راهنمای خرید دستگاه کباب ترکی

زمان مطالعه: 5 دقیقه

کباب ترکی یا دونر کباب (دُنر کباب) یکی از پرطرفدارترین غذاهایی است که امروزه در بسیاری از رستوران‌ها و فست فودها به مشتری عرضه می‌شود. پسوند «دونر» در اسم این نوع کباب در زبان ترکی به معنی چرخان و چرخنده است که به دستگاهی که این کباب در آن به روش چرخان پخته می‌شود اشاره دارد. دستگاه‌های کباب ترکی در بین تجهیزات پخت رستوران و فست فود انواع مختلفی داشته و در مدل‌ها و اندازه‌های مختلف تولید می‌شود پس برای تهیه آن‌ها به راهنمای خرید انواع دستگاه کباب ترکی نیاز خواهید داشت. در این مطلب انواع دستگاه‌ شاورما و ویژگی‌های هر یک را به شما معرفی خواهیم کرد تا اگر قصد خرید این دستگاه را دارید، بتوانید با توجه به ویژگی‌های هر یک از مدل‌ها و بر اساس نیازتان، مناسب‌ترین آن‌ها را انتخاب کنید.

حتما ببینید: لیست قیمت دستگاه کباب ترکی

انواع دستگاه شاورما یا کباب ترکی

 

دستگاه‌های کباب ترکی یا شاورما دستگاه‌هایی مخصوص پخت این نوع کباب هستند. گوشت و مرغ توسط میله‌ای به عنوان سیخ گردان به شکل عمودی داخل دستگاه قرار گرفته در اثر حرارت داخل دستگاه پخته می‌شوند. این تجهیزات رستوران و فست فود از بدنه‌ی تمام استیل، موتور گیربکسی، شعله و سیخ تشکیل شده‌اند.
دستگاه‌ کباب ترکی به نام دستگاه دونر کباب نیز شناخته می‌شود و می‌توان آن را با توجه به ظرفیت و ابعاد، تعداد سیخ، نوع شعله و حرارت، شکل ظاهری و حتی موتور دستگاه به انواع مختلف تقسیم کرد. علاوه بر این، برخی از مدل‌های این دستگاه‌ها مجهز به کابینت (دستگاه‌های کباب ترکی کابینت‌دار)، دودکش، بدنه شیشه‌ای، سینی روغن‌گیر و یا صفحه گریل هستند و برخی دیگر به شکل ساده و بدون تجهیزات تولید می‌گردند که این موارد با توجه به درخواست مشتری ساخته می‌شود. دستگاه‌های شاورما را بر اساس اندازه و شکل ظاهری می‌توان به دو دسته رومیزی و ایستاده تقسیم کرد:

 

دستگاه کباب ترکی یا شاورما برای پخت انواع دونر کباب کاربرد دارد.

 

دستگاه کباب ترکی رومیزی

 

همان طور که از نام این تجهیزات آشپزخانه صنعتی پیداست، این مدل از دستگاه‌های شاورما به شکل رومیزی و در ابعاد کوچکتر نسبت به مدل ایستاده طراحی شده‌اند. بدین صورت که دستگاه کباب ترکی روی میز یا سطحی بلند قرار می‌گیرد.
دستگاه‌های کباب ترکی رومیزی برای فضاهای کوچک مناسب بوده و می‌توان برای پخت گوشت و مرغ از آن‌ها استفاده کرد. در زیر این مدل از دستگاه‌ها (برخلاف مدل ایستاده) قفسه‌ای وجود ندارد. دستگا‌ه‌های شاورمای رومیزی مجهز به سینی برای جمع کردن روغن حاصل از پخت گوشت بوده و می‌توان با تخلیه‌ی آن، دستگاه‌ را تمیز کرد.

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره خرید دستگاه کباب ترکی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

عملکرد دستگاه شاورما با گاز شهری و یا کپسول‌های گاز بوده و در اغلب مدل‌ها امکان چرخش سیخ حتی بدون وجود برق نیز وجود دارد. تعداد سیخ‌های دستگاه‌های کباب ترکی رومیزی متنوع بوده و به صورت تک سیخ، دو سیخ، سه سیخ و چهار سیخ با ظرفیت‌ها و در ارتفاع‌های مختلف در بازار وجود دارند. توان پخت این دستگاه‌ها معمولا بین ۵۰ تا ۹۰ کیلوگرم کباب است که پاسخگوی تعداد زیادی مشتری خواهد بود.

 

خرید دستگاه کباب ترکی از سایت ویترین نت

 

از دیگر مشخصات فنی دستگاه‌های کباب ترکی رومیزی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بدنه‌ی تمام استیل ضد خش و قابل شست‌وشو
  • سیخ استیل به قطر حدود ۱۸ میلی‌متر و ارتفاع حدود ۹۰ سانتی‌متر
  • موتور گیربکسی تک فاز با توان حدود ۲.۵ دور در دقیقه
  • مجهز به ولوم تنظیم حرارت برای پخت بهتر گوشت و مرغ
  • دارای شعله سرامیکی متحرک (قابل سفارش در شعله‌های دیگر)

دستگاه کباب ترکی ایستاده

 

دستگاه‌های کباب ترکی ایستاده نمونه‌های دیگری از انواع دستگاه‌ شاورما هستند که با ظرفیت‌های مختلف تولید می‌شوند. این دستگاه در صنایع غذایی به شکل ایستاده و پایه‌دار با چرخ‌های پلی اورتان و محکم در برابر وزن‌ سنگین، طراحی شده‌اند و برای فضاهای بزرگ قابل استفاده هستند. نوع شعله‌های این دستگاه نیز به شکل متحرک یا ثابت، سرتاسری (یک تکه) و یا شعله میر ترکیه با توجه به سفارش مشتری متفاوت بوده و تعداد آن‌ها نیز از دو شعله تا پنج شعله متغیر است.
معمولا در مدل‌های تک شعله اهرمی بازویی برای چرخش سیخ وجود دارد. همچنین بنا به درخواست مشتری می‌توان اهرمی برای تغییر جهت شعله‌های دستگاه تعبیه کرد. تعداد سیخ‌های این مدل دستگاه نیز از تک سیخ تا ۳ سیخ مختلف بوده که با توجه به تعدادشان معمولا ظرفیت ۵۰ تا ۱۲۰ کیلوگرم گوشت را دارند و هر کدام توسط موتور گیربکسی چرخانده می‌شوند. سرتاسر قسمت جلو یا میان شعله‌های این دستگاه وان یا لگن مخصوص مخلفات کباب وجود دارد که در بعضی مدل‌ها قابل جدا شدن و در مدل‌های دیگر به شکل مخزن روی دستگاه کار گذاشته شده‌اند. نوع پخت این دستگاه با گاز و یا برق است.

 

دستگاه کباب ترکی ایستاده در ویترین نت موجو شد.

 

دیگر مشخصات فنی دستگاه‌های کباب ترکی ایستاده عبارت‌اند از:

  • موتور گیربکس‌دار
  • رویه کار استیل یا چدن قابل شست‌وشو
  • جنس بدن استنلس استیل ضد خش
  • دارای هود و شیشه‌ی مقاوم در برابر ضربه و حرارت
  • مجهز به کابینت در قسمت پایین دستگاه

در دسته‌بندی دیگر، هر یک از دستگاه‌های کباب ترکی را می‌توان بر اساس نوع و نحوه‌ی پخت آن‌ها به دو مدل ذغالی و اتوماتیک نیز تقسیم کرد:

 

خرید دستگاه شاورما یا کباب ترکی از ویترین نت

 

دستگاه شاورما ذغالی

دستگاه‌های کباب ترکی رومیزی و ایستاده ذغالی برای پخت دونر ذغالی مورد استفاده قرار می‌گیرند. شیوه‌ی پخت دستگاه‌ کباب ترکی ذغالی با ذغال چوب بوده و برای کسانی که طرفدار طعم گوشت و مرغ دودی هستند مناسب است.

فر کباب ترکی اتوماتیک

این نوع دستگاه کباب ترکی در مقابل مدل‌های ثابت قرار دارند. امروزه نحوه پخت اکثر مدل‌های دستگاه‌های کباب ترکی رومیزی و ایستاده به صورت اتوماتیک است. عملکرد این دستگاه برای پخت گوشت و مرغ به این صورت است که هر سیخ با موتور گیربکسی قوی (با توجه به ظرفیت دستگاه و تعداد سیخ‌ها) حول یک محور به صورت اتوماتیک می‌چرخد و تمام قسمت‌های گوشت را در برابر حرارت شعله‌های تابشی (یا شعله‌های دیگر) قرار می‌دهد تا گوشت کاملا مغز پخت شود.

خرید دستگاه کباب ترکی

به طور کلی برای خرید دستگاه‌های‌ کباب ترکی علاوه بر توجه به ویژگی‌های هر یک از آن‌ها و تعداد سیخ‌ها (تک سیخ، ۲ سیخ، ۳ سیخ و ۴ سیخ)، به نوع شعله‌ی آن نیز باید توجه کرد. انواع شعله‌های دستگاه دونر کباب در مدل‌های شعله سرامیکی متحرک و ثابت، شعله تابشی، شعله سفالی، شعله ترک و شعله ریلی عرضه می‌شوند. با توجه به تنوع مدل‌های دستگاه‌های کباب ترکی، قیمت هر یک از این دستگاه‌ها با توجه به تجهیزات و ویژگی‌های آن، متفاوت خواهد بود. علاوه بر موارد ذکر شده، هنگام خرید به ضمانت و خدمات پس از فروش دستگاه توجه فرمایید.

برای مشاوره و اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید و یا سوال خود را در بخش “ثبت نظر” مطرح کنید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *