راهنمای خرید بلندر و مخلوط کن صنعتی

زمان مطالعه: 5 دقیقه

تجهیزات آشپزخانه‌های صنعتی و کافی شاپ‌ها شامل طیف گسترده‌ای از انواع دستگاه‌ها و ابزارهای لازم و ضروری برای این حرفه است. یکی از پرکاربردترین دستگاه‌ها، مخلوط کن صنعتی است که به نام دستگاه بلندر نیز شناخته می‌شود.

این دستگاه امکان درست کردن انواع اسموتی، شِیک، آبمیوه و سس را برای صاحبان کافی شاپ‌ها و رستوران‌ها فراهم کرده و راندمان، بازدهی و سرعت کار آنها را به شکل چشمگیری افزایش می‌دهد. اگرچه عملکرد مخلوط کن صنعتی ساده به نظر می‌رسد، اما انواع مختلف آن در میان تجهیزات کافی شاپ نیاز به بررسی و شناخت کافی از سوی خریداران دارد. در این مطلب انواع دستگاه‌های مخلوط کن صنعتی و ویژگی‌های هر یک را به منظور راهنمای خرید برای خریداران این دستگاه معرفی کرده و مشخصات فنی آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

حتما ببینید: لیست قیمت بلندر

فروش بلندر و مخلوط کن صنعتی در سایت ویترین نت

بلندر چیست؟

دستگاه بلندر یا مخلوط کن صنعتی وسیله‌ای برقی است که با قدرت موتور بالا و تیغه‌هایی تیز جهت خرد کردن، میکس کردن و پوره کردن مواد جامد و نیمه جامد استفاده می‌شود.
انواع مختلف این دستگاه در کلیه کافی شاپ‌ها و رستوران‌ها به عنوان یکی از ضروری‌ترین تجهیزات مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگرچه دستگاه
های مخلوط کن خانگی نیز در مدل‌های مختلف در ابعاد کوچک‌تر وجود دارند، اما نحوه‌ی عملکرد دستگاه بلندر و مخلوط کن صنعتی فراتر از مخلوط کردن ساده‌ی مواد بوده و کاربردهای متنوع‌تری نسبت به نمونه‌های خانگی برای کاربرد فراهم می‌کند. از جمله مهم‌ترین تفاوت مخلوط کن صنعتی با نمونه‌های خانگی آن، قدرت موتور و ظرفیت آن‌هاست. دستگاه بلندر صنعتی مخصوص میکس با بار سنگین بوده و با سرعت بالا و قدرت فوق‌العاده مواد مورد نظر اپراتور را به شکل کاملا یکدست با کیفیت بالا مخلوط می‌کند.

درست کردن انواع اسموتی، آبمیوه و سس با بلندر و مخلوط کن صنعتی امکان پذیر است.

این دستگاه شامل یک موتور و چند دکمه (به شکل کلید و یا صفحه نمایش LCD لمسی) است. پارچ شیشه‌ای نشکن با تیغه‌های تیز فولادی روی موتور دستگاه روی بدنه قرار می‌گیرد و با تنظیم سرعت چرخش تیغه‌های دستگاه از طریق دکمه‌ها دستگاه شروع به میکس کردن مواد می‌کند و مواد داخل پارچ را به چرخش درمی‌آورد. تیغه‌های تیز داخل پارچ دستگاه با جابه‌جایی مواد داخل آن، همه‌ی مواد را خرد و با هم مخلوط می‌کند. نحوه عملکرد اغلب مخلوط کن‌های صنعتی به شکل چرخشی پرشی و پالسی بوده و مواد داخل دستگاه‌ها را به بهترین شکل به صورت یکدست خرد و میکس می‌کند و همین کاربرد و ویژگی‌ها این دستگاه را به یکی از مهم‌ترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی تبدیل کرده است.

انواع بلندر و مخلوط کن صنعتی

مکانیسم و نحوه عملکرد کلیه دستگاه‌های مخلوط کن صنعتی مشابه بوده و از همه‌ی آن‌ها برای مخلوط و پوره کردن مواد مختلف با قدرت و سرعت بالا استفاده می‌شود.
دستگاه‌های بلندر و مخلوط کن صنعتی را می‌‌توان بر اساس قدرت و دور موتور و همچنین شکل ظاهری آن‌ها به انواع مختلف تقسیم کرد. از جمله:

مخلوط کن صنعتی اتوماتیک

برخی از مدل‌های بلندرهای اتوماتیک دارای تایمر خودکار بوده و پس از گذشت زمانی که توسط اپراتور تعیین می‌گردد دستگاه به شکل اتوماتیک متوقف می‌شود. این دستگاهها با تمرکز بر بازدهی بالا بهترین مدل برای پاسخگویی به نیازهای شلوغ‌ترین ساعات کاری کافی شاپ‌ها هستند. سیکل‌های از پیش برنامه‌ریزی شده این امکان را به اپراتور می‌دهد تا نوشیدنی‌های پر طرفدار را همیشه با بالاترین کیفیت مخلوط کند. در برخی مدل‌های این دستگاه امکان نصب روی کانتر برای سهولت در استفاده از دستگاه وجود دارد.

مخلوط کن صنعتی کاوردار

مخلوط کن صنعتی کاوردار یکی از انواع دستگاه‌های مخلوط کن صنعتی بر اساس شکل ظاهری است. در این مدل دستگاه بلندر پارچ مخلوط کن داخل کاور و محفظه‌ای قرار گرفته و مواد مورد نظر را با صدای کمتر مخلوط و میکس می‌کند. در واقع کاور در این دستگاه‌ها به منظور کاهش صدای مخلوط کن تعبیه شده است. لذا بلندر کاوردار برای کافی شاپ‌هایی با فضای کوچک برای جلوگیری از سروصدا مناسب است.

خرید بلندر و مخلوط کن صنعتی از سایت ویترین نت

از دیگر مشخصات فنی انواع دستگاه‌های مخلوط کن صنعتی و ویژگی‌های آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– تیغه‌های فولادی داینامیک ضد زنگ مخلوط کن صنعتی از جنس استنلس استیل (یا تیتانیوم) با طول عمر بالا و بدون تغییر فرم، کلیه مواد داخل پارچ را به ریزترین حالت ممکن خرد و مخلوط می‌کند.

– پارچ نشکن و مقاوم از جنس پلی کربنات (پیرکس شیشه‌ای). پارچ‌های دستگا‌ه‌های مخلوط کن صنعتی به شکل استوانه‌ای با ظرفیت‌های ۱.۵ تا ۲.۵ لیتر عرضه می‌گردند و در برابر سرما و گرما، مواد نرم و سخت و همچنین ضربه مقاوم هستند.

– وزن دستگاه حدود ۴ تا ۶ کیلوگرم با ظرفیت بالا (۲.۵ لیتر)

– قدرت و دور موتور بسیار بالا با توان چرخش تا حدود ۴۰۰۰۰ دور در دقیقه

– دارای سیستم کنترل سرعت دستگاه

– قابلیت خرد کردن یخ در چند ثانیه

– دارای کاربرد میکس مواد خشک و خیس

– دارای دکمه پالس

– امکان شست‌وشوی آسان

– بدنه‌ی مقاوم از جنس پلاستیک فشرده و یا استیل

انواع بلندر و مخلوط کن صنعتی در سایت ویترین نت موجود شد.

کاربرد بلندر

کاربرد دستگاه بلندر و مخلوط کن صنعتی تنها به مخلوط کردن مواد محدود نمی‌شود. با استفاده از دستگاه بلندر صنعتی به عنوان دستگاهی پرکاربرد در تجهیزات کافی شاپ‌ها، می‌توان صفر تا صد بسیاری از غذاها از جمله انواع سوپ و پوره، کیک و شیرینی، انواع اسموتی و کوکتل، آب میوه و میکس میوه و شکلات، انواع شیک، شربت و همچنین دسرهای سرد را در مدت زمان بسیار کم آماده کرد. علاوه بر این، خرد کردن بادام زمینی، یخ و سایر مواد اولیه‌ی سفت نیز با استفاده از این دستگاه‌های قدرتمند و پرکاربرد امکان پذیر است.

نکات خرید بلندر

با توجه به قابلیتهای دستگاه مخلوط کن صنعتی، از این دستگاه علاوه بر کافی شاپ‌ها و آشپزخانه‌های صنعتی در آبمیوه فروشی‌ها و بستنی‌ فروشی‌ها نیز استفاده می‌گردد. هنگام خرید انواع دستگاه‌های بلندر و مخلوط کن صنعتی به عنوان یکی از مهم‌ترین تجهیزات کافی شاپ و آشپزخانه‌های صنعتی، توجه به برخی نکات ضروری است. برای خرید این دستگاه، علاوه بر بررسی کلیه مشخصات فنی و ویژگی‌های ظاهری دستگاه، دقت در متریال ساخت مخلوط کن، نوع تیغ و پارچ و مهمتر از همه نوع موتور و دور موتور آن نیز از جمله نکاتی است که باید به آن‌ها توجه کرد. همچنین بسیاری از برندهای ایرانی و خارجی شناخته شده، انواع دستگاه‌های بلندر را تولید کرده و متقاضیان می‌توانند محصول مورد نظر خود را از میان آن‌ها انتخاب کنند. قیمت دستگاه‌ها نیز به عوامل مختلف مانند تجهیزات دستگاه، مشخصات فنی آن از جمله قدرت موتور و ظرفیت پارچ و کشور و برند سازنده آن متفاوت است.

امکان بررسی همه‌ی این موارد در سایت ویترین نت و به کمک کارشناسان متخصص فراهم است. برای مشاوره و راهنمایی بیشتر با ما تماس بگیرید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *