راهنمای خرید چرخ گوشت صنعتی

زمان مطالعه: 4 دقیقه

چرخ گوشت صنعتی یکی از مهم‌ترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی و از ضروری ترین تجهیزات آماده سازی رستوران و آشپزخانه در تولید مواد اولیه برای تهیه غذا است. با استفاده از این دستگاه می‌توان مواد اولیه‌ی بسیاری از غذاها را با کیفیت بالاتر و سرعت بیشتر تولید کرد.
چرخ گوشت نه تنها در آشپزخانه‌های خانگی، بلکه در تمامی آشپزخانه‌های صنعتی مانند رستوران‌ها و کترینگ‌ها و به ویژه قضابی‌ها و کبابی‌ها کاربرد دارد. اما بدیهی است که نوع صنعتی این دستگاه با نوع خانگی آن، از نظر قدرت و عملکرد متفاوت باشد. با توجه به نیاز آشپزخانه‌های صنعتی به مواد اولیه‌ی بیشتر و تولید آن‌ها با سرعت بالاتر، چرخ گوشت‌های صنعتی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بتوانند این نیاز‌ها را برطرف کنند. لذا قدرت و سرعت این دستگاه‌ها چند برابر نمونه‌های خانگی آن‌ها بوده و می‌توانند مواد اولیه را با بهترین کیفیت تولید کنند.
چرخ گوشت‌های صنعتی انواع مختلف داشته و می‌توان آن‌ها را بر اساس طراحی، ویژگی‌ها و نحوه عملکرد آن‌ها به چند دسته طبقه‌بندی کرد. در ادامه چرخ گوشت صنعتی، ویژگی‌ها و انواع مختلف آن را به شما معرفی خواهیم کرد تا اگر به دنبال خرید این دستگاه برای کسب‌وکار خود هستید، بتوانید با اطلاعات بیشتری آن را تهیه نمایید.

حتما ببینید: لیست قیمت چرخ گوشت صنعتی

خرید چرخ گوشت صنعتی از ویترین نت

چرخ گوشت صنعتی رومیزی

یکی از پر فروش‌ترین انواع چرخ گوشت‌های صنعتی، نوع رومیزی آن است که در اغلب رستوران‌ها و قصابی‌ها دیده می‌شود. با توجه به اندازه‌ی دستگاه و بازدهی آن نسبت به سایر مدل‌های چرخ گوشت‌های صنعتی، این چرخ گوشت در ردیف چرخ گوشت صنعتی کوچک قرار می‌گیرد. موتور چرخ گوشت‌های صنعتی رومیزی گیربکسی است و می‌تواند بسته به قدرت خود، حدود ۲۵۰ گیلوگرم گوشت را در یک ساعت چرخ کند

پیش از این در ویترین نت، راهنمای خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی را منتشر کرده ایم، با مطالعه‌ی این متن می‌توانید اطلاعات خوبی درباره انواع تجهیزات ضروری رستوران به دست آورید.

میزان قدرت موتور گیربکسی چرخ گوشت‌های رومیزی بین ۱ تا ۲ اسب بخار است. لذا این دستگاه در دسته‌ی چرخ گوشت‌های صنعتی و نیمه صنعتی قرار می‌گیرد و می‌توان در مصارف خانگی نیز از آن‌ها استفاده کرد. بدنه‌ی این دستگاه و قطعات آن تماما استیل است و می‌توان تیغه‌های آن را مجددا تیز کرد. وزن این دستگاه نسبت به نمونه‌های تسمه‌ای سبک‌تر است و می‌‌توان آن را به راحتی جابه‌جا کرد. قیمت این مدل دستگاه‌های چرخ گوشت نیز نسبت به سایر مدل‌ها ارزان‌تر بوده و می‌توان آن را از فروشگاه‌ها تهیه کرد.

از دیگر ویژگی‌های چرخ گوشت‌های صنعتی رومیزی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای تیغه‌های ریز و درشت بسیار تیز
  • مصرف برق مناسب (برق مصرفی تک فاز)
  • قابلیت ضربه زدن به گوشت و چرخ کردن آن

خرید چرخ گوشت صنعتی رومیزی از ویترین نت

چرخ گوشت صنعتی تسمه ای

غالبا از این نوع چرخ گوشت صنعتی در رستوران‌ها برای تهیه‌ی گوشت همبرگر، کباب و یا فلافل استفاده می‌شود. این دستگاه نسبت به چرخ گوشت‌های رومیزی، در دسته‌ی چرخ گوشت صنعتی بزرگ قرار می‌گیرد و در دو مدل ثابت و متحرک طراحی می‌شود:

در مدل ثابت برخلاف نوع متحرک آن، قسمت کله‌ای دستگاه از بدنه جدا نمی‌شود. جنس قطعات دستگاه، به ویژه قطعاتی که با مواد غذایی در تماس هستند، مانند تیغه و پنجره‌ی دستگاه، از استیل مرغوب و ضد زنگ است. نامگذاری این دستگاه به دلیل موتور تسمه‌دار آن بوده و تعداد تسمه‌های موجود در آن میزان قدرت دستگاه را تعیین می‌کند. لذا هرچه تعداد تسمه‌های دستگاه بیشتر باشد، قدرت چرخ گوشت بیشتر خواهد بود.
دهانه‌ی خروجی دستگاه معمولا در اندازه‌ی ۳۲ یا ۴۲ و با قدرت‌های بین ۳ تا ۱۰ اسب بخار می‌باشد و می‌توان با استفاده از آن محصولات بسیاری را در حجم زیاد تولید کرد. این مدل دستگاه چرخ گوشت پایه‌دار بوده و در قسمت پایه‌های آن چرخ‌هایی تعبیه شده است که می‌توان دستگاه را به راحتی جابه‌جا و به محل مورد نظر منتقل کرد. 

از دیگر ویژگی‌های چرخ‌ گوشت‌های صنعتی تسمه‌ای می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مصرف کم برق (برق مصرفی تک فاز یا ۳ فاز)
  • توانایی تولید گوشت چرخ شده تا ۴۰۰ کیلوگرم در ساعت بدون وقفه و بدون افت کیفیت
  • دارای اهرم جهت قفل کردن تنه‌ی چرخ به بدنه
  • دارای کلید چپ‌گرد و راست‌گرد

خرید چرخ گوشت صنعتی تسمه ای از ویترین نت

خرید چرخ گوشت صنعتی

با توجه به ویژگی‌های انواع چرخ گوشت‌های صنعتی می‌توانید مناسب‌ترین مدل را بر اساس نیاز و کسب‌و کار خود انتخاب کنید. اگر به دنبال خرید چرخ گوشت صنعتی ارزان هستید و تولید مواد اولیه در حجم بسیار زیاد مد نظرتان نیست، بهترین انتخاب شما چرخ گوشت‌های رومیزی خواهد بود. اما اگر قصد تولید مواد اولیه در حجم زیاد و سرعت بیشتر را دارید، می‌توانید انواع چرخ گوشت تسمه‌ای را انتخاب کنید. اما هنگام خرید چرخ گوشت صنعتی، باید علاوه بر انتخاب مناسب‌ترین مدل و بررسی ویژگی‌های آن، به کیفیت و قیمت محصول نیز توجه کرد. 

وب سایت ویترین نت، انواع مدل‌های چرخ گوشت صنعتی اعم از رومیزی و تسمه‌ای را با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت به مشتریان خود عرضه می‌کند. با مراجعه به وب سایت این فروشگاه و مشاهده‌ی ویژگی‌های محصولات، می‌توانید مناسب‌ترین مدل را انتخاب کرده و سفارش دهید. علاوه بر این، جهت اطلاعات بیشتر در مورد محصولات، ویژگی‌های آن‌ها و یا فرایند خرید، می‌توانید با مشاوران ویترین نت تماس بگیرید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *