دستگاه بلندر چیست؟ راهنمای خرید دستگاه بلندر صنعتی و کافی شاپی

زمان مطالعه: 7 دقیقه

در سال‌های گذشته با پیشرفت تکنولوژی و افزایش تعداد کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌ها تجهیزات مرتبط با این حوزه نیز افزایش یافته و انواع تجهیزات کاربردی و مدرن به بازار عرضه شده است. دستگاه بلندر صنعتی از جمله مهم‌ترین نیازهای کافی‌شاپ‌ها، آبمیوه‌فروشی‌ها و رستوران‌های امروزی است که بسیار پرکاربرد نیز می‌باشد. اگر شما نمی‌دانید دستگاه بلندر چیست و چه کاربردی دارد پیشنهاد می‌کنم حتما این مطلب را مطالعه کنید. ما در اینجا همه چیز در مورد دستگاه بلندر صنعتی و کافی شاپی را پوشش داده‌ایم.

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

  • دستگاه بلندر چیست ؟
  • نحوه کار دستگاه مخلوط کن یا بلندر
  • انواع دستگاه بلندر یا مخلوط کن
  • کاربرد دستگاه بلندر صنعتی و کافی شاپی
  • مزایای بلندر صنعتی چیست ؟
  • بهترین برندهای دستگاه بلندر صنعتی و کافی شاپی موجود در بازار ایران
  • قیمت انواع دستگاه بلندر در بازار
  • به هنگام خرید بلندر صنعتی به این نکات توجه کنید.

دستگاه بلندر چیست ؟

دستگاه مخلوط کن که با نام بلندر نیز شناخته می‌شود، یکی از پرکاربردترین تجهیزات مورد استفاده در صنایع غذایی است که برای تولید آبمیوه‌ها، نوشیدنی‌ها، شیک‌ها، اسموتی‌ها و کوکتل‌ها به کار می‌رود. در واقع بلندر یک همزن یا یک میکسر است که در دو نوع دستی و صنعتی تولید و به‌فروش می‌رسد. از بلندر صنعتی برای مخلوط کردن، پوره یا امولسیون کردن مواد‌غذایی و سایر مواد استفاده می‌شود.

دستگاه بلندر صنعتی و کافی شاپی همانطور که از نامش مشخص است، در کافی‌شاپ‌ها کاربرد بالایی دارد و برای تهیه آبمیوه‌ها، نوشیدنی‌ها، شیک‌ها و اسموتی‌ها استفاده می‌شود. علاوه بر این بلندر صنعتی از پرکاربردترین تجهیزات فست فودها و رستوران‌ها نیز به شمار می‌آید که برای درست کردن انواع سس، پوره و چاشنی‌های مختلف کاربرد دارد.

اگر سری به فروشگاه ویترین نت بزنید، انواع مدل‌های مختلف دستگاه بلندر صنعتی و کافی شاپی را خواهید دید که به لطف تنوع بالای‌شان به راحتی می‌توانید دستگاهی متناسب با نیازتان را پیدا کنید. تفاوت مدل‌های مختلف به برخی ویژگی‌های آن‌ها برمی‌گردد که بهتر است قبل از خرید با ویژگی‌ها هر دستگاه به طور کامل آشنا شوید.

توجه کنید که این امکان برای شما عزیزان فراهم شده است که به صورت حضوری یا تلفنی راهنمایی‌های کامل در مورد انواع دستگاه فن کویل را از کارشناسان مجرب ما دریافت نمایید.

حالا که متوجه شدید دستگاه بلندر چیست ، بهتر است با نحوه کار آن نیز آشنا شوید.

نحوه کار دستگاه مخلوط کن یا بلندر

دستگاه بلندر چیست

از جمله قطعاتی که در مخلوط کن قرار دارد، میتوان به تیغ، پارچ و از همه مهم‌تر موتور اشاره کرد که به واسطه کیفیت آن بلندرها از یکدیگر تفکیک می‌شوند. عملکرد دستگاه مخلوط کن یا بلندر به این صورت است که در مرحله اول پارچ روی یک موتور قرار می‌گیرد و با چند دکمه که روی دستگاه مخلوط کن یا بلندر قرار گرفته است، شروع به چرخش با دور بالا می‌کند و با این عمل مواد داخل پارچ با یکدیگر ترکیب می شوند.

پارچ‌های شیشه‌ای بلندر صنعتی که معمولا نشکن هم هستند، طوری ساخته شده‌اند که برای بهره وری و سرعت میکس بیشتر، مواد را به سمت تیغه‌ها هدایت می‌کند. بلندر صنعتی با میکس کردن همزمان مواد خشک و خیس قابلیت تهیه‌ی خمیر را نیز برای شما می‌دهد.

دستگاه بلندر برای کافی شاپ

انواع دستگاه بلندر یا مخلوط کن

در بالا در مورد “دستگاه بلندر چیست” صحبت کردیم و در این بخش قرار است انواع دستگاه بلندر صنعتی و کافی شاپی را بررسی کنیم. دستگاه‌های بلندر یا مخلوط کن در دو نوع بلندر دستی و بلندر صنعتی طراحی و ساخته می‌شوند که در ادامه به طور مفصل آن‌ها را توضیح داده‌ایم.

بلندر صنعتی چیست ؟

بلندر صنعتی چیست

بلندرهای صنعتی رایج‌ترین نوعِ مخلوط کن‌ها برای مصارف بالا هستند که بیشتر برای کافی‌شاپ‌ها، آبمیوه‌فروشی‌ها، رستوران‌ها و فست فودها کاربرد دارد. مهم‌ترین ویژگی بلندهای صنعتی که آن را از نوع دستی متمایز می‌کند، قدرت موتور آن‌ها برای خرد یا له کردن مواد مختلف است.شما می‌توانید از بلندهای صنعتی برای له یا خرد کردن هر نوع میوه، سبزیجات، یخ و مواد غذایی دیگر استفاده کنید. البته دستگاه‌های مخلوط‌کن یا بلندرهای صنعتی خود به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • بلندر‌هایی که برای مخلوط کردن مواد غذایی کاربرد دارند.
  • بلندرهایی که از آن‌ها برای میکس کردن مواد مختلف در کافی شاپ‌ها استفاده می‌شود.

علاوه بر این بلندرهای صنعتی بسیار پیشرفته‌تر از نوع دستی هستند و در آن‌ها دکمه‌ای قرار دارد که مواد جامد را در حد مورد نیاز خرد می‌کند. همانطور که اشاره کردیم بلندرهای صنعتی قدرت موتور بسیار بالایی دارند و این بدین معناست که مواد بیشتری را در کمترین زمان ممکن میکس می‌کنند. همینطور این مدل از دستگاه‌های مخلوط کن با داشتن سیستم کنترل سرعت، این قابلیت را به مصرف کننده می‌دهتد تا بتواند میزان چرخش پره‌های بلندر را از پایین‌ترین دور تا بیشترین دور تنظیم کنید. حتی برخی از آن‌ها دارای درگاه USB می‌باشند که به کمک آن‌ می‌توان برای دستگاه برنامه‌ریزی کرد.

بلندر دستی چیست ؟

بلندر دستی

بلندر دستی که با نام همزن دستی نیز شناخته می‌شود، اندازه کوچک‌تر و قدرت کمتری نسبت به انواع صنعتی خود دارد و بزرگترین مزیت آن‌ این است که فضای کمی را اشغال می‌کند و ظرفیت آن تنها به ظرفی که از آن استفاده می‌شود بستگی دارد.

البته باید توجه کنید که این بلندر‌ها مانند بلندرهای صنعتی قدرت کافی برای خرد کردن همه چیز را ندارند و بیشتر برای مواد غذایی نرم و یا مخلوط کردن سس‌ها استفاده می‌شوند. دستگاه‌های بلندر صنعتی انتخاب بهتری برای کافی‌شاپ‌ها هستند و مزیت‌های بیشتری دارند. البته هر یک از دستگاه‌های بلندر صنعتی موجود در بازار ویژگی‌های خاص خود را دارند که شما باید بر حسب نیاز خود دستگاه‌تان را انتخاب کنید.

اگر شما به دنبال خرید دستگاه بلندر برای کافی شاپ هستید، پیشنهاد می‌کنم حتما سری به فروشگاه اینترنتی ویترین نت بزنید. انواع بلندر کافی شاپی در فروشگاه ویترین نت موجود است که برای مشاهده قیمت و مشخصات اصلی محصولات می‌توانید روی لینک زیر کلیک کنید. با توجه به طیف وسیعی از مدل‌های موجود در بازار پیشنهاد می‌کنم حتما قبل از خرید با کارشناسان مجرب ما در ویترین نت صحبت کنید تا با توجه به نیاز شما بهترین مدل دستگاه را به شما معرفی نمایند.

کاربرد دستگاه بلندر صنعتی و کافی شاپی

دستگاه بلندر صنعتی و کافی شاپی برای تهیه انواع آبمیوه، اسموتی، کوکتل، انواع دسر سرد و شیک‌ها، برای درست کردن انواع پوره سیب زمینی، هویج، گوجه فرنگی کاربرد دارند. شما می‌توانید از این دستگاه‌ در خانه یا منزل برای استفاده روزمره، در کافی‌شاپ‌ها، رستوران‌ها، فست‌فودها، آبمیوه‌فروشی‎ها، بستنی‌فروشی‌ها یا باشگاه‌های ورزشی استفاده کنید.

مزایای بلندر صنعتی چیست ؟

  • استفاده برای مصارف بالا: به طور کلی تهیه یک لیوان اسموتی از میوه‌های موردنظرتان بدون وجود بلندر یا مخلوط‌کن  امکان‌پذیر نیست. به خصوص که بلندرها قابلیت خرد کردن یخ و مواد جامد را هم دارند و این به این معنی است که نوشیدنی و خوراکی‌های بیشتری را در مدت زمان کم میتوان آماده کرد. سیستم بلندرهای صنعتی به گونه ای طراحی شده‌اند که مواد را برای بهره‌وری بیشتر و سرعت سرویس‌دهی بیشتر به سمت تیغه‌ها هدایت می کنند و انواع مواد را به سرعت و در مدت زمانی کوتاه با یکدیگر ترکیب می‌نمایند.
  • کاربرد بالا: دستگاه‌های بلندر صنعتی کاربرد بالایی دارند و از آن‌ها می‌توان برای تهیه انواع آبمیوه، اسموتی، کوکتل، انواع دسر سرد و شیک‌ها، برای درست کردن انواع پوره سیب زمینی، هویج، گوجه فرنگی استفاده کرد. حتی بعضی از انواع دستگاه بلندر چند کاره هستند و به عنوان غذاساز، آبمیوه گیری و مخلوط کن استفاده می‌شوند.
  • تنظیم میزان لِه شدن مواد: با استفاده از دستگاه بلندر صنعتی می‌توانید میزان لِه شدن مواد را تنظیم کرد.
  • امکان جابه‌جایی: دستگاه مخلوط کن انتخاب خوبی برای کسانی است که دوست دارند مخلوط‌کن خود را با خود جا‌به‌جا کنند، به عنوان مثال ورزشکارانی که در باشگاه و قبل و بعد از ورزش‌ از مخلوط مواد غذایی انرژی‌زا و یا پروتئین دار استفاده می‌کنند می‌توانند به راحتی از این مخلوط‌کن‌ هم در خانه و هم در باشگاه استفاده کنند.

بهترین برندهای دستگاه بلندر صنعتی و کافی شاپی موجود در بازار ایران

در حال حاضر برندهای معتبری در تولید بلندر صنعتی در سطح کشور فعالیت می‌کنند که خوشبختانه امکان خرید محصولات آن‌ها از ویترین نت مهیا شده است. اگر سری به سایت ویترین نت بزنید، انواع مدل مختلف دستگاه بلندر صنعتی را خواهید دید که به لطف تنوع بالایشان به راحتی می‌توانید دستگاهی متناسب با نیازتان را پیدا کنید. تفاوت مدل‌های مختلف به کاربرد آن‌ها برمی‌گردد که بهتر است قبل از خرید با ویژگی‌ها هر دستگاه به طور کامل آشنا شوید.

با توجه به طیف وسیعی از مدل‌های موجود در بازار پیشنهاد می‌کنم حتما قبل از خرید با کارشناسان مجرب ما در ویترین نت صحبت کنید تا با توجه به نیاز شما بهترین مدل دستگاه را به شما معرفی نمایند.

دستگاه بلندر برای کافی شاپ

قیمت انواع دستگاه بلندر در بازار

قیمت انواع بلندر صنعتی در بازار با توجه به ظرفیت و جنس پارچ، قدرت موتور و چندکاره بودن آن تعیین می‌شود. اما به طور کلی می‌توان گفت که بلندرهای صنعتی با تجهیزات پیشرفته‌تر قیمت بالاتری نسبت به انواع دیگر دارند.

با توجه به نوسانات قیمت پیشنهاد می‌کینم که قیمت انواع مدل دستگاه بلندر صنعتی و کافی شاپی در بازار را از طریق لینک زیر مشاهده کنید. توجه کنید که این امکان برای شما عزیزان فراهم شده است که به صورت حضوری یا تلفنی راهنمایی‌های کامل در مورد انواع دستگاه بلندر را از کارشناسان مجرب ما دریافت نمایید.

حالا که متوجه شدید دستگاه بلندر چیست و تصمیم به خرید گرفته‌اید، پیشنهاد می‌کنم  در ابتدا بخش بعدی را مطالعه نمایید.

به هنگام خرید بلندر صنعتی به این نکات توجه کنید.

همانطور که در بالا اشاره کردیم، دستگاه بلندر صنعتی و کافی شاپی دارای مدل‌های مختلفی است که باید با توجه به نیاز خود مدل مناسب‌تان را خریداری نمایید. در زیر نکاتی را که به هنگام خرید بلندر باید به آن توجه کنید، را بیان کرده‌ایم.

  • ظرفیت دستگاه بلندر موردنیازتان چقدر باید باشد؟

بلندرهای صنعتی در بازار ایران از 1.5 لیتر تا 5 لیتر  موجود هستند که باید بر حسب نیازتان آن را انتخاب کنید.

  • سروصدای دستگاه تا چه اندازه است؟

فاکتور مهم دیگری که در هنگام خرید دستگاه باید به آن توجه کنید، سروصدای دستگاه است. اگر قرار است که دستگاه در نزدیکی مشتریان قرار داده شود، پس هر صدایی مطمئنا آزاردهنده خواهد بود.

  • جنس پارچ از چیست؟

جنس اکثر پارچ‌ بلندرهای موجود در بازار ایران از پلی کربنات است که دارای ساختاری محکم و مقاوم در برابر فشار، ضربه و وزن زیاد می‌باشند.

  • جنس و تعداد تیغه‌ها چیست؟

جنس و تعداد تیغه‌ها بر روی سرعت مخلوط کردن میوه‌ها یا مواد غذایی دیگر تاثیرگذار است. بنابراین شما باید با توجه به کاربرد مخلوط کن در کافی شاپ، فست فود یا رستوان‌تان این نکته را نیز مدنظر قرار دهید.

اگر قصد خرید دستگاه بلندر صنعتی و کافی شاپی را دارید، باید به هنگام خرید، دستگاهی متناسب با نیاز و کاربرد خودتان را خریداری نمایید. با توجه به طیف وسیعی از مدل‌های موجود در بازار پیشنهاد می‌کنیم حتما قبل از خرید با کارشناسان مجرب ما در ویترین نت صبحت کنید تا با توجه به نیازتان بهترین مدل دستگاه را به شما معرفی نمایند.

خوشبختانه امکان خرید انواع مدل‌های مختلف دستگاه بلندر صنعتی و کافی شاپی در مجموعه ویترین نت وجود دارد که به راحتی می‌توانید مدلی متناسب با نیازتان را خریداری نمایید. توجه کنید که این امکان برای شما عزیزان فراهم شده است که به صورت حضوری یا تلفنی راهنمایی‌های کامل در مورد انواع دستگاه بلندر را از کارشناسان مجرب ما دریافت نمایید.

کلیه محصولات قبل از تحویل آزمایش شده و تست کیفیت می‌شوند. اگر شما قصد خرید انواع دستگاه بلندر صنعتی و کافی شاپی را دارید، می‌توانید با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید و اطلاعات تکمیلی‌تر را دریافت نمایید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *