مجوز بسته بندی در منزل و رفع مشکلات

زمان مطالعه: 5 دقیقه

امروزه مشاغل خانگی از جمله شغل بسته بندی در منزل در بین خانم‌های خانه دار و برخی جوانان به عنوان منبع درآمد مناسب خانواده طرفداران زیادی پیدا کرده است. شغل بسته بندی در منزل نیاز به تهیه دفتر یا محل کار ندارد، بنابراین شخص هزینه‌ای بابت اجاره بها محل کار پرداخت نمی‌کند. علاوه براین، بکارگیری تمام اعضای خانواده جهت بسته بندی، حذف هزینه ایاب و ذهاب و امکان یادگیری به‌صورت مجازی و غیرحضوری از دیگر مزیت‌های شغل بسته بندی در منزل می‌باشد.

تمام این موارد باعث شده تا مشاغل خانگی در سراسر دنیا مورد توجه خانواده‌ها قرار بگیرد و هم اکنون این شغل بخش مهمی از اقتصاد کشو‌رهای در حال توسعه را شامل شود.

گسترش فضاهای مجازی و وابستگی شدید افراد به اینترنت نیز یکی از عوامل رشد و توسعه مشاغل خانگی شده است. به‌ گونه‌ای که افراد می‌توانند بدون واسطه محصولات خانگی شان را از طریق اینترنت در فضای مجازی به فروش برسانند.

مراحل اخذ مجوز بسته بندی مواد غذایی

اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که قصد راه اندازی یک کسب کار خانگی مانند شغل بسته بندی در منزل را دارید، احتمالا پرسش‌های زیادی درباره نحوه راه اندازی آن و چگونگی کسب مجوز کار بسته بندی در منزل در ذهن‌تان ایجاد شده است. ما در این مطلب قصد داریم راهنمای جامعی از کسب مجو‌های لازم برای کسب و کار خانگی بسته بندی در منزل در اختیارتان قرار بدهیم. پس با ما همراه باشید.

چگونگی دریافت مجوز کار بسته بندی در منزل

تمام افرادی که مشاغل خانگی راه اندازی می‌کنند را می‌توان به سه گروه تقسیم کرد:

  • گروه اول: افرادی که از صفر تا صد کسب و کارشان را خودشان بر عهده گرفته اند. به این افراد مشاغل خانگی مستقل می‌گویند.
  • گروه دوم: افرادی که مهارت لازم برای راه اندازی کسب و کار خرد را دارند، اما به دلیل اینکه با اصول بازاریابی آشنایی ندارند یا از نظر مالی توانایی تامین تجهیزات لازم را ندارند نیازمند حامی و پشتیبان هستند. در بیشتر موارد، شغل بسته بندی حبوبات در منزل در گروه دوم قرار می‌گیرد.
  • گروه سوم: افرادی هستند که در راه‌اندازی یک کسب و کار خانگی توانایی لازم برای تحت پوشش قراردادن افراد دیگر را دارند.

تمامی افرادی که متقاضی مشاغل خانگی مستقل هستند، باید مجوز کار بسته بندی در منزل را دریافت کنند. اما برای گرفتن این مجو‌زها باید یک سری شرایط را داشته باشند.

شرایط اخذ مجوز کار بسته بندی در منزل

  1. داشتن همزمان چند شغل خانگی که به تایید دستگاه اجرایی مربوطه رسیده باشد، مانعی ندارد. با این وجود، مجموع ساعات اشتغال هر یک از شاغلین خانگی نباید بیشتر از 44 ساعت در هفته باشد.
  2. شغل خانگی باید تنها توسط اعضای یک خانواده و در محیط منزل صورت بگیرد.
  3. کسب و کار خانگی هیچگونه مزاحمتی برای همسایه‌ها ایجاد نکند. در صورت شکایت همسایه‌ها، احتمال باطل شدن مجوز وجود دارد.
  4. میزان فعالیت خانگی در حدی باشد که هیچ گونه آلودگی صوتی، زیست محیطی، بصری تولید نکند.
  5. عرضه و فروش محصول خانگی در خارج از واحد مسکونی انجام شود.
  6. از ترددهای غیر متناسب با فضای محل سکونت خودداری شود
  7. حجم تولید با فضای واحد مسکونی تناسب داشته باشد.

گرفتن مجوز بسته بندی

مراحل اخذ مجوز بسته بندی حبوبات در منزل

  1. خوشبختانه شغل بسته بندی حبوبات از جمله مشاغل خانگی است که در فهرست سامانه مشاغل خانگی وجود دارد. برای دریافت مجوز ابتدا وارد سایت وزارت کار و امور اجتماعی  www.mcls.gov.ir  شده و در قسمت مربوطه به نوع کسب و کار خانگی (مستقل، وابسته، تحت پوشش) فرم ثبت نام را تکمیل می‌کنید.
  2. فرم تکمیل شده ثبت نام را به همراه مدارک لازم به ادارات کل تعاون یا دستگاه‌های اجرایی مربوطه ارائه دهید.

مدارک لازم برای ارائه عبارتند از:

  •  تصویر شناسنامه و کارت ملی
  •  تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت برای متقاضیان مرد
  •  گواهی عدم سوء پیشینه برای پشتیبان
  •  تصویر گواهی آخرین مدرک تحصیلی
  •  اصل و تصویر کارت مهارت مرتبط با رشته شغلی مورد تقاضا
  1. طرح مذکور متناسب با نوع منطقه توسط دستگاه اجرایی مربوطه مورد بررسی قرار می‌گیرد. در صورتی که طرح تایید شود، میزان توانایی فرد متقاضی در اجرای شغل مورد نظر بررس استعدادیابی خواهد شد.
    پس از مرحله استعدادیابی چنانچه عدم توانایی افراد در اجرای شغل مورد نظر تایید شود، مشروط بر اینکه طرح مذکور متناسب با ظرفیت اشتغال و بازار منطقه باشد، آموزش‌های رایگانی در نظر گرفته شده تا برای راه اندازی کسب و کار مورد نظر، طرح ارائه می‌شود. هزینه آموزش‌ها از سوی دولت پرداخت می ‌شود.
  2. اگر در قالب فرم افراد تحت پوشش ثبت نام می‌کنید و شرایط لازم را داشته باشید، از سوی دستگاه اجرایی مربوطه شما را به یک پشتیبان یا حامی که شرایط لازم را داشته باشد معرفی می‌کنند.
  3. ذکر این نکته ضروری است که ثبت نام افراد تحت پوشش به معنای اشتغال قطعی فرد نیست، اما به‌محض پیدا شدن یک پشتیبان مناسب زمینه اشتغال فرد فراهم می‌شود. اشتغال سایر خانواده در کار بسته بندی حبوبات تنها با موافقت و رضایت سرپرست خانوار امکان پذیر است.
  4. برای گرفتن مجو‌زهای لازم جهت بسته بندی حبوبات در منزل می توان از طریق سایت صنایع تبدیلی و تکمیلی جهاد کشاورزی و نظام مهندسی کشاورزی نیز اقدام کرد. بعد از تکمیل فرم ثبت نام و ارائه مدارک و معرفی مکان، در صورت رعایت استانداردهای ذکر شده در دستورالعمل‌ها و دریافت استعلام‌های موردنیاز و تاییدیه بهداشتی می توان فعالیت خود را شروع کرد.

مجوز بسته بندی خانگی

مشاغل خانگی می‌توانند از وام‌های اشتغال‌زایی استفاده کنند؟

افرادی که به کسب و کار خانگی از جمله بسته بندی حبوبات مشغول هستند، می‌توانند از تسهیلات مشاغل خانگی بهره مند شوند. در سال‌های گذشته میزان وام خانگی برای اشخاص حقیقی 20 میلیون تومان بود. اما این مبلغ در سال 99 به دلیل کمک به مشاغل و کسب و کارهایی که در جریان مشکلات ویروس کرونا متضرر شده اند، تا سقف 50 میلیون تومان افزایش یافته است. مبلغ این وام برای فعالیت های گروهی و پشتیبانی تا سقف 200 میلیون تومان می‌باشد.

در جهت رفع مشکلات برای دریافت وام مشاغل خانگی ابتدا باید کسب و کار خود را در طرح ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی mashaghelkhanegi.mcls.gov.ir به ثبت برسانید. سپس نسبت به تکمیل فرم‌ها و کسب اطلاعات مورد نیاز اقدام کنید.

فرم‌ها در سه دسته مشاغل مستقل، تحت پوشش و پشتیبان تقسیم شده‌اند که فرد باید متناسب با نوع فعالیت خود یکی از آنها را تکمیل کند. دستگاه اجرایی ذیربط پس از بررسی فرم‌های تکمیل شده مجوز لازم برای دریافت وام را صادر می‌کند.

هزینه صدور مجوز

برای صدور مجوز بسته بندی در منزل هزینه ای دریافت نمی‌شود. تنها هزینه ای که متقاضی باید پرداخت کند، چند هزار تومان برای ابطال تمبر به منظور صدور مجوز است. البته این هزینه بعد از هماهنگی با وزارت امور اقتصاد و دارایی پرداخت خواهد شد.

هزینه صدور مجوز بسته بندی

چرا باید مجوز بگیریم ؟

چون گرفتن مجوز بسته بندی در منزل برای شروع کار ، به فعالیت شما رسمیت می‌بخشد؛ فروش را هم آسان‌تر می کند. محصولاتی که اسم و رسم یا مجوزی ندارند، به سختی به فروش می‌‌رسند. برای بسته بندی در منزل صرفا به مجوزی از سامانه مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیاز دارید که هزینه چندانی هم ندارد.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

3 دیدگاه برای “مجوز بسته بندی در منزل و رفع مشکلات

  1. ایوب گفته:

    سلام
    ببخشید محصولات‌ تولید شده بسته بندی‌ حبوبات با مجوز خانگی فقط می‌توان در شهر خودمون بفروشیم یا به شهرهای دیگر هم میتونیم بفرستیم

  2. محمد گفته:

    سلام ، ممنون از مطلب مفیدتون ، آیا حتما باید بیکار باشیم تا مجوز بدهند؟ یا اگر مثلا کارمند باشیم می توانیم برای بعدازظهر این کار را انجام دهیم و مجوز بگیریم؟

    • ایوب گفته:

      سلام
      ببخشید محصولات‌ تولید شده بسته بندی‌ حبوبات با مجوز خانگی فقط می‌توان در شهر خودمون بفروشیم یا به شهرهای دیگر هم میتونیم بفرستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *