بررسی تخصصی دستگاه وافل ساز پیش از خرید

زمان مطالعه: 5 دقیقه

وافل یکی از پرطرفدارترین دسرهایی است که در کشورهای مختلف به عنوان صبحانه و یا عصرانه به شکل‌های مختلف سرو می‌شود. وافل بافت ترد و کریسپی دارد که تهیه‌ی آن به صورت دستی ممکن نیست. به همین دلیل امروزه کافی شاپ‌ها برای پخت این شیرینی با بافت ترد و دلچسب، از دستگاه‌های وافل ساز مخصوص استفاده می‌کنند تا بتوانند آن را به بهترین شکل آماده کنند.
در این مطلب انواع دستگاه وافل ساز را به عنوان یکی از مهمترین تجهیزات کافی شاپ‌ها به همراه ویژگی‌ها و مشخصات آن‌ها معرفی کرده و در انتها برای آگاهی مشتریان این دستگاه‌ها، نکات ضروری پیش از خرید آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

انواع دستگاه وافل ساز

وافل ساز یا دستگاه وافل میکر دستگاهی است که برای پخت شیرینی خوشمزه‌ی وافل به بهترین شکل و در سریع‌ترین زمان ممکن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دستگاه‌های وافل ساز قادر هستند در حدود ۵ تا ۷ دقیقه معمولا ۶ عدد وافل خوشمزه را آماده کنند. این دستگاه از دو صفحه‌ی نچسب چدنی در طرح‌ها و شکل‌های مختلف تشکیل شده‌ است. با اتصال دستگاه به برق، این صفحات نچسب کاملا داغ می‌شوند، بعد از داغ شدن دستگاه، مایه‌ی وافل که از قبل توسط اپراتور آماده شده است، روی یکی از صفحات (صفحه‌ی زیری) دستگاه ریخته می‌شود. سپس صفحه‌ی دیگر دستگاه که در واقع مکمل صفحه‌ی زیرین است، روی مایه‌ی وافل قرار گرفته و آن را به بهترین شکل می‌پزد و ترد می‌کند. صفحههای دستگاه در مدل‌های مختلف آن به شکل افقی (در چپ و راست دستگاه) و یا عمودی (بالا و پایین) روی هم قرار می‌گیرند.

یکی از مهمترین قابلیت‌های انواع دستگاه وافل ساز، امکان تنظیم درجه حرارت صفحات آن جهت پخت انواع مختلف وافل است. وافل در طعم‌ها و مدل‌های مختلف از جمله کلاسیک، شکلاتی، کره‌ای تهیه شده که هر یک به میزان درجه‌ی حرارت مشخصی برای پخت نیاز دارند. دستگاه وافل زن قادر است با فراهم کردن دمای مورد نیاز برای هر یک از انواع مختلف وافل، آن‌ها را با بهترین کیفیت بپزد.دستگاه وافل پز به دو شکل وافل پز دستی به شکل رو گازی و وافل ساز برقی تولید و عرضه می‌شود.
 

برای خرید دستگاه وافل ساز به سایت ویترین نت مراجعه کنید.
 

1. وافل ساز روگازی

وافل ساز رو گازی معمولا برای مصارف خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند اما با توجه به حجم کاری بالای کافی شاپ‌ها، غالبا از مدل‌های برقی این دستگاهها برای آماده سازی و پخت وافل استفاده می‌شود. با توجه به این که معمولا شیرینی خوشمزه‌ی وافل به همراه بستنی سرو می‌شود، بسیاری از دستگاه‌های وافل زن با جای بستنی طراحی می‌شوند.

2. وافل ساز چندکاره

این دستگاه علاوه بر وافل قابلیت پخت پنکیک و تخم مرغ را نیز داشته و امکانات بیشتری را برای اپراتور فراهم می‌کنند. افرادی که فضای کوچکی در محیط کاری خود دارند می‌توانند با تهیه‌ی این دستگاه در موارد مختلف از آن استفاده کنند.

3. وافل ساز چرخان

این دستگاه دسته‌ای بلند دارد که با استفاده از آن می‌توان وافل ساز را ۱۸۰ درجه چرخاند. با استفاده از دستگاه وافل ساز چرخان و زیر و رو کردن وافل می‌توان هر دو طرف آن را به صورت یکسان ترد و خوشمزه کرد.

​برای دریافت راهنمایی و مشاوره تخصصی درباره تجهیزات کافی شاپ، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید وافل ساز از ویترین نت
 

انواع دستگاه وافل ساز را می‌توان بر اساس تعداد و شکل صفحات پخت آن‌ها به مدل‌های گوناگون تقسیم کرد؛ تعداد صفحات دستگاه‌های وافل ساز معمولا از یک (تک خانه) تا چند خانه به شکل دایره‌ای، چهارگوش و یا شکل‌های دیگر طراحی می‌شود. وافل معمولا در قالب گرد و یا مربع آماده شده که هر یک به چهار قسمت مساوی تقسیم می‌شوند. لذا انواع وافل ساز با صفحه‌ی مربعی گرد و یا مستطیلی در دسته‌ی مدل‌های ساده‌ (دایره‌ای یا چهارگوش) قرار گرفته و با استفاده از آن می‌توان وافل را به شکل رایج آن تهیه کرد.

امروزه شکل‌های مختلف دستگاه‌های وافل ساز از جمله کاج، ماهی، هات داگ و یا سوسیسی نیز نظر بسیاری از صاحبان مشاغل را به خود جلب کرده و آن‌ها با استفاده از این مدل‌ها می‌توانند انواع مختلف وافل را به شکل‌های متنوع‌تری درست کرده و از این طریق فروش خود را افزایش دهند. وافل ساز یکی از مهمترین دستگاه‌ها برای تجهیز و راه اندازی کافی شاپ است.

سایر مشخصات انواع دستگاه وافل ساز صنعتی عبارت است از:

  • جنس بدنه‌ی استنلس استیل مقاوم، ضد زنگ و قابل شست‌وشو
  • مجهز به المنت حرفه‌‌ای و ترموستات جهت کنترل دما
  • امکان برشته کردن وافل به شکل ویفر
  • مجهز به سیستم خنک کننده‌ی دستگیره هنگام کار
  • امکان جدا کردن صفحات از بدنه به منظور شستن آسان‌تر آنها
  • قابلیت شست‌وشوی صفحات در ماشین ظرفشویی
  • دارای تایمر برای تنظیم کردن مدت زمان پخت وافل
     

نکات خرید دستگاه وافل ساز در ویترین نت
 

نکات خرید دستگاه وافل ساز

با توجه به ویژگی‌ها و مشخصات فنی انواع دستگاه‌های وافل ساز و تنوع مدل صفحات آن‌ها، انتخاب مناسب‌ترین نوع آن بر اساس نیاز و حجم کاری از اهمیت زیادی برخوردار است. لذا هنگام خرید دستگاه وافل ساز، علاوه بر موارد ذکر شده، رعایت برخی نکات دیگر نیز لازم و ضروری است. از جمله:

1. پیش از خرید دستگاه وافل میکر، نوع وافلی را که قصد دارید با استفاده از این دستگاه آن را بپزید، مشخص کنید؛ انواع مختلف وافل از جمله وافل آمریکایی و بلژیکی هر یک با ضخامت‌های متفاوت به شکل کلفت و یا نازک درست می‌شوند. لذا با توجه به نوع وافل، عمق صفحه‌ی دستگاه وافل میکر نیز متفاوت خواهد بود. صفحات عمیق این دستگاه برای وافل‌های کلفت‌تر با خمیر نرم‌تر (کمی مرطوب‌) و صفحات با عمق کمتر برای وافل‌های ترد مورد استفاده قرار می‌گیرند. بدیهی است که با توجه به بافت متفاوت این وافل‌ها، مدت زمان پخت آن‌ها نیز توسط دستگاه‌ها متفاوت خواهد بود.

2. سرعت پخت یکی دیگر از مواردی است که هنگام خرید دستگاه وافل ساز باید به آن توجه کرد. اگرچه درجه حرارت این دستگاه‌ها قابل تنظیم بوده و در نتیجه امکان تنظیم کردن سرعت پخت را نیز فراهم می‌کند، اما هر مدل و برند دستگاه‌های وافل ساز سرعت پخت متفاوتی دارد. اگرچه سرعت پخت بالا بدون پخت با کیفیت ارزشی ندارد، اما این فاکتور را نیز نمی‌توان نادیده گرفت.

3. برخی از مدلهای دستگاه‌های وافل ساز دارای سیستم اخطار نوری یا صوتی هستند. این قابلیت، شما را از پخته و آماده شدن وافل توسط دستگاه آگاه کرده و از پخت بیش از حد آن جلوگیری می‌کنند.

​کارشناسان ویترین نت دقیق‌ترین و کامل‌ترین مشاوره خرید تجهیزات کافی شاپ را به شما ارائه می‌دهند، با ما تماس بگیرید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *