انواع دستگاه گریل صنعتی و نحوه‌ی انتخاب بهترین مدل

زمان مطالعه: 5 دقیقه

گریل کردن و کباب کردن گوشت، مرغ، ماهی و سبزیجات یکی از سالم‌ترین و در عین حال ساده‌ترین روش‌ها برای پخت آن‌هاست. بسیاری از افراد، به ویژه کسانی که رژیم دارند و طرفدار غذاهای چرب و روغنی نیستند، ترجیح می‌دهند اغلب غذاهای خود را به صورت کبابی آماده کنند و بپزند. گریل کردن گوشت و سبزیجات یکی از روش‌های کباب کردن آن‌هاست که امروزه مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است. با خرید دستگاه گریل که یکی از کاربردی ترین تجهیزات پخت فست فود و رستوران‌هاست، می‌توان به راحتی مواد غذایی مختلف را گریل و کباب کرد. در ادامه انواع دستگاه گریل صنعتی و ویژگی‌های هر یک را به شما معرفی خواهیم کرد تا با توجه به نیازتان بتوانید مناسب‌ترین مدل را انتخاب نمایید.

حتما ببینید: لیست قیمت دستگاه گریل

خرید دستگاه گریل از سایت ویترین نت

دستگاه گریل چیست؟

دستگاه گریل دستگاهی است که با قرار دادن مواد غذایی روی آن می‌توان آن‌ها را بدون نیاز به روغن کباب کرد. کاربرد دستگاه‌های گریل به ویژه در بین تجهیزات آشپزخانه‌های صنعتی بسیار زیاد بوده و می‌توان به راحت‌ترین شکل ممکن و در کمترین زمان، انواع گوشت و سبزیجات را با آن گریل کرد. دستگاه گریل صنعتی انواع مختلف داشته که هر یک از آن‌ها ویژگی‌ها و عملکرد خاصی را داراست.

صفحه گریل هر یک از انواع دستگاه‌های به دو مدل شیاردار (گریل ذغالی) و تخت (گریل روغنی) تولید می شوند که می‌توان با توجه به نوع ماده‌ی غذایی مدل مناسب را انتخاب کرد. معمولا از گریل شیاردار و ذغالی برای کباب کردن انواع گوشت و از مدل تخت برای غذاهای دریایی و نرم استفاده می شود.

روش‌های گوناگونی برای کباب کردن انواع گوشت، سبزیجات و صیفی‌جات وجود دارد. در زمان‌های گذشته این کار با درست کردن آتش و قرار دادن مواد غذایی روی آن صورت می‌گرفت که مشکلات بسیاری مانند سوختن و بو گرفتن و مهمتر از همه، بهداشتی نبودن این روش را به دنبال داشت. با پیشرفت تجهیزات آشپزی از جمله تجهیزات رستوران و فست فود، کباب کردن مواد غذایی نیز با روش‌های مدرن‌تر صورت گرفت.

دستگاه گریل دستگاهی است که با قرار دادن مواد غذایی روی آن می‌توان آن‌ها را بدون نیاز به روغن کباب کرد.

انواع دستگاه‌ گریل صنعتی

در سال‌های اخیر دستگاه گریل به دلیل پخت سالم و سریع مواد غذایی به یکی از مهم‌ترین تجهیزات آشپزخانه‌های صنعتی تبدیل شده است، انواع مختلف این دستگاه:

دستگاه گریل گازی

همان طور که از نام این نوع دستگاه پیداست، سوخت مصرفی آن گاز است و بسیار کم هزینه‌تر از گریل برقی است.
صفحه گریل دستگاه‌های گریل گازی از جنس چدن آلیاژی مغناطیسی با ضخامت حدود ۲۰ میلی‌متر با دیواره‌های استیل ضد زنگ است. صفحه گریل انواع دستگاه‌ گریل گازی نیز در دو مدل تخت و چدن شیاردار و به دو شکل پایه‌دار و رومیزی تولید می‌شوند که معمولا نمونه‌ی تخت دستگاه‌های گریل گازی با صفحه‌ای پولیش شده و شست‌وشوی آسان، نسبت به سایر مدل‌های آن پرفروش‌تر است.

این دستگاه با استفاده از فندک فشاری به سادگی روشن می‌شود و صفحه‌ی آن شروع به گرم شدن می‌کند. گرمای صفحه در سراسر دستگاه به صورت یکسان پخش می‌شود و با قرار دادن مواد مورد نظر روی دستگاه می‌توان آن‌ها را بدون اضافه کردن روغن گریل کرد. دستگاه گریل گازی با قابلیت کنترل دما و حرارت آنویل، ارزش غذایی و کیفیت مواد غذایی را حفظ کرده و مانع از سوختن آن‌ها می‌گردد. علاوه بر این، در موادری که فشار گاز بیش از اندازه بوده و احتمال شعله‌ور شدن دستگاه وجود دارد، برای جلوگیری از وقوع حادثه گاز به صورت خودکار قطع می‌شود.

خرید دستگاه گریل گازی از سایت ویترین نت

دستگاه گریل ذغالی

دستگاه‌های گریل ذغالی دستگاه‌هایی هستند با صفحه‌ی چدنی شیاردار، که از ذغال سنگ برای انتقال گرما و پخته شدن مواد غذایی استفاده می‌کنند.
دستگاه‌های گزیل ذغالی با کارکرد برقی و یا گازی به دو شکل رومیزی و پایه‌دار در ابعاد مختلف ۶۰ و ۹۰ سانتی متری تولید می‌گردند. این دستگاه با انتقال حرارت غیر مستقیم به شکل یکپارچه، گوشت و استیک را به بهترین شکل مغز پخت می‌کند. رویه‌ی استیل دو جداره و ضد زنگ دستگاه و ولوم‌های نسوز پلی آمید کیفیت ظاهری آن را افزایش داده است. با استفاده از سینی استیل روغن در کف دستگاه می‌توان روغن مازاد حاصل از مواد غذایی را تخلیه کرد.

خرید دستگاه گریل ذغالی از ویترین نت

دستگاه گریل ترکیبی

دستگاه‌های گریل ترکیبی، با مشخصات فنی مشابه نمونه‌های ذکر شده، ترکیبی از دو مدل دستگاه گریل ذغالی (با سنگ مغناظیسی و جنس فولاد آلیاژی) و روغنی (تخت) بوده که در دو اندازه‌ی ۶۰ و ۹۰ سانتی‌متری تولید می‌گردند.

این دستگاه برای گریل کردن انواع مواد غذایی به صورت هم زمان بوده و می‌توان هر یک از آن‌ها را با توجه به بافت و میزان پخت‌شان روی صفحه‌ی ذغالی و یا تخت دستگاه قرار داد. اغلب رستوران‌ها، آشپزخانه‌های صنعتی، تالارها و فست‌فودها از این دستگاه برای کباب گردن مواد غذایی استفاده می‌کنند.

فروش دستگاه گریل ترکیبی در سایت ویترین نت

دستگاه گریل برقی

کار با این دستگاه نسبت به سایر دستگاه‌های گریل بسیار آسان‌تر بوده و کسانی که به گریل کردن گوشت و سبزیجات و طعم آن علاقه دارند و به دنبال خرید دستگاه گریل ساده و کاربردی هستند، بهتر است دستگاه گریل برقی را انتخاب کنند.

اگرچه کیفیت و طعم غذاهای گریل شده با دستگاه‌های گریل برقی با دستگاه‌های گریل ذغالی و گازی متفاوت است، اما مزایای بسیار آن باعث شده است بسیاری از افراد خرید این دستگاه گریل را به سایر انواع آن ترجیح بدهند؛ از جمله مهمترین ویژگی‌های دستگاه‌های گریل برقی، ایمنی آن‌ها هنگام کار است. اپراتور هنگام کار با دستگاه گریل برقی با شعله‌ی آتش سروکار ندارد و می‌توان با اطمینان از ایمن بودن آن از این دستگاه استفاده کرد. البته استفاده از دستگاه به دلیل داغ شدن صفحه گریل توسط سیستم گرم‌کن آن نیاز به احتیاط دارد.

اغلب دستگاه‌های گریل برقی نسبت به سایر مدل‌ها اندازه‌های کوچک‌تری داشته و حمل و نقل و جابهجایی آن‌ها آسان‌تر است. با خرید دستگاه‌های گریل برقی می‌توان آن‌ها را به محیط‌های مختلف منتقل کرده و مواد غذایی را گریل کرد. پس اگر به دنبال دستگاهی با ابعاد کوچک هستید، دستگاه گریل برقی انتخاب خوبی برای شماست. به علاوه، این دستگاه‌ها هیچ گونه آلودگی زیست محیطی ایجاد نمی‌کنند و برخلاف نمونه‌های گازی و ذغالی مونو اکسید کربن تولید نمی‌کنند.

از دیگر ویژگی‌های دستگاه‌های گریل برقی کنترل دمای پخت است. اغلب دستگاه‌های گریل برقی دارای تنظیماتی برای کنترل دمای گریل بوده و می‌توان میزان حرارت را بسته به نوع ماده‌ی غذایی تنظیم کرد. بدین منظور می‌توانید سبزیجات را با دمای کمتر و گوشت و استیک را با دمای بیشتر گریل کنید. از انواع دستگاه‌های گریل برقی می‌توان به نوع رومیزی ثابت، رومیزی قابل حمل و مدل پایه‌دار اشاره کرد که باید مناسبت‌ترین آن‌ها را بر اساس اندازه‌ی فضا و کاربرد مدّ نظر انتخاب کرد.

خرید دستگاه‌ گریل صنعتی

در سایت ویترین‌نت می‌توانید مشخصات فنی و قیمت دستگاه‌های گریل صنعتی را به طور کامل بررسی کنید و مدل مناسب خود را به طور آنلاین خریداری کنید، همچنین کارشناسان ما می‌توانند به خوبی شما را در انتخاب دستگاه گریل مناسب راهنمایی کنند.

برای مشاوره و اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید و یا سوال خود را در بخش “ثبت نظر” مطرح کنید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *