راهنمای خرید و آشنایی با دستگاه های تولید ادویه در منزل

زمان مطالعه: 7 دقیقه

دستگاه‌ هایی که برای کسب و کار خانگی تولید ادویه احتیاج دارید دستگاه آسیاب، پرکن و بسته بندی ادویه جات و مواد پودری خواهد بود. این دستگاه ها به اشکال متنوعی طراحی و تولید شده است.

 

دستگاه آسیاب

انواع دستگاه‌ آسیاب ادویه جات، گندم و جو دستگاه‌هایی هستند که برای پودر کردن انواع ادویه، به ویژه ادویه‌های سفت و سخت مانند فلفل، زردچوبه، زنجبیل و دارچین، و همچنین غلاتی مانند گندم و جو مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دستگاه‌های آسیاب بسته به ظرفیت‌های مختلف و متناسب با نوع نیاز افراد ساخته شده‌اند و در صنایع غذایی به دو نوع کلی دستگاه آسیاب عطاری و دستگاه آسیاب صنعتی تقسیم می‌شوند. معمولا انواع دستگاه‌ ادویه جات برای کسانی که در حجم زیاد زردچوبه، فلفل، دارچین، هل و سایر ادویه‌ جات و غلات را تولید می‌کنند، بهترین انتخاب است، چون می‌توانند به راحتی و در کمترین زمان ممکن با استفاده از این دستگاه صنایع غذایی، محصول مورد نظرشان را پودر کرده و بسته‌بندی کنند. استفاده از دستگاه‌ آسیاب گندم و جو کیفیت نهایی محصول را بالا می‌برد و مواد آسیاب شده را به صورت یکدست تحویل می‌دهد، در نتیجه به سودآوری و افزایش درآمد این صنف کمک خواهد کرد.

 

انواع دستگاه‌ آسیاب ادویه جات

 

دستگاه بسته بندی ادویه جات

در واقع عملی که این دستگاه ها انجام خواهند داد پر کردن قوطی ها و بسته های محصولات شماست. برای این دستگاه فرقی نمی کند که ظروف شما پلاستیکی و یا شیشه ای باشد.
با قرار گرفتن این بسته ها روی ریل دستگاه فرایند پر کردن ظروف از ادویه جات پودری آغاز خواهد شد. استفاده از این دستگاه مزیت هایی بسیاری را برای شما دارد. صرفه جویی در زمان، رعایت بهداشت، میزان اندازه گیری دقیق از جمله ویژگی های استفاده از این دستگاه است.

این دستگاه در ابعاد 2900*13000*1800 طراحی و تولید شده است. در نتیجه یک دستگاه کم جا و سبک است که در عین کار آمد بودن جاگیر و پردرسر نخواهد بود. جنس بدنه این دستگاه از ورق استلیل با ضخامت مناسب است.
انرژی مورد نیاز این دستگاه توسط برق تامین می شود. سیستم عملکردی این دستگاه به دو نوع الکترومکانیک و پنوماتیک دسته بندی شده است. نوع تولید این دستگاه به صورت خطی تعریف شده است. معمولا اگر در ابتدای شروع کار هستید این دستگاه پاسخگوی حجم سفارشات شما خواهد بود.
اما اگر حجم کار شما قابل پیش بینی نیست و امکان افزایش حجم سفارشات را می دهید به شما توصیه می کنیم از دستگاه بزرگ تری با ظرفیت عملکردی بالا تر استفاده کنید. مسلما ظرفیت و سرعت تعریف شده برای این دستگاه ادویه پر کن، پاسخگوی استفاده مداوم در حجم کاری بالا نخواهد بود.

دستگاه صنعتی ادویه جات پرکن

دستگاه پرکن ادویه جات در گروه ماشین آلات پرکن پودری صنعتی قرار می گیرد. تهیه این دستگاه ها جهت استفاده در واحد های تولید و بسته بندی ادویه جات و پودرهای خوراکی اهمیت به سزایی دارد. در واقع فروش شما زمانی که به صورت فله نباشد و نیاز به بسته بندی این محصولات داشته باشید، با استفاده از این دستگاه ممکن خواهد شد.
در زمانی که حجم تولید بالا باشد و داشتن نهایت دقت در وزن بسته بندی نیاز است، احتیاج به داشتن این نوع دستگاه پرکن پودری حس می شود. دامنه کاربرد این ماشین بسیار متنوع است. در کنار ادویه هایی مثل نمک، فلفل، زرد چوبه و غیره می توانید انواع پودر کاکائو ، پودر نسکافه، شیر خشک، پودرهای شیمیایی و مواد پودری از این دسته را با استفاده از این دستگاه پر کنید.
به طور معمول ادویه ها در بسته های کوچک و کم حجم در دسترس قرار می گیرند. در نتیجه دقت پر کردن کیسه یا ظروف باید در حد قابل قبولی باشد تا بتواند با دیگر محصولات بازار رقابت کند. تمیزی انجام این فرایند از اهمیت بالایی برخور دار است.

مکانیزم تعیین وزن در دستگاه ادویه پر کن

به طور کلی نوع سیستم تعیین وزن در دستگاه پرکن ادویه جات و یا سایر پرکن ها حایز اهمیت است. از این جهت که قرار است با این دستگاه روزانه به طور مداوم ده ها بسته با وزن های متفاوت پر و بسته بندی شود.
استفاده از سه سیستم مشخص کننده لودسل، کانتر و تایمر در ساختار این دستگاه پرکن برای قطع میزان پر شدن است. در طراحی و ساخت دستگاه ها با توجه به دقت کار و ارزش ماده یکی از این موارد استفاده می شود.
به طور معمول برای کارهای عمومی با دقت نرمال و وزن 1 تا 5 کیلوگرم از تایمر استفاده خواهد شد. استفاده از این سیستم هزینه تمام شده دستگاه را کاهش می دهد. دستگاه پرکن پودر تایمری دارای مخزن مخصوص است که انتهای آن یک ماردون وجود دارد.
در واقع با چرخش آن، پودر از مخزن به طرف نازل هدایت می شود. برای بسته هایی با وزن در حد گرم، سیستم تعیین وزن به کمک لودسل دقت بسیار خوبی را به انجام فرایند می دهد، به طوری که خطای پر کردن بسته در حد صدم درصد خواهد بود.

 

انواع دستگاه‌ پرکن ادویه جات

 

• لودسل دستگاه

لودسل در واقع نوعی حسگر وزن است که بر روی دستگاه ادویه پر کن نصب شده است. این قطعه وزن روی سینی را اندازه گیری خواهد کرد. این مقدار به کمک یک نمایشگر برای شما نشان داده می شود. این سیستم نسبت به موارد دیگر که مورد استفاده قرار می گیرد در اندازه گیری حجم از دقت بسیار بالایی برخوردار است.
به طوری که در عملکرد آن دقت وزن را تا ۱ گرم میزان خطا در ۱۰۰۰ گرم را می تواند محاسبه و اعلام کند. در سیستم دستگاه های پرکن پمپی یا پرکن ثقلی و یا سیستم ماردونی، اغلب از این سیستم جهت اندازه گیری وزن و جلوگیری از خطای زیاد استفاده می گردد.

• تایمر دستگاه

سیستم تایمر همانطور که از اسم آن مشخص است، مکانیسم های تزریق را در زمان تنظیم شده از سوی شما قطع می نماید. دقت آن نسبت به سایر موارد دیگر پایین تر بوده و هزینه آن نیز به مراتب کمتر خواهد شد. نحوه کار آن به این صورت است که طبق زمان بندی داده شده از سوی شما، مقدار ریزش یا تزریق مواد در بازه زمانی مشخصی قطع خواهد شد. در واقع این قطع شدن نمایانگر اتمام کار و پر شدن بطری یا ظرف است.

• کانتر دستگاه

سیستم کانتر سنسوری برای تعیین تعداد دور در تزریق تعریف شده است. کانتر با تشخیص تعداد دور مکانیسم تزریق که معمولا ماردون است را قطع خواهد کرد.
به طور کلی مکانیسم کانتر ها از یک شمارنده و یک سنسور تشکیل شده است . در واقع هر چیزی که در مقابل این سنسور قرار گرفته و رد بشود، شمارنده یک عدد به عددهای شمرده شده اضافه خواهد کرد. در مرحله بعد بر اساس این تعداد تنظیم شده در شمارنده و ارسال فرمان بعد از شمردن آن تعداد عمل خاموش شدن صورت می گیرید.
در حال حاضر این مکانیسم اغلب در طراحی دستگاه پرکنی که وزن بسته بند آن ها بسیار کم است و البته سیستم تزریقشان به صورت ماردون است مورد استفاده قرار می گیرد.

فواید استفاده از دستگاه های ادویه پرکن

با رشد این کسب کار و اهمیت بسته بندی در عرضه محصولات استفاده از اقسام دستگاه پرکن مایعات و دستگاه پرکن پودری رواج پیدا کرده است. با استفاده از ماشین آلات پرکن، دقت بالا و یکنواختی در تزریق مواد به داخل ظرف را در فرایند تولید رعایت خواهید کرد. این ویژگی از مهمترین فواید دستگاه های پرکن است.

• دقت دستگاه پر کن ادویه جات

میبایست این نکته را در نظر گرفت که اگر فرآیند پر کردن به صورت دستی انجام شود، تلورانس حجمی آن بسیار بالا خواهد بود و حتی ممکن است این مسئله به عدم اعتماد مشتری بینجامد. بدون شک مشتری نمی پسندد که در خرید اول بسته ای را با مقدار وزن و حجم معینی و روز دیگری همان محصول را با حجم کمتری خریداری کند.
 از جهت دیگر نداشتن دقت کافی در میزان وزن و حجم اندازه پر شده ممکن است در پروسه طولانی مدت به ضرر تولید کننده منجر شود. تولید کننده عمده ادویه جاتی را در نظر داشته باشید که روزانه 10000 بسته پودر ادویه جات بسته بندی می کند. بر این اساس اگر در هر بسته تنها 10 گرم ادویه زیاد تر ریخته شده باشد، روزی حدود 100 کیلوگرم ادویه متضرر خواهد شد. در میزان در طول یک ماه یک فاجعه خواهد بود.

• زمان دستگاه ادویه پر کن

فاکتور دیگر حایز اهمیت در رابطه با دستگاه پرکن زمان است. شما در یک بازه کوتاه می توان تولید چند برابری نسبت به روش پر کردن دستی داشته باشید. دستگاه های پرکن دارای نازلی هستند که می توانید تعداد آن ها را بر مبنای حجم کار زیاد و کم کنید.

• استفاده از دستگاه و عدم دخالت دست

استفاده از نیروی کار انسانی کمتر برای حجم تولید بالا و عدم دخالت دست در فرآیند کاری پیامد های استفاده از دستگاه خواهد بود. به کار گیری این دستگاه باعث افزایش بهداشت خواهد شد.

 

دستگاه خانگی تولید ادویه

 

دستگاه خانگی تولید ادویه

دستگاهی که برای کسب و کار خانگی تولید ادویه احتیاج دارید تنها یک دستگاه بسته بندی ادویه جات و مواد پودری خواهد بود. استفاده از این دستگاه مزیت هایی بسیاری را برای شما دارد. صرفه جویی در زمان، رعایت بهداشت، میزان اندازه گیری دقیق از جمله ویژگی های استفاده از این دستگاه است.
استفاده از سه سیستم مشخص کننده لودسل، کانتر و تایمر در ساختار این دستگاه ادویه پرکن برای قطع میزان پر شدن است. در طراحی و ساخت دستگاه ها با توجه به دقت کار و ارزش ماده یکی از این موارد استفاده می شود.با استفاده از ماشین آلات پرکن، دقت بالا و یکنواختی در تزریق مواد به داخل ظرف را در فرایند تولید رعایت خواهید کرد. این ویژگی از مهمترین فواید دستگاه های پرکن است.
شما در یک بازه کوتاه می توان تولید چند برابری نسبت به روش پر کردن دستی داشته باشید. دستگاه های پرکن دارای نازلی هستند که می توانید تعداد آن ها را بر مبنای حجم کار زیاد و کم کنید. با استفاده از این دستگاه بدون دخالت دست و رعایت نکات بهداشتی، با نیروی انسانی کمتر می توانید در مدت زمان کوتاهی، حجم بالای از تولید و بسته بندی را بدون خطا و دقت در تعیین وزن بسته ها به انجام برسانید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *