کباب پز گازی؛ یکی از محبوب‌ترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی

زمان مطالعه: 4 دقیقه

کباب پز یکی از دستگاه‌های پر کاربرد در تجهیزات آشپزخانه صنعتی است که به افزایش راندمان کار آشپزها در رستوران‌ها و کترینگ‌ها کمک کرده است. این دستگاه‌ سال‌هاست جایگزین نیروی انسانی شده و انواع کباب و جوجه کباب را با بالاترین کیفیت در کمترین زمان ممکن می‌پزد و آماده می‌کند. در نتیجه امروزه رستوران‌ها، کترینگ‌ها و تالارها برای پاسخگویی مشتریان خود ترجیح می‌دهند از انواع دستگاه کباب پز صنعتی استفاده کنند. پیش از این کباب پز تابشی را بررسی کرده‌ایم، در این مطلب یکی از انواع کباب پز صنعتی، یعنی کباب پز گازی صنعتی، را به شما معرفی کرده و به انواع آن اشاره خواهیم کرد.

حتما ببینید: لیست قیمت کباب پز

انواع کباب پز گازی صنعتی

کباب پز گازی صنعتی بر حسب کارکرد، شکل ظاهری و جنس، در بین تجهیزات صنایع غذایی انواع مختلفی دارد که می‌توان با توجه به نیاز مناسب‌ترین مدل را انتخاب و تهیه کرد. در ادامه پر فروش‌ترین نمونه‌های کباب پز گازی صنعتی را معرفی خواهیم کرد:

کباب پز گازی ایستاده

انواع کباب پز گازی ایستاده طوری طراحی شده‌اند که اپراتور بتواند به راحتی سیخ‌های کباب را روی دستگاه قرار داده و کباب را آماده کند. لذا برای استفاده‌ی آسان از این دستگاه‌ها، آن‌ها را به صورت پایه‌دار و ایستاده تولید می‌کنند. پایه‌های دستگاه از پروفیل‌های مقاوم (معمولا قابل تنظیم) تهیه شده است که می‌توان به راحتی وزن دستگاه و سیخ‌های کباب را تحمل کند. کباب پز ایستاده مستطیل شکل است و از تعدادی لوله (برنر) با سوراخ‌های ریز (برای خروج شعله) تشکیل شده که به صورت ردیفی در کنار هم قرار گرفته‌اند. روی لوله‌ها سنگ‌هایی چدنی قرار دارد که حرارت را از لوله به کباب منتقل می‌کنند. یکی از فاکتورهای مهم برای خرید دستگاه کباب پز ایستاده گازی جنس با کیفیت و ضخامت این سنگ‌هاست که مستقیما بر کیفیت پخت کباب تاثیر می‌گذارند. در زیر مشعل‌ها سینی استیل برای جلوگیری از ریختن روغن کباب روی بدنه‌ی کباب پز تعبیه شده است که می‌توان بعد از هر بار استفاده از دستگاه، آن‌ها را شست و تمیز کرد.

انواع کباب پز ایستاده طوری طراحی شده‌اند که اپراتور بتواند به راحتی سیخ‌های کباب را روی دستگاه قرار داده و کباب را آماده کند.

کباب پز گازی استیل

کباب پزهای گازی استیل در شکل‌ها و انواع مختلف طراحی و تولید می‌شود. در واقع یکی از مهمترین ویژگی‌های دستگاه‌های کباب پز گازی صنعتی، جنس آن‌هاست. کباب پزهای گازی استیل از ورق استنلس استیل ضخیم ضد زنگ و ضد خوردگی یکدست تهیه شده که در برابر آب و حرارت مقاوم بوده و عاری از هر گونه منفذ است. علاوه بر این، شست‌وشو آسان کباب پز گازی استیل سبب شده تا پخت کباب کاملا بهداشتی انجام شود. پس از هر بار استفاده از کباب پز گازی استیل می‌توان به راحتی سطح آن را از دوده و چربی‌های حاصل از پخت کباب پاک کرد.علاوه بر این، جنس دو جداره‌ی بدنه‌ی دستگاه از اتلاف انرژی جلوگیری کرده و با استفاده از آن می‌توان در مصرف انرژی و هزینه‌ها صرفه جویی کرد. کباب پزهای گازی استیل معمولا در دو سایز یک متری و یک و نیم متری در مدل‌های مختلف از جمله پایه‌دار، رومیزی و یا تمام اتوماتیک تولید می‌شوند اما ابعاد دیگر آن‌ها را نیز می‌توان با توجه به سفارش مشتری طراحی کرد.

خرید کباب پز گازی از ویترین نت

کباب پز اتوماتیک

کباب پز صنعتی اتوماتیک یا کباب پز ریلی نوع دیگری از دستگاه‌های کباب پز گازی است که به صورت تمام اتوماتیک و به صورت یکنواخت کباب و جوجه کباب را می‌پزد. نحوه عملکرد این دستگاه طوری است که کاملا بدون تولید دود کباب را طبخ می‌کند و می‌توان سرعت پخت آن را تنظیم کرد. سیستم چرخش یکنواخت دستگاه در طول پخت کباب و جوجه کباب سبب مغز پخت شدن گوشت می‌گردد. کار با دستگاه کباب پز اتوماتیک نیاز به مهارت و تخصص ندارد و همه‌ی افراد می‌توانند از این دستگاه استفاده کنند. این دستگاه با قابلیت پخت بین ۵۰۰ تا ۱۲۰۰ سیخ در ساعت بهترین وسیله برای رستوران‌ها و تالارهاست. کباب پز اتوماتیک به بهترین شکل طراحی شده است که از جمله ویژگی‌های ظاهری آن می‌توان به بدنه‌ی تمام استیل دستگاه، چرخ‌های تعبیه شده در زیر آن به منظور سهولت در جابه‌جایی و ریل و سینی مخصوص برای هدایت کباب پخته شده به داخل سینی اشاده کرد.

کباب پز صنعتی اتوماتیک یا کباب پز ریلی نوع دیگری از دستگاه‌های کباب پز گازی است که به صورت تمام اتوماتیک و به صورت یکنواخت کباب و جوجه کباب را می‌پزد.

ویژگی انواع کباب پزهای گازی صنعتی

با توجه به حجم بالای سفارش‌های رستوران‌ها و کترینگ‌ها، صرف تکیه بر نیروی انسانی نمی‌تواند پاسخگوی تهیه غذاهای درخواستی با کیفیت بالا باشد؛ به ویژه آن که هر گونه خطا در طبخ و سرو غذا می‌تواند سرمایه‌های کلان آنها را از بین ببرد. انواع دستگاه کباب پز از جمله کباب پز گازی صنعتی به عنوان یکی از مهمترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی ساخته شده‌اند تا علاوه بر سرعت بخشیدن به پخت‌ و پز، به رستوران‌ها کمک کنند تا بتوانند غذا را با بالاترین کیفیت طبخ و سرو کنند. کباب پز گازی صنعتی در مدل‌های مختلف دارای استاندارد و تاییدیه وزارت بهداشت بوده و با عملکردی کاملا ایمنی، احتمال بروز خطای انسانی را به حداقل می‌رساند. دستگاه‌های کباب پز گازی دارای دو تا سه عدد شیر گاز استاندارد و مقاوم در برابر فشار ۵ بار هستند که گاز مورد نیاز برای پخت کباب را به دستگاه می‌رسانند. از دیگر ویژگی‌های دستگاه کباب پز گازی صنعتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان استفاده در فضای آزاد، روی میز و یا روی پایه
  • بهترین جایگزین برای منقل‌های ذغالی
  • امکان تنظیم حرارت
  • امکان استفاده از گاز شهری و یا کپسول گاز
  • پخت یکنواخت گوشت
  • قابلیت حمل و جا‌به‌جایی آسان

خرید کباب پز گازی

با توجه به ویژگی‌ها و نحوه عملکرد انواع کباب پز گازی صنعتی، می‌توان در رستوران‌ها، هتل‌ها، تالارها، آشپزخانه‌های صنعتی از قبیل اداره‌جات، بیمارستان‌ها و… از آن‌ها برای پخت حجم زیاد کباب و جوجه کباب استفاده کرد. اگر شما نیز قصد خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی و کباب پز گازی صنعتی را دارید لازم است علاوه بر توجه به ویژگی‌های ذکر شده در دستگاه مورد نظر، از کیفیت و ضمانت نامه‌ی معتبر، و خدمات پس از فروش آن اطمینان حاصل نمایید. فروشگاه اینترنتی ویترین نت با ارائه‌ی انواع دستگاه کباب پز گازی صنعتی، کیفیت کالاهای خود را تضمین نموده و آن‌ها را با بهترین کیفیت به مشتریان عرضه می‌کند. برای مشاهده‌ی قیمت و انواع مدل‌های دستگاه کباب پز می‌توانید به وب سایت فروشگاه ویترین نت مراجعه نموده و بعد از مشاهده‌ی ویژگی‌های هر یک، مناسب‌ترین مدل را با توجه به نیاز خود انتخاب و تهیه نمایید. علاوه بر وب سایت، برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *