراه خامه روی آن حاصل می شود. اگر اهل نوشیدن قهوه غلیظ هستید، حتما دستگاه اسپرسو ساز را انتخاب کنید. این دستگاه در شکل‌ها و ظرفیت‌های مختلف با برند‌های گوناگون در بازار موجود است. از جمله مدل‌های دستگاه اسپرسو ساز می‌توان به نوع اتوماتیک و نیمه اتوماتیک آن اشاره کرد. اسپرسو ساز خانگی با کارکردی آسان و ابعاد مناسب، برای مصارف خانگی و اسپرسوساز کپسولی برای کارکرد حرفه‌ای از جمله رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها مناسب است. نوع برخی از نمونه‌های این دستگاه دو کاره بوده و می‌تواند به صورت هم‌زمان قهوه اسپرسو و فرانسه را در دو خروجی جداگانه آماده کند.

به طور کلی روش کار و نحوه عملکرد دستگاه اسپرسو ساز در مدل‌های مختلف به این صورت است که آب جوش با فشار خیلی زیاد از میان دانه‌های قهوه‌ی آسیاب شده و از یک فیلتر می‌گذرد و قهوه اسپرسو غلیظ با کف روی آن (کرم قهوه) درست می‌شود. در نتیجه مهمترین نکته در دستکاه‌های اسپرسو ساز، میزان فشار بخار است. استفاده از دستگاه اسپرسو ساز تنها به درست کردن قهوه اسپرسو محدود نمی‌شود. بلکه با استفاده از آن می‌توان نوشیدنی‌های دیگری از جمله کاپوچینو، لاته و کن‌پانا نیز درست کرد. از آن جا که قیمت دستگاه اسپرسو ساز گران است، دستگاه اسپرسو ساز دستی نیز بدون نیاز به برق وجود دارد که از طریق نیرویی که به اهرم دستگاه وارد می‌شود، اسپرسو را تولید می‌کند.

 اگر اهل نوشیدن قهوه غلیظ هستید، حتما دستگاه اسپرسو ساز را انتخاب کنید.

دستگاه قهوه ساز صنعتی

دستگاه‌های قهوه ساز صنعتی در ابعاد بزرگ و ظرفیت‌های بیشتر معمولا در کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌ها که تعداد سرو قهوه به ویژه قهوه اسپرسو در آن‌ها زیاد است، مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دستگاه‌ها اغلب به عنوان دستگاه اسپرسو ساز صنعتی به فروش می‌رسند. دستگاه‌های قهوه ساز صنعتی با دارا بودن چهار گروپ (شات) با سرعت و تعداد بیشتر و مدت زمان کمتر قهوه تولید می‌کنند و قابلیت‌های آن‌ها بیشتر از نوع خانگی دستگاه است.

دستگاه‌های قهوه ساز صنعتی در ابعاد بزرگ و ظرفیت‌های بیشتر معمولا در کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌ها که تعداد سرو قهوه به ویژه قهوه اسپرسو در آن‌ها زیاد است، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دستگاه قهوه ساز کپسولی

دستگاه‌های قهوه ساز کپسولی با کپسول‌های مخصوص در طعم‌ها و درجه‌های مختلف کار می‌کنند. کپسول قهوه محفظه‌ای است که به اندازه‌ی یک فنجان، قهوه در داخل خود دارد. در نتیجه نیازی به اندازه‌گیری قهوه توسط افراد نیست. داخل کپسول، قهوه‌ی تازه و آسیاب شده قرار دارد که محفظه، عطر و طعم آن را در خود حفظ می‌کند. جنس این کپسول‌ها معمولا از پلاستیک مخصوص با بافت بسیار محکم و عایق است که در زیر آن لایه‌ای مشبک با روزنه‌های درشت برای عبور آب قرار گرفته است. پشت این لایه‌ی مشبک، قهوه‌ی آسیاب شده و بعد از آن لایه‌ی مشبک دیگری وجود دارد. قهوه پس از ترکیب با آب از این روزنه‌ها عبور کرده و وارد فنجان می‌شود. در واقع هر کپسول قهوه از ۸ لایه تشکیل شده است که با قرار گرفتن داخل دستگاه قهوه ساز کپسولی، قهوه‌ای تازه و با کیفیت را تولید می‌کنند. دستگاه‌های قهوه ساز کپسولی نیز برای تهیه قهوه از فشار بخار آب استفاده می‌کنند. برای استفاده از این قهوه ساز ابتدا داخل مخزن آن آب می‌ریزند و کپسول مورد نظر را در دستگاه قرار می‌دهند. پس از روشن کردن دستگاه، قهوه در کمتر از دو دقیقه آماده خواهد بود.

قهوه ساز خانگی

هر یک از دستگاه‌های ذکر شده در ابعاد کوچک به عنوان دستگاه قهوه ساز خانگی شناخته می‌شوند. اما معمولا منظور از دستگاه‌های قهوه ساز خانگی، دستگاه قهوه ساز فیلتری یا قهوه ساز قطره‌ای است. دستگاه‌های قهوه ساز خانگی در مدل‌ها، شکل‌ها و اندازه‌های مختلف وجود دارند اما اجزای تشکیل دهنده‌ی همه‌‌ی آن‌ها مشترک است؛

  • مخزن آب برای ریختن آب سرد، جوش آمدن و ریخته شدن بر روی قهوه؛
  • مخزن قهوه با توری از جنس پلاستیک، فلز یا کاغذ (یک بار مصرف) برای جدا کردن قهوه‌ی آسیاب شده از نوشیدنی؛
  • قوری زیر دستگاه که قهوه‌ی آماده شده داخل آن ریخته می‌شود.

نحوه عملکرد دستگاه‌های قهوه ساز خانگی برقی به این صورت است که ابتدا قهوه آسیاب ‌شده را در فیلتر (کاغذی یا فلزی) ریخته و آن را داخل قیف دستگاه قرار می‌‌دهند (معمولا به ازای هر ۱۲۰ میلی لیتر آب، ۷ گرم قهوه آسیاب شده داخل فیلتر دستگاه می‌ریزند). سپس آب سرد داخل مخزن، پس از روشن شدن دستگاه به نقطه‌ی جوش می‌رسد و درون قیف ریخته می‌شود. در قسمت خروجی دستگاه، قوری مخصوص از جنس شیشه یا سرامیک وجود دارد که قهوه‌ی نهایی، بعد از ریخته شدن آب جوش روی قهوه‌ی آسیاب شده، داخل آن ریخته می‌شود. کار با دستگاه قهوه ساز خانگی فیلتری بسیار آسان است و به دلیل عملکرد اتوماتیک آن، امکان خطا هنگام استفاده از آن وجود ندارد.

 کار با دستگاه قهوه ساز خانگی فیلتری بسیار آسان است و به دلیل عملکرد اتوماتیک آن، امکان خطا هنگام استفاده از آن وجود ندارد.

قهوه ساز دستی

قهوه‌ساز دستی برای کار به برق نیاز ندارند و کم‌جا و سبک هستند. در نتیجه می‌توان به سادگی آن‌ها را حمل و در محل کار یا سفر از آن‌ها استفاده کرد. برخی از انواع قهوه ساز دستی در نوع برقی نیز وجود دارند که می‌توان آن‌ها را با باطری ماشین نیز شارژ کرد. از جمله انواع  قهوه ساز دستی می‌توان به اسپرسو ساز مسافرتی اشاره کرد.

خرید دستگاه اسپرسو ساز

اگر دارای کافی شاپ یا رستوران هستید یا دوست دارید در منزل قوه درست کنید، می‌توانید انواع دستگاه قهوه ساز و اسپرسو ساز را از ویترین نت به طور آنلاین سفارش دهید. در ویترین نت می‌توانید پس از بررسی انواع قهوه ساز از لحاظ قیمتريال کاربرد و مشخصات فنی و … نوع مناسب خود را انتخاب کنید و پس از تماس یا کارشناسان ویترین نت قبل از خرید، مشاوره تخصصی و رایگان دریافت کنید. با خرید قهوه ساز از ویترین نت، می‌توانید مطمئن باشید که مناسب ترین دستگاه را انتخاب کرده اید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *