بررسی دقیق انواع خمیر پهن کن پیش از خرید

زمان مطالعه: 5 دقیقه

انواع مختلف خمیر علاوه بر تهیه‌ی نان، در قنادی‌ها برای پخت شیرینی و همچنین برخی از غذاها و دسرها مورد استفاده قرار میگیرد. برای استفاده از خمیر در هر نان یا غذایی باید آن را به ضخامت مشخصی پهن کرد و برش زد. برای این کار انواع دستگاه خمیر پهن کن در بین تجهیزات نانوایی و قنادی ساخته شده‌است تا عمل پهن کردن و برش زدن خمیر را آسان کرده و راندمان و سرعت کار را به ویژه برای نانوایی‌ها و قنادی‌ها افزایش دهند. در ادامه انواع مختلف خمیر پهن کن را معرفی کرده و ویژگی‌ها و مشخصات فنی هر یک را شرح خواهیم داد.

حتما ببینید: لیست قیمت خمیر پهن کن
 

خمیر پهن کن یا دستگاه وردنه برقی در تجهیزات نانوایی و قنادی کاربرد داره.

 

خمیر پهن کن چیست؟

نانوایی‌ها جهت پخت انواع نان، و قنادی‌ها در تهیه‌ی انواع شیرینی از جمله باقلوا از خمیرهای مختلف استفاده می‌کنند. علاوه بر این، خمیر جزء اصلی بسیاری از غذاها از جمله پیتزا و پیراشکی است که به روشی خاص تهیه می‌شود. قبل از پخت خمیر، ابتدا باید آن را با ضخامت مشخص پهن کرده، سپس در ابعاد مورد نظر قالب زد. اگرچه پهن کردن خمیر در بسیاری از موارد با استفاده از دست صورت می‌گیرد اما یکنواختی و نازکی ضخامت خمیر و همچنین برش زدن آن در ابعاد مشخص و یک اندازه، با دست امکان پذیر نبوده و کیفیت محصول نهایی را کاهش می‌دهد.
خمیر پهن کن دستگاهی است که انواع مختلف خمیر را به بهترین شکل پهن کرده و برش می‌زند. مکانیسم و عملکرد این دستگاه بسیار ساده است و می‌تواند به راحتی سرعت کار نانوایی‌ها، قنادی‌ها و حتی رستوران‌ها را افزایش داده و کیفیت محصول نهایی آن‌ها را بالا ببرد. بنابراین خمیر پهن کن یکی از اصلی‌ترین تجهیزات نانوایی و قنادی محسوب می‌گردد.

با توجه به کارایی این دستگاه‌ها، امروزه از انواع خمیر پهن کن با ویژگی‌های مختلف جهت پهن کردن خمیر با ضخامت مورد نظر و برش زدن آن استفاده می‌شود. در ادامه چند نمونه از مهمترین آن‌ها را معرفی کرده و ویژگی‌ها و مشخصات فنی هر یک را شرح خواهیم داد.
 

خرید انواع خمیر پهن کن از ویترین نت

 

خمیر پهن کن پیتزا

این دستگاه در بین تجهیزات فست فود و رستوران‌ها خمیر پهن کن پیتزا جهت پهن کردن و قالب‌گیری خمیر پیتزا به شکل یک اندازه و با ضخامت یکسان مورد استفاده قرار می‌گیرد. عرض غلتک‌های دستگاه‌های خمیر پهن کن پیتزا معمولا ۳۰ یا ۴۰ سانتی متر بوده و در دو نوع تک رول و دو رول و غالبا به شکل رومیزی تولید می‌شوند. این دستگاه دارای مکانیسم خودکار جهت چرخش خمیر نیم‌پهن شده است و به راحتی آن را به اندازه‌ی مورد نظر پهن می‌کند؛ به این صورت که با قرار دادن خمیر در غلتک بالایی، خمیر نیم‌پهن شده و به شکل اتوماتیک با یک چرخش ۹۰ درجه‌ای وارد غلتک پایینی شده و کاملا پهن می‌گردد.

از جمله ویژگی‌های خمیر پهن کن پیتزا:

  • جنس غلتک‌ها: پلی اتیلن فشرده و با کیفیت
  • جنس بدنه‌ی دستگاه: از ورق استنلس استیل ضد خش، براق و قابل شست‌وشو
  • برق مصرفی: تک فاز حدود ۳۵۰ وات

خمیر پهن کن پیتزا برای جهیزات رستوران و فست فود کاربرد دارد.

 

خمیر پهن کن نانوایی

این دستگاه خمیر نانوایی را در اندازه‌های متفاوت به شکل گرد و بیضی برای نان لواش، برش می‌زند. دستگاه‌های پهن کن خمیر نانوایی به شکل اتوماتیک و مطابق استاندارد چانه‌های خمیر را به بهترین شکل نازک و پهن کرده و آماده‌ی پخت می‌کند. دستگاه‌های خمیر پهن کن نانوایی معمولا با تعداد دو غلتک طراحی شده و به نام دستگاه شاطر اتوماتیک نیز شناخته می‌شوند. نحوه‌ی عملکرد دستگاه‌های خمیر پهن کن نانوایی به این صورت است که خمیر پس از پهن شدن بین دو غلتک و برش، به صورت یکنواخت روی شاطر کشیده شده و توسط نانوا داخل تنور قرار می‌گیرد. این دستگاه دارای قطع کن ضربه‌ای و شمارنده‌ی تعداد چانه‌های خمیر می‌باشد و به صورت کاملا بی صدا این کار را انجام می‌دهد. با کمک این دستگاه نیاز به نیروی انسانی کمتر شده و تنها یک نفر می‌تواند با استفاده از آن و بدون دخالت دست، نان را آماده کند.

از جمله مشخصات فنی دستگاه‌های خمیر پهن کن نانوایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ظرفیت مخزن حدود ۸۰ کیلوگرم و ۱۲۰۰ عدد در ساعت
  • تعداد غلتک‌ها بین ۲ تا ۶ عدد بر اساس نیاز مشتری
  • تغییر اندازه‌ی نان‌ها به صورت آنی
  • قدرت ۱ اسب بخار
  • امکان تغییر سرعت دستگاه توسط اپراتور
  • جابه‌جایی آسان با کمک چرخ‌های تعبیه شده در زیر پایه‌های دستگاه (یا به شکل رومیزی)
  • جهت پخت نان لواش و تافتون
  • امکان سفارش پهن کن با نوار نقاله (تسمه برزنتی) یا بدون آن
  • کاهش مقدار دور ریز خمیر و ضایعات

خمیرپهن کن نانوایی در ویترین نت موجود شد.

 

خمیر پهن کن قنادی

دستگاه پهن کن خمیر قنادی یا کره پهن کن دستگاهی است که برای پهن کردن خمیر انواع شیرینی‌جات مورد استفاده قرار می‌گیرد و از مهمترین دستگاه‌ها برای تجهیز و راه اندازی قنادی است. این دستگاه‌ها خمیر را تا ضخامت میلیمتری نازک کرده و می‌توان از آن برای درست کردن خمیر شیرینی از جمله خمیر باقلوا و یا خمیر هزارلا استفاده کرد. نحوه‌ی عملکرد رفت و برگشتی این دستگاه خمیر را تا نازک‌ترین ضخامت پهن کرده و می‌توان درجه‌ی ضخامت آن را تنظیم کرد.

دستگاه خمیر پهن کن باقلوا یکی از انواع دستگاه‌های خمیر پهن کن قنادی است که با ظرفیت‌های ۳۰ تا ۱۱۰ کیلوگرم قابلیت نازک کردن خمیر را تا ضخامت ۰.۰۵ میلیمتر دارد. جنس بدنه و سینی این دستگاه‌ها تمام استیل بوده و به همراه نوار نقاله قابل شست‌و‌شو می‌باشد. در اغلب مدل‌ها نوار نقاله از دستگاه جدا شده و می‌توان آن را مونتاژ کرد.

سایر مشخصات دستگاه‌های خمیر پهن کن قنادی عبارت‌اند از:

  • دنده‌های گیربکسی فولادی و با دوام
  • امکان تنظیم سرعت رفت و برگشت دستگاه و همچنین میزان ضخامت خمیر با توجه به نوع شیرینی
  • دارای دو پدال جهت هدایت نوار به دو جهت چپ و راست
  • نیروی محرکه‌ی تک فاز و سه فاز با قدرت موتور حدود ۱.۵ اسب بخار

استفاده از انواع دستگاه‌های خمیر پهن کن علاوه بر نانوایی‌ها، قنادی‌ها و رستوران‌ها در مغازه‌ها و فروشگاه‌های نان فانتزی نیز امکان پذیر است. با استفاده از خمیر پهن کن، درست کردن پیراشکی و انواع نان فانتزی به راحتی انجام می‌شود و می‌توان خمیر آن‌ها را به راحتی پهن کرد و برش زد. برای خرید دستگاه‌های خمیر پهن کن، علاوه بر توجه به ویژگی‌ها و مشخصات فنی هر یک، انتخاب مناسب‌ترین نوع آن‌ها بر اساس نیاز ضروری است.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت ویترین نت مراجعه کرده و یا با مشاوران ما تماس بگیرید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

3 دیدگاه برای “بررسی دقیق انواع خمیر پهن کن پیش از خرید

  1. علیرضا داوری گفته:

    سلام وقتتون بخیر. ی خمیر پهن کن عسکری دارم. در حال استفاده کردن و خمیر پهن کردن میبینی غلطکاش گیر میکنه و خمیرو خوب رد نمیکنه. فک کنم چرخ دندهاش خرابن. دسترسی هم ندارم ب لوازم یدکیشون و تعمیر کار خوب. چیکار کنم؟؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *