راهنمای کامل خرید ساندویچ ساز صنعتی

زمان مطالعه: 5 دقیقه

ساندویچ‌های گریل شده یا اسنک و پنینی یکی از انواع غذاهای پرطرفدار و خوشمزه در رستوران‌ها و فست فودها هستند که با انواع دستگاه ساندویچ ساز صنعتی آماده می‌شوند.
علاوه بر مواد موجود در این ساندویچ‌های خوشمزه، نحوه‌ی گریل کردن آن‌ها نیز بسیار اهمیت دارد. این ساندویچ‌ها و اسنک‌ها بعد از گریل شدن شکل ظاهری متفاوت و بافتی تردتر از ساندویچ‌های عادی خواهند داشت که طعم آن‌ها را نیز خاص و لذیذ می‌کند. اگرچه نمونه‌های خانگی دستگاه‌های ساندویچ ساز نیز در ابعاد کوچک‌تر وجود دارند، اما تنوع و ظرفیت نمونه‌های صنعتی آن‌ها در بین تجهیزات پخت رستوران و فست فود بیشتر بوده و این نوع ساندویچ‌ها را در حجم بیشتری تولید می‌کنند. در ادامه انواع دستگاه ساندویچ ساز صنعتی را به همراه ویژگی‌های هر یک به شما معرفی کرده و شما را برای خرید دستگاه اسنک ساز مورد نظرتان راهنمایی خواهیم کرد.

حتما ببینید: لیست قیمت ساندویچ ساز صنعتی

خرید ساندویچ ساز صنعتی از ویترین نت

انواع ساندویچ ساز صنعتی

دستگاه‌های ساندویچ ساز یا ساندویچ میکر در ابعاد بزرگ یکی از کاربردی‌ترین تجهیزات رستوران و فست فود و آشپزخانه‌های صنعتی است.
امروزه با استقبال مردم از خوردن  متنوع رستوران‌ها و فست فودها، استفاده از دستگاه‌های متنوع و پر کاربردی که سرعت و بازدهی نیاز‌های مشتری‌ها را بالا ببرد، اهمیت زیادی برخوردار است.

در بین تجهیزات آشپزخانه‌های صنعتی انواع ساندویچ ساز صنعتی با تولید حجم بالای اسنک و پنینی بدون افت کیفیت، ساندویچ‌ها را به بهترین شکل بدون نیاز به روغن گریل و ترد می‌کند. دستگاه پنینی از دو صفحه گریل تشکیل شده است و عملکرد دستگاه به این صورت است که ساندویچ بین دو صفحه گریل در جای مخصوص قرار می‌گیرد، صفحه بالایی دستگاه روی ساندویچ فرود آمده و اپراتور با فشار دادن آن، ساندویچ را گریل می‌کند. ساندویچ‌ ساز میکرها با توجه به نوع ساندویچی که گریل می‌کنند انواع مختلف دارند. برخی از آن‌ها اسنک ساز، برخی از آن‌ها وافل ساز و برخی دیگر قابلیت گریل کردن سبزیجات را دارند. انواع دستگاه‌های ساندویچ ساز صفحه گریل متفاوت (یک صفحه‌ای یا دو صفحه‌ای) با ظرفیت‌های مختلف دارند. در ادامه هر یک از انواع دستگاه‌های ساندویچ ساز صنعتی را بر اساس نوع صفحه و در نتیجه مدل ساندویچی که درست می‌کنند، معرفی خواهیم کرد.

ساندویچ ساز یا دستگاه اسنک ساز دستگاهی برای گریل کردن و آماده کردن انواع ساندویچ است.

دستگاه پنینی

یکی از انواع ساندویچ‌ ساز، دستگاه پنینی یا پنینی مرغ است. این دستگاه با دارا بودن صفحه گریل یکپارچه به دو شکل شیاردار و ساده ساندویچ را گریل می‌کند. صفحه گریل بالایی دستگاه متناسب با میزان فشار لازم برای گریل ساندویچ، در دو مدل یکپارچه با یک دسته و یا دو تکه (دو صفحه) با دو دسته عرضه می‌گردد. دستگاه‌های ساندویچ میکر با ظرفیت‌ قرار دادن چند ساندویچ در آن‌ها، می‌توانند مقدار بیشتری ساندویچ را نسبت به نمونه‌های خانگی گریل کنند.

دستگاه اسنک ساز

دستگاه‌های اسنک ساز عملکردشان مشابه دستگاه‌های پنینی ساز بوده با این تفاوت که معمولا صفحه گریل دستگاه‌ اسنک ساز به شکل مربع و یا مثلثی شکل است. این مدل دستگاه‌ها با ظرفیت‌های ۸ و ۱۶ تایی، ساندویچ را به شکل اسنک گریل می‌کنند.

فروش ساندویچ ساز صنعتی در سایت ویترین نت

از جمله مشخصات فنی و ویژگی‌های ظاهری دستگاه‌های اسنک ساز صنعتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بدنه‌ی مقاوم از جنس استنلس استیل ضد زنگ
  • دسته‌ی نسوز و محکم
  • قابلیت تنظیم دما با دو ولوم
  • قابلیت گریل ساندویچ در حجم بالا
  • صفحه گریل چدنی با روکش تفلون نچسب
  • مناسب برای گریل کردن گوشت، ساندویچ و سبزیجات
  • قابلیت جدا شدن صفحه گریل (در اغلب مدل‌ها) و امکان شست‌وشوی آن
  • امکان خارج شدن روغن اضافی ساندویچ از طریق دهانه‌ی خروجی دستگاه
  • مجهز به چراغ نشانگر جهت اعلام وضعیت دستگاه
  • سیستم کنترل درجه حرارت و محافظ دمای داخلی

مشخصات ساندویچ ساز و دستگاه پنینی

نکات خرید ساندویچ ساز

علاوه بر اطلاع از ویژگی‌ها و مشخصات فنی انواع ساندویچ ساز، توجه به برخی نکات دیگر جهت خرید دستگاه ساندویچ ساز صنعتی الزامی است. در کل راهنمای خرید تجهیزات آشپزخانه‌های صنعتی ومانند دستگاه پنینی می‌تواند کار کردن با این دستگاه‌ها را برای شما ساده‌تر و دلچسب‌تر کند. در مقابل، عدم آگاهی از این موارد نه تنها کیفیت ساندویچ را پایین می‌آورد، بلکه می‌تواند منجر به خراب شدن دستگاه شود. در ادامه به برخی از مهمترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد تا با آگاهی بیشتر از این دستگاه‌ها بتوانید به بهترین شکل از آن‌ها استفاده کنید.

صفحه دستگاه ساندویچ ساز

با توجه انواع مدل‌های ساندویچ سازهای صنعتی بر اساس شکل و نوع صفحه گریل، انتخاب شکل ظاهری صفحه‌ی دستگاه با توجه به نوع ساندویچ (پنینی، اسنک و وافل) بسیار اهمیت دارد. علاوه بر این، دستگاهی که انتخاب می‌کنید باید صفحه‌ای چدنی با جنس مرغوب و کاملا نچسب داشته باشد تا نگران چسبیدن نان ساندویچ به صفحه گریل و خراب شدن آن نباشید. برای انتخاب دستگاه بهتر است مدل‌هایی که صفحه گریل متحرک دارند را انتخاب کنید. شست‌وشوی این اسنک سازها آسان‌تر بوده و در صورت آسیب دیدن صفحه، تعویض‌ آن‌ها ساده‌تر خواهد بود.

ظرفیت ساندویچ میکر

انواع ساندویچ میکرهای صنعتی با ظرفیت‌های ۴ تا ۱۶ تایی می‌توانند تعداد زیادی ساندویچ را گریل کنند. برای انتخاب و خرید دستگاه ساندویچ ساز باید به میزان نیاز خود توجه کرده و مناسب‌ترین مدل را بر اساس ظرفیت انتخاب کنید و به این مورد دقت کنید که دستگاه مورد نظر شما در یک روز قابلیت آماده کردن چند ساندویچ را دارد. اگر میزان استفاده‌ی شما از دستگاه زیاد اما ظرفیت دستگاه کم باشد، مجبور خواهید بود چندین بار از آن استفاده کنید که علاوه بر اتلاف وقت سبب افزایش مصرف برق خواهد شد.

عایق حرارتی

یکی دیگر از نکاتی که باید هنگام خرید دستگاه ساندویچ ساز صنعتی به آن توجه کرد، عایق بودن آن است. معمولا تمام مدل‌های دستگاه‌‌های ساندویچ ساز در قسمت دسته، عایق حرارتی هستند. اما علاوه بر دسته بهتر است تمام دستگاه عایق حرارتی باشد تا بتواند ساندویچ را با بهترین کیفیت گریل کند. عایق بودن دستگاه ساندویچ ساز نه تنها بازدهی دستگاه را افزایش می‌دهد، بلکه از اتلاف انرژی نیز جلوگیری می‌کند.

استاندارد بودن دستگاه

رعایت شرایط استاندارد در تولید دستگاه‌های ساندویچ ساز صنعتی از مهمترین نکاتی است که باید هنگام خرید دستگاه ساندویچ ساز به آن توجه کرد. کیفیت تولید و اطمینان از رعایت نکات ایمنی در ساخت آن باید توسط خریدار بررسی و تایید شود. علاوه بر این، کیفیت قطعات، مواد اولیه‌ی استفاده شده در ساخت آن و نحوه طراحی دستگاه از دیگر مواردی است که باید در مورد آن‌ها اطمینان حاصل کرد. مسئله‌ی گارانتی و خدمات پس از فروش دستگاه‌ اطمینان شما برای کیفیت آن را افزایش خواهد داد. این نکته، به ویژه هنگام خرابی دستگاه و قطعات آن بسیار مهم بوده و از هزینه‌های گزاف تعمیر و یا خرید مجدد دستگاهی جدید جلوگیری خواهد کرد.

قیمت ساندویچ ساز

ویترین نت به عنوان یکی از تخصصی‌ترین سایت‌ها در فروش تجهیزات صنایع غذایی، قیمت ساندویچ ساز و مهم‌ترین تجهیزات آشپزخانه‌های صنعتی دیگر، رستوران و فست فود را به روز نگه می‌دارد تا مشتریان بتوانند با اطمینان خرید آنلاین ساندویچ ساز را انجام دهند.
همچنین کارشناسان متخصص ما در زمینه تجهیزات رستوران و فست فود، به خریداران کامل ترین و دقیق ترین راهنمایی و مشاوره را می‌دهند تا آن‌ها بتوانند بهترین و مناسب‌ترین دستگاه اسنک ساز را خریداری کنند.

برای مشاوره و اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید و یا سوال خود را در بخش “ثبت نظر” مطرح کنید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *