فوت و فن های خرید دستگاه میوه خشک کن مناسب

زمان مطالعه: 7 دقیقه

با استفاده از میوه خشک کن نسبت به سلامت میوه خشک شده اطمینان بیشتری خواهیم داشت. چرا که در روش های سنتی مشکلات بسیاری وجود دارد. در روش سنتی بسیاری از ویتامین های میوه و سبزی از بین می رفت و رنگ آن تیره می شد، در نتیجه افراد خیلی از این میوه های خشک استقبال نمی کردند. ولی در روش جدید با استفاده از این دستگاه ها نمک و مواد معدنی میوه ها حفظ شده و به راحتی خشک خواهد شد.
در حال حاضر میوه و سبزی خشک یکی از محصولات پر فروش بازار هستند. به خصوص در نزدیکی ایام عید و مهمانی های مناسبتی بازار این کسب و کار به اوج سود رسانی تولید کننده می رسد. با ما همراه باشید تا در ادامه اطلاعات بیشتری، در رابطه با ساز و کار این دستگاه ها در اختیار شما قرار دهیم.

خشک کردن میوه سنتی

آشنایی کلی با دستگاه خشک کن میوه و سبزی

این دستگاه به وسیله از بین بردن آب و رطوبت آن ها را خشک می کند. به طور کلی دستگاه میوه خشک کن به دو صورت جریان عمودی و جریان افقی طراحی و تولید شده است. شکل خانگی دستگاه های میوه خشک کن معمولا به این صورت است. جهت کاهش وزن در ساخت دستگاه آن را از پلاستیک سبک، مقاوم و شفاف ساخته اند. این ویژه باعث راحتی در جابجایی خواهد شد. در شکل صنعتی متریال مورد استفاده از جنس فلزات سبک و ضد زنگ است.

دستگاه میوه خشک کن خانگی

چگونگی مکانیزم دستگاه میوه خشک کن

در آغاز فرایند خشک کردن میوه و سبزی محصولات ابتدا المنت‌های حرارتی روشن خواهند شد. سپس حرارت به کمک فن ها به شکل یکنواخت در دستگاه پخش می شود و موجب خشک شدن محصولات می‌شود. در ادامه این رطوبت توسط فن ها به بیرون دستگاه هدایت خواهد شد.
بعد از آن فرایند حرارت ‌دهی به مدت چند ساعت به شکل یکنواخت انجام خواهد شد تا نهایتا میوه‌ها کاملا خشک شود. بعد از اینکه میوه ها کاملا خشک شدند برای چند ساعت سینی ها را در هوای آزاد قرار دهید. بعد از این مرحله میوه ها قابل خوردن هستند.

دستگاه خشک کن میوه خانگی

خرید دستگاه میوه خشک کن آغاز کسب و کار پرسود

از سال‌ها گذشته در بین ایرانیان محبوبیت میوه‌های خشک شده افزایش پیدا کرد، گاهی این محصولات به عنوان صبحانه در کنار گرانولا استفاده می شود و تمام افرادی که از خواص میوه های خشک مطلع هستند به عنوان می توان وعده و یا یک مکمل غذایی از آنها استفاده می کنند. با طراحی و ساخت این دستگاه‌ها نسب به تقاضایی که در بازار وجود دارد تا حد زیادی عرضه این محصولات تامین شد.
با افزایش مصرف میوه‌های خشک شده، تعداد بسیاری از افراد تصمیم گرفتند جهت صرفه‌جویی در هزینه‌ خرید مستقیم این دستگاه را به صورت خانگی بخرند. خیلی از افراد هم از این موقعیت به عنوان یک راه درآمد و آغاز کسب و کار جدید استفاده کردند. با هوش اقتصادی و برآورد هزینه می توانیم از این راه سود زیادی را به دست آورد.

آشنایی با تجهیزات دستگاه میوه خشک کن

در ادامه شما را با قطعات و تجهیزات این دستگاه ها آشنا خواهیم کرد:
•    فن
فن‌ها برای پخش کردن حرارت تعبیه شده و به خشک شدن محصولات و خارج کردن رطوبت از دستگاه کمک می کند.
•    سینی‌ها
سینی‌ها وظیفه نگهداری محصولات را دارند. جنس سینی از آلومینیوم ساخته شده تا میوه ها به کف آن نچسبد و ضد زنگ باشد.
•    بخش تامین حرارت دستگاه
این بخش مهم ترین وظیفه را در دستگاه خشک کن میوه و سبزی دارد. عملکرد صحیح قسمت تامین حرارت باعث از بین رفتن کامل رطوبت می شود. زمانی می توان محصولات را خشک شده دانست که هیچ گونه رطوبتی در بافت آن باقی نماند. در غیر این صورت کلیه فرآیند نا فرجام است.

نحوه کار دستگاه میوه خشک کن

بخش های مختلف دستگاه میوه خشک کن

•    ترموستات
ترموستات قوی روی دستگاه یک مزیت منحصر بفرد است. وظیفه ترموستات تنظیم و تثبیت دمای دستگاه است.
•    مکانیزم سیستم گردش هوا
مهم ترین نکته برای خشک کردن محصولات در دستگاه ها، گردش هوای صحیح میان مواد رطوبت گیر است.
•    ظرفیت دستگاه
گنجایش دستگاه و تعداد طبقات به میزان سفارشات شما بستگی دارد. فضایی که در اختیار دارید را مد نظر قرار دهید. دستگاهی با ظرفیت بالا اندازه و وزن بیشتری نسبت دستگاه های با ظرفیت کمتر دارند.
•    توان
در کاتالوگ مربوط به دستگاه میزان توان به ولت ذکر شده است. هر محصولی به دمای مختص به خود احتیاج داشته و در نتیجه این مسئله به قدرت و زمان خیلی مرتبط نیست.
•    قابلیت تنظیم دما
محصولات مختلف هر کدام در دما و زمان متفاوتی خشک خواهند شد. دستگاهی خریداری کنید که قابلیت تنظیم دما را داشته باشد.
•    تایمر
در صورت وجود تایمر، دستگاه بعد از مدت زمان مشخص شده خاموش می شود.این مسئله حتی از هدر رفتن انرژی جلوگیری می کند، همچنین میوه ها خیلی خشک نمی شوند.

دستگاه میوه و سبزی خشک کن

انواع دستگاه میوه خشک کن خانگی

دو نوع کلی دستگاه میوه و سبزی خشک کن از نظر انرژی مصرفی شامل موارد زیر هستند.
•    دستگاه میوه خشک کن خانگی برقی
•    دستگاه میوه خشک کن خانگی گازی

دستگاه میوه خشک کن خانگی برقی

به وسیله دستگاه های میوه خشک کن میوه های مختلف مثل پرتقال، کیوی، سیب، لیمو و همچنین انواع سبزی را به سرعت می توان در منازل و یا کارگاه ها خشک کرد. در نتیجه دیگر نیازی به نور آفتاب و یا هوای آزاد نداریم. دستگاه میوه خشک کن برقی مثل روش سنتی محدود به انجام این کار در فصول گرم نیست.
دستگاه های میوه و سبزی خشک کن معمولا شکل چهارگوش دارند که حداقل تعداد سینی و طبقات در آنها 10 عدد است. این دستگاه ها این قابلیت را دارند تا به شکل روزانه و یا به تدریج جهت خشک کردن مقدار مشخصی از محصولات مورد استفاده قرار بگیرند. افراد بسیاری با این دستگاه نسبتاً کوچک و کم‌جا و در عین حال پرقدرت، مشغول به کسب در آمد و کمک به اقتصاد خود و خانواده هستند.
دیگر ویژگی های ظاهری این دستگاه به این صورت است که معمولا کاملاً پوشیده هستند. به صورتی که نمی توانیم درون آن و محصولات یا سینی ها را مشاهده کنیم. برخی هم به این شکل طراحی شده که درب بالا به صورت شفاف است به این صورت که می‌توانیم، تمام مواد و سینی داخل آن را به آسانی مشاهده کنیم و ناظر خشک شدن محصولات باشیم.

دستگاه میوه خشک کن خانگی برقی

دستگاه خشک کن میوه خانگی گازی

دستگاه میوه خشک کن گازی با توجه به نامی که دارد مشخصا از انرژی گاز برای خشک شدن محصولات استفاده می‌کند. این دستگاه میوه خشک کن گازی، ظاهر بزرگ تری دارد و در نتیجه نسبت به دستگاه های خانگی از ظرفیت بیشتری برخوردار است و با توجه به ابعاد تعریف شده تعداد سینی و طبقات بیشتری را در خود جای داده است. با توجه به ابعاد و ارتفاع میبایست فضای بیشتری را در نظر داشته باشید.
دستگاه خشک کن میوه و سبزی خانگی گازی ابعاد کوچک تری نسبت به نمونه های بزرگ‌تر صنعتی دارند. جهت استفاده از این دستگاه نسبت به نمونه صنعتی مکان بسیار وسیعی مورد نیاز نبوده و می‌توانیم آنها را در گوشه قرار دهیم. در حال حاضر بسیاری از افراد در ایران و یا در نقاط مختلف جهان از این دستگاه به راحتی در منزل جهت خشک کردن میوه و سبزیجات استفاده می‌کنند. این کارایی موجب درآمدزایی آنها شده است.

دستگاه خشک کن میوه خانگی گازی

میزان مصرف انرژی

انرژی مورد نیاز دستگاه میوه خشک کن گازی حدودا ۱ تا ۲ لیتر گاز در مدت یک ساعت است. با توجه به این که در مکانیزم این دستگاه حدود ۲۰ سینی و طبقه بزرگ با شرایط استاندارد برای خشک کردن وجود دارد ،به طور میانگین روزانه می‌توانیم ۵۰ تا ۷۰ کیلو محصول را خشک کنیم.
در طراحی و ساخت این دستگاه ها از متریالی استفاده شده که مقاومت و عمر آنها مطلوب است. این دستگاه ها بر خلاف ظاهر بزرگ و خشنی که دارند کم صدا و کم درد سر هستند.

نکات خرید دستگاه میوه خشک کن

برای شما موارد مهمی که میبایست هنگام خرید دستگاه خشک کن میوه و سبزی در نظر بگیرید را نام می‌بریم.
•    نوع طراحی مکانیزم
•    سوخت مورد نیاز
•    جنس و متریال سینی و بدنه
•    رعایت استاندارد ها
•    گارانتی محصول
•    برچسب مصرف انرژی
•    اندازه و ارتفاع
•    توان مصرفی
معرفی دستگاه های میوه و سبزی خشک کن
•    دستگاه های هوشمند برقی
•    دستگاه های هوشمند گازی
•    دستگاه های طبقات چرخشی
•    دستگاه های سینی گردان
•    دستگاه های کابینتی
•    دستگاه های کابین دار

راهنمایی آخر

به طور کلی، دستگاه میوه خشک کن به دو صورت جریان عمودی و جریان افقی طراحی و تولید شده است. طبقات کشویی به شکل جریان افقی و طبقات روی هم به صورت جریان عمودی تعریف شده است.
دو نوع کلی دستگاه میوه و سبزی خشک کن از نظر انرژی مصرفی شامل دستگاه میوه خشک کن خانگی برقی و دستگاه میوه خشک کن خانگی گازی هستند. با هوش اقتصادی و برآورد هزینه می‌توان از این راه سود زیادی را به دست آورد.
نکته پایانی که بسیار حائز اهمیت است این بوده که حتما محصول خود را از برند معتبر به همراه گارانتی تهیه کنید تا در هنگام استفاده، دچار مشکل نشوید و اطمینان داشته باشید در صورت بروز هرگونه خرابی می‌توانید از گارانتی استفاده نمایید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

2 دیدگاه برای “فوت و فن های خرید دستگاه میوه خشک کن مناسب

  1. امید گفته:

    سلام ، بنده به شما پیام دادم ولی جواب بنده رو ندادین ، من یه سری سوال در مورد خرید تجهیزات و نحوه فروش محصولات ازتون داشتم و لیست قیمت تجهیزات رو ازتون خواسته بودم ممنون میشم راهنمایی کنین

    • اهدا مهرجو گفته:

      سلام.لطفا جهت دریافت مشاوره رایگان برای خرید،نحوه کارکرد محصول و قیمت محصولات با کارشناسان ویترین نت تماس بگیرید

      02191001170 _ 09921603901

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *