راهنمای خرید انواع دستگاه کرپ ساز

زمان مطالعه: 5 دقیقه

کرپ و پنکیک از خوشمزه‌ترین و پرفروش‌ترین صبحانه‌های کافی شاپ‌ها و رستوران‌ها هستند که به روشی خاص آماده و پخته می‌شوند. اگرچه درست کردن کرپ و پنکیک بسیار ساده است اما پخت آن نیاز به دقت و مهارت بالایی دارد. به همین دلیل کافی شاپ‌ها برای تهیه‌ی این خوراکی‌های خوشمزه با بهترین کیفیت، امروزه از دستگاههای مخصوص پنکیک ساز استفاده می‌کنند و می‌توان گفت امروزه این دستگاه یکی از اصلی‌ترین اجزا در تجهیز و راه اندازی کافی شاپ هستند.
در این مطلب دستگاه کرپ ساز را معرفی کرده و پس از شرح مشخصات و ویژگی‌های این دستگاه‌ها، انواع مختلف آن را بررسی خواهیم کرد. در ادامه نیز مهمترین نکات خرید دستگاه‌های کرپ ساز را به منظور افزایش اطلاعات خریدارن این دستگاه‌ها شرح خواهیم داد.

دستگاه کرپ ساز چیست؟

کرپ و پنکیک یکی از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین خوراکی‌ها در منوی صبحانه‌ی کافی شاپ‌هاست که در طعمهای مختلف و با ترکیباتی از جمله شکلات و یا تکه‌های میوه مانند توت فرنگی سرو می‌شود. یکی از مهمترین نکات برای درست کردن یک کرپ خوشمزه، میزان نازکی آن است، چرا که ضخیم بودن کرپ، کیفیت آن را از بین خواهد برد. برای جلوگیری از ضخیم شدن کرپ، از دستگاه‌های کرپ ساز یکی از تجهیزات مورد نیاز کافی شاپ هستند و می‌توانند کرپ را به شکل نازک و با کیفیت درست کنند؛ استفاده می‌شود.

این دستگاه که به نام دستگاه پنکیک ساز نیز شناخته می‌شود، علاوه بر کرپ، برای پخت پنکیک نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. دستگاه‌های کرپ ساز صفحه‌ای از جنس چدن با روکش نچسب برای پخت کرپ و پنکیک دارند که روی بدنه‌ی استیل مقاوم قرار گرفته است. درجه‌ی حرارت لازم برای پخت پنکیک و کرپ در مدلهای مختلف این دستگاهها به شکل دستی توسط اپراتور قابل تنظیم است، اگرچه مدل‌های ترموستاتیک این دستگاه‌ها نیز وجود دارند.

 

راهنمای خرید دستگاه پنکیک ساز در ویترین نت

 

انواع دستگاه پنکیک ساز

با توجه به نقش مهم دستگاه‌های کرپ ساز صنعتی برای تهیه‌ی کرپ و پنکیک با بهترین کیفیت و در کمترین زمان، امروزه انواع مختلف این دستگاه‌ها به شکل‌های مختلف و متنوع تولید و عرضه می‌شوند.

دستگاه‌های کرپ ساز بر اساس تعداد صفحه کار به دو مدل تکی و دوبل (دو تایی) تقسیم می‌شوند. با توجه به این که پنکیک سازهای دوتایی یا دوگانه‌ی این دستگاه‌ها امکان پخت تعداد بیشتری کرپ و پنکیک را فراهم می‌کنند، کافه‌هایی که حجم کاری زیادی دارند می‌توانند با خرید این مدل دستگاه‌ها به جای مدل‌های تک صفحه‌ای، پاسخگوی سفارشات بیشتر مشتریان خود باشند.
اما پنکیک سازهای تک صفحه‌ای برای حجم کاری کمتر و فضاهای کوچک‌تر بسیار ایده‌آل بوده و با استفاده از این دستگاه نیز می‌توان این صبحانه‌ی خوشمزه را به بهترین شکل سرو کرد.

ابعاد انواع مختلف دستگاه‌های پنکیک ساز به عوامل مختلف از جمله تعداد صفحه کار بستگی دارد که معمولا با ابعاد ۱۲ تا ۳۴ اینچ طول تولید می‌شوند. معمولا پرفروش‌ترین و در واقع استانداردترین ابعاد این دستگاه‌ها مدل‌های ۱۶ اینچی است. ابعاد دستگاه باید بر اساس فضای کار انتخاب شود.

مهمترین دسته‌ بندی دستگاه‌های کرپ ساز بر اساس نوع منبع تغذیه‌ای است که این دستگاه‌ها برای پخت کرپ و پنکیک استفاده می‌کنند. بر این اساس، دستگاه‌های پنکیک ساز به دو مدل برقی و گازی تقسیم می‌شوند:

​برای دریافت راهنمایی و مشاوره تخصصی درباره تجهیزات کافی شاپ، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

انواع دستگاه کرپ ساز و پنکیک ساز در ویترین نت موجود شد.
 

کرپ ساز برقی

دستگاه پنکیک ساز برقی دستگاهی است که از نیروی برق برای گرم کردن صفحه و پخت کرپ و پنکیک استفاده می‌کند. این دستگاه‌ها دارای یک صفحه‌ی دایره‌ای از جنس کروم به قطر ۴۰ سانتی متر بوده که می‌توان دمای آن را تنظیم و کنترل کرد.
عملکرد دستگاه کرپ ساز برقی بسیار ساده است؛ مواد آماده شده توسط اپراتور روی صفحه‌ی داغ ریخته شده و با استفاده از چوب مخصوص کرپ در تمام سطح آن به صورت یکنواخت و نازک پخش می‌گردد. کرپ در اثر حرارت صفحه در کوتاه ترین زمان پخته و آماده می‌شود.

از جمله دیگر ویژگی‌ها و مشخصات فنی دستگاه کرپ ساز برقی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قدرت ۳۰۰۰ وات
  • ولتاژ ۲۲۰ تا ۲۴۰
  • بدنه‌ی مقاوم از جنس کروم و کاملا نچسب
  • ضخامت لبه ۲۰ میلیمتر
  • قابلیت انتقال گرما در تمام سطح صفحه به صورت یکنواخت
  • امکان پخت با چربی بسیار کم

راهنمای خرید دستگاه کرپ ساز برقی در ویترین نت

 

کرپ ساز گازی

دستگاه‌های کرپ ساز گازی دستگاه‌هایی هستند که با اتصال به گاز مایع یا لوله کشی گاز شهری، گرم شده و کرپ و پنکیک را آماده می‌کنند. عملکرد دستگاه کرپ ساز گازی کاملا شبیه به نمونه‌ی برقی آن است، با این تفاوت که به جای برق، از گاز برای گرم کردن صفحه‌ی پخت پنکیک و کرپ استفاده می‌کند. اگرچه این دستگاه به دلیل اتصال به گاز از طریق لوله، قابل حمل نیست و امکان جابه‌جایی آن وجود ندارد، اما با قابلیت گرم کردن سریع صفحه در مدت زمان کوتاه، به طور چشمگیری در وقت اپراتور صرفه ‌جویی می‌کند.
پنکیک ساز گازی نیز با قابلیت تنظیم حرارت و با دارا بودن ترموستات کنترل دما کرپ را به بهترین شکل پخته و آماده می‌کند. جنس بدنه‌ی استنلس استیل دستگاه بسیار مقاوم و همچنین قابل شست‌وشو بوده و می‌توان به راحتی آن را تمیز کرد.

راهنمای خرید دستگاه کرپ ساز گازی در ویترین نت

 

نکات خرید دستگاه کرپ ساز

با توجه به ویژگی‌ها و مشخصات فنی انواع دستگاه‌های کرپ‌ ساز، می‌توان مناسب‌ترین مدل را با توجه به نیاز و حجم کاری کافی شاپ انتخاب و تهیه کرد.

با توجه به ویژگی‌های هر یک از دو مدل گازی و برقی این دستگاه‌ها، اگر حجم کاری بالایی دارید و درست کردن پنکیک و کرپ در مدت زمان بسیار کم برایتان بسیار اهمیت دارد، بهتر است نمونه‌های گازی این دستگاه را انتخاب کرده و در وقت و زمان خود صرفه جویی کنید. اما بسیاری از افراد میزان مصرف انرژی را مد نظر قرار داده و به دنبال دستگاهی هستند که از نظر مصرف مقرون به صرفه باشد. اگر شما نیز به دنبال این ویژگی در دستگاه‌های کرپ ساز هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم دستگاه کرپ ساز برقی را انتخاب کنید. علاوه بر این، مدل‌های برقی این دستگاه‌ها با قابلیت حمل، امکان جابه‌جایی آن‌ها را برای اپراتور فراهم کرده و می‌توان از آن‌ها در مکان‌های مختلف استفاده کرد. اگر قصد خرید مدل‌های برقی این دستگاه‌ها را دارید حتما به توان مصرفی آن توجه کنید.

بسیاری از مدل‌های دستگاه‌های کرپ ساز به همراه لوازم جانبی از جمله پخش کننده‌ی خمیر کرپ، کفگیر مخصوص و همچنین ظرفی کوچک جهت ریختن مواد کرپ روی صفحه‌ی کار به فروش می‌رسند. اگرچه وجود این لوازم برای پخت کرپ ضروری نیست، اما می‌توانید دستگاهی را انتخاب کنید که این تجهیزات را نیز به همراه داشته باشد.

علاوه بر همه این‌ها برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره تخصصی قبل از خرید می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و یا سوال خود را در بخش “ثبت نظر” مطرح کنید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

1 دیدگاه برای “راهنمای خرید انواع دستگاه کرپ ساز

  1. کریپ ساز گفته:

    سلام … کرپ ساز برقی بهتره یا کرپ ساز گازی؟ تو کیفیت پخت غذا تاثر داره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *