تفاوت کباب پز گازی ایستاده و کوچک

زمان مطالعه: 5 دقیقه

درست کردن حجم زیاد کباب با منقل‌های ذغالی و به روش‌های قدیمی کار دشواری بوده و علاوه بر بازدهی کم، نیاز به صرف زمان طولانی دارد. امروزه رستوران‌ها و کلیه‌ی آشپزخانه‌های صنعتی برای افزایش راندمان کار خود از انواع کباب پز صنعتی، از جمله کباب پز تابشی و گازی، استفاده می‌کنند تا علاوه بر بالا بردن کیفیت غذا، سرعت و بازدهی خود را افزایش دهند. این دستگاه‌ها سال‌هاست جایگزین روش‌های دستی و سنتی شده و امکان پخت انواع کباب و جوجه کباب را در کمترین زمان ممکن فراهم می‌کند. در این مطلب، انواع کباب پز گازی را معرفی کرده و به ویژگی‌ها و مشخصات فنی هر یک اشاره خواهیم کرد.

حتما ببینید: لیست قیمت کباب پز

انواع کباب پز گازی

کباب پزهای گازی یکی از پرفروش‌ترین و رایج‌ترین انواع کباب پزهای صنعتی هستند که نقش اساسی در تجهیزات آشپزخانه‌های صنعتی دارند. کباب پزهای گازی بر حسب کارکرد، ابعاد و شکل ظاهری، به انواع مختلف طبقه بندی می‌شوند؛ بر اساس نحوه‌ی عملکرد، کباب پزهای گازی به سه نوع کباب پز گازی اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی (خانگی) تقسیم می‌شوند. در دسته بندی دیگر، کباب پزهای گازی با توجه به ظرفیت، ابعاد و شکل ظاهری به انواع مختلف تقسیم می‌شوند که هر یک با ویژگی‌ها و مشخصات فنی مختلف، امکانات متفاوتی را برای اپراتور فراهم می‌کنند.
در ادامه انواع کباب پز گازی را بر این اساس معرفی خواهیم کرد:

 

خرید کباب پز گازی و تابشی از ویترین نت

 

کباب پز گازی ایستاده

کباب پز گازی ایستاده یا مبله یکی از انواع تجهیزات پخت فست فود و رستوران است که با استفاده از گاز، کباب و جوجه کباب را پخته و طبخ می‌کند. طراحی این کباب پز‌های گازی به شکل ایستاده و پایه‌دار بوده و اپراتور می‌تواند به راحتی سیخ‌های کباب را به شکل افقی داخل دستگاه برای پخته شدن قرار دهد. این دستگاه قادر است حدود ۴۵۰ سیخ کباب را در یک ساعت آماده کند، لذا بهترین انتخاب برای رستوران‌ها و آشپزخانه‌های صنعتی با حجم سفارش بالا است. پخت یکنواخت و یکدست توسط این کباب‌ پزهای گازی ایستاده باعث شده است تا گوشت کباب و جوجه کاملا مغز پخت شود. به ویژه آن که روغن حاصل از پخت کباب در هر سیخ، روی سیخ‌های پایین‌تر می‌ریزد و سبب آبدار شدن کباب می‌گردد.

جنس بدنه‌ی کباب پز گازی از استنلس استیل با حدود ۱ میلیمتر، دو لایه، ضد زنگ و قابل شست‌وشو بوده و در برابر حرارت و آب مقاوم است. پایه‌های دستگاه کباب پز ایستاده نیز از پروفیل‌های مقاوم و قابل تنظیم تهیه شده است و به راحتی می‌تواند وزن دستگاه و سیخ‌های داخل آن را تحمل کند. سرعت ریل‌های دستگاه کباب پز گازی که عامل تعیین کننده‌ی زمان پخت کباب‌ها می‌باشند، به راحتی قابل تنظیم هستند.

نحوه‌ی عملکرد دستگاه‌های کباب پز گازی ایستاده به این صورت است که داخل آن از تعدادی لوله با سوراخ‌های ریز برای خروج شعله از آن تشکیل شده است که به شکل ردیفی و افقی با فاصله از هم قرار گرفته‌اند. سنگ‌های چدنی روی لوله‌ها حرارت را به کباب منتقل کرده و آن را می‌پزد. از آنجا که این سنگ‌های چدنی یکی از عوامل تعیین کننده‌ی کیفیت پخت کباب هستند، جنس و میزان ضخامت آن‌ها از مهمترین فاکتورها هنگام خرید کباب پز گازی ایستاده است. در زیر این مشعل‌ها، یک عدد سینی استیل برای جمع کردن روغن حاصل از پخت کباب و جلوگیری از ریختن آن روی بدنه وجود دارد که به راحتی قابل شست‌وشو بوده و می‌توان آن را تمیز کرد.

خرید کباب پز گازی از ویترین نت

 

از دیگر ویژگی‌های کباب پز ایستاده‌ی گازی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش میزان مصرف گاز نسبت به مدل‌های ساده‌ی کباب پز
  • پخت بدون دود و آتش به دلیل طراحی خاص مشعل‌ها
  • استفاده‌ی آسان بدون نیاز به مهارت و تخصص
  • رعایت اصول ایمنی و فنی
  • قابلیت پخت انواع کباب و جوجه کباب
  • بهترین وسیله برای تالارها، کترینگ‌ها و رستوران‌ها

کباب پز گازی کوچک

با توجه به این که ابعاد و ظرفیت کباب‌ پز‌های گازی ایستاده بسیار بزرگ است، استفاده از آن‌ها در بسیاری از رستوران‌ها و آشپزخانه‌های صنعتی با فضای کوچک امکان پذیر نیست. دستگاه‌های کباب پز کوچک در ابعاد ۶۰ و ۸۰ سانتی متری مناسب برای فضاهای کوچک هستند و می‌توان آن‌ها را به شکل رومیزی تهیه کرد. این کباب پزهای کوچک رومیزی قابل استفاده در فضاهای آزاد، روی میز و یا حتی روی پایه بوده و بهترین جایگزین برای منقل‌های ذغالی و روش‌های سنتی می‌باشند. با توجه به ابعاد این دستگاه‌های کباب پز کوچک، می‌توان برای مصارف خانگی نیز از آن استفاده کرد.

کباب پزهای گازی کوچک معمولا بدون بو و بدون دود تولید شده، حمل و نقل آن بسیار آسان است و فضای کمی اشغال می‌کند. این دستگاه‌ها با مصرف گاز شهری یا کپسول گاز، به صورت یکنواخت گوشت را کباب می‌کنند. کباب پزهای کوچک معمولا دارای چند عدد شیر گاز استاندارد و مقاوم در برابر ۵ بار فشار هستند و حرارت مورد نیاز را برای پخت کباب فراهم می‌کنند (کباب پز ۶۰ سانتی متری با ۱ شیر گاز و کباب پز ۸۰ سانتی متری با ۲ شیر گاز). با قابلیت تنظیم حرارت دستگاه‌های کباب پز می‌توان از کیفیت پخت کباب اطمینان حاصل کرد. جنس بدنه‌ی این دستگاه‌ها نیز از استنلس استیل مرغوب بوده و می‌توان به راحتی آن‌ها را تمیز کرد.

خرید کباب پز گازی ایستاده و رومیزی از ویترین نت

 

کباب پزهای ۶۰ سانتی متری با ۹ عدد و کباب پزهای ۸۰ سانتی متری با ۱۲ عدد رویه‌ی چدنی دارای سینی چربی گیر برای پخت انواع کباب و جوجه کباب هستند. تعداد لوله‌های آهنی این دستگاه‌ها نیز بین ۹ تا ۱۲ عدد متغیر است.

دیگر ویژگی‌ها و مشخصات کباب پز کوچک گازی:

  • سینی چربی گیر از جنس ورق گالوانیزه قابل شست‌وشو
  • شیرآلات استاندارد و ولوم‌های با کیفیت
  • امکان سفارش در ابعاد مختلف
  • قابل استفاده در آشپزخانه‌های صنعتی، رستوران‌ها، کترینگ‌ها و مصارف خانگی از جمله باغ‌ها
  • امکان نصب بر روی پایه‌های آهنی مقاوم
  • شعله‌های آهنی آبکاری شده و مقاوم در برابر حرارت

کدام دستگاه برای شما مناسب است؟

تفاوت اصلی مدل ایستاده با رومیزی در ظرفیت تولید آنهاست، اگر برای یک کارگاه، رستوران و یا آشپزخانه‌‌ی بزرگ قصد خرید کباب پز را دارید مدل ایستاده برای شما مناسب است.
کباب پزهای کوچک و رومیزی برای رستوران‌های کوچک مناسب ترند چون هم ابعاد کوچکتری دارند و هم ظرفیت تولیدشان کمتر است.

از دیگر انواع کباب پزهای گازی می‌توان به کباب پز اتوماتیک اشاره کرد. قیمت کباب پزهای گازی صنعتی با توجه به جنس بدنه، ابعاد، تعداد شعله‌ها و شیر گازی، ترموکوبل و سایر ویژگی‌ها و مشخصات فنی آن‌ها متفاوت است.
جهت خرید کباب پز گازی صنعتی و اطلاعات بیشتر در مورد انواع آن‌ها به وب‌سایت ویترین نت مراجعه کرده و یا با مشاوران ما تماس بگیرید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *