مواد اولیه و سرمایه مورد نیاز برای کسب خانگی کیک پزی و شیرینی پزی

زمان مطالعه: 5 دقیقه

برای شروع هر کسب و کاری نیازمند یک سرمایه اولیه هستیم. هزینه های شما شامل مبالغی پرداختی برای آموزش، تهیه دستگاه و لوازم، اجاره محیط کار، دستمزد کارکنان، خرید مواد اولیه، تبلیغات و بسته بندی محصول خواهد شد. در ادامه سرمایه مورد نیاز پخت کیک و شیرینی را برای شما دسته بندی کرده ایم و هر یک را به طور جداگانه برایتان محاسبه خواهیم کرد.

 

 

هزینه دوره های آموزشی

بخشی از سرمایه مورد نیاز پخت کیک و شیرینی  صرف آموزش خواهد شد. اگر برای شروع این کار مسمم هستید و می خواهید یک کسب و کار برای خود ایجاد کنید، میبایست در یکی از دوره های آموزشی پخت کیک و شیرینی شرکت کنید. مدت زمان هر دوره تقریبا یک ماه است.
هزینه های این کلاس های آموزشی بسته به شاخه هنری که انتخاب می کنید متغییر است. اما دوره های مبتدی در آموزشگاه ها معمولا مبلغی حدود 300.000 تومان الی 1.000.000 تومان تعریف شده است. در برخی از آموزشگاه ها شما ملزم به تهیه لوازم مورد نیاز هستید. ولی بعضی از این دوره ها به همراه تامین مواد اولیه برگزار می شود که مسلما هزینه بیشتری را پرداخت خواهید کرد.

 

 

هزینه های خرید تجهیزات

برای شروع شما به سرمایه مشخص پخت کیک و شیرینی مثل چندین ابزار نیاز خواهید داشت. از جمله فر صنعتی، همزن برقی، قالب های مخصوص و متنوع کیک و شیرینی، وردنه، کاغذ های روغنی، کپسول های کاپ کیک، الک، مواد اولیه شیرینی مثل آرد، شکر، نشاسته، شی، تخم مرغ، کاکائو، هل، طعم دهنده ها، ترافل های تزئینی و از این قبیل افزودنی های مورد نیاز.

 

 

فر مخصوص قنادی

سرمایه خرید فر های پخت کیک و شیرینی را باید بر اساس حجم سفارشات خود در نظر داشته باشید. همچنین نیروی کاری که در اختیار دارید و زمانی که می توانید صرف این کار کنید. چرا که ظرفیت این دستگاه ها بر اساس حجم کار شما متغییر است. در واقع با افزایش تعداد طبقات و سینی ها مسلما ملزم به پرداخت هزینه بیشتری خواهید بود.
فر های مخصوص اینکار از مبلغ 11 میلیون تومان به بالا در بازار تولید و عرضه شده است. شما تصمیم گیرینده هستید که کدام یک را انتخاب کنید. اگر در آینده قصد گسترش کسب و کار خود را دارید و شکل خانگی این کار را به صورت کارگاهی رونق خواهید داد، در ابتدا یک فرقنادی با ظرفیت بالا خریداری کنید. در غیر این صورت ابعاد کوچک تر را انتخاب کنید.

 

 

سرمایه محل شروع کار

رعایت تمیزی و نظافت محیط کار از مهمترین فاکتور هایی است که باید رعایت شود. شما می توانید یک محیط حداقل 12 متری را برای این کار در نظر داشته باشید. اگر شرایط برای شما فراهم است، یکی از اتاق های خانه را برای این کار آماده کنید. چرا که این فر بدون دردسر و نیاز به فضای زیاد کار شما را پیش خواهد برد. در غیر این صورت ملزم به اجاره یک محیط کار با این متراژ هستید.
با توجه به شهر و یا شهرستانی که در آن سکونت دارید هزینه های مرتبط به رهن و اجاره بها متغییر است. در این رابطه نمی توانیم به شما پاسخ دقیقی بدهیم. محیطی را در نظر داشته باشید که بتوانید انرژی مورد نیاز دستگاه را از طریق انشعاب سوخت تامیین کنید.

 

 

سرمایه نیروی کار کیک و شیرینی پزی

در ابتدا دو نفر نیروی فعال به صورت تمام وقت احتیاج دارید. اگر شکل کار شما خانگی و خانوادگی باشد می توانید در انجام پخت کیک و شیرینی با یکدیگر مشارکت کنید. در نتیجه هر نفر تایم کم تری را پای دستگاه است. در صورتی که شخصا نمی توانید به این کار رسیدگی کنید باید مزایای کارکنان را در نظر داشته باشد.
حقوق متناسب با توجه به قانون مصوب از سوی وزارت کار را به ازای تایم کاری مشخص را میبایست پرداخت فرمایید. اگر شکل کار شما به صورت کارگاهی صورت گرفته هزینه های از قبیل بیمه و مالیات هم در نظر داشته باشید. اگر به صورت تمام وقت اقدام به استخدام نیروی کار قناد می کنید باید هزینه های ایاب و ذهاب و وعده های غذایی را در نظر بگیرید.

هزینه های مواد اولیه کیک و شیرینی پزی

برای تهیه مواد اولیه کار قنادی و شیرینی پزی با فر صنعتی وسایلی از قبیل همزن و قالب احتیاج دارید. می توانید به فروشگاه های عمده فروشی لوازم قنادی مراجعه کنید. با این کار درصد قابل توجی در هزینه های قنادی خود صرفه جویی خواهید کرد. مسلما موادی مثل خامه و یا تخم مرغ را میبایست به صورت تازه برای هر سفارش خریداری فرمایید.
در ابتدای کار دیگر مواد اولیه را به صورت فله خریداری کنید. در مجموع برای این لوزام ماهیانه 1 الی 5 میلیون تومان بسته به حجم سفارشات نیاز به سرمایه خواهید داشت. هرچند که لوازمی مثل قالب ها و هم زن را صرفا یکبار خریداری خواهید کرد.

هزینه های بسته بندی تولیدات قنادی

در طراحی و بسته بندی این نوع از خوراکی ها شما محدود به شکل مشخصی نیستید. می توانید در شکل پاکت های کاهی ، ظروف در دار پلاستیکی، ظروف استوانه ای شیشه ای، پلاستیک های بسته بندی، جعبه های چوبی محصولات خود را بسته بندی کنید.
برای بسته بندی تولیدات کیک و شیرینی سرمایه مشخصی را نمی توان بیان کرد. هر کدام از این موارد هزینه متفاوتی را احتیاج دارد. در هر صورت بعد از طراحی و تصمیم گیری قطعی در رابطه با شکل بسته بندی عرضه محصول خود، می توانید به صورت عمده سفارش خود را انجام دهید تا در هزینه های شما صرفه جویی شود.

 

 

هزینه های تبلیغات قنادی

برای تبلیغات از صفحات اجتماعی استفاده کنید. تصاویری از نمونه کار های خود منتشر کنید. در صورتی که اینکار را شخصا انجام دهید نیاز به صرف هزینه نیست. در صورتی که تمایل داشته باشید از نمونه کار های شما عکاسی صنعتی و تبلیغاتی صورت بگیرد هزینه های این کار متفاوت است.
مسلما افراد حرفه ای دستمزد بالایی دارند، در کنار این مسئله اگر تمایل به چاپ تصاویر و تهیه البوم داشته باشید در مجموع 300 هزار تومان الی 3 میلیون تومان هزینه این کار متغییر است. تعداد عکس ها، جنس آلبوم و کاور آن همگی در تعیین قیمت تاثیر گذار خواهد بود.

جمع بندی

سرمایه مورد نیاز کیک و شیرینی پزی صرف چندین مورد خواهد شد. هزینه های شما شامل مبالغی پرداختی برای آموزش، تهیه دستگاه و لوازم، اجاره محیط کار، دستمزد کارکنان، خرید مواد اولیه، تبلیغات و بسته بندی محصول خواهد شد.
با توجه به نوسانات بازار و نیاز شما به تجهیزات، بر اساس حجم سفارشات خود خرید کنید. سرمایه اولیه به طور حدودی مبلغی بین 30 الی 50 میلیون تومان خواهد بود. هزینه هایی که برای تهیه دستگاه ها صرف می کنید در واقع یکبار پرداخت می شود و در ادامه صرفا به صورت ماهیانه مواد اولیه خریداری خواهید کرد.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *