5 نکته‌ی مهم پیش از خرید میکسر قنادی

زمان مطالعه: 5 دقیقه

خمیر، اصلی‌ترین ماده‌ی تشکیل دهنده‌ی بسیاری از شیرینی‌ها و کیک‌هاست و با مواد اولیه‌ی مختلف به روش‌های گوناگون تهیه می‌شود. برای درست کردن خمیر شیرینی با بهترین کیفیت، باید مواد اولیه‌ی آن را به خوبی با هم ترکیب و مخلوط کرد تا محصول نهایی نیز با کیفیت مطلوب آماده شود. به همین دلیل، امروزه قنادی‌ها و وشیرینی فروشی‌ها از دستگاههای مختلف از جمله دستگاه خمیر گیر و میکسرهای قنادی به عنوان مهمترین تجهیزات قنادی و شیرینی پزی استفاده می‌کنند. در این مطلب مهمترین نکاتی را که هنگام خرید میکسر قنادی باید به آن‌ها توجه کرد، بررسی کرده و اطلاعات لازم را به خریداران این دستگاه‌های پر کاربرد خواهیم داد.

حتما ببینید: لیست قیمت میکسر قنادی

نکات خرید میکسر قنادی در ویترین نت
 

راهنمای خرید میکسر قنادی

میکسرهای قنادی به عنوان یکی از اصلی‌ترین وسایل در تجهیز و راه اندازی قنادی برای ترکیب مواد اولیه‌ی کیک و شیرینی مانند تخم مرغ، شیر و شکر کاربرد دارند. با توجه به امکاناتی که این دستگاه‌ها برای مخلوط کردن مواد اولیه‌ی انواع کیک، شیرینی، کلوچه و بیسکویت فراهم می‌کنند، امروزه از انواع دستگاه میکسر صنعتی جهت مخلوط کردن مواد مختلف استفاده می‌شود. اگرچه عملکرد این دستگاه‌ها بسیار ساده است، اما پیش از خرید باید نکات بسیاری را در نظر گرفت تا بتوان مناسب‌ترین آن‌ها را انتخاب و تهیه کرد. در ادامه ۵ مورد از مهمترین نکاتی را که پیش از خرید دستگاه میکسر قنادی باید به آن‌ها توجه کرد، مرور می‌کنیم:

1. ظرفیت، وزن و ابعاد میکسر قنادی

اندازه‌ی مخزن و وزن دستگاه میکسر قنادی، تعیین کننده‌ی میزان بازدهی و ظرفیت آن است. مقدار ظرفیت میکسرهای قنادی معمولا با کیلوگرم و یا لیتر سنجیده می‌شود و از ۵ تا ۱۱۰ کیلو (لیتر) متغیر است. انتخاب مناسب‌ترین وزن دستگاه بر اساس حجم کاری یکی از مهمترین نکاتی است که متقاضیان این دستگاه‌ها باید به آن توجه کنند.

قنادی‌ها و آشپزخانه‌های بزرگ صنعتی با توجه به حجم کاری زیاد خود معمولا این دستگاه را با ظرفیت‌های بیشتر، و آشپزخانه‌های صنعتی کوچک و شیرینی فروشی‌های خانگی بر اساس حجم سفارشات خود معمولا ظرفیت‌های کمتر آن را انتخاب می‌کنند. ظرفیت دستگاه در ابعاد میکسر نیز نقش دارد؛ هر چه اندازه‌ی مخزن دستگاه خمیر گیر بزرگ‌تر باشد، ابعاد دستگاه نیز بزرگ‌تر خواهد بود. لذا کسانی که فضای کاری کوچکی دارند، باید به ابعاد و ظرفیت دستگاه بیشتر توجه کنند. میکسر قنادی کوچک به نام میکسر قنادی رومیزی و دستگاه‌های بزرگ‌تر به نام میکسر قنادی زمینی شناخته می‌شوند.

برای خرید میکسر قنادی به سایت ویترین نت مراجعه کنید.
 

2. پارو و همزن میکسر قنادی

همزن یا پاروی دستگاه میکسر یکی از اصلی‌ترین قطعات آن است که نقش مهمی در مخلوط کردن مواد ایفا می‌کند. هر یک از دستگاههای خمیر گیر قنادی پاروی همزن متفاوتی داشته و باید بر اساس نوع مواد اولیه آن‌ها را انتخاب کرد؛ از جمله انواع پاروهای دستگاه‌های میکسر در تجهیزات قنادی و شیرینی پزی عبارت‌اند از:

– پاروی میکسر ضربدری برای هم زدن مواد پودری
– پاروی میکسر مارپیچی با سرعت پایین برای مخلوط کردن مواد غذایی چسبنده
– پاروی میکسر سیمی جهت مخلوط کردن مایعات، تخم مرغ و خمیر شیرینی که برای مصارف گوناگون طراحی شده و قابل تهیه هستند.

از دیگر پاروهای انواع میکسر قنادی، دو مدل شاخی (برای هم زدن خمیر) و پنجی (برای هم زدن خامه) هستند. معمولا مدل‌های مختلف دستگاه‌های میکسر هر سه نوع پارو را دارا بوده و می‌توان در موارد مختلف از آن‌ها استفاده کرد. انتخاب دستگاهی که پاروهای مورد نظر شما را داشته باشد، در عملکرد دستگاه و بازدهی کار بسیار موثر خواهد بود.

​کارشناسان ویترین نت دقیق‌ترین و کامل‌ترین مشاوره خرید تجهیزات قنادی را به شما ارائه می‌دهند، با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید میسکر قنادی از ویترین نت
 

3. مشخصات فنی دستگاه

متریال مرغوب دستگاه میکسر قنادی، مواد اولیه‌ی خمیر را به صورت کاملا بهداشتی مخلوط کرده و ورز می‌دهد. از آن جا که بسیاری از قطعات دستگاه به طور مستقیم با مواد اولیه در تماس هستند، می‌توان به راحتی آن‌ها را از دستگاه جدا و تمیز کرد. موتور پر قدرت میکسر قنادی که بازدهی آن را تضمین می‌کند، با عملکرد فوق‌‌العاده این دستگاه را به وسیله‌ای بادوام تبدیل کرده و امکان استفاده از آن را در بلند مدت فراهم می‌کند. علاوه بر سالم بودن کلیه‌ی قطعات و اجزای تشکیل دهنده‌ی میکسرهای قنادی، توجه به برخی مشخصات فنی این دستگاه‌ها نیز ضروری است، از جمله:

– بدنه‌ی استیل مقاوم، ضد زنگ و قابل شست‌وشو
– قدرت و توان موتور حدود ۱.۵ تا ۳ اسب بخار
– جنس پاتیل استیل قابل شست‌وشو
– جنس پارو و تعداد آن
– ابعاد و وزن دستگاه
– دور موتور و دور دستگاه قابل تنظیم

4. لوازم جانبی

برخی از دستگاه‌های میکسر با تعداد پاروهای متنوع امکانات بیشتری را برای اپراتور فراهم می‌کنند. اگر حجم کاری بالایی دارید و به یک میکسر چند کاره برای مخلوط کردن مواد اولیه‌ی گوناگون نیاز دارید، حتما دستگاهی را انتخاب کنید که انواع مختلف پاروهای همزن را داشته و بتواند نیازهای شما را برآورده کند.
از دیگر اقلام همراه میکسر قنادی می‌
توان به پاتیل اضافی آن اشاره کرد که وجود آن برای قنادی‌ها و شیرینی فروشی‌هایی که سفارشات زیادی دارند بسیار لازم و ضروری است. برخی از دستگا‌ه‌های میکسر دارای ۴ عدد پایه‌ی پلاستیکی مقاوم بوده که با استفاده از آن‌ها می‌توان دستگاه را در ارتفاع مورد نظر تنظیم کرد. وجود این پایه‌های قابل تنظیم می‌تواند در سهولت استفاده از دستگاه و به دنبال آن افزایش سرعت و بازدهی کار قنادی‌ها بسیار موثر باشد.

انواع میکسر قنادی در ویترین نت موجود شد.

 

5. قیمت میکسر قنادی

آخرین و مهمترین نکته‌ای که باید پیش از خرید دستگاه میکسر قنادی به آن توجه کرد، قیمت این دستگاه‌هاست. هر یک از مواردی که پیش‌تر ذکر شد، از وجود لوازم جانبی و قطعات همراه دستگاه تا تعداد پارو، ظرفیت مخزن و پاتیل و همچنین ابعاد دستگاه، همگی نقش تعیین کننده‌ای در قیمت آن دارند. افرادی که به دنبال خرید این دستگاه با قیمت ارزان هستند، باید مدلهای کوچک‌تر و رومیزی میکسر را بدون لوازم جانبی اضافی تهیه کنند. خرید این دستگاه‌ها از فروشگاهی که بتواند انواع میکسر را با قیمت مناسب عرضه کند، از اهمیت زیادی برخوردار است.

شما می‌توانید دستگاه مورد نظر خود را در چند فروشگاه معتبر انتخاب کرده و پس از بررسی ویژگی‌ها و مشخصات آن‌ها، بهترین دستگاه را با مناسب‌ترین قیمت تهیه کنید. انتخاب و تهیه‌ی دستگاهی با ضمانت نامه‌ی معتبر و خدمات پس از فروش، کیفیت دستگاه و ارزش خرید آن را تضمین خواهد کرد و می‌توان با اطمینان و بدون نگرانی از خراب شدن میکسر از آن استفاده کرد.
ویترین نت به عنوان مرجع قیمت تجهیزات صنعتی به ویژه صنایع غذایی، سایت مناسبی برای مقایسه‌ی انواع میکسر قنادی از لحاظ قیمت و مشخصات فنی است، پس از تماس با کارشناسان ویترین نت و دریافت مشاوره‌ی تخصصی و رایگان، می‌توانید بهترین و مناسب ترین میکسر قنادی را انتخاب کنید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *