راهنمای خرید و آشنایی با دستگاه تولید روغن درمانی در منزل

زمان مطالعه: 6 دقیقه

روش روغن گیری دستگاه

شیوه روغن گیری در دستگاه تولید درمانی به طور معمول با روش پرس سرد ( کلد پرس) تعریف شده است. در فرایند این روش دانه ی روغنی تحت فشار قرار می گیرند و پرس می شوند. در اثر اعمال این فشار وارده، روغن موجود در دانه ها از آن ها جدا شده و فرایند روغن گیری بدون اضافه کردن هیچ گونه ماده افزودنی طی می شود. در پایان روغن تولید خواهد شد.
این دستگاه ها به گونه ای طراحی و ساخته شده اند که دمای خروجی روغن تولید شده، طی فرایند روغن گیری پایین تر از 45 درجه سانتی گراد باشد. آزمایشات نشان داده است که روغن تولید شده در فرایند روغنگیری پرس سرد، صد درصد بکر و طبیعی خواهد بود. به واسطه این روش تمام خواص دانه روغنی در قطرات روغن باقی می ماند. در نتیجه آسیبی به بافت ملکولهای روغن نمی رسد.

 

راهنمای خرید و آشنایی با دستگاه تولید روغن درمانی در منزل

 

مزایای دستگاه تولید روغن خوراکی

بهره وری دستگاه

با استفاده از دستگاه روغن گیری می توانید از انواع دانه های روغنی خام، بدون نیاز به هیچ گونه افزودنی به شیوه پرس سرد روغن گیری کنید. در نتیجه روغن که خروجی تولید است، تمامی خواص دانه روغنی را در خود خواهد داشت. شما می توانید بر اساس ظرفیت تعریف شده وزنی دستگاه از آن استفاده کنید.

 

سهولت در کاربرد دستگاه

کارکرد آسان و راحتی اپراتور حین کار، از دیگر مزایای این دستگاه محسوب می شود. همین ویژگی  دستگاه بدون شک از عوامل اصلی رضایت خریداران از این دستگاه روغن گیری است. با توجه به اینکه اکثر خریداران این دستگاه در فضای خانگی و یا فروشگاه های روغن گیری در حضور خود مشتری از دستگاه استفاده می کنند، سادگی کارکرد و نگهداری آسان دستگاه اهمیت بسزایی دارد. عملکرد این دستگاه بسیار بی صدا طراحی و تولید شده است.
 

آشنایی با دستگاه تولید روغن درمانی در منزل

 

سهولت در روغن گیری دانه های خشک

برای انجام فرایند روغن گیری از کنجد و سایر دانه های خشک، به هیچ عنوان نیازی به افزودن رطوبت به دانه روغنی نیست و می توانید مستقیما روغن کشی کنید.

امکان روغن گیری تمام دانه های سخت و نرم

از دیگر عوامل محبوبیت این دستگاه، تنظیم و راه اندازی راحت برای روغن گیری از دانه های روغنی متفاوت است. برای مثال تنظیمات دستگاه برای روغن گیری از کنجد در قیاس با دانه بادام متفاوت تعریف شده است. دلیل این اختلاف، تفاوت در جنس دانه، ابعاد دانه ها، درصد روغن موجود در هر دانه و غیره است. دستگاه روغن گیری به گونه ای طراحی و مهندسی شده که اپراتور به راحتی بتواند روغن مورد نظر خود را تولید کند.

امکان کارکرد 24 ساعته دستگاه

کارکرد مداوم 24 ساعته در طی شبانه روز از دیگر ویژگی های این دستگاه روغن گیری محسوب می شود. در مهندسی قطعات این دستگاه ها از الکتروموتورهای قوی استفاده شده و گیربکس قدرتمند آن روغن گیری را بصورت مداوم و بدون توقف ممکن ساخته است.

 

راهنمای خرید دستگاه تولید روغن درمانی در منزل

 

تنظیم سرعت دستگاه

سرعت کارکرد این دستگاه قابلیت تنظیم دارد. استفاده از اینورتور در طراحی و تولید این دستگاه باعث شده اپراتور به راحتی بتواند سرعت دستگاه را از صفر تا حداکثر تنظیم کند. این موضوع در رابطه با دستگاه برای روغنگیری از انواع دانه ها بسیار ضروری  است.
سرعت چرخش موتور به وسیله مبدل برق (اینورتور) تنظیم می گردد که از صفر تا نهایت سرعت دستگاه متغیر است. این امکان موجب شده تا برای دانه های روغنی متنوع، با تنظیم سرعت به حداکثر بازدهی دست پیدا کنیم.به غیر از این موارد استفاده از اینورتور باعث شده تا انرژی مصرفی دستگاه تا حد قابل توجهی کاهش پیدا کند.
این دستگاه برای روغن گیری از دانه کلزا در حدود نیم کیلو وات انرژی الکتریکی مصرف می کند. با استفاده از این دستگاه تولید روغن درمانی با تنظیم فاصله بین پریجت و ماردون و استفاده از نازل های مختلف، می توان فشار پرس را به صورت مکانیکی تنظیم کرد.

فرمان توقف اضطراری در صورت بروز فشار

طراحی و تولید هوشمند از ویژگی های خاص این دستگاه روغن گیری است. در صورتی که فشار بیش از اندازه به دستگاه وارد شود، به عنوان مثال با ورود قطعه ی سخت مانند سنگ که ممکن است همراه دانه ها وارد محتویات پرس دستگاه شود، در مکانیزم این دستگاه فرمانی به اینورتور دستگاه منتقل می شود و در نتیجه دستگاه بصورت خودکار خاموش خواهد شد.

 

راهنمای خرید دستگاه تولید روغن درمانی

 

طراحی زیبا و سبک

امکان جابجایی و قرار گیری آسان این دستگاه، محبوبیت آن را بین مشتریان بیشتر کرده است. این دستگاه با وزن متعادل،  قابل جانمایی آسان در محیط فروشگاه ها و منازل است. ابعاد تعریف شده برای دستگاه به شکلی طراحی شده است، که قابلیت نصب بر روی یک میز کوچک را دارد.

کمترین استهلاک و طول عمر بالا

ماردون و سیلندر و تمامی اجزای مجموعه سیستم پرس دستگاه، از فولاد های آلیاژی ضد سایش و سخت کاری شده ساخته شده است.
مجموعه پرس دستگاه بسیار مقاوم بوده و دارای عمری طولانی خواهد بود. تمامی این قطعات با استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا در حوزه ماشین آلات صنعتی، با دقت بالا تولید شده است. استفاده از یاتاقان بندی و بلبرینگ های مرغوب، تحمل بارهای محوری و شعاعی دستگاه را تضمین خواهد کرد.

مزیت استفاده از روش پرس سرد در دستگاه

در حال حاضر متخصصانی که در حوزه روغن گیری و یا همان روغن کشی مشغول به کار هستند، از چندین روش مختلف برای بدست آوردن روغن مرغوب استفاده می کنند. یکی از روش هایی که تضمین کننده سلامت و کیفیت تولیدات روغنی بوده، روش پرس سرد (cold press) تشخیص داده شده است.
روغن بدست آمده با استفاده از روش پرس سرد، بهترین روغن برای مصارف درمانی است. در فرایند این روش روغن با فشار مکانیکی وارده روی دانه ها و میوه های روغنی از آنها استخراج می شود. دمای روغن حاصل شده نباید بیشتر از 120 درجه فارنهایت و یا همان 49 درجه سانتی گراد باشد. روغن بدست آمده با استفاده از روش فشار سرد  دارای رنگ شفاف و عطر مطبوع بوده و تمامی خواص آن حفظ می شود.
استفاده از دستگاه روغن گیری پرس سرد، بهترین راهکار درمیان روش های مختلف روغن ‌کشی تشخیص داده شده است. در انجام این روش از هیچ گونه ترکیب شیمیایی استفاده نخواهد شد. در پرس سرد روغن تولید شده، با استفاده از اعمال فشار به دانه ها در دمای بسیار پایین و بدون وارد کردن هرگونه آسیب به ساختار دانه های روغنی تولید می‌شود.
در مرحله‌ آخر، لِرد موجود در روغن تویط یک فیلتر جداسازی خواهد شد و روغن با کیفیت مطلوب آماده‌ی استفاده می گردد.

تفاوت روش روغن گیری پرس سرد با پرس گرم

در فرایند روغن گیری به روش پرس گرم، به دلیل وجود حرارت بالا در طی فرایند روغن گیری، روغن خروجی به دست آمده دمای بسیار بالایی دارد.  این امرموجب می شود که روغن به دست آمده، بیشتر خواص خود را به کلی از دست بدهد.
اما در روش پرس سرد دمای روغن تولید شده، کمتر از 45 درجه خواهد بود. در نتیجه تمامی خواص و فواید روغن به خوبی حفظ می گردد. روغن گیری کلدپرس در فرایند دستگاه روغن گیری در واقع فشردن دانه بدون حرارت است. نهایتا روغن تولید شده عاری از هر گونه افزودنی و یا نگهدارنده‌های شیمیایی خواهد بود که در قدیم به روش عصاری از آن نام برده می شد.
دستگاه روغن گیری در سیستم روش سرد از نظر میزان مصرف انرژی برق، بدون بو و بدون سر و صدا بودن در مقایسه با روش گرم به یک بیستم می رسد. تاثیرات قابل توجه اقتصادی در روش سرد بسیار اهمیت قرار گرفته است. در طی این روش، روغن به دست آمده بدون هیچ گونه تغییر در رنگ و بود و کاملا طبیعی خواهد بود. با این وجود استهلاک این دستگاه ها بسیار پایین است.
سلامت روغن های تولید شده در این روش می تواند در مصرف مستقیم درمانی برای پوست و مو به عنوان روغن های ۱۰۰% ارگانیک و بدون نیاز به تصفیه شیمیایی  قرار بگیرید. در نتیجه می توانید برای تبلیغ و فروش هرچه بیشتر محصولات خود، این نکته را در رابطه با روغن های تولید شده بیان کنید.

 

دستگاه تولید روغن درمانی در منزل

 

جمع بندی

با استفاده از دستگاه روغن گیری می توانید از انواع دانه های روغنی خام، بدون نیاز به هیچ گونه افزودنی به شیوه پرس سرد روغن گیری کنید. در نتیجه روغن که خروجی تولید است، تمامی خواص دانه روغنی را در خود خواهد داشت. شما می توانید بر اساس ظرفیت تعریف شده وزنی دستگاه از آن استفاده کنید.
 مزایای دستگاه تولید روغن موجب شده تا اپراتور با سهولت بیشتری این کار را انجام دهد. عمر مفید این دستگاه بالا بوده و میزان مصرف انرژی آن بسیار اندک است. این دستگاه ها به گونه ای طراحی و ساخته شده اند که دمای خروجی روغن تولید شده، طی فرایند روغن گیری پایین تر از 45 درجه سانتی گراد باشد.
 استفاده از دستگاه پرس سرد، بهترین راهکار درمیان روش های مختلف روغن ‌کشی تشخیص داده شده است. در انجام این روش از هیچ گونه ترکیب شیمیایی استفاده نخواهد شد. آزمایشات نشان داده است که روغن تولید شده در فرایند روغنگیری پرس سرد، صد درصد بکر و طبیعی خواهد بود.
 به واسطه این روش تمام خواص دانه روغنی در قطرات روغن باقی می ماند. در نتیجه آسیبی به بافت ملکولهای روغن نمی رسد. دستگاه روغن گیری در سیستم روش سرد از نظر میزان مصرف انرژی برق، بدون بو و بدون سر و صدا بودن در مقایسه با روش گرم به یک بیستم می رسد.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *