بررسی کامل انواع تاپینگ فست فود پیش از خرید

زمان مطالعه: 5 دقیقه

تاپینگ فست فود وسیله‌ای برای افزایش راندمان و سرعت آماده کردن پیتزا و ساندویچ است. با پیشرفت و گستردگی انواع تجهیزات آشپزخانه‌های صنعتی به‌ویژه رستوران‌ها و فست فودها به شکل‌های مختلف، سرعت و راندمان کار آن‌ها افزایش یافته و غذاها به بهترین شکل و بالاترین کیفیت به مشتری‌ها عرضه می‌گردند. در این مطلب انواع تاپینگ فست فود از جمله تاپینگ پیتزا، ساندویچ و ترشیجات را معرفی کرده و ویژگی‌ها و مشخصات هر یک را شرح خواهیم داد تا با اطلاعات کافی از آن‌ها، با آگاهی بیشتر جهت خرید تاپینگ مورد نظر خود اقدام نمایید. همچنین در آینده راهنمای کامل تجهیز و راه اندازی فست فود را در بلاگ ویترین نت منتشر خواهیم کرد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

حتما ببینید: لیست قیمت تاپینگ فست فود

تاپینگ فست فود چیست؟

تاپینگ فست فود وسیله‌ای کاربردی در تجهیزات فست فودها و رستوران‌ است که روند آماده کردن پیتزا و ساندویچ را سریع‌تر می‌کند و با استفاده از آن کارکنان رستوران‌ها بیشتر وراحت تر بهداشت را رعایت می‌کنند.

با استفاده از انواع تاپینگ فست فود می‌توان مواد غذایی مختلف را به خوبی از هم تفکیک و طبقه بندی کرد و سرعت و راندمان کار را افزایش داد. تاپینگ ساندویچ و پیتزا که از تجهیزات آماده سازی رستوران و فست فود است مانند یک کنسول، از جنس استنلس استیل ضد خش، ضد زنگ و قابل شست‌وشو بوده و روی سطح آن از بنماری‌های مختلف تشکیل شده است. بنماری یا لگن‌های مخصوص تاپینگ پیتزا به شکل ظرف‌های گود داخل تاپینگ قرار می‌گیرند و می‌توان داخل هر یک از آن‌ها را از مواد مورد نظر پر کرده و به صورت تفکیک شده از آن‌ها استفاده کرد.
جنس بنماری تاپینگ پیتزا نیز از استیل مرغوب است که در بیشتر مدل‌ها از بدنه‌ی آن به راحتی جدا و شسته می‌شوند. بنماری‌های تاپینگ فست فود نه تنها بر کیفیت مواد اولیه‌ و غذاهای داخل‌شان تاثیر نمی‌گذارند، بلکه آن‌ها را به مدت طولانی سالم نگه می‌دارند، به ویژه آن که بنماری‌ها در اغلب مدل‌های تاپینگ فست فود، به صورت تکی یا سرتاسری با درب مخصوص پوشیده می‌شوند و از ورود آلودگی و گردوغبار به داخل‌شان جلوگیری می‌کنند.

خرید تاپینگ فست فود از ویترین نت

 

انواع تاپینگ فست فود

با توجه به ویژگی‌ها و امکاناتی که تاپینگ‌ها به عنوان یکی از پرکاربردترین تجهیزات آشپزخانه‌های صنعتی در رستوران‌ها و فست‌ فودها فراهم می‌کنند، امروزه انواع تاپینگ‌های فست فود با ظرفیت‌ها، ابعاد و ویژگیهای گوناگون تولید و عرضه می‌گردند که علاقه‌مندان می‌توانند با توجه به مقدار حجم کاری‌ و میزان سرویس‌دهی‌شان، هر یک از این مدلها را انتخاب کنند. از جمله مهمترین تفاوت‌های انواع تاپینگ فست فود می‌توان به تعداد بنماری‌های آن‌ها اشاره کرد که معمولا از ۴ تا ۲۰ عدد متغیر هستند. علاوه بر این، تاپینگ‌ها از نظر طراحی و شکل ظاهری‌شان نیز با هم متفاوت هستند که بر این اساس به دو مدل ساده، لبه‌دار و یا تاپینگ سرد تقسیم می‌شوند. در ادامه ۳ نمونه از مدل‌های مختلف تاپینگ را معرفی کرده و ویژگی‌ هر یک را خواهیم گفت.

 

تاپینگ پیتزا

تاپینگ پیتزا یکی از پرکاربردترین انواع تاپینگ فست فود است که در ابعاد مختلف با تعداد لگن‌های متفاوت (معمولا ۸ لگن) با ظرفیت‌های گوناگون بر اساس سفارش مشتری طراحی می‌شوند و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تاپینگ‌های پیتزا معمولا به شکل پایه‌دار و ایستاده طراحی می‌شوند. اپراتور با خرد کردن مواد اولیه‌ی پیتزا از جمله قارچ، فلفل دلمه‌ای، پپرونی و پنیر پیتزا و ریختن هر یک در بنماری‌های جداگانه، همه‌ی مواد را به شکل آماده در اختیار داشته و با ریختن آنها روی خمیر پیتزا، می‌تواند در سریع‌ترین زمان پیتزا را آماده کند و آن را داخل فر قرار دهد.
برای خنک نگه داشتن مواد اولیه‌ی داخل بنماری‌ها و جلوگیری از خراب شدن و فاسد شدن آن‌ها، در قسمت پایین تاپینگ پیتزا، یخچالی مجهز به ترموستات و با قابلیت تنظیم دما وجود دارد. علاوه بر این، در قسمت جلوی دستگاه، پیشخوان تاپینگ وجود دارد که به عنوان میز کار مورد استفاده قرار گرفته و می‌توان روی آن سایر وسایل مورد نظر برای تهیه‌ی پیتزا را قرار داد و یا مواد را با هم ترکیب کرد. همچنین، در برخی از مدل‌های تاپینگ پیتزا، معمولا یک یا دو طبقه در قسمت بالای تاپینگ تعبیه می‌شود که فضای بیشتری در اختیار اپراتور قرار می‌دهد.
تاپینگ پیتزا در دو مدل ساده و لبه‌دار طراحی می‌گردد. در مدل لبه‌دار، قسمتی شیشه‌ای وجود دارد که از ورود آلودگی به داخل تاپینگ جلوگیری می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های تاپینگ‌های پیتزا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یخچال بدون برفک
  • کمپرسور و موتور قوی
  • عایق شده با پلاستوفوم
  • اسکلت مقاوم از جنس استنلس استیل قابل شست‌وشو

خرید تاپینگ پیتزا از ویترین نت

 

تاپینگ ساندویچ

تاپینگ‌های ساندویچ یکی دیگر از پرکاربردترین انواع تاپینگ فست فود هستند که برای جداسازی مواد مورد نیاز و به اصطلاح مخلفات داخل ساندویچ مورد استفاده قرار می‌گیرند. انواع مختلف مخلفات ساندویچ از جمله خیارشور، کاهو، گوجه فرنگی به صورت خرد شده داخل بنماری‌های تاپینگ ریخته شده و هنگام درست کردن ساندویچ به راحتی مورد استفاده قرار می‌گیرند و سرعت کار را بالا می‌برند.

با استفاده از یخچال تاپینگ یا به اصطلاح تاپینگ سرد، حتی کاهوهای خرد شده نیز تازه و سالم می‌مانند و می‌توان با همان کیفیت اولیه از آن‌ها استفاده کرد. با توجه به این که مقدار مواد اولیه‌ی مورد نیاز برای درست کردن ساندویچ کمتر از پیتزاست، معمولا تاپینگ‌های ساندویچ در ابعاد کوچک‌تر و با تعداد بنماری‌های کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این نوع تاپینگ‌ها نیز معمولا از مدل لبه‌دار تاپینگ برای قرار دادن ساندویچ و یا انواع سس استفاده می‌شود. تاپینگ‌های ساده نیز معمولا برای دورچین سلف سرویس در فست فودها و فلافلی‌ها کاربرد دارد. در قسمت زیر برخی مدل‌های تاپینگ‌ پیتزا و ساندویچ چند درب کشویی وجود دارد که امکان نگهداری مواد مختلف را برای اپراتور فراهم می‌کند.

تاپینگ ساندویچ و پیتزا وسیله ای برای تسهیل آکاده سازی انواع پیتزا و ساندویچ است.

 

تاپینگ ترشیجات

علاوه بر تاپینگ‌ پیتزا و ساندویچ، تاپینگ‌های ترشیجات نیز یکی دیگر از انواع این تجهیزات فست فود و رستوران‌ها هستند. معمولا ابعاد و اندازه‌ی بنماری‌های تاپینگ ترشیجات کوچک‌تر از سایر نمونه‌های تاپینگ بوده و در تعداد مختلف، بر اساس نیاز متقاضی، مورد استفاده قرار می‌گیرند. سرکه‌ی موجود در ترشی به هیچ عنوان بر کیفیت بنماری‌های تاپینگ ترشی تاثیر نمی‌گذارد و می‌توان مدت زمان طولانی انواع ترشی را داخل آن‌ها نگهداری کرد. با تاپینگ ترشیجات، که معمولا در سلف سرویس‌های رستوران‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌توان انواع مختلف ترشی در طعمهای متنوع را به صورت مجزا در کنار هم سرو کرد. معمولا از تاپینگ‌های ساده به شکل پایه‌دار یا رومیزی برای سرو ترشی‌ها استفاده می‌شود. نمونههای رومیزی معمولا فاقد یخچال بوده و به شکل تاپینگ بنماری ساده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

موارد استفاده از تاپینگ‌ها به نمونه‌های ذکر شده محدود نمی‌شود و می‌توان از آن برای کاربردهای دیگر نیز استفاده کرد. برای خرید انواع تاپینگ فست فود علاوه بر مشخصات فنی و ویژگی‌ها و طراحی هر مدل، انتخاب تعداد بنماری‌ها و ابعاد آن‌ها نیز با توجه به میزان مصرف متقاضی نیاز به بررسی دارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد این دستگا‌ه‌ها می‌توانید به وب سایت ویترین نت مراجعه کرده و یا با مشاوران ما تماس بگیرید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

2 دیدگاه برای “بررسی کامل انواع تاپینگ فست فود پیش از خرید

  1. عیسی علیجانی گفته:

    با سلام عالی, بود علیجانی هستم قصد راه اندازی فلافل فروشی دارم قطعا نیاز, به تجهیزات دارم خواهشا راهنمایی بفرنایین

    • اهدا مهرجو گفته:

      سلام.لطفا جهت دریافت مشاوره رایگان برای خرید محصولات ویترین نت با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید
      02191001170 _ 09921603901

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *