مهم‌ترین نکات پیش از خرید ترازوی دیجیتال

زمان مطالعه: 5 دقیقه

در گذشته برای اندازه گیری وزن کالاها از ابزارهای ابتدایی از جمله باسکول و ترازوهای دو کفه‌ای استفاده می‌شد. اما از آن جا که اندازه گیری با استفاده از این روش‌ها کاملا تقریبی بود، لذا نیاز به تجهیزات انبار مانند ترازوهای دیجیتال برای اندازه‌گیری‌ دقیق وزن محصولات مختلف احساس شد. امروزه انواع ترازوی دیجیتالی برای اندازه‌گیری وزن کالا و محصول مختلف بر اساس نوع آن‌ها به وجود آمده تا علاوه بر اندازه‌گیری دقیق، سرعت و سهولت کار را برای اپراتور بیشتر کند. در این مقاله انواع ترازوهای دیجیتال صنعتی را معرفی کرده و ویژگی‌ها و مشخصات فنی هر یک را شرح خواهیم داد.

حتما ببینید: لیست قیمت ترازوی دیجیتال

انواع ترازوی دیجیتال

ترازوهای دیجیتال را می‌توان بر اساس نوع مصرفی آن‌ها، اندازه و نحوه‌ی عملکرد آن‌ها به انواع مختلف از جمله فروشگاهی و صنعتی تقسیم کرد. هر یک از انواع ترازوهای دیجیتال در اندازه‌های مختلف کفه و با ابعاد گوناگون موجود هستند و می‌توان با توجه به وزن و نوع کالا و محصول مورد نظر، هر یک از آن‌ها را برای صنف‌های گوناگون انتخاب کرد. با توجه به تنوع مدل‌های تزاروهای دیجیتال صنعتی، در بین فروشگاه‌ها و تجهیزات آشپزخانه‌های صنعتی، انتخاب مناسب‌ترین آن‌ها بر اساس ابعاد و شکل ظاهری، جنس بدنه، ظرفیت و میزان حساسیت و سایر قابلیت‌ها و ویژگی‌های این دستگاه‌ها با توجه به نیاز از اهمیت بسیاری برخوردار است.

خرید ترازو دیجیتال از سایت ویترین نت

ترازوی فروشگاهی

ترازوی دیجیتالی فروشگاهی یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های ترازوهای دیجیتالی صنعتی است. این ترازوهای پر کاربرد با قابلیت چاپ فاکتور خرید به مشتری‌ها، آن‌ها را از مقدار وزن کالای خریداری شده آگاه می‌سازند تا از صحت آن اطمینان حاصل کنند.
روی فاکتور چاپ شده توسط ترازوی دیجیتال امکان چاپ اطلاعات گوناگون از جمله نام و وزن کالا، بارکد، ساعت و تاریخ خرید و همچنین نام فروشگاه و اطلاعات آن وجود دارد. فروشندگان می‌توانند با ذخیره‌ی نام محصول و قیمت هر واحد آن (بر اساس تعداد یا وزن) در حافظه‌ی ترازوی فروشگاهی خود، به راحتی وزن و یا تعداد کالا را اندازه گیری و قیمت آن را محاسبه و روی فاکتور چاپ کنند.
همچنین این دستگاه می‌تواند مقدار مبلغ بازپرداخت به مشتری و یا درصد تخفیف روی هر کالا را محاسبه کرده و روی رسید مشتری چاپ کند.

بسیاری از ترازوهای دیجیتالی فروشگاهی مستقیما به دستگاه کارت‌خوان بانکی متصل بوده و مشتری‌ها تنها با کشیدن کارت می‌توانند عدد محاسبه شده روی آن را از طریق ترازو را پرداخت کنند. در نتیجه دیگر نیازی به وارد کردن مبلغ روی دستگاه کارت‌خوان نخواهد بود. ترازوهای دیجیتال فروشگاهی قابلیت پاسخگویی هم‌زمان به سه مشتری را داشته و می‌توانند اطلاعات مربوط به کالاهای هر یک را حفظ کنند. در مدل بدون علمک ترازوهای فروشگاهی صفحه‌ی نمایشگر روی بدنه‌ی ترازوی دیجیتال، و در مدل‌های علمک‌دار آن‌ها وزن روی صفحه‌ نمایش علمک نشان داده می‌شود.
ابعاد بدنه، سینی و ظرفیت ترازوهای فروشگاهی (معمولا ۳۵ تا ۵۰ کیلویی) بسیار متنوع است و می‌توان هر یک از آن‌ها را با توجه به نیاز صنف مورد نظر تهیه کرد.

خرید ترازوی فروشگاهی از سایت ویترین نت

از دیگر ویژگی‌ها و مشخصات ترازوهای فروشگاهی عبارت‌اند از:

  • امکان توزین پارسنگ برای اندازه گیری وزن خالص (قابلیت صفر کردن دستگاه با وجود کالای روی آن)
  • امکان ذخیره‌ی حدود ۱۰۰۰ کالا در حافظه‌ی ترازو
  • امکان تغییر واحد پول در فاکتور
  • قابلیت چاپ گزارشات فروش و ریز اقلام برای فروشنده
  • قابل استفاده با باتری یا برق
  • دقت بالا برای وزن‌های سبک
  • امکان شمارش تعداد قطعات در برخی مدل‌ها
  • قابلیت اتصال به Wi-Fi و کامپیوتر از طریق OCX

ترازوی آشپزخانه صنعتی

با توجه به این که مقدار وزن در کالاها و محصولات آشپزخانه‌های صنعتی معمولا کمتر از وزن کالاهای دیگر اصناف است، غالبا اندازه‌‌ی انواع ترازوی آشپزخانه صنعتی کوچک‌تر بوده و در عین حال حساسیت آن‌ها نسبت به سایر نمونه‌ها بیشتر است. یک ترازوی آشپزخانه صنعتی معمولا تا حداکثر ۵۰ کیلوگرم ظرفیت تحمل وزن را دارد. این نوع ترازوها، برای اندازه گیری وزن‌های بسیار کم نیز بسیار ایده‌آل می‌باشند و می‌توان وزن‌های گرمی را نیز با استفاده از آن‌ها به طور دقیق اندازه گیری کرد. حساسیت بسیار بالا در ترازوهای آشپزخانه‌های صنعتی باعث شده تا بتوان مواد غذایی را با دقت بسیار زیاد اندازه گیری کرده و به دنبال آن کیفیت محصول نهایی را نیز افزایش داد. همچنین افرادی که در این زمینه مشغول به کار هستند می‌توانند با استفاده از ترازوهای دیجیتال آشپزخانه‌های صنعتی، علاوه بر دقت، سرعت کار خود را به راحتی افزایش دهند. معمولا ترازوهای مورد استفاده در آشپزخانه‌های صنعتی، قابلیت پرینت و چاپ وزن محصول را ندارند.

خرید ترازوی صنعتی از سایت ویترین نت

از دیگر ویژگی‌‌ها و مشخصات فنی ترازوهای دیجیتالی آشپزخانه‌های صنعتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جنس بدنه و کفه‌ی این نوع ترازوهای دیجیتالی بسیار متنوع می‌باشد؛ بدنه‌ی ترازوهای دیجیتالی در دو مدل پلاستیکی و استیل تولید شده و کفه‌ی آن‌ها نیز از جنس استیل، شیشه‌ای و پلاستیکی است.
  • در مدل‌های مختلف ترازوی دیجیتال آشپزخانه‌های صنعتی، کفه به صورت یکپارچه با بدنه و یا به شکل مجزا از آن عرضه می‌شوند و قابل شست‌وشو است.
  • غالبا این ترازوها با باتری تغذیه می‌شوند. اگرچه نمونه‌های برقی آن‌ها نیز با مصرف کم وجود دارند.

ترازوی صنعتی

ترازوهای صنعتی ترازوهایی هستند که برای اندازه گیری وزن‌های بسیار بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند. ظرفیت و قابلیت‌های ترازوهای صنعتی مختلف است و در شکل‌ها و اندازه‌های متنوع تولید می‌شوند. امروزه بسیاری از برندهای ایرانی و خارجی انواع مدل‌های ترازوهای صنعتی را برای اصناف گوناگون با بهترین کیفیت تولید و عرضه می‌کنند. اغلب مدل‌های این ترازوهای دیجیتال علاوه بر امکان اندازه گیری وزن‌های ۱۰ تا ۷۰ کیلوگرم، قابلیت شمارش تعداد قطعات را نیز دارند.
کفه و سینی ترازوهای دیجیتالی صنعتی به شکل تخت یکپارچه با بدنه و یا به شکل سینی لبه‌دار مجزا از بدنه در دو جنس پلاستیکی و استیل تولید می‌شوند. ترازوهای دیجیتال صنعتی در دو مدل کفه‌ای بدون علمک (ترازوی دیجیتال کمری) و علمک‌دار تولید و عرضه می‌گردند. صفحه کلید و صفحه نمایش این ترازوها نیز بسته به مدل آن‌ها، بر روی علمک و یا بدنه قرار دارند.

  • ترازوهای صنعتی دیجیتال با باطری و برق و یا به صورت شارژی قابل استفاده هستند.
  • سینی استیل ترازوی دیجیتال صنعتی قابل شست‌وشو است.
  • اغلب مدل‌های ترازوی دیجیتال صنعتی قابلیت چاپ فاکتور فروش برای مشتری را دارند.
  • حافظه‌ی مستقیم و غیر مستقیم ترازوهای صنعتی حدود ۱۸ تا ۱۰۰۰ عدد کالا را ذخیره می‌کند.
  • قابلیت اتصال ترازوی دیجیتال صنعتی به کشوی پولی امکانات بیشتری برای فروشنده فراهم می‌کند.
  • بسیاری از مدل‌های ترازوهای صنعتی برای سهولت محاسبه به نرم افزارهای فروشگاه و حسابداری نیز متصل می‌شوند.

برای مشاهده لیست قیمت انواع ترازوی دیجیتال به همراه مشخصات فنی و اطلاعات کامل به سایت ویترین نت مراجعه کنید و ترازوی مورد نظر خود را به طور آنلاین خریداری کنید.
برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *