شرایط دریافت وام مشاغل خانگی

زمان مطالعه: 5 دقیقه

مشاغل خانگی این روزها در سراسر دنیا دارای طرفداران بسیاری است و روز به روز به تعداد افرادی که در این مسیر مشغول به کار می‌شوند، افزوده می‌شود. اگر شما نیز دارای یکی از مشاغل خانگی هستید و برای کار و شغل خود به دنبال دریافت وام و تسهیلات هستید، این مقاله را از دست ندهید. در این مقاله شرایط دریافت وام مشاغل خانگی و جزئیات مربوط به آن را توضیح داده‌ایم.

مشاغل خانگی شامل فعالیت هایی است که در آن یکی از اعضای خانواده در فضای مسکونی خانه به کسب و کار بپردازد. گفتنی است این کار باید بدون مزاحمت برای دیگر واحدهای مسکونی باشد. همچنین مشاغل خانگی باید به صورتی باشند که فرد شاغل کالای تولید شده خود را بیرون از محیط مسکونی به فروش برساند. 

 

دریافت وام مشاغل خانگی

 

راهنمای ثبت نام مشاغل خانگی

برای دریافت وام ابتدا لازم است با مراجعه به سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت نام کرده و شغل خود را به ثبت برسانید. گفتنی است ثبت نام متقاضیان نیاز به حضور فیزیکی نداشته و به صورت اینترنتی قابل انجام است. ثبت نام مذکور به صورت زیر انجام می‌شود:

  1. ابتدا به سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وارد می‌شوید.
  2.  در این سایت به دنبال بخش مشاغل خانگی می‌گردید، پس از وارد شدن به این بخش، بر روی لینک سامانه ثبت نام مشاغل خانگی کلیک می‌کنید.
  3.  در این‌جا فرم‌هایی برای شما نشان داده می‌شود که به ترتیب هر کدام از آن‌ها را باید پر کرده تا به مرحله آخر برسید. این فرم‌ها شامل انتخاب نوع فعالیت، مشخصات فردی و مشخصات طرح مربوطه است. در پایان این مراحل گزینه 7 در 1 را در صفحه آخر تیک زده تا پیام «ثبت نام شما با موفقیت انجام شد» به شما نمایش داده شود. 
  4. 10 روز پس از ثبت نام می‌توانید به سامانه مربوطه مراجعه کرده و با استفاده از کد رهگیری که در مرحله ثبت نام به شما داده می‌شود، از روند کار مطلع شوید.

 

 ثبت نام مشاغل خانگی

 

پیش‌تر ذکر شد که در طی ثبت نام باید نوع فعالیت خود را انتخاب کنید. مشاغل خانگی به سه نوع تقسیم می‌شوند که به شرح زیر هستند:

  1. تحت پوشش: کار به صورت کارمزدی برای کارفرما
  2. مستقل: کار به صورت مستقل از ابتدا تا انتها
  3. پشتیبان: کار به صورت تعاونی و مشارکت با دیگر تولیدکنندگان برای عرضه محصولات آن‌ها

شرایط عمومی برای اخذ مجوز کسب و کار خانگی

برای دریافت مجوز کسب و کار خانگی باید شرایط زیر را به صورت عمومی داشته باشید:

  • حداقل دارای 20 سال سن باشید.
  • سابقه کیفری موثر نداشته باشید.
  • اقامت در محل اجرای طرح
  • تابعیت جمهوری اسلامی ایران
  • داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت از سربازی برای آقایان

 

دریافت وام کسب و کار خانگی

 

لیست مشاغل خانگی

مشاغل خانگی شامل صنعت‌های مختلفی چون تولیدی، خدمات، صنایع دستی، کفش، کشاورزی، شیلات، فناوری اطلاعات و غیره تقسیم‌بندی می‌شود. در ادامه مشاغلی که تحت حمایت ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند را آورده‌ایم. 

این مشاغل عبارتند از:

  •  پوشاک، گلیم، دست‌بافته‌های داری و دستگاهی، قالی بافی، گیوه‌بافی و گیوه‌دوزی، چیت بافی، کلاش بافی، حوله بافی، مصنوعات و تولیدات چرمی دست دوز، تابلو فرش، سرمه دوزی، تولید مصنوعات نمدی، کلاه کرکی، چادر شب بافی، کیف دوزی، پارچه بافی، گبه، نخ ریسی سنتی، تولید لباس‌های محلی اقوام
  •  تولید عسل، تولید مرغ بومی، پرورش گل و گیاه، بسته‌بندی میوه خشک، تکثیر و پرورش زالوی طبی، پرورش قارچ، فرآوری و بسته‌بندی حبوبات، تولید، فرآوری و بسته بندی انواع گیاهان دارویی، پرورش کرم ابریشم، بسته‌بندی زعفران، بسته‌بندی زرشک، تولید زعفران، تولید میوه خشک، بسته‌بندی سبزیجات، عرقیات گیاهی، تولید کشک و قارا، پرورش بلدرچین، تولید پولک و نبات، بسته‌بندی پولک و نبات، تولید و بسته‌بندی گز، بسته‌بندی بادام، تولید و بسته‌بندی عناب، فرآوری بادام، گل‌های کریستالی، فرآوری سبزیجات، تولید زرشک، پرورش عقرب
  • احجام چوبی و منبت، تراش سنگ‌های نیمه قیمتی، حکاکی روی فلزات، زیورآلات سنتی، تولید گل محمدی، قلم زنی، مجسمه سازی پلی استر و رزین، خاتم کاری، معرق،
  •  انیمیشن سازی، مترجمی زبان خارجه، ویراستاری، پشتیبانی سایت که شامل تهیه مقالات و خبر می‌شود، کسب و کارهای الکترونیکی، تولید نرم‌افزار، برنامه نویسی.

گفتنی است اگر شغل شما در این لیست وجود نداشت، در هنگام ثبت نام باید شغل خود را پیشنهاد دهید تا مسئولین مربوطه به بررسی آن پرداخته و پس از تایید شدن آن را به تصویب برسانند.

وام مشاغل خانگی 99

در سال 99 وام مشاغل خانگی برای اشخاص حقیقی تا سقف 50 میلیون تومان افزایش یافته است. در رابطه با فعالیت‌های گروهی مبلغ وام مشاغل خانگی ۹۹ بیشتر بوده و تا سقف 200 میلیون تومان برای فعالیت‌های شبکه‌ای در نظر گرفته شده است. 

در رابطه با ثبت نام وام مشاغل خانگی 99، مراحل ثبت نام مانند گذشته بوده و می‌توانید با توجه به همان مراحل ثبت نام خود را انجام دهید. لازم به ذکر است که پیگیری وام مشاغل خانگی با کد رهگیری، پس از ثبت نام قابل انجام است.

 

وام مشاغل خانگی 99

 

ثبت نام وام مشاغل خانگی وزارت ارشاد

مشاغل خانگی وزارت ارشاد، مشاغل فرهنگی و هنری است که توسط وزارت ارشاد به شاغلانی که در زمینه فرهنگی و هنری فعالیت می‌کنند، داده می‌شود. برای ثبت نام این وام باید شرایط عمومی برای تقاضای مجوز کسب و کار خانگی را به مانند دیگر کسب و کارهای خانگی داشته باشید. مشاغل خانگی فرهنگی و هنری عبارتند از: 

ویراستاری، ساخت آهنگ، گرافیک، مترجم، بازاریاب، طراحی، تصویرگری کتاب، طراحی و دوخت انواع لباس و مد، برنامه‌نویسی، نویسندگی، نمایه‌سازی، صفحه‌بندی، چکیده‌نویسی، طراح رابط کاربری، طراح و معمار سیستم نرم‌افزاری، تدوینگر نرم‌افزار، تدوینگر و ویرایشگر صوت، تدوینگر و ویرایشگر تصویر، تدوینگر فیلم، انیماتوری، تامین محتوای نرم‌افزارها، خدمات پشتیبانی، پشتیبان سامانه برخط تلفن همراه، کارشناس امنیت فاوا، ساخت ماکت صحنه، کلاژ و تابلوسازی، نقاشی، تهیه و ساخت ملزومات گریم، خدمات بسته بندی انواع حامل‌های رایانه‌ای، ساخت آکسسوار، ابزار و یراق و تزیینات صحنه، سفال و سرامیک مدرن، مجسمه‌سازی و حجم، خوش‌نویسی، نت‌نویسی، ترانه و تصنیف سرایی، صدابرداری، ادیتوری، سردبیری نشریات ادواری، روزنامه‌نگاری، حروفچینی، صفحه‌آرایی و دبیری گروه.

 

در این مقاله سعی کردیم شرایط دریافت وام مشاغل خانگی را به صورت شفاف توضیح دهیم تا شما همراهان عزیز به راحتی بتوانید ثبت نام‌های لازم را انجام داده و پس از آن وام مربوطه را با توجه به کسب و کار خانگیتان اخذ کنید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *