مواد اولیه و سرمایه کار خانگی تفت آجیل

زمان مطالعه: 5 دقیقه

زمانی که تصمیم دارید به بازار کار حرفه جدیدی ورود پیدا کنید. میبایست در رابطه با بازار کار این شغل و تجهیزات مورد نیاز آن واقف باشید. یکی دیگر مباحثی که در رابطه با آن ملزم به آگاهی هستید، مواد اولیه و سرمایه تفت آجیل است.
مواد اولیه در واقع محصولات مورد نیاز شما برای انجام فرایند تفت است. مثل انواع آجیل و تخمه که اقدام به تولید و بسته بندی آن می‌کنید. متریالی که برای بسته بندی محصولات در نظر دارید هم جزو مواد اولیه محسوب می‌شود. بخش عمده سرمایه شما صرف خرید دستگاه، تامین مواد اولیه و اجاره محل کار خواهد شد.
دیگر هزینه های مرتبط به هر کسب و کاری صرف مواردی همچون انرژی های مصرفی، دستمزد کارکنان و تبلیغات برای فروش محصولات می‌شود. در این مطلب حداقل های شروع این کار را در نظر گرفته ایم تا حدود مواد اولیه و سرمایه مورد نیاز تفت آجیل را با توجه به شرایطی که دارید محاسبه کنید.

مواد اولیه و سرمایه کار خانگی تفت آجیل

تفت آجیل در خانه

شکل خانگی این کسب و کار موجب صرفه جویی در مخارج خواهد شد. در ابتدا به شما پیشنهاد می‌کنیم که در محیط خانه آغاز به کار کنید. شاید تصور کنید که دستگاه تفت آجیل و بطور کلی مدیریت این شغل در محیط خانه امکان پذیر نیست. در صورتی که نوع خانگی و یا اصطلاحا مینی این دستگاه، شرایط نگهداری و استفاده بسیار آسانی دارد. عملکرد دستگاه بدون ایجاد صدا و لرزش به آسانی صورت می-گیرد.
برای تامین سرمایه و مواد اولیه تفت آجیل، می‌توانید از موسسه های مالی و اعتباری بانکی و یا قرض الحسنه کمک بگیرید. این مراکز تسهیلاتی را برای آغاز کسب و کارهای نوپا در نظر می‌گیرند. برای شروع کار این امتیاز را در نظر داشته باشید.

سرمایه کار خانگی تفت آجیل

هزینه محل کار

شما به یک انبار برای نگهداری مواد اولیه و یک اتاق کار برای انجام فرایند تفت با دستگاه و مرحله بسته بندی محصولات احتیاج دارید. اگر این کار را در خانه انجام دهید، می‌توانید انباری خانه را برای نگهداری مواد اولیه و یکی از اتاق های خانه را برای فرایند تولید و جای دادن دستگاه در نظر داشته باشید. در این صورت بخش قابل توجهی در هزینه های شما صرف جویی خواهد شد.
در غیر این صورت میبایست محیطی به متراژ حداقل 12  متر برای محل کار خود اجاره کنید. با توجه به شهر و یا شهرستانی که در آن سکونت دارید، هزینه های مرتبط به رهن و اجاره متغییر خواهد بود. در نتیجه بخشی از سرمایه مورد نیاز تفت آجیل صرف اجاره بها می‌گردد.

مواد اولیه کار خانگی تفت آجیل

هزینه مواد اولیه

مواد اولیه شما انواع دانه ها، مغزها و تخمه ها هستند. مثل پسته، بادام، فندق، نخودچی، انواع تخمه آفتابگردان و تخمه هندوانه و انواع دیگر تخمه، بادام هندی، بادام زمینی، سویا و و دیگر دانه های روغنی هستند. میبایست این مواد را به صورت خام خریداری کنید. می‌توانید به دو صورت پوست کنده و یا با پوست آجیل هایی مثل پسته و فندوق را تفت دهید. انتخاب با خود شماست و این تصمیم را بر اساس نوع سفارشات می‌گیرید.
بخشی از سرمایه اولیه تفت آجیل صرف خرید این محصولات خواهد شد. شما می‌توانید برای صرفه جویی در هزینه ها، این محصولات را از باغ داران خریداری کنید. اگر موفق به چنین کاری شوید مابه التفاوت این هزینه را نسبت به قیمت بازار، سود خواهید کرد.

هزینه اولیه کار خانگی تفت آجیل

هزینه خرید دستگاه

هزینه خرید دستگاه تفت آجیل مبلغی در حدود 20 میلیون تومان تا 140 میلیون تومان است. این اختلاف قیمت به دلیل تفاوت در ظرفیت و ابعاد دستگاه است. دستگاه های کوچکی که صرفا برای شور کردن تخمه طراحی و تولید شده اند، مبلغی در حدود 2 الی 10 میلیون تومان هستند. اما برای یک کسب و کار پرسود مسلما ملزم به تقبل سفارشات در حجم بالا هستید.
در نتیجه بخش عمده سرمایه تفت آجیل را برای خرید دستگاه تفت اختصاص دهید. با یک برنامه ریزی درست و بازار یابی حرفه ای، می‌توانید از بابت میزان سود و فروش تولیدات خود اطمینان داشته باشید. بنابراین از همین ابتدای کار یک دستگاه کارآمد با ظرفیت بالا خریداری کنید. چرا که شکل خانگی کسب و کار شما در این بازار موفق به شکل کارگاهی گسترش پیدا می‌کند. در این رابطه اطمینان داشته باشید.

هزینه نیروی کار

شما به یک اپراتور دستگاه تفت، یک نیروی بسته بندی آجیل، یک بازار یاب و یا همان مسئول فروش احتیاج دارید. در ابتدای کار احتمالا بتوانید حجم اندک سفارشات را در تمام این موارد شخصا مدیریت کنید. با توسعه کسب و کار شما و افزایش حجم سفارشات این مسئله مقدور نیست. شما نیاز به استخدام حداقل 2 نیروی انسانی و پرداخت حقوق مکفا بر اساس قوانین اداره کار و تایم کاری آنان هستید.
اگر کسب و کار خود را به شکل خانگی اداره می‌کنید، می‌توانید از اعضای خانواده کمک بگیرید. در این صورت میتوان تعویض کار کرد و با همکاری و مدیریت زمان، هزینه ای را که برای استخدام نیرو در نظر داشته اید، در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

مواد اولیه و سرمایه تفت آجیل در منزل

هزینه بسته بندی

می توانید تولیدات خود را به دو صورت فله و بسته بندی بفروش برسانید. برای بسته بندی آجیل ها میتوان از پاک های کاغذی، پاکت های وکیوم مشمایی و یا ظرف های در دار پلاستیکی استفاده کرد. هر کدام از این موارد هزینه متفاوتی خواهند داشت. برای هر بسته 100 گرمی چیزی حدود 500 الی 2000 تومان را، با احتساب هزینه لیبل در نظر بگیرید.

هزینه تبلیغات

تبلیغات محصولات شما می‌تواند به صورت رایگان انجام شود. از صفحات شبکه های اجتماعی در فضای مجازی استفاده کنید. تا زمانی که پشتیبانی این بخش را شخصا به عهده بگیرید برای شما هزینه ای نخواهد داشت. حتی از طریق این صفحات بخشی از مشتریان خود را جذب خواهید کرد.

جمع بندی

کلیت مواد اولیه و سرمایه مورد نیاز تفت آجیل مبلغی در حدود 50 میلیون تومان خواهد بود. این مبلغ صرف خرید دستگاه تفت، مواد اولیه و هزینه های روند تولید خواهد شد. شکل خانگی این کسب کار در مقایسه با شیوه صنعتی در محیط کارگاه، هزینه های کمتر را به دنبال دارد.
می‌توانید به آینده کاری خود امیدوار باشید، مطمئنا در زمانی نه چندان دور در بازار کار تفت آجیل موفق به کسب جایگاه مطلوب و احداث کارگاه بزرگتر خواهید شد. در نتیجه برای خرید دستگاه تفت کارآمد کوتاهی نکنید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *