مقایسه‌ی دقیق 3 نوع دستگاه همبرگر ساز

زمان مطالعه: 5 دقیقه

با توجه به استقبال مردم از انواع مختلف برگر، امروزه این غذا به یکی از محبوب‌ترین غذاها در رستوران‌ها و فست فودها تبدیل شده است. با توجه به تقاضا و سفارش‌های بالای این غذای لذیذ، امکان تهیه‌ی گوشت برگر به صورت دستی امکان پذیر نبوده و پاسخ‌گوی نیاز مشتریان نخواهد بود. به همین دلیل، امروزه از انواع دستگاه همبرگر زن صنعتی جهت افزایش سرعت برای تهیه‌ی گوشت انواع برگر؛ به عنوان تجهیزات فست فود استفاده می‌شود. در این مطلب ویژگی‌ها و مشخصات دستگاه همبرگر ساز را بررسی کرده و انواع مختلف آن را معرفی خواهیم کرد.

حتما ببینید: لیست قیمت همبرگر زن

انواع دستگاه همبرگر ساز

دستگاه همبرگر ساز دستگاهی است که به منظور فرم دادن گوشت برای درست کردن همبرگر در تمامی رستوران‌ها و فست فودها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه به عنوان یکی از ضروری‌ترین تجهیزات فست فود، گوشت چرخ کرده را به بهترین شکل پهن کرده و به گوشت همبرگر تبدیل می‌کند.

مقایسه دقیق 3 دستگاه همبرگر زن در ویترین نت

حتما ببینید: تولید همبرگر

1. همبرگر زن دستی

همبرگر زن دستی یکی از انواع دستگاه‌های همبرگر زن است که گوشت همبرگر را به صورت دستی و مکانیکی قالب می‌زند. همبرگر ساز دستی فضای کمی را اشغال می‌کند و می‌توان از آن برای مصارف خانگی و همچنین تجهیزات آماده سازی رستورانها و فست فودهای کوچک استفاده کرد. استفاده از انواع همبرگر ساز دستی بسیار آسان می‌باشد؛ کافی است گوشت مرینیت و طعم دار شده را در مرکز دستگاه قرار داده، سپس دسته‌ی آن را به سمت پایین فشار دهید تا گوشت بین قالب به شکل کاملا صاف و یکدست فشرده شود. متریال این دستگاه‌ها بسیار مرغوب بوده و با جنس آبکاری شده هیچ گونه آسیبی به گوشت نمی‌زند.

انواع همبرگر زن دستی در ویترین نت موجود شد.

2. همبرگر زن نیمه اتوماتیک

همبرگر زن نیمه اتوماتیک صنعتی با جنس استیل مقاوم و قابل شست‌وشو برای فرم دهی گوشت همبرگر به شکل دایره‌ای و به عنوان تجهیزات آشپزخانه‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه به شکل رومیزی با طول ۳۰ سانتی متر، عرض ۲۰ سانتی متر و ارتفاع ۲۸ سانتی متر و با قطر ۱۳، ۱۵ و ۱۷ سانتی متر در سریع‌ترین زمان انواع گوشت برگر را آماده می‌کند.

در زمان‌هایی که استفاده از همبرگر ساز دستی از لحاظ زمانی به صرفه نبوده و در عین حال به همبرگر زن تمام اتوماتیک با حجم تولیدی بالا نیاز نیست، همبرگر ساز نیمه اتوماتیک بهترین انتخاب خواهد بود. نحوه‌ی عملکرد دستگاه همبرگر ساز نیمه اتوماتیک به این صورت است که چانه‌ی گوشت تعیین شده توسط اپراتور روی سطح دستگاه قرار می‌گیرد. سپس درپوش دستگاه روی گوشت قرار گرفته و اپراتور با پایین کشیدن اهرم آن، گوشت را پرس و آماده‌ی پخت می‌کند. در قسمت بالای دستگاه کاسه‌ای برای قرار دادن نایلون و یا کاغذ مخصوص برگر وجود دارد.

نکات خرید دستگاه همبرگر زن نیمه اتوماتیک در ویترین نت

3. همبرگر زن اتوماتیک

این دستگاه همبرگر زن صنعتی به عنوان یکی از پرفروش‌ترین انواع دستگاه‌های همبرگر ساز صنعتی به صورت تمام اتوماتیک و تمام هیدرولیک و بدون دخالت دست، گوشت مورد نیاز برای همبرگر را آماده‌ی پخت می‌کند.

نحوه‌ی عملکرد دستگاه همبرگر ساز تمام اتوماتیک به این صورت است که گوشت برگر پس از ترکیب با مواد افزودنی مورد نظر توسط میکسر، داخل محفظه‌ی ورودی دستگاه ریخته شده و توسط هوای فشرده و رفت و برگشت تیغه‌ی داخل آن، به شکل قالب درمی‌آید. قطعات همبرگر آماده شده توسط نوار نقاله‌‌ی دستگاه حرکت کرده و از آن بیرون می‌آید. هر قطعه برگر توسط کاغذ مومی به صورت اتوماتیک پوشیده می‌شود.
این دستگاه قادر است جدود ۳۰ الی ۶۰ قطعه گوشت ۱۰۰ گرمی را در یک دقیقه به شکل گوشت همبرگر تبدیل کند. دستگاه همبرگر زن اتوماتیک با توان مصرفی ۳ کیلو وات و سرعت تولید ۲۰۰۰ عدد همبرگر در ساعت، در ۳ سایز مختلف قابل تنظیم است. یکی از مهمترین مزایای دستگاه همبرگر زن اتوماتیک عدم نیاز به برق و کاربرد دستی آسان آن در صورت نیاز است. برخی از مدل‌های این دستگاه‌ها بعد از قالب زنی گوشت همبرگر عمل بسته بندی و سلفون گذاری زیر و روی آن را نیز با استفاده از سیستم رول باز کن به صورت کاملا بهداشتی و اتوماتیک بدون دخالت دست انجام می‌دهند.

از دیگر مشخصات دستگاه همبرگر ساز اتوماتیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قالب زنی گوشت همبرگر به صورت گرد، مربع و مستطیل
  • دارای شمارشگر و سنسور بازبینی سلفون (در مدل‌های سلفون‌دار)
  • تولید شده با بهترین و مرغوب‌ترین متریال
  • دارای شمارشگر تعداد برگرهای تولید شده توسط دستگاه
  • جنس بدنه‌ی استیل ضد زنگ
  • کاهش هزینه‌های پرداختی برای نیروی کار انسانی

دستگاه همبرگر ساز اتوماتیک

راهنمای خرید دستگاه همبرگر ساز

با توجه به نقش مهم دستگاه همبرگر میکر به عنوان یکی از مهمترین تجهیزات فست فودها، انتخاب مناسب‌ترین نوع آن بر اساس نیاز از اهمیت زیادی برخوردار است. در ادامه چند نمونه از مواردی را که پیش از خرید دستگاه همبرگر زن صنعتی باید به آن توجه کرد، بررسی خواهیم کرد؛

  1. ابعاد دستگاه: با توجه به انواع مختلف دستگاه‌های همبرگر ساز صنعتی، امروزه مدل‌های مختلف این دستگاه در ابعاد و سایزهای مختلف تولید می‌شوند که باید بر اساس میزان مصرف و فضای مورد نظر خود آن‌ها را انتخاب کنید.
  2. نوع دستگاه: مهمترین نکته هنگام خرید دستگاه همبرگر زن، برقی یا دستی بودن آن است. دستگاه‌های همبرگر زن اتوماتیک با توان مصرفی بالا به صورت برقی و دستگاه‌های نیمه اتوماتیک و دستی به صورت مکانیکی گوشت را آماده می‌کنند. اگر قصد خرید دستگاه‌های همبرگر زن اتوماتیک را دارید، از کم لرزش و کم صدا بودن آن اطمینان حاصل نمایید.
  3. نظافت دستگاه: بهترین دستگاه همبرگر ساز دستگاهی است که بتوان قطعات آن را به راحتی تمیز کرد. بدین منظور، معمولا خرید این دستگاه‌های با بدنه‌ی استیل نسبت به نمونه‌های پلاستیکی ترجیح داده می‌شوند. انتخاب دستگاهی که بتوان به راحتی آن را برای نظافت باز و بسته کرد از اهمیت زیادی برخوردار است تا از ماندن تکه‌های گوشت و خشک شدن و رسوب کردن مواد همبرگر داخل دستگاه جلوگیری شود.

با استفاده از انواع همبرگر ساز در زمانی کوتاه تعداد زیادی همبرگر درست کنید.

سایر ویژگی‌ها و مشخصات فنی دستگاه‌ همبرگر زن عبارت است از:

  • جنس بدنه‌ی تمام استیل مقام و قابل شست‌وشو
  • قابلیت تنظیم میزان فشردگی گوشت
  • استفاده‌ی آسان، بدون نیاز به مهارت و تخصص
  • قابل سفارش در سه سایز مختلف (۱۰، ۱۳ و ۱۵ سانتی متری)
  • تولید شده به شکل رومیزی و یا پایه‌دار (ایستاده)
  • قالب زدن گوشت به شکل یکدست و در نتیجه مغز پخت شدن آن

​کارشناسان ویترین نت دقیق‌ترین و کامل‌ترین مشاوره خرید تجهیزات رستوران را به شما ارائه می‌دهند، با ما تماس بگیرید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *