دستگاه کالباس بر؛ از مهم‌ترین تجهیزات فست فود و رستوران

زمان مطالعه: 5 دقیقه

با توجه به افزایش مصرف فست فود و غذای آماده در میان مردم، نیاز به مواد اولیه‌ی مورد نیاز این غذاها بیش از پیش شده است و به همین دلیل بیشتر رستوران‌ها، فست فودها و فروشگاه‌های پروتئینی نیاز دارند که با سرعت بیشتری مواد اولیه‌ی فست فودها از جمله کالباس و ژامبون را آماده کنند. برای این کار، امروزه تجهیزات فست فود مختلفی از جمله دستگاه کالباس بر ساخته شده‌اند تا علاوه بر افزایش سرعت کار، کیفیت غذاها را نیز بالا ببرند. در این مطلب انواع دستگاه‌های کالباس بر را معرفی کرده و ویژگی‌ها و مشخصات فنی آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

انواع کالباس بر

با توجه به اهمیت این دستگاه‌ها به عنوان یکی از مهمترین تجهیزات فست فود و رستوران، امروزه انواع دستگاه‌های اسلایسر کالباس در فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و فست فودها مورد استفاده قرار می‌گیرند. غالبا این دستگاه‌ها به دو صورت کالباس بر دستی و کالباس بر اتوماتیک توسط برندهای مختلف تولید و عرضه می‌شوند. هر یک از انواع دستگاه‌های کالباس بر در ابعاد و ظرفیت‌های مختلف طراحی شده و متناسب با درخواست متقاضیان تولید می‌گردند. لذا بر اساس ظرفیت این دستگاه‌ها می‌توان آن‌ها را به دو دسته‌ی کالباس بر صنعتی و کالباس بر فروشگاهی تقسیم کرد؛

کالباس بر صنعتی

کالباس برهای بزرگ با توان برش مقدار زیادی کالباس و ژامبون در روز، به عنوان کالباس بر صنعتی شناخته می‌شوند و می‌توانند بدون وقفه کالباس و ژامبون را به ورقه‌های نازک تبدیل کنند. معمولا دستگاه‌های کالباس بر اتوماتیک برای مصارف صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در کنار برخی از این دستگاه‌ها از دستگاه بسته‌بندی نیز استفاده می‌شود و برش‌های کالباس و ژامبون به شکل وکیوم بسته‌بندی می‌گردد.

برش زدن کالباس و ژامبون یکی از اقدامات اولیه برای تهیه فست فودهاست. این کار معمولا با استفاده از چاقو و به کمک دست کیفیت مطلوبی نداشته و مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا بتوان کالباس‌ها و ژامبون‌ها را بر اساس نیاز مشتری برش زد.
با توجه به نیاز رستوران‌ها، فست فودها، فروشگاه‌های پروتئینی و سایر مراکز غذایی به مقدار زیاد برش‌های کالباس و ژامبون، دستگاه‌های کالباس بر صنعتی ساخته شده و این نیاز را با بالاترین سرعت برطرف کرده‌اند. امروزه از انواع دستگاه‌های کالباس بر در ابعاد و ظرفیت‌های مختلف؛ به عنوان تجهیزات آماده سازی فست فودها و برای برش زدن کالباس و ژامبون به ضخامت مورد نظر استفاده می‌شود.

​کارشناسان ویترین نت دقیق‌ترین و کامل‌ترین مشاوره خرید تجهیزات فست فود را به شما ارائه می‌دهند، با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید دستگاه کالباس بر در ویترین نت

 

نحوه‌ی عملکرد دستگاه اسلایسر کالباس به این صورت است که با روشن کردن دستگاه، تیغه‌های گرد بسیار تیز آن که به شکل عمودی بالای کاسه قرار گرفته‌اند، شروع به چرخیدن می‌کنند. تکه‌ی کالباس و ژامبون مقابل تیغه‌ها قرار گرفته و به ضخامت تنظیم شده توسط اپراتور، برش خورده و در سینی محافظ زیر دستگاه ریخته می‌شوند.

از جمله ویژگی‌ها و مشخصات بارز این دستگاه‌های کالباس بر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت برش ۴۰ عدد کالباس در دقیقه
  • بدنه‌ی مقاوم از جنس استیل ضد زنگ و قابل شست‌وشو
  • دارای تیغه‌ی بسیار تیز از جنس استنلس استیل با سایز‌های مختلف (معمولا ۳۲۰ یا ۳۵۰ میلیمتر)
  • تولید شده به صورت رومیزی یا پایه‌دار (ایستاده)
  • دارای دو موتور با توان بسیار بالا (معمولا ۳۲۰ یا ۷۵۰ وات)
  • مناسب برای برش انواع کالباس، ژامبون، پنیر، سبزیجات و صیفی‌جات
  • سرعت چرخش تیغه از ۱۸۰۰ تا ۳۰۰۰ دور در دقیقه
  • ضخامت برش قابل تنظیم از ۰ تا ۱۶ میلیمتر

کالباس بر فروشگاهی

کالباس برهای فروشگاهی معمولا با ظرفیت‌های کمتر نسبت به نمونه‌های صنعتی تولید و عرضه می‌شوند که برای فروشگاهها کافی است. از کالباس برهای دستی فروشگاهی معمولا به صورت مقطعی استفاده می‌شود. برخی از مدل‌های این دستگاه‌ها مجهز به ترازوی دیجیتال برای اندازه‌گیری وزن برش‌های کالباس و ژامبون نیز هستند.

 

برای خرید انواع کالباس بر به سایت ویترین نت مراجعه کنید.

 

راهنمای خرید کالباس بر

اگرچه نحوه‌ی عملکرد همه‌ی دستگاه‌های کالباس بر مشابه است، اما انتخاب بهترین کالباس بر با توجه به نیاز یکی از مهمترین نکاتی است که پیش از خرید دستگاه باید به آن توجه کرد. در ادامه چند نمونه از این موارد را به عنوان راهنمای خرید دستگاه کالباس بر شرح خواهیم داد؛

1. ظرفیت و میزان استفاده از دستگاه

برای انتخاب بهترین کالباس بر پیش از هر چیز باید میزان و مدت زمان استفاده‌ از دستگاه را بر اساس حجم مواد غذایی بدانید تا بتوانید این دستگاه را با ابعاد مناسب و ظرفیت مورد نظر خود انتخاب کنید. به عنوان مثال، یک سوپر مارکت کوچک نیازی به دستگاه کالباس بر صنعتی بزرگ نداشته و می‌تواند آن را با قیمت ارزان‌تر و ابعاد کوچک‌تر بر اساس نیاز خود تهیه کند.

2. مشخصات و ویژگی‌های فنی دستگاه

  • توجه به مشخصات و ویژگی‌های فنی دستگاه‌های اسلایسر کالباس از جمله اندازه، جنس بدنه، موتور و تیغه‌ی دستگاه از مهمترین نکات هنگام خرید دستگاه کالباس بر است؛
  • دستگاههای برش زن در ابعاد و وزن‌های مختلف به شکل رومیزی و پایه‌دار (به صورت چرخ‌دار) تولید می‌شوند.
  • جنس بدنه‌ی این دستگاه‌ها از آلومینیوم با روکش آنودایز بوده و به راحتی قابل شست‌وشو می‌باشند. با توجه به این که این دستگاه‌ها مستقیما با مواد غذایی تماس دارند، در میان انواع دستگاه‌های برش زن کالباس بهتر است مدلی را انتخاب کنید که به سادگی بتوان آن را شست و تمیز کرد.
  • موتور دستگاه کالباس بر یکی از مهمترین قطعات این دستگاه‌ است که به دو شکل تولید می‌شوند؛ موتورهای چرخ دنده‌دار با قدرت بیشتر، صدای بلندتر و البته هزینه‌ی تعمیر و تعویض بالاتر، و موتورهای تسمه‌ای با صدای کمتر، قیمت ارزات‌تر و تعویض ساده‌تر.
  • تیغه‌ی دستگاه مهمترین قطعه‌ی دستگاه‌های اسلایسر کالباس است که در دو نوع اره‌ا‌ی و صاف تولید می‌شود. معمولا از تیغه‌های اره‌ای برای برش زدن نان، پنیر و گوشت استفاده می‌شود. تیغه‌های صاف نیز برای مواد غذایی با بافت نرم مانند کالباس، ژامبون و سبزیجات مناسب هستند. قطر تیغهها با توجه به ابعاد دستگاه از ۱۸ تا ۳۶ سانتی متر متغیر هستند که می‌توان بر اساس نیاز آن‌ها را انتخاب و تهیه کرد. جنس تیغه‌های دستگاه باید از استیل ضد زنگ باشد تا در اثر تماس با مواد غذایی زنگ نزند و به راحتی قابل شست‌وشو باشد. در برخی از مدل‌های دستگاه‌های اسلایسر کالباس این تیغه‌ها دارای سنگ تیز کن بوده و به صورت خودکار تیز می‌شوند.
  • اگرچه بسیاری از دستگاه‌های کالباس بر دارای طلق محافظ جهت نگه‌ داشتن کالباس و جلوگیری از تماس دست با آن هستند، اما بهتر است هنگام استفاده از دستگاه برای جلوگیری از هر گونه آسیب از دستکش ایمنی استفاده کنید.

​جهت مشاهده و خرید انواع دستگاه کالباس بر، به وب سایت ویترین نت مراجعه کنید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *