انواع فر پیتزا و راهنمای خرید آن‌ها

زمان مطالعه: 5 دقیقه

فر پیتزا یکی از مهمترین عوامل در پخت با کیفیت و طعم پیتزا است. استفاده از انواع فر پیتزا در بین تجهیزات پخت فست فود و رستوران‌ها باعث شده است که این غذای لذیذ به بهترین شکل پخته و آماده شود.

امروزه وجود انواع فر رستورانی و فست فود به عنوان یکی از اصلی‌ترین تجهیزات رستوران و فست فود سبب شده که آن‌ها بتوانند انواع پیتزا از جمله پیتزای آمریکایی و پیتزای ایتالیایی را در کمترین زمان و با بهترین کیفیت بپزند و سرو کنند. در این مطلب انواع فر پیتزا از جمله فر ریلی، فر صندوقی و فر تنوری یا آجری را معرفی کرده و ویژگی‌ها و مشخصات هر یک را شرح خواهیم داد تا اگر قصد خرید این دستگاه را دارید، مناسب‌ترین مدل را با توجه به نیازتان تهیه کنید.

حتما ببینید: لیست قیمت فر رستورانی و فست فود

انواع فر پیتزا

با توجه به انواع مختلف پیتزا و مواد اولیه‌ی گوناگون در طرز تهیه‌ی آن‌ها، انتخاب مناسب‌ترین فر برای پخت آن‌ها از جمله مهمترین کارهایی است که می‌توان برای آماده کردن یک پیتزای خوشمزه انجام داد.

برای این منظور انواع مختلف فر با ویژگی‌ها و مشخصات فنی متنوع طراحی شده‌اند که داشتن اطلاعات دقیق از آن‌ها هنگام خرید ضروری است. انواع مختلف فر رستورانی برای پخت پیتزا را می‌توان بر اساس شکل ظاهری، ابعاد، ظرفیت‌ها و نحوه‌ی عملکرد آن‌ها به مدل‌های مختلف تقسیم کرد. هر یک از این دستگاه‌ها با قابلیت تنظیم درجه حرارت با توجه به نوع پیتزا، امکان پخت یکنواخت آن را با بهترین کیفیت فراهم کرده و از سوختن و یا خامی آن جلوگیری می‌کنند. در ادامه سه نمونه از پر فروشترین انواع فر فست فود و رستوران و را به شما معرفی کرده و مشخصات منحصر به فرد هر یک را شرح خواهیم داد، پیشنهاد می‌کنیم پیش از آن راهنمای خرید تجهیزات آشپزخانه‌های صنعتی و راهنمای جامع تجهیز و راه اندازی فست فود را مطالعه کنید.

همین حالا برای راهنمایی و مشاوره خرید فر پیتزا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

برای خرید آنلاین فر پیتزا ریلی، صندوقی و آجری به سایت ویترین نت مراجعه کنید.

 

فر پیتزا ریلی

فر ریلی پیتزا یکی از انواع پرکاربرد فر پیتزاست که در فست فود‌ها و رستوران‌ها برای پخت انواع پیتزا، لازانیا، سیب زمینی و… بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع فر که به نام فر تونلی نیز شناخته می‌شود، در سایزهای مختلف و به دو شکل موتور پایین و موتور بغل طراحی می‌گردد.

فر پیتزا ریلی با طراحی بی‌نظیر و با سیرکوله کردن گرما توسط فن، مواد داخل فر را به بهترین شکل و به صورت یکنواخت می‌پزد. علاوه بر این، فر ریلی پیتزا با قابلیت افزایش دما تا ۴۵۰ درجه سانتی گراد و ظرفیت حرارتی ۵۵۰۰۰ کیلوکالری، سرعت پخت را افزایش می‌دهد و می‌توان دست کم ۱۰۰ عدد پیتزای آمریکایی را داخل آن آماده کرد. فرهای تونلی معمولا به شکل یک یا دو ردیفه طراحی شده و عمل پخت را انجام می‌دهند. شاسی، بدنه و تمام قطعات استفاده شده در داخل فر ریلی پیتزا از جنس استیل مرغوب و قابل شست‌وشو است. میزان مصرف انرژی برق و گاز این دستگاه بسیار کم بوده و هیچ گونه آلاینده‌ی محیطی تولید نمی‌کند.

قیمت فر پیتزا ریلی در ویترین نت

 

از دیگر ویژگی‌های فر ریلی پیتزا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بدنه‌ی عایق جهت جلوگیری از خروج گرما و اتلاف انرژی و همچنین گرم شدن فضای آشپزخانه
  • قطعات قابل شست‌وشو
  • امکان تنظیم زمان پخت دقیق برای پخت پیتزا
  • امکان تنظیم باد از بالا و پایین به صورت مجزا
  • دارای سیستم ایمنی در صورت قطع برق یا گاز
  • سرعت بالا در کنار حفظ کیفیت غذا
  • امکان تغییر جهت حرکت از چپ به راست‌ و برعکس

از فر ریلی علاوه بر پخت پیتزا برای طبخ سایر غذاهای گرم در فست فودها و رستوران‌ها از جمله لازانیا، سیب زمینی بدون روغن (تنوری) و حتی ته‌چین و انواع کباب سیخی استفاده می‌شود. برای استفاده از این تجهیزات آشپزخانه‌های صنعتی نیازی به هیچ گونه مهارت و تخصص نیست و همه‌ی آشپزها می‌توانند از این نوع فر به راحتی استفاده کنند.

فر پیتزا صندوقی

فر صندوقی از جمله فرهای پیتزاست که در ظرفیت‌ها و ابعاد مختلف طراحی شده و در آشپزخانه‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فر صندوقی پیتزا از چند بشقاب تشکیل شده که ظرفیت دستگاه را تعیین می‌کنند و تعدادشان به صورت ۶، ۹، ۱۲، ۱۸ و ۲۴ عددی متغیر است. بدنه‌ی دستگاه از جنس استنلس استیل ۱.۵ میلی‌متری و داخل آن شاسی پروفیل فولادی و ورق گالوانیزه‌ی ‍۱ میلی‌متری است که با پشم سنگ و پشم شیشه عایق‌بندی شده‌اند و از خروج گرما جلوگیری می‌کند. با استفاده از نمایشگر دستگاه می‌توان دمای داخل فر را مشاهده کرد. فر پیتزا صندوقی با پخت با کیفیت و قیمت مناسب، بزرگ‌ترین رقیب در برابر فرهای خارجی بوده و قابلیت پخت انواع پیتزا را دارد.

برای خرید فر پیتزا صندوقی به سایت ویترین نت مراجعه کنید.

 

سایر ویژگی‌ها و مشخصات فرهای صندوقی عبارت‌اند از:

  • دارای ترموکوپل و شمعک جهت تامین سیستم ایمنی دستگاه
  • دارای چند سنگ (آجر سرامیکی غیر قابل اشتعال یک تکه) جهت پخت یکنواخت زیر و روی پیتزا
  • قابلیت شست‌وشوی آسان و سریع
  • استفاده‌ی آسان با استفاده از پنل دیجیتالی و مکانیکی
  • قابل استفاده با گاز شهری و یا کپسولی

خرید آنلاین فر پیتزا از ویترین نت

 

فر پیتزا آجری

فر پیتزا تنوری یا آجری نوعی فر گردان است که گرما را در تمام سطح تنور پخش می‌کند. این نوع فر به شکل گنبدی آجری با تنور گرد و نمای سرامیکی (آجری) طراحی شده است که پیتزا بدون بشقاب و با استفاده از پاروی مخصوص داخل آن قرار می‌گیرد و پخته می‌شود. ابعاد داخل فر در قطرهای 120، 130، 140، 150، 170، 180 و 200 سانتی‌متری تولید می‌گردد اما معمولا در صورت گردان بودن آن، حداقل قطر فر تنوری 160 سانتی‌متر است. داخل تنور در دو مدل ثابت و چرخان طراحی می‌گردد و نحوه‌ی چیدمان کف آن به دو شکل صورت می‌گیرد:

  • با آجرهای ضد خش (در ابعاد حدود ۳۵ در ۷۰ سانتی‌متر)
  • به صورت یک تکه با مواد دیرگداز چدنی به شکل صاف و یکدست

خرید فر پیتزا آجری از ویترین نت

 

داخل کلاهک تنور فر پیتزا آجری یک عدد مشعل و زیر آن دو عدد شعله برای پخت یکنواخت پیتزا وجود دارد. برای تنظیم خروج هوا و دمای داخل فر، در این دستگاه‌ها از دمپر استفاده می‌شود. پایه‌ی آهنی دستگاه به شکل ثابت و یا چرخ‌دار برای جابه‌جایی آسان آن طراحی می‌گردد.

سایر مشخصات و ویژگی‌های فر تنوری پیتزا:

  • شعله‌ی کاملا آبی سوز بدون تولید گاز دی اکسید کربن
  • دارای سیستم ترموستات و ترموکوپل دیجیتالی
  • قابلیت تنظیم دما از ۵۰ تا ۶۰۰ درجه
  • کلاهک عایق‌بندی شده با ۵ جداره، برای جلوگیری از اتلاف و انتقال حرارت به بیرون
  • قابلیت تنظیم سرعت چرخش و تایمر

جهت اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت ویترین‌نت مراجعه کرده و لیست قیمت انواع فر رستورانی و فست فود را با مشخصات فنی و اطلاعات کامل مشاهده کنید و خرید خود را به طور آنلاین انجام دهید.
کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما و راهنمایی بیشتر هستند.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *