مواد اولیه و سرمایه کار فلافلی خانگی

زمان مطالعه: 4 دقیقه

برای آغاز به کار در بازار تولید فلافل میبایست آگاهی لازم را در رابطه با تامین مواد اولیه و سرمایه فلافلی کسب کنید. این مسئله به شما کمک می‌کنند که برآورد های مالی مورد نظر خود را تفکیک کنید. برای مثال بدانید که بیشتر سرمایه ای که برای این کار صرف می‌کنید در کدام بخش صرف خواهد شد.
مثلا هزینه های خرید دستگاه در سود بلند مدت به شما باز می‌گردد. اما هزینه های تامین مواد اولیه و اجاره بهای محل کار مدام و همیشگی خواهد بود. در ابتدا با شروع شکل خانگی این کسب و کار، سرمایه و مواد اولیه فلافلی کاهش پیدا خواهد کرد. در نتیجه می‌توانید در آغاز کار خود هزینه های کمتری پرداخت کنید.
دقت داشته باشید که مهم ترین اصل پایداری کسب و کار شما، کیفیت در ارائه محصولات است. در نتیجه مواد اولیه مورد استفاده شما مثل روغن و نخود میبایست کیفیت لازم را داشته باشد. روغن را زود به زود تعویض کنید. ما برای شما پیشنهادات بهتری داریم تا در سرمایه فلافلی صرفه جویی کنید.  همین موضوع که تولیدات خود را در خانه مدیریت می‌کنید می‌تواند کمک کننده باشد.
نگران نگهداری مواد و جای گیری دستگاه نباشید. شما می‌توانید به راحتی این دستگاه را در محیط خانگی نگه داری کنید. این دستگاه به راحتی در فضای یک اتاق جای می‌گیرد. مواد اولیه خود را می-توانید در انباری منزل نگهداری کنید. مسلما بعد از گذشت مدتی سفارشات بیشتری را از سوی مشتریان خود تقبل خواهید کرد. در نتیجه نیاز دارید که در فضایی بزرگتر فعالیت کنید. اما برای شروع کار یک اتاق هم کافی خواهد بود.
برای تامین مواد و سرمایه اولیه فلافلی می‌توانید به موسسات مالی و اعتباری مراجعه کنید. با کسب مجوز های مربوطه، برای کسب و کار نوپای شما تسهیلاتی در نظر گرفته خواهد شد که در قالب وام های کوتاه مدت به شما پرداخت می‌شود. مطمئن باشید با شیوه های بازار یابی صحیح و بسته بندی مناسب، در کمترین زمان ممکن این مبلغ را جبران خواهید کرد.
در ادامه هر یک از مواردی را که برای آن ها ملزم به پرداخت هزینه از سرمایه فلافلی دارید ذکر می-کنیم. به غیر از این مورد برای تهیه مواد اولیه فلافلی پیشنهاداتی در رابطه با صرفه جویی در هزینه ها در اختیار شما قرار داده ایم.

 

مواد اولیه و سرمایه کار فلافلی خانگی

 

هزینه محل کار

دستگاه های فلافل زن نهایتا ارتفاعی تا 2 متر دارند، این دستگاه ها تقریبا کم جا هستند و می‌توانید در محیط خانه از آنها استفاده کنید. هرچند که ابعاد کوچک تری نیز وجود دارد که ظرفیت تولید پایین تری خواهد داشت. برای شروع کار به یک اتاق حداقل 12 متری احتیاج دارید. این فضا برای جای گیری دستگاه، مراحل بسته بندی و انبار مواد اولیه کافی خواهد بود.
در صورتی که حجم بالای سفارشات را تقبل کنید می‌توانید از انبار خانه برای نگهداری مواد اولیه فلافلی استفاده کنید. در غیر این صورت میبایست محیطی را برای انجام فرایند تولید اجاره کنید. هزینه رهن و اجاره بهای این مکان با توجه به شهر و یا شهرستانی که در آن سکونت دارید متغییر است. در نتیجه نمی‌توانیم اطلاعات دقیقی در این باره در اختیار شما قرار دهیم.

 

 

 

هزینه مواد اولیه

مواد اولیه شما شما نخود، ادویه ها، روغن و دیگر مواد اولیه فلافلی خواهد بود. اساسی ترین آنها یعنی نخود و روغن را به شیوه هایی می‌توانید خریداری کنید که در هزینه ها صرفه جویی کنید. روغن سرخ کردنی مورد نیاز خود را می‌توانید از شرکت های تولید کننده به طور مستقیم خریداری کنید و یا از کلی فروشی ها در بازار های بزرگ تهیه کنید. مورد بعدی نخود است که علاوه بر مراجعه به بازار، خرید مستقیم از کشاورزان در صرفه جویی هزینه های شما نقش موثری خواهد داشت.

هزینه خرید دستگاه

هزینه دستگاه های فلافل زنی بین 17 الی 220 میلیون تومان است. این میزان تفاوت قیمت به دلیل کارایی و ظرفیت دستگاه است. ابعاد و ظرفیت های بالای این دستگاه ها مناسب کارخانه جات هستند. تصمیم گیرنده در انتخاب این دستگاه خود شما هستید. اگر احتمال گسترش کسب و کار خود را می‌دهید، دستگاهی را تهیه و خریداری کنید که ظرفیت بیشتری داشته باشد.

 

سرمایه فلافلی خانگی

 

هزینه نیروی کار

شما به یک اپراتور دستگاه و یک نیروی بازار یاب احتیاج دارید. بسته بندی این محصولات به دلیل توزیع وزنی آن کار چندان دشواری نیست و در کلیت ماجرا با دو نفر نیروی کار روند تولید و فروش پیش میرود. اگر در خانه اقدام به تولید فلافل می‌کنید، می‌توانید بین اعضا خانواده تقسیم کار کنید. در نتیجه نیاز به استخدام نیروی انسانی نخواهید داشت و نظارت مستقیم بر روند تولید دارید.
در غیر این صورت میبایست افرادی را با حقوق مکفا، بنا به قوانین اداره کار و تایم کاری استخدام کنید تا پروسه تولید به نحو احسنت انجام شود.

هزینه بسته بندی محصولات

محصولات شما باید با توجه به سفارشات به صورت تازه تحویل داده شود. به دلیل حرارتی که فلافل های سرخ شده از خود ساطع می‌کنند نباید از ظروف و یا پاکت های پلاستیکی استفاده کنید. در غیر این صورت اگر محصولات را به صورت نیمه آماده طبخ می‌کنید میتوانید در بسته بندی های پلاستیکی هم توزیع کنید. برای پاک های کاهی چیزی حدود 200 الی 400 تومان و برای پاکت های پلاستیکی 300 الی 600 تومان در نظر داشته باشید.

 

مواد اولیه فلافل خانگی

 

هزینه تبلیغات

شیوه تبلیغات شما میتواند به صورت کاملا رایگان مدیریت شود. در نتیجه می‌توانید در سرمایه تولید فلافلی صرفه جویی کنید. می‌توانید از صفحات شبکه های مجازی کمک بگیرید. تا زمانی که پشتیبانی این بخش را شخصا به عهده دارید نیاز به استخدام نیروی کار نخواهید داشت. همچنین می‌توانید تراکت های تبلیغاتی خود را در مغازه ها و فروشگاه ها توزیع کنید. هزینه چاپ این تراکت ها بسته به نوع کاغذ و تعداد متغییر است.

جمع بندی

مواد اولیه و سرمایه فلافلی به عنوان یک کسب و کار تازه تاسیس پر سود، بسیار اندک است. مبلغی که احتیاج دارید چیزی در حدود 40 میلیون تومان است. بخش عمده این سرمایه فلافلی، صرف خرید دستگاه و مواد اولیه خواهد شد. هزینه های بسته بندی و تبلیغات خیلی زیاد نیست. البته این مبلغ در شرایطی جوابگوی تولیدات شما خواهد بود که به شکل خانی فرایند تولید را اداره کنید. چرا که هزینه های اجاره بها و دستمزد های پرداختی به نیروی کار را نخواهید داشت.

 

 

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *