5 اشتباه رایج قبل از راه‌اندازی رستوران و فست فود

زمان مطالعه: 5 دقیقه

حتما برای شما هم پیش آمده که پس از رفتن به یک رستوران شلوغ و پر مشتری، میانگین درآمد رستوران را در ذهن خود حساب کنید و در دل خود بگویید: «عجب پولی به جیب میزنه صاحب این رستوران!!!» ولی همه‌ی داستان این نیست، صاحب هر رستوران و فست فود موفقی بسیار تلاش کرده و سختی‌های زیادی را پشت سر گذاشته تا توانسته مشتری‌های زیادی را به رستوران بکشد و رضایت آن‌ها را جلب کند.

اگر قصد راه اندازی رستوران و فست فود را دارید و در مراحل ابتدایی کار هستید با ما همراه باشید تا 5 مورد از رایج‌ترین اشتباهات پیش از راه اندازی رستوران و فست فود را بررسی کنیم.

نکات مهم در راه اندازی رستوران

نکات مهم در راه اندازی رستوران
 

1. در نظر نگرفتن هزینه‌های پنهان

همه‌ی افراد قبل از شروع کار مبلغی را به عنوان میانگین هزینه و بودجه‌ی مورد نیاز خود برای انجام کارهای متفاوت، از خرید تجهیزات فست فود و رستوران گرفته تا حقوق کارکنان برای مدتی معین (مثلا یک سال) در نظر می‌گیرند تا با خیال راحت به انجام کارهای اجرایی بپردازند.

ولی موردی که کمتر به آن توجه می‌شود هزینه‌های پنهان است، هزینه‌های پنهان شامل همه‌ی هزینه‌هایی می‌شود که غیر منتظره هستند و پیش‌بینی خاصی در مورد آن‌ها انجام نمی‌شود؛ هزینه‌هایی مثل هزینه‌ی آموزش کارکنان مبتدی، هزینه‌ی تعمیر تجهیزات و هر هزینه‌ای که برای اتفاقات غیر منتظره و پیش‌بینی نشده لازم است.

با در نظر گرفتن مبلغی برای این هزینه‌ها می‌توانید خیالتان را از بابت بودجه راحت کنید.

مهمترین نکاتی که پیش از راه اندازی رستوران باید به آن توجه کرد.
 

2. افتتاحیه‌ی بزرگ و پرخرج

بله می‌دانیم تبلیغات خیلی مهم است… مردم باید شما را بشناسند… باید تو چشم باشید…. ولی به این فکر کنید که برگزاری یک افتتاحیه‌ی شلوغ و پر زرق و برق بهتر است یا آهسته و پیوسته پیش رفتن و جذب مشتریان وفادار؟!

برگزاری یک افتتاحیه‌ی معمولی و دادن تخفیف (معقول) به مشتریان محلی می‌تواند تا میزان زیادی به جلب اعتماد مشتری کمک کند. بگذارید تصویر ذهنی مردم از شما به مرور تشکیل شود و سعی نکنید به یکباره آن‌ها را با کارهای عجیب؛ کارهایی که ممکن است در آینده نتوانید به انجام آن‌ها ادامه دهید، هیجان زده کنید.

به قول معروف رهرو آن نیست که گَهی تند و گَهی خسته رود، رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود.

اشتباهات رایج پیش از راه اندازی رستوران
 

3. مکان یابی بد

می‌دانید چه نوع مشتریانی قرار است داشته باشید؟ دوست دارید بیشتر از چه قشری به رستوران شما بیایند؟ دانشجو؟ کارمند؟ خانواده‌ها؟ افراد مسن؟ افراد مرفه؟ قشر متوسط جامعه؟

شاید در ابتدای راه اندازی رستوران این موضوع اصلا مهم به نظر نرسد ولی هیچوقت فراموش نکنید که اصلی ترین اجزای یک رستوران مشتریان رستوران هستند. وقتی شما یک گروه خاصی از جامعه را مورد هدف قرار دهید و رستوران خود را طبق سلیقه این گروه آماده کنید؛ از دکوراسیون و منو گرفته تا نوع لباس پوشیدن کارکنان، محبوبیت خود را بالا می‌برید. فراموش نکنید منظور ما همه‌ی مشتریان نیست بلکه اصلی‌ترین و بیشترین افرادی که به رستوران می‌آیند را باید در نظر بگیرید.

برای تجهیز و راه اندازی فست فود به سایت ویترین نت مراجعه کنید.
 

4. توجه نکردن به نظرات مشتریان

رستوران را برای چه افتتاح می‌کنید؟  جلب رضایت مشتریان یا انجام پیاده سازی ایده‌های خود؟؟؟

قبول داریم که این شغل رویای شماست و همیشه دوست داشتید مطابق سلیقه‌‌ی خود رستورانتان را راه‌اندازی کنید و لی باید قبول کنید که توجه به نظرات مشتریان بسیار مهم و سرنوشت ساز است.

در ابتدای کار می‌توانید روی هر میز یک دفترچه یادداشت قرار دهید و از مشتریان بخواهید هر انتقاد و پیشنهادی که دارند را بنویسند. به مرور زمان و با جمع آوری تعداد بالایی از نظرات می‌توانید آن‌ها را در نظر بگیرید و تغییراتی که می‌خواهند را انجام دهید.
فعالیت در فضای مجازی را به هیچ عنوان فراموش نکنید، این روزها بیشتر مردم برای اطلاع از کیفیت رستوران و فست فودها به کامنت‌ها و نظرات مشتریان قبلی توجه می‌کنند و راجع به این موضوع با هم صحبت می‌کنند. سعی کنید شما هم نظرات آن‌ها را بخوانید و بریشان وقت بگذارید.

مهمترین مشکلات قبل از راه اندازی فست فود و رستوران
 

نادیده گرفتن جزئیات

 

  • خدمات آهسته: هیچ چیز به اندازه‌ی انتظار برای یک مشتری گرسنه نراحت کننده نیست، سعی کنید با سرعت مناسب و در کوتاه‌ترین زمان به مشتری‌ها رسیدگی کنید، به موقع به آن‌ها خوشامد بگویید و منو را در اختیارشان قرار دهید. لازم نیست که دوباره یادآوری کنیم “غذا را سریع آماده کنید”!
  • ظروف کثیف: هیچ کس نمی‌خواهد باقی مانده‌ی غذای مشتریان قبلی را در بشقاب خود ببینید، حتما قبل از چیدن ظروف به خوبی آن‌ها را تمیز کنید و مطمئن باشید هیچ لکه‌ای ندارند.
  • یک دست نبودن لباس پرسنل: لباس یکدست و یک رنگ پرسنل نظم خوبی به رستوران می‌دهد و باعث می‌شود مشتریان خیلی سریع کارکنان رستوران را تشخیص دهند و سردرگم نشوند.
  • نور نامناسب: نور رستوران نه باید خیلی کم باشد که افراد به ختی بتوانند همدیگر را ببینند و نه خیلی هم زیاد باشد که چشم آن‌ها اذیت بشود. فراموش نکنید که این روزها عکس گرفتن در رستوران و فست فودها خیلی مهم است.

قطعا قبل از راه اندازی هر و فست فودی باید به موارد ببیشتری هم توجه کرد و خیلی از کارها را انجام داد ولی این 5 مورد چکیده‌ای از مواردی بود که قبل از راه اندازی رستوران نباید انجام داد، امیدواریم بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید و در راه اندازی فست فود و رستوران خود موفق باشد. فراموش نکنید که برای مشاوره و خرید تجهیزات فست فود و رستوران می‌توانید از ویترین نت کمک بگیرید.

​کارشناسان ویترین نت دقیق‌ترین و کامل‌ترین مشاوره خرید تجهیزات فست فود و رستوران را به شما ارائه می‌دهند، با ما تماس بگیرید.

پنج اشتباه رایج قبل از راه اندازی فست فود و رستوران را در ویترین نت ببینید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

3 دیدگاه برای “5 اشتباه رایج قبل از راه‌اندازی رستوران و فست فود

  1. حمید گفته:

    سلام شما خودتون مشاوره میدین که رضایت مشتری خیلی مهمه درحالیکه جواب کامنت قبلی رو بعد از بیش از ۳ماه دادین!!!

  2. فرشید احمدی گفته:

    سلام و درود
    من یکسری سوال داشتم ولی در ابتدا باید بگم من ساکن المان هستم و میخواستم ببینم ارسال به خارج از کشور هم دارین ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *