راهنمای خرید و آشنایی با دستگاه تولید سبزی و پیاز سرخ شده برای کار خانگی

زمان مطالعه: 6 دقیقه

به منظور پاسخگویی به حجم بالای سفارشات برای تولید سبزی و پیاز سرخ شده، نیازمند خرید دستگاه های صنعتی هستید. مختصصان و مهدنسان فعال در حوزه طراحی و تولید ماشین آلات صنایع غذایی انواع کاربردی این دستگاه ها را تولید کرده اند.
دستگاه های تولید سبزی و پیاز سرخ شده شامل سبزی خرد کن، اسلایسر پیاز و روغن گیر پیاز است. در ادامه طرز کار و ویژگی های هر یک از این دستگاه ها را برای شما عنوان خواهیم کرد. استفاده از این دستگاه ها فرایند تولید را تسریع می‌کند. در نتیجه می‌توانید حجم بالایی از سفارشات را تقبل کنید.

راهنمای خرید و آشنایی با دستگاه تولید سبزی و پیاز سرخ شده برای کار خانگی

دستگاه سبزی خرد کن

یکی از دستگاه های تولید سبزی سرخ شده، سبزی خرد کن ها هستند. با پیشرفت تکنولوژی در تمام ابعاد زندگی، شاهد راحت تر سهولت انجام فرایند های تولیدی هستیم. خرد کردن سبزی هم از این قاعده مستثنی نیست. در گذشته سبزی با زحمت زیاد بصورت دستی خرد می‌شد. اما در حال حاضر سبزی خرد کن های صنعتی  به کمک نیروی برق، حجم بالایی از سبزی را با اندازه های دلخواه خرد می‌کنند.
دستگاه های سبزی خردکن از ماشین های صنایع غذایی پرکاربرد در فضای رستوران، آشپزخانه های صنعتی و یا تولید خانگی هستند. از دستگاه سبزی خرد کن جهت خرد کردن انواع سبزیجات استفاده می ‌شود.

انواع دستگاه سبزی خرد کن

•    مدل بشقابی
•    مدل سطلی
در مکانیزم دستگاه سبزی خردکن بشقابی، فرایند خرد شدن سبزی ها به صورت چرخش همزمان تیغه و بشقاب صورت انجام می‌شود. همین امر موجب جمع نشدن سبزی در آن می شود. مزیت قابل توجه این دستگاه خرد شدن سبزی ها به صورت یکدست و یکنواخت است. در نتیجه سبزی له نشده و به اصطلاح آب نمی اندازد .
در بیان کلی از مزیت های سبزی خردکن بشقابی نسبت به مدل سبزی خردکن سطلی، می‌توانیم به کنترل داشتن بر روی ریز یا درشت خرد کردن سبزی ها اشاره کنیم.
دستگاه های خرد کن صنعتی تماما از جنس استیل ساخته شده است. همچنین جنس بشقاب این دستگاه از آلومینیوم است. موتور و گیربکس استفاده شده در ساختار دستگاه و همچنین تعداد موتورها و قدرت آن با توجه به سایز سبزی خردکن ها متفاوت است. معمولا سبزی خرد کن بشقابی با دهانه ای 60 ، 70 و 90 سانتی متری و سبزی خرد کن های سطلی در ظرفیت های 7 و 10 کیلویی تولید شده است.

آشنایی با دستگاه تولید سبزی و پیاز سرخ شده برای کار خانگی

 مشخصات فنی این دستگاه بشقابی

•    قابل استفاده در آشپزخانه های صنعتی و خطوط تولید سبزی آماده
•    بدنه دستگاه تماما ساخته شده از جنس استیل و بشقاب دستگاه ساخته شده از جنس آلومینیوم
•    مجهز به میکروسوئیچ به جهت بالا بردن سطح ایمنی
•    گیربکس، موتور و قدرت موتور دستگاه با توجه به سایز متغیر است
•    عملکردی بدون لرزش و کم صدا
•    قابلیت جابجایی آسان به واسطه چرخ های تعبیه شده

مشخصات فنی دستگاه سطلی

•    قابل استفاده در رستوران ها، کیترینگ ها و مصارف خانگی
•    بدنه دستگاه تماما ساخته شده از جنس استیل
•    با دو نوع موتور تک اسب و دینام کولری
•    عملکردی بدون لرزش و کم صدا
•    قابلیت جابجایی آسان به واسطه چرخ های تعبیه شده

راهنمای خرید دستگاه تولید سبزی و پیاز سرخ شده برای کار خانگی

دستگاه اسلایسر

این ماشین ها یکی دیگر از دستگاه های تولید پیاز سرخ شده هستند. دستگاه اسلایسر برای برش انواع محصولات مثل میوه، سبزیجات و صفی جات در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای خرد کردن پیاز، این دستگاه به تنهایی یک ماشین کامل است. دستگاه اسلایر یا همان دستگاه خرد کن، به دستگاه اتوماتیکی گفته می‌شود که فرایند خرد کردن مواد اولیه را انجام می‌‌دهد.
در واقع دستگاه اسلایسر یکی از اصلی‌ ترین دستگاه‌ های سرخ کردن پیاز در خط تولید شما به حساب می آید. اسلایسر های صنعتی با داشتن تیغه هایی از جنس فولاد، در داخل یک درام به طور چرخشی قادر به برش زدن انواع محصولات در تولیدات مختلف هستند.
این دستگاه با ظرفیتی بالا پاسخگوی بسیاری از تولیدات بزرگ و کوچک مثل واحد های تولید پیاز سرخ شده و خشک کن های صنعتی میوه است. ظرفیت این دستگاه های صنعتی، از ساعتی ۱ تن شروع شده و در ظرفیت های بالاتر، هم در بازار تولید و عرضه شده اند.
این دستگاه مجهز به سویچ قطع کننده جریان برق است، تا در صورت باز شدن محفظه تیغه ها، دستگاه به طور اتوماتیک خاموش شود. دستگاه اسلایسر پیاز برای برش تمیز، دقیق و منظم به شکل های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.
این دستگاه ها قابلیت های خرد کردن محصولات به صورت رنده شده، خلالی، حبه ای و یا به شکل ورقه ای را دارد. عموما مجهز به پنج عدد تیغ هستند و دارای تیغه های برش، از جنس فولاد ضد زنگ است. هر کدام از این تیغه ها برای برش انوع میوه و صیفی جات استفاده می‌شود. تیغه ها قابلیت تعویض دارد و به علت وجود سنسور از امنیت بسیار بالایی برخوردار است.

نحوه عملکرد دستگاه

در ابتدا پیاز ها را در ابعاد مختلف، در قسمت ورودی این دستگاه قرار دهید و اهرمی را که در بالای آن نصب شده است، به آرامی فشار دهید. فرایند برش را شروع می‌شود. در این فرایند تیغه ها با یک الکترو موتور در داخل سیستم مکانیکی این دستگاه، اسلایس محصولات را انجام می‌دهند.

ویژگی های دستگاه

•    کمترین استهلاک وطول عمر بالای دستگاه
•    دارای کنترل سرعت تیغه ها
•    دارای یک نوار پلیمری مخصوص
•    دارای سیستم کنترل سرعت بار دهی
•    وجود 5 تیغه ی اصلی برای انواع برش
•    تیغه های فولادی ضد زنگ ب قابلیت شستشو
•    قابلیت استفاده در منازل به دلیل حجم و صدای کم
•    قابلیت نصب تیغه های مختلف برای مدل های مختلف برش
•    ساخته شده از جنس استنلس استیل با مقاومت بسیار بالا و قابلیت شستشو

دستگاه آب گیر سبزی روغن گیر پیاز

دستگاه های آب گیر یا همان روغن گیر پیاز که به اصطلاح فنی به آن ها سانتریفیوژ هم گفته می‌شود، از دستگاه های تولید سبزی و پیاز سرخ کرده هستند. این دستگاه در اماکنی نظیر رستوران ها، فست فود ها و مراکز تهیه غذا مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین در برخی از مشاغل خانگی یا صنعتی مانند سرخ کردن پیاز برای گرفتن روغن اضافه پیاز های سرخ شده و برای گرفتن آب شست شوی سبزی استفاده می‌شود.
نحوه کارکرد دستگاه خشک کن سبزی و دستگاه روغن گیر پیاز سرخ شده به گونه ایی طراحی شده که سبزیجات یا مواد غذایی سرخ شده داخل مخزن دستگاه ریخته می‌شود. با روشن نمودن دستگاه، مخزن دستگاه شروع به چرخیدن دوار خواهد کرد و این عمل موجب می‌شود آب اضافی و روغن اضافی مواد داخل مخزن تخلیه گردد.
این سانتریفیوژ ها در سه مدل های هفت کیلویی، دوازده کیلویی و بیست کیلویی تولید و عرضه می‌شود. در مدل بیست کیلویی و مدل هفت کیلویی این دستگاه، سبد داخل از جنس استیل بوده و ثابت است. اما در مدل دوازه کیلویی سبد داخلی از جنس پلاستیک بوده و قابل برداشت است.
مدل دوازده کیلویی دستگاه مناسب ترین مدل برای استفاده مداوم یک کسب کار خانگی خواهد بود. چرا که سبد این دستگاه قابلیت جدا شدن دارد. می‌توانید از چند سبد استفاده کنید و دیگر نیازی ندارید که زمان زیادی را برای برداشتن سبزی یا پیاز با دست از درون مخزن صرف کنید. کافییست سبد را برداشته و سبد دیگری را داخل دستگاه قرار بدهید.

دستگاه تولید سبزی و پیاز سرخ شده

ویژگی های دستگاه آب گیر سبزی روغن گیر پیاز

•    عملکرد الکترومکانیک این دستگاه
•    طول 170 * عرض 80 * ارتفاع  100سانتیمتر
•    برق مورد نیاز این دستگاه سه فاز و بسته به نوع سفارش مشتری قابلیت تغییر به تک فاز دارد
•    وزن دستگاه سبک است و جابجایی آسانی دارد
•    جنس بدنه تماما استیل
•    درب رویه از جنس تفلون
•    آبکش از جنس پلاستیک و یا فلزات ضد زنگ
•    قابلیت روغن گیری پیاز و کلیه مواد غذایی

جمع بندی

دستگاه های مورد نیاز جهت تولید سبزی و پیاز سرخ شده شامل سبزی خرد کن، اسلایسر پیاز و روغن گیر پیاز هستند. هر یک از این دستگاه ها ظرفیت های متفاوت و ابعاد مختلفی دارند. با کاربرد های تعریف شده برای هر یک از این دستگاه ها، بخش های مختلف فرایند تولید سهولت پیدا می‌کند.
دستگاه سبزی خرد کن، با توجه به ابعاد دلخواه شما این مواد را خرد خواهد کرد و استفاده از این دستگاه برای صرفه جویی در زمان شما را یاری می‌کند. انواع مختلف این دستگاه شامل دو نوع بشقابی و سطلی هستند.
دستگاه اسلایسر، با تیغه های تعبیه شده پیاز ها را خلال و یا رنده می‌کند تا آماده فرایند سرخ شدن شوند. برش دستی پیاز ها برای انجام یک کسب و کار خانگی امکان پذیر نیست. چرا که وقت زیادی را از شما می‌گیرد. در صورت قادر به تحویل به موقع سفارشات نخواهید بود.
دستگاه سبزی خشک کن و آبگیر که در اصطلاح همان سانتریفیوژ ها هستند، در بازار با سه مدل هفت کیلویی، دوازده کیلویی و بیست کیلویی تولید و عرضه شده است. با توجه به حجم سفارشاتی که دارید برای خریداری یکی از این دستگاه ها اقدام کنید. پیشنهاد ما به شما برای تولید خانگی، مدل دوازده کیلویی دستگاه، با قابلیت جدا سازی و تعویض سبد است.
تمامی این دستگاه های تولید سبزی و پیاز سرخ شده با برق شهری کار می‌کنند. ابعاد و وزن آن ها، امکان استفاده در هر فضایی را ممکن ساخته است. جنس بدنه و قطعات از فلزات ضد زنگ ساخته شده، که این ویژگی موجب افزایش طول عمر دستگاه و سهولت در شستشو خواهد شد.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *