نکاتی مهم قبل از خرید باربیکیو گازی و زغالی

زمان مطالعه: 5 دقیقه

پخت کباب کردن انواع مواد غذایی از جمله گوشت و سبزیجات بر روی آتش طعمی خاص به آن‌ها می‌دهد که قابل مقایسه با طبخ آن‌ها بر روی گاز و یا داخل فر نیست. امروزه بسیاری از غذاها از جمله استیک با استفاده از انواع کباب پز و باربیکیو به خوبی مغز پخت شده و به بهترین شکل سرو می‌شوند. این دستگاه‌ها به عنوان یکی از ضروری‌ترین تجهیزات فست فود و رستوران برای پخت بسیاری از غذاها مورد استفاده قرار گرفته و راندمان کاری را افزایش می‌دهند. در این مطلب انواع باربیکیو صنعتی را به همراه ویژگی‌ها و مشخصات فنی هر یک بررسی خواهیم کرد. در ادامه نیز به منظور آگاهی خریداران این محصولات، برخی از نکات پیش از خرید این دستگاهها را شرح خواهیم داد.

حتما ببینید: لیست قیمت باربیکیو

انواع باربیکیوی صنعتی

باربیکیو و کباب پز دستگاهی است که با استفاده از یک منبع حرارتی (گاز، ذغال و…) انواع مواد غذایی مانند انواع گوشت، مرغ و ماهی و همچنین سبزیجات را کباب و گریل می‌کند. روش پخت به وسیله‌ی انواع باربیکیو صنعتی جایگزین شیوه‌های سنتی و قدیمی از جمله منقل‌ها شده و مشکلات آن‌ها از قبیل دود زیاد را کنار زده‌ و به یکی از مهمترین دستگاه‌ها و تجهیزات پخت رستوران و فست فود تبدیل شده‌اند.

نکاتی برای خرید باربیکیو و کباب پز
 

انواع باربیکیو صنعتی را می‌توان بر اساس ابعاد، شکل ظاهری و همچنین منبع حرارتی آن‌ها به مدل‌های گوناگون تقسیم کرد. امروزه انواع باربیکیو و کباب پز صنعتی به شکل رومیزی و ایستاده (پایه‌دار) طراحی شده و نیاز‌های کلیه‌ی آشپزخانه‌های صنعتی را برطرف می‌کنند. باربیکیو رومیزی به عنوان تجهیزات آشپزخانههای صنعتی کوچک مناسب بوده و می‌توان آن را روی کابین و یا مکان مورد نظر قرار داد. مدل‌های ایستاده نیز با پایههای مقاوم و ضد زنگ امکان تنظیم ارتفاع باربیکیو را فراهم می‌کنند. معمولا در قسمت پایین باربیکیو ایستاده یک پاتروکی (طبقه) جهت قرار دادن وسایل مورد نظر وجود داشته و دسترسی اپراتور به آن‌ها را آسان می‌کند. علاوه بر این، برخی از مدل‌های این نوع باربیکیو دارای چهار چرخ در زیر پایه‌ها بوده و با استفاده از آن‌ها می‌توان دستگاه را به راحتی جابه‌جا کرد.

در دسته‌بندی دیگر، انواع باربیکیو صنعتی با توجه به نوع منبع حرارتی به سه مدل ذغالی، گازی و برقی تقسیم می‌شوند:

باربیکیو گازی

باربیکیو گازی یکی از رایج‌ترین انواع باربیکیو صنعتی است که به دلیل استفاده‌ی آسان از آن بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. اگرچه معمولا مدل‌های گازی نسبت به نمونه‌‌های ذغالی حرارت کمتری دارند اما با قابلیت تنظیم دما قادر هستند مواد غذایی را به خوبی مغز پخت کنند. لذا می‌توان با توجه به بافت مواد، میزان درجه حرارت را در این دستگاه‌ها تنظیم کرد. این دستگاهها نیز در ابعاد مختلف (از ۵۰ تا ۸۰ سانتی‌متر) به دو شکل کابین دار و بدون کابین (ساده) تولید و عرضه می‌شوند. فاصله‌ی بین هر یک از مشعل‌های این نوع باربیکیو حدود ۵ سانتی متر بوده و به خوبی حرارت را به مواد غذایی منتقل می‌کنند. سینی آبریز در زیر شعله‌ها کلیه‌ی چربی‌ها و اضافات مواد غذایی را در زیر باربیکیو جمع کرده و از کثیف شدن دستگاه جلوگیری می‌کند. در انتهای پخت می‌توان آن را از دستگاه باربیکیو جدا کرده به راحتی شست و تمیز کرد.

از مزیت‌های باربیکیو گازی نسبت به ذغالی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– عدم تولید دود و هر گونه آلودگی
– قابلیت تنظیم دما با توجه به نوع ماده‌ی غذایی
– نظافت آسان‌تر
– مدت زمان پخت کمتر
– آماده‌ سازی سریع‌تر
– قابل استفاده با سوخت گاز شهری و یا کپسول گاز مایع

راهنمای خرید باربیکیو گازی از ویترین نت
 

بیشتر بخوانید: 5 اشتباه رایج قبل از راه اندازی رستوران و فست فود

باربیکیو زغالی

با استفاده از باربیکیو ذغالی می‌توان طعم دودی را به انواع گوشت و سبزیجات منتقل کرد. امروزه این دستگاه‌ها در ابعاد و سایزهای مختلف تولید شده و به شکل ثابت و یا متحرک عرضه می‌گردند. با توجه به عملکرد ساده‌ی این دستگاه‌ها، قیمت آن‌ها نسبت به نمونه‌های گازی ارزان‌تر بوده و هزینه‌ی کمتری را به همراه دارند. روش استفاده از این نوع باربیکیوها به این صورت است که ذغال توسط اپراتور داخل دستگاه آماده می‌شود. سپس توری چدنی باربیکیو روی ذغالهای داغ قرار گرفته و می‌توان گوشت و سایر مواد مورد نظر را روی آنها قرار داد. کلیه‌ی مواد با حرارت ذغال مغز پخت شده و در نهایت با طعم ذغالی به دلخواه سرو می‌شوند.

از جمله مزایای باربیکیو ذغالی نسبت به گازی عبارت است از:

– حرارت بیشتر
– امکان انتقال طعم دودی به مواد غذایی
– هزینه‌ی کم

راهنمای خرید باربیکیو زغالی از ویترین نت
 

نکاتی برای خرید باربیکیو

هر یک از انواع باربیکیو صنعتی را می‌توان بر اساس نوع نیاز و فضای کاری انتخاب و تهیه کرد. اما نکته‌ای که در همه‌ی این دستگاه‌ها حائز اهمیت است، انتخاب دستگاهی با کیفیت و ایده‌آل است. لذا علاوه بر دقت در انتخاب مدل مورد نظر و همچنین بررسی ویژگی‌ها و مشخصات فنی هر یک، توجه به برخی نکات ضروری است؛ از جمله جنس بدنه، پایه و صفحه‌ی دستگاه؛

جنس بدنه‌ی انواع باربیکیو صنعتی از استیل مقاوم و ضد زنگ بوده و می‌توان به راحتی آن را شست و تمیز کرد. از آن جا که بسیاری از افراد از این دستگاه‌ها در فضای باز استفاده می‌کنند، جنس بدنه‌ی آن‌ها باید در برابر شرایط آب و هوایی مختلف از جمله رطوبت و گرما مقاوم باشد.
در مدل‌های پایه‌دار نیز، توجه به جنس پایه‌ها و قابلیت تنظیم ارتفاع آن‌ها از جمله مواردی است که باید پیش از خرید در نظر گرفته شود. جنس صفحه گریل نیز نقش اساسی در کیفیت پخت مواد غذایی روی آن دارد. از آن جا که مواد غذایی به طور مستقیم با صفحه گریل باربیکیو در تماس هستند، این قطعات باید به راحتی قابل شست‌وشو باشند تا بتوان هر گونه آلودگی را از روی سطح آن‌ها پاک کرد. علاوه بر این، نچسب بودن این صفحات با جنس چدنی کیفیت پخت مواد غذایی را تضمین می‌کند. معمولا صفحه‌های آهنی با روکش تفلون و لعابی کیفیت مناسب را نداشته و در اثر حرارت زیاد پوسته پوسته می‌شوند، زنگ می‌زنند و به مرور زمان از بین می‌روند.

شما می‌توانید صفحه گریل انواع باربیکیو صنعتی را به دو شکل ساده (مسطح) و یا شبکه‌ای شیاردار تهیه کنید. در صورت انتخاب انواع دستگاه باربیکیو و کباب پز صنعتی با رعایت موارد ذکر شده از یک فروشگاه معتبر، می‌توانید از این دستگاه در فضای باز و یا محیط بسته در مدت زمان طولانی استفاده کنید.

​کارشناسان ویترین نت دقیق‌ترین و کامل‌ترین مشاوره خرید تجهیزات رستوران و فست فود را به شما ارائه می‌دهند، با ما تماس بگیرید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *