بررسی کامل انواع دستگاه شربت سرد کن پیش از خرید

زمان مطالعه: 5 دقیقه

هیچ چیز به اندازه‌ی نوشیدن یک شربت و آبمیوه‌ی خنک در هوای گرم نمی‌تواند آدم را سرحال کند، به همین دلیل در بیشتر کافی شاپ‌ها و رستوران‌ها از دستگاه شربت سرد کن برای خنک نگه داشتن انواع آبمیوه و شربت در حجم زیاد استفاده می‌کنند.

در واقع دستگاه شربت سرد کن یکی از ساده‌ترین تجهیزات کافی شاپ‌ها، آب میوه‌ فروشی‌ها، هتل‌ها و تالارهای پذیرایی است. در این مطلب ابتدا دستگاه شربت سرد کن را معرفی کرده و پس از شرح ویژگی‌ها و مشخصات این دستگاه، انواع مختلف آن را بررسی خواهیم کرد. در انتها نیز مهمترین نکات پیش از خرید این دستگاه را برای کسانی که قصد خرید دستگاه خنک کننده شربت و تجهیز و راه اندازی کافی شاپ را دارند، شرح خواهیم داد.

نحوه‌ی عملکرد دستگاه خنک کننده‌ی شربت

دستگاه خنک کننده‌ی شربت یا شربت سرد کن دستگاهی است که برای مخلوط کردن و سرد نگه داشتن انواع نوشیدنی سرد مانند آبمیوه و شربت در طعم‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه با عملکرد ساده یکی از مهمترین تجهیزات کافی شاپ‌ها، رستوران‌ها، آبمیوه فروشی‌ها، هتل‌ها و تالارهای پذیرایی است و صاحبان این مشاغل می‌توانند با ریختن شربت مورد نظر خود داخل مخزن این دستگاه، آن را به خوبی مخلوط کرده و برای مدت زمان طولانی خنک نگه دارند.

با توجه به این که دستگاه خنک کننده‌ی‌ شربت قابلیت مخلوط کردن مواد اولیه‌ی شربت (به صورت دانه دار و یا ساده) را نیز دارد، به نام دستگاه شربت ساز نیز شناخته می‌شود. شربت سرد کن مانند دستگاه یخ در بهشت از چند قطعه‌ی اصلی تشکیل شده است؛ یک صفحه‌ی نگهدارنده، یک یا دو مخزن شیشه‌ای از جنس پلی کربنات نشکن و همچنین شیر تخلیه برای خروج شربت از داخل مخزن، علاوه بر این، دستگاه‌های شربت سرد کن غالبا به شکل همزن دار طراحی شده و از ته نشین شدن مواد شربت، به ویژه شربت‌های دانه دار مانند خاکشیر، جلوگیری می‌کند. مدل‌های بدون همزن نیز برای نوشیدنی‌های ساده کاربرد دارند.

دستگاه خنک کننده شربت از کاربردی ترین تجهیزات کافی شاپ است.

با توجه به این که مخزن دستگاه و قطعات داخل آن مستقیما با محتویات شربت در تماس هستند، می‌توان به راحتی آن‌ها را از صفحه‌ی دستگاه جدا کرده و شست. سایر ویژگی‌های این دستگاه‌ها عبارت‌اند از:

  • عملکرد بسیار کم صدا
  • تولید شده در ظرفیت‌های مختلف بر اساس نیاز مشتری
  • بدنه‌ی قابل شست‌وشو از جنس استنلس استیل مرغوب
  • طراحی شده بر اساس استانداردهای بهداشتی
  • دارای پدال جهت تکان دادن مایعات داخل مخزن و جلوگیری از ته نشین شدن آن‌ها
  • قابلیت تنظیم دما
  • عایق بندی شده جهت جلوگیری از نفوذ آب به داخل دستگاه
  • تولید شده در مدل‌های گرم کن دار

​برای دریافت راهنمایی و مشاوره تخصصی درباره تجهیزات کافی شاپ، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

انواع دستگاه شربت سرد کن

با توجه به نقش مهمی که دستگاه‌های شربت سرد کن در کافی شاپ‌ها، هتل‌ها و سالن‌های پذیرایی دارند، امروزه انواع مختلف این دستگاه‌ها در مدل‌های مختلف با ظرفیت‌های گوناگون تولید و عرضه می‌شوند. متقاضیان می‌توانند مناسب‌ترین مدل را بر اساس نیاز خود انتخاب و تهیه کنند.
انواع دستگاه شربت سرد کن را می‌توان از جنبه‌های گوناگون از جمله ظرفیت و شکل ظاهری آن‌ها به دسته‌های مختلف تقسیم کرد. لذا دستگاه‌های خنک کننده‌ی شربت بر اساس ظرفیت و گنجایش به دو شکل شربت سرد کن تک مخزن و دو مخزن، و با توجه به شکل ظاهری مخزن آن، به دو دسته‌‌ی شربت سرد کن خمره ای و استوانه‌ای طبقه‌بندی می‌شوند. در ادامه برخی از پر فروش‌ترین این مدل‌ها را معرفی کرده و ویژگی‌ها و مشخصات فنی هر یک را بررسی خواهیم کرد.

شربت سرد کن تک مخزن

همان طور که از نام این دستگاه‌ خنک کننده‌ی شربت پیداست، دستگا‌ه‌های شربت سرد کن تک مخزن دستگاه‌هایی هستند که تنها یک مخزن برای درست کردن شربت دارند. ظرفیت مخزن دستگاه‌های شربت ساز تک مخزن با توجه به ابعاد و وزن دستگاه‌ها متغیر بوده و معمولا با گنجایش ۱۷، ۲۰ و ۵۰ لیتری تولید می‌شوند. لذا علاقه‌مندان می‌توانند با توجه به حجم کاری و میزان فعالیت خود، این دستگاه را با ظرفیت کمتر و یا گنجایش بیشتر تهیه کنند.

خرید دستگاه شربت سرد کن تک مخزن از ویترین نت

شربت سرد کن دو مخزن

دستگاه‌ شربت ساز با دارا بودن دو مخزن هر یک با گنجایش ۱۷ لیتر (مجموعا ۳۴ لیتر)، حجم بیشتری از شربت را برای اپراتور فراهم می‌کنند. شربت سرد کن دو مخزن در دو مدل همزن دار و یا فواره‌ای در ظرفیت‌های مختلف با توجه به نیاز مشتری تولید و عرضه می‌گردد. همچنین این دستگاه‌ها را می‌توان در دو مدل پارویی و پمپی نیز تهیه کرد.
دستگاه شربت سرد کن دو مخزن نسبت به مدل‌های تک مخزن به صورت حرفه‌ای تر عمل کرده و امکانات بیشتری را برای اپراتور فراهم می‌کند؛ با استفاده از این دستگاه می‌توان دو نوع شربت مختلف با دو طعم متفاوت را داخل هر یک از مخزن‌های دستگاه ریخته و به طور هم‌زمان هر دو را خنک و آماده‌ی سرو کرد.

فروش دستگاه شربت سرد کن دو مخزن در ویترین نت

شربت سرد کن خمره‌ای

از آن جا که مخزن این دستگاه شربت ساز به شکل گرد طراحی شده است، به نام شربت سرد کن خمره‌ای شناخته می‌شود. اغلب دستگاه‌های شربت سرد کن خمره‌ای به صورت همزن دار تولید شده و برای مخلوط و خنک کردن شربت‌های دانه دار مناسب هستند. این دستگاه به نام دستگاه شربت سرد کن هتلی در ظرفیت‌های مختلف از جمله ۲۰ لیتری در اغلب هتل‌ها، کافی شاپ‌ها، رستوران‌ها و تالارها برای سرو نوشیدنی خنک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دستگاه شربت سرد کن خمره ای در ویترین نت موجود شد.

نکات خرید دستگاه شربت سرد کن

  1. با توجه به مدل‌های مختلف دستگاه‌های شربت سرد کن، اولین نکته پیش از خرید این دستگاه، انتخاب مناسب‌ترین مدل بر اساس نیاز و حجم کاری است. از آن جا که این دستگاه‌ها در دو مدل تک مخزن و دو مخزن با گنجایش‌های مختلف و ظرفیت‌های متنوع تولید می‌شوند، می‌‌توان مناسب‌ترین حجم مخزن را با توجه به میزان فعالیت انتخاب و تهیه کرد.
  2. علاوه بر این، افرادی که قصد سرو چند شربت با طعم‌های مختلف را دارند می‌توانند مدل‌های چند مخزنه با ظرفیت‌های بیشتر را تهیه کنند.
  3. یکی دیگر از مهمترین نکات پیش از خرید دستگاه شربت سرد کن توجه به پارویی یا پمپی بودن همزن در مخزن آن است. مدل‌های پارویی یا همزن دار به شکل چرخشی و مدل‌های پمپی به شکل فواره‌ای مواد داخل مخزن را مخلوط می‌کنند. اما اگر تصمیم دارید از این دستگاه تنها برای سرو شربت‌های ساده استفاده کنید، نیازی به مدل‌های همزن دار نخواهید داشت، زیرا این مدل‌ها تنها برای هم زدن شربت‌های دانه دار که امکان ته نشین شدن آن‌ها وجود دارد، مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  4. توان سرمایشی، جنس بدنه و مخزن، موتور و سایر قطعات متحرک دستگاه و همچنین کیفیت شیر خروجی و پمپ تخلیه از جمله مواردی است که در قیمت شربت سرد کن تاثیر داشته و باید پیش از خرید مورد توجه قرار گیرد.

برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید و یا سوال خود را در بخش “ثبت نظر” مطرح کنید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *