انواع آبمیوه گیری صنعتی و مهم‌ترین ویژگی‌های آن‌ها

زمان مطالعه: 5 دقیقه

یکی از دستگاه‌هایی که در عین سادگی، تحول بزرگی در کسب‌وکارها و تجهیزات صنایع غذایی ایجاد کرده است، انواع دستگاه‌ آبمیوه گیری صنعتی است. این دستگاه‌ها به ویژه نوع صنعتی آن‌ها با بالا بردن سرعت و راندمان کار به مشاغل مختلف کمک کرده تا حجم زیادی از انواع میوه را در کمترین زمان ممکن آبگیری و به مشتری‌های خود عرضه کنند. در این مطلب انواع دستگاه آبمیوه گیری صنعتی را نام برده و ویژگی‌های هر کدام از این تجهیزات آشپزخانه صنعتی را معرفی خواهیم کرد تا اگر قصد خرید این دستگاه و راه اندازی آبمیوه فروشی را دارید بتوانید با توجه به نیاز خود مناسب‌ترین نوع را انتخاب و تهیه کنید.

در این مطلب انواع دستگاه آبمیوه گیری صنعتی را نام برده و ویژگی‌های هر کدام از این تجهیزات آشپزخانه صنعتی را معرفی خواهیم کرد

انواع دستگاه آبمیوه گیری صنعتی

دستگاه‌های آبمیوه گیری بسته به نوع میوه‌ای که آبگیری می‌کنند انواع مختلف داشته و عملکرد متفاوتی دارند. البته می‌توان از هر یک از این دستگاه‌ها برای آبگیری میوه‌هایی که تا حدودی مشابه یکدیگر هستند نیز استفاده کرد. به عنوان مثال اگرچه از دستگاه آب هویج گیری صنعتی غالبا برای آبگیری هویج استفاده می‌شود، اما برای موارد مشابه از جمله کرفس، سیب و حتی کیوی نیز کاربرد دارد. انواع دستگاه آبمیوه گیری صنعتی در مدل‌های رومیزی، ایستاده و یا سلف سرویس در بازار تجهیزات کافی شاپ موجود هستند که در ظرفیت و اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند. برخی از انواع آبمیوه گیری صنعتی عبارت‌اند از:

دستگاه آب پرتقال گیری صنعتی

دستگاه آب پرتقال گیری یکی از دستگاه‌هایی است که در دو نوع خانگی و صنعتی تولید می‌شود. نوع صنعتی دستگاه در ابعاد بزرگ‌تر پاسخگوی حجم زیادی از انواع مرکبات است. امروزه مدل سلف سرویس دستگاه آب پرتقال گیری صنعتی در کنار مدل ایستاده و رومیزی آن بسیار پر فروش بوده و در اغلب آبمیوه‌ فروشی‌ها و کافی شاپ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. نحوه عملکرد این دستگاه تمام اتوماتیک است اما در حالت دستی نیز قابل تنظیم است. کافی است مرکبات از جمله پرتقال را داخل مخزن ورودی دستگاه بریزید تا در مدت زمان کم آب آن‌ها توسط دستگاه گرفته شود. علاوه بر پرتقال می‌توان برای آبگیری انواع مرکبات از جمله لیمو شیرین، لیمو ترش و گریپ فروت نیز از دستگاه آب پرتقال گیری صنعتی استفاده کرد. این دستگاه با ظرفیت حدود ۲۰ کیلوگرم، قادر به آبگیری ۴۰ عدد میوه در دقیقه است.

فروش دستگاه آب پرتقال گیری صنعتی در ویترین نت

حتما ببینید: دستگاه آبگیری انگور

دستگاه آب هویج گیری صنعتی

یکی دیگر از انواع دستگاه‌های آبمیوه گیری صنعتی که غالبا در بستنی فروشی‌ها و آبمیوه‌ فروشی‌ها کاربرد دارد، دستگاه آب هویج گیری صنعتی است. با توجه به این که شستن و پوست کندن هویج و سپس آبگیری آن بسیار زمان بر است، استفاده از این دستگاه صنعتی به افراد کمک می‌کند تا بتوانند حجم زیادی هویج را خیلی سریع و بدون اتلاف وقت آبگیری کنند. میزان بازدهی دستگاه‌های آب هویج گیری صنعتی به ظرفیت و قدرت موتور بستگی دارد. دستگاه‌هایی با مخزن بزرگ و قدرت موتور ۲ تا ۳ اسب بخار توان بیشتری نسبت به نمونه‌های کوچک آن با قدرت موتور ۱ اسب بخار دارند. مصرف کنندگان می‌توانند با توجه به نوع نیاز و البته بسته به هزینه‌ی مصرفی‌شان مناسب‌ترین نوع را انتخاب کنند. علاوه بر این مدل‌های مختلف دستگاه آب هویج گیری صنعتی از جمله مدل رومیزی و ایستاده نیز در بازار موجود است. هنگام خرید دستگاه آب هویج گیری باید به مواردی از قبیل سرعت چرخش تیغه، میزان برق مصرفی، قدرت موتور، ظرفیت مخزن و عملکرد دستگاه توجه کرد.

دستگاه آب انار گیری اتوماتیک

دستگاه آب انار گیری اتوماتیک صنعتی دستگاهی چند کاره است که علاوه بر انار، برای آبگیری انگور، آبلیمو، آبغوره و زرشک نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای استفاده از کاربردهای متنوع این دستگاه آب انار گیری صنعتی کافی است توری دستگاه را عوض کرده و از حالت‌های مختلف دستگاه استفاده کنید. سیستم این دستگاه و نحوه عملکرد آن به صورت ماردون پرس است و قادر است تفاله و آب میوه را از هم جدا کند و آب با کیفیت را از خروجی جداگانه به شما تحویل دهد. برق مصرفی این دستگاه معمولا به صورت تک فاز بوده و قادر است حداقل ۳۰۰ کیلوگرم میوه را در ساعت آبگیری کند.

فروش دستگاه آب انارگیری اتوماتیک و صنعتی در ویترین نت

ویژگی‌های انواع دستگاه آبمیوه گیری صنعتی و نحوه عملکرد آن‌ها

کلیه قطعات و صفحات به کار برده شده در دستگاه‌های آبمیوه گیری صنعتی از نوع آلیاژ ضد فرسایش و مقاوم در برابر آب و حتی اسیدهای موجود در مواد غذایی است. این دستگاه‌ها با کارکرد اتوماتیک، آب میوه را به طور کامل می‌گیرد و استفاده از دست را به حداقل می‌رساند. لذا با استفاده از دستگاه آبمیوه گیری صنعتی به جای روش‌های سنتی گذشته نه تنها می‌توان از بهداشتی بودن آب میوه اطمینان حاصل کرد، بلکه در هزینه‌ها و زمان صرفه جویی خواهد شد و با قدرتی چند برابر، سرعت بالا و عملکرد فوق‌العاده باعث می‌شود‌ آب میوه کیفیت خود را حفظ کند و ویتامین‌های خود را از دست ندهد. این دستگاه‌ها شامل یک قسمت ورودی است که میوه و صیفی‌جات از طریق آن وارد دستگاه می‌شود. سپس بعد از آبگیری، تفاله‌‌های میوه را از قسمتی دیگر جدا کرده و آب آن را از قسمت خروجی دستگاه خارج می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های دستگاه‌های آبمیوه گیری صنعتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تیغه‌ی کاسه‌ای (تیغه‌ی توری) با کیفیت
  • بدنه‌ی استیل و مقاوم
  • شست‌و شوی آسان تمام قطعات دستگاه (به جز موتور)
  • موتور بسیار قوی
  • امکان استفاده‌ی مداوم و پیاپی بدون خرابی و یا داغ شدن دستگاه
  • طراحی فوق‌العاده متناسب با ظرفیت بالای دستگاه
  • امکان تعمیر و تعویض آسان قطعات در صورت خراب شدن

خرید دستگاه آبمیوه گیری صنعتی

وجود دستگاه‌های آبمیوه گیری صنعتی نه تنها برای فروشگاه‌ها، مغازه‌ها، بستنی فروشی‌ها و آبمیوه‌گیری‌ها، بلکه برای رستوران‌ها، هتل‌ها و کافی شاپ‌ها و حتی باشگاه‌ها نیز یک وسیله‌ی ضروری است. شما نیز می‌توانید با خرید دستگاه آبمیوه گیری صنعتی مورد نظر خود در حجم بالا آب بسیاری از میوه‌ها از جمله پرتقال، سیب، هویج، کرفس را بگیرید و با بهترین کیفیت به مشتری عرضه کنید، بدون آن که نگران خراب شدن دستگاه باشید. فروشگاه اینترنتی ویترین نت با عرضه‌ی انواع دستگاه‌های آبمیوه گیری صنعتی در مدل‌های مختلف با کاربردهای متنوع این امکان را برای متقاضیان فراهم آورده تا دستگاه دلخواه خود را با توجه به نیازشان تهیه و خریداری کنند. کیفیت بالا و قیمت مناسب دستگاه‌های آبمیوه‌گیری سبب شده تا اغلب خریداران، این فروشگاه را برای تهیه دستگاه مورد نظر خود انتخاب کنند. برای اطلاع از مدل‌ها و قیمت دستگاه‌ آبمیوه‌گیری صنعتی به وب سایت ویترین نت مراجعه نمایید یا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *