کسب درآمد با تفت آجیل در منزل

زمان مطالعه: 4 دقیقه

تفت آجیل یکی از مشاغل پرسود است که می‌توان به صورت خانگی در این بازار مشغول به کارشد. برای ورود به این کسب و کار میبایست اطلاعاتی در رابطه با نحوه عرضه محصولات و شناسایی مشتری های تولیدات خود داشته باشید. مجموع این اطلاعات به سطح آگاهی شما در رابطه با بازار تفت آجیل کمک خواهد کرد.
شما با استفاده از یک دستگاه تفت آجیل می‌توانید شکل خانگی این کسب و کار را راه اندازی کنید. پسته، تخمه، بادام، فندق، نخودچی، بادام هندی، تخمه آفتابگردان و سایر آجیل ها را می‌توانید به صورت مغز شده و یا با پوست تفت دهید و بفروش برسانید. شیوه عرضه تولیدات شما در بازار تفت آجیل به دو شکل فله و بسته بندی صورت می‌گیرد.
فروش فله آجیل بو داده به صورت فله مسلما نحوه عرضه آسان تری خواهد داشت. چرا که برای بسته بندی محصولات ملزم به تهیه یکسری لوازم هستید. در بازار داخلی، آجیل یکی از پر فروش ترین تولیدات است. همچنین با وجود باغ‌های گسترده پسته، بادام، فندق، گردو و مزارع تخمه در ایران، آجیل ایرانی یکی از نمونه‌های شناخته شده صادراتی ایرانی در بازارهای جهانی محسوب می‌شود.

علت محبوبیت آجیل ها در بازار داخلی و خارجی

آجیل‌ها منبع عظیمی از مواد مغذی هستند. در گذشته از آجیل صرفا برای پذیرایی در جشن ها و مهمانی ها استقبال می‌شد. با توجه به آگاهی نسبی عموم افراد در رابطه با نیاز ضرروی به مصرف چربی های طبیعی وپروتئین های ضرروی در آجیل، بازار تفت آجیل در شرایط بسیار مطلوبی قرار گرفته است. بخش عمده تولیدات آجیل بو داده به شکل صادراتی عرضه می‌شد.
اما در حال حاضر تقضای بازار داخلی روز به روز رو به افزایش است. از آجیل ها به عنوان یک میان وعده و مکمل غذایی استفاده می‌شود. مقدار زیادی از تولیدات بازار تفت آجیل، در صنعت قنادی برای پخت انواع کیک و شیرینی عرضه می‌گردد.
انواع آجیل ایرانی به دلیل تنوع شرایط اقلیمی در کشور تولید و عرضه می‌شود. به جهت کیفیت و سلامت این محصولات در بازار جهانی به شکل گسترده ای مشرف هستیم. بخش عمده صادرات آجیل ایران، با همکاری کشورهای اروپایی صورت می‌گیرد. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت بازار تفت آجیل جایگاه بسیار مناسبی را برای فعالان این صنعت فراهم کرده است.

تولیدات خود را چگونه عرضه کنیم؟

شما با شناسانی مشتریان خود و در نظر داشتن یک برنامه ریزی مناسب، بر اساس سفارشاتی که تقبل می‌کنید می‌توانید فروش خوبی در رابطه با تولیدات خود داشته باشید که حاصل آن سود مالی مطلوب است. باید این نکته را در نظر داشته باشید که در حال حاضر، فعالانی در این زمینه مشغول به کار هستند که رقبای کاری شما محسوب می‌شوند.
برای ورود به بازار تفت آجیل، ملزم به رعایت نکات بهداشتی و تولید آجیل مرغوب در بسته بندی شکیل هستید. آجیل خام در مقایسه با آجیل بو داده از محبوبیت بیشتری برخوردار است. نقطه عطف ماجرا همین مسئله است که باعث رونق این کسب و کار شده است. اگر فرایند تولید و بازار یابی به شکل اصولی انجام شود، سود مالی قابل توجهی را دریافت خواهید کرد.

مشریان من چه کسانی هستند؟

فروشگاه های آجیل و خشکبار

برخی از فروشگاه های آجیل و خشک بار فرایند تفت آجیل را در کارگاه های آجیل پزی انجام می‌دهند. اما بسیاری از فعالان این صنف، صرفا واسطه فروش هستند و آجیل بو داده را مستقیما خریداری می-کنند. عمده فروش تولیدات شما با همکاری این فروشگاه ها انجام خواهد شد.

عطاری ها

عطاری های در کنار خشکبار و دیگر محصولاتی که بفروش می‌رسانند، آجیل های بو داده را در لیست اقلام خود قرار می‌دهند. شما می‌توانید به صورت عمده و یا بسته بندی شده، تولیدات خود را به این فروشندگان عرضه کنید.

فروشگاه های زنجیره ای

در صورتی که محصولات خود را در اندازه های مختلف به صورت شکیل و بهداشتی تولید کنید، می-توانید به واسطه فروشگاه های زنجیره ای فروش خوبی را تجربه کنید. با همکاری این مراکز فروش، نام تجاری و برند شما شناخته خواهد شد. برای اینکار در طراحی بسته بندی دقت لازم را به کار بگیرید.

فروشگاه های مختص گیاه خواران

افرادی که وگن و یا گیاه خوار هستند، از آجیل ها به عنوان یک منبع غنی غذایی استفاده می‌کنند. می-توانید تولیدات خود را با مخلوطی از میوه های خشک و جو بو داده، به صورت گرانولا در این فروشگاه ها عرضه کنید.

قنادی ها

در تهیه و پخت انواع بسیاری از کیک و شیرینی، از آجیل ها استفاده می‌شود. قنادی ها از تولیدات با کیفیت شما استقبال خواهند کرد. از آجیل های بو داده در تهیه و دیزاین انواع کیک و شیرینی استفاده می‌شود.

کافه ها

پایه تهیه بسیاری از دسر های لذیذ و معجون های مقوی، آجیل ها هستند. در تهیه دسرها و بستنی های ایتالیایی، معجون ها و شیک های نوشیدنی از انواع مغز و آجیل بو داده استفاده می‌کنند. می‌توانید بخشی از محصولات خود را به کافی شاپ ها بفروشید.

سوپر مارکت ها و مغازه ها

تعداد بیشماری از سوپر مارکت ها و مغازه ها در هر منطقه و خیابان وجود دارد که هر یک می‌توانند از مشتریان شما باشند. می‌توانید تولیدات خود را در بسته بندی های کوچک به این مغازه ها بفروشید.

جمع بندی

ایران یکی از بزرگترین تولید کننده های آجیل در بازار داخلی و جهانی بوده و هست. در نتیجه تهیه مواد اولیه با قیمت مناسب به راحتی میسر خواهد شد. از طرف دیگر محبوبیت آجیل های خام نسبت به نوع بو داده در میان مصرف کنندگان اندک است.
از بابت حجم سفارشات هیچ گونه نگرانی وجود نخواهد داشت. چرا که سود بسیاری از فروش تولیدات خود به اصناف و فروشندگان مختلف به دست می‌آورید. استفاده از دستگاه تفت آجیل، مواد اولیه مرغوب، بسته بندی زیبا و بهداشتی در کنار مهارت بازاریابی ضمانت گر سود و بقای کسب و کار شما در بازار تفت آجیل خواهد بود.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *