کسب درآمد و سود با خشک کردن میوه

زمان مطالعه: 4 دقیقه

در گذشته خشک کردن میوه و سبزی محدود به کشمش و زرد آلو و یا نعنا و شوید در حجم کم برای مصارف خانگی بود. در حال حاضر خشک کردن محصولات، به یک کسب و کار پر سود با دستگاه میوه خشک کن تبدیل شده است. اگر قصد ورود به بازار این شغل را دارید باید به اطلاعتان برسانیم که شرایط حاضر کاملا متفاوت است. با رعایت یکسری اصول بهداشتی و به کار گیری دستگاه‌‌های طراحی شده برای این کار، می‌توانید یک کسب و کار پر سود را راه اندازی کنید.
برای شروع هر کسب و کاری در خانه، نیازمند به اطلاعات و آگاهی لازم هستیم. این مسئله که سعی و پشتکار دو فاکتور مهم برای رسیدن به موفقیت هستند، انکارناپذیر است. با ما همراه باشید و با مطالعه این متن با دانش کافی برای این کار برنامه ریزی کنید.

درآمد و سود خشک کردن میوه در خانه

محصولات را چگونه عرضه کنیم؟

اگر کسب و کار خود را رونق بدهید حتی می‌توانید به صادرات فکر کنید. پس نگران عرضه محصولات نباشید چرا که تقاضا بیشتر از عرضه خواهد بود. در حال حاضر کشورهایی مثل روسیه، چندین کشور آفریقایی، کشورهای عربی و حتی بازار اروپا متقاضیان میوه و سبزیجات خشک شده هستند.
یکی از دغدغه‌‌های هر کسب و کار، مشخصا اطلاع از سود مالی آن است. برای ارزیابی سود این کار باید قیمت تمام شده را نسب به قیمت فروش در نظر داشته باشید.
به غیر از تهیه محصولات اولیه تازه، مورد بعدی تهیه دستگاه و راه اندازی این کار است. برای آغاز تولید، شرایط بسیار آسانی پیش روی شما خواهد بود. نگه داری و فضای مورد نیاز برای دستگاه میوه خشک کن حتی در محیط خانگی هم امکان پذیر است.

فروش میوه خشک خانگی

چه محصولاتی را می‌توانیم در خانه خشک کنیم؟

کارایی و قابلیت این دستگاه محدود به خشک کردن میوه ها نیست. شما می‌توانید انواع میوه و سبزی و حتی صیفی‌جات را با استفاده از این دستگاه خشک کنید.
در بازار محصولات خشک شده در کنار این موارد می‌توانید از خشک کردن ماهی، میگو، گیاهان دارویی کشک وگل ها هم کسب در آمد کنید.

فروش میوه خشک شده

بازاریابی محصولات

مسلما دغدغه شما بعد از سرمایه گذاری و انجام فرایند تولید فروش محصولات است. برای شما مواردی را ذکر می کنیم که می‌توانند مشتریان اصلی شما باشند.
با اطمینان از کیفیت محصولاتی که تولید کرده اید، فردی را به عنوان نماینده فروش استخدام کنید. اگر از اصول ارتباط با مشتری و ترفند‌‌های جذب آگاه هستید، می‌توانید شخصا این کار را انجام دهید.
در مصاحبه اولیه ارتباط مناسب را برقرار کنید و نمونه ای از محصولات خود را برای تست همراه داشته باشید.

مشتریان من چه کسانی هستند؟

عطاری ها

فروشگاه‌‌های عطاری همیشه مشتریان ثابتی دارند که به دنبال محصولات سلامت و با کیفیت هستند. مصرف میوه و سبزی خشک شده در طب سنتی به دلیل طبع گرمی که دارند، بسیار توصیه شده است. در نتیجه عطاری ها یکی از متقاضیان همیشگی این محصولات هستند.

رستوران ها

سبزی‌‌های خشک شده و ادویه ها یکی از مهم ترین مواد برای طبخ غذا هستند. چه بسا تازگی و سلامت این محصولات در رنگ و طعم غذاها تاثیر گذار است. با کیفیت محصولات خود تبلیغ خواهید شد و می‌توانید بخش اعظم محصولات خود را به رستوران ها بفروشید.

هتل ها

همیشه در منوی سرویس هتل ها، دسر‌‌های متنوع و دمنوش‌‌های معطر از گزینه‌‌های محبوب سفارشات مهمانان هستند.
در تهیه این موارد از میوه‌‌های خشک و سبزی ها استفاده می شود پس مراجعه به هتل ها را فراموش نکنید. همچنین شلف سوغاتی‌‌های غرفه فروشگاه هتل، می‌تواند جایگاه محصولات شما باشد.

عرضه میوه خشک

فروشگاه‌‌های زنجیره ای

با کسب مجوز و تائیده از ارگان‌‌های مرتبط، می‌توانید محصولات خود را در فروشگاه‌‌های زنجیره بفروشید. کافیست که محصول شما بسته بندی شکیل و تمیزی داشته باشید. تا در جلب نظر مشتریان موثر واقع شود. فراموش نکنید که همیشه کیفیت محصول اصل مشتری مداری بوده است.

سوپر مارکت ها و اغذیه فروشی ها

شما می‌توانید محصولات خود را در بسته بندی‌‌های کوچک تر به سوپر مارکت ها و اغذیه فروشی ها بفروشید.
شاید در ابتدا این طور تصور کنید که این شکل از بازار یابی سود چندانی نخواهد داشت. باید بدانید که سخت در اشتباه هستید.
تعداد این مراکز در هر خیابان را حساب کنید و فقط یک منطقه را در نظر بگیرید. کمترین تعداد فروش در هر مغازه را فرض کنید.
متوجه خواهید شد که همین تعداد کم نسبت به کل منطقه سود بسیاری زیادی را به همراه دارد.

خانم‌‌های خانه دار

خانم ها عمده مشتریان شما را تشکیل می دهند. می‌توانید با مراجعه به مکان‌‌هایی که مختص تجمع بانوان هستند، فروش بسیار خوبی داشته باشید. پارک‌‌های بانوان، مراکز آموزشی مختص بانوان و یا باشگاه ها.

تولید و فروش میوه خشک خانگی

سود حاصل از کار

به صورت میانگین شیوه عمده فروشی این کار را در نظر بگیریم، سود حداقلی بین 35 الی 150 درصد خواهد بود. اما شیوه خرده فروشی میوه و سبزیجات خشک شده سود بیشتری دارد.
برای مثال ده کیلو سیب تازه در پایان یک کیلو سیب خشک می شود. هزینه‌‌های دیگری از جمله انرژی‌‌های مصرفی و بسته بندی را هم در نظر داشته باشید. مثل هزینه برق، گاز، حقوق کارگر،اجاره و غیره.

کسب درآمد از فروش میوه خشک

نگاهی به بازار میوه خشک

به غیر از تهیه محصولات اولیه تازه، مورد بعدی تهیه دستگاه و راه اندازی این کار است. برای آغاز تولید، شرایط بسیار آسانی پیش روی شما خواهد بود.
نگه داری و فضای مورد نیاز برای دستگاه میوه خشک کن حتی در محیط خانگی هم امکان پذیر است. برای فروش محصولات نگران نباشید، با بازاریابی در هتل ها، فروشگاه ها، رستوران، سوپر مارکت، عطاری و … می‌توانید سود خوبی به دست بیاورید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *