مواد اولیه و سرمایه کار خانگی تولید عرقیات گیاهی

زمان مطالعه: 5 دقیقه

برآورد مالی هزینه ها به شما کمک می‌کند تا مواد اولیه و سرمایه تولید عرقیات را قبل از شروع کار فراهم کنید. این اولین سوالی خواهد بود که برای متقاضیان ورود به این کسب و کار پیش می آید. در ابتدای ورود به این شغل، بهتر است شکل خانگی تولید عرقیات را راه اندازی کنید. چرا که میزان قابل توجهی در هزینه های شما صرفه جویی خواهد شد.
باید به این نکته توجه داشته باشید که میزان سفارشاتی که تقبل می‌کنید، در تعیین هزینه های شما تاثیر گذار است. مسلما حجم سفارشات بالا نیازمند مواد اولیه بیشتر، خریداری تعداد بیشتری دستگاه، فضای کار وسیع تر، نیروی کار بیشتر و صرف زمان قابل توجهی خواهد بود. تمامی این موراد موجب فراهم کردن سرمایه اولیه بیشتری می‌گردد. هرچند که در این رابطه سود مالی چند برابری در انتظار شما است.
شما می‌توانید با گذشت زمان و جذب مشتریان خود در بازار، در آینده نه چندان دور شکل خانگی کسب و کار خود را در قالب یک کارگاه صنعتی گسترش دهید. اما در ابتدای کار، مدیریت خانگی تولید عرقیات موجب می‌شود تا در هزینه هایی مثل اجاره بهای محل کار و دستمزد نیروی انسانی صرفه جویی کنید. به غیر از دو مورد نظارت مستقیم بر روند تولیدات خواهید داشت و نیازی نیست که مسافتی را به طور روزانه طی کنید.
برای تامین سرمایه و مواد اولیه تولید عرقیات، می‌توانید از موسسه های مالی اعتباری قرض الحسنه تسهیلاتی در قالب وام های کم سود دریافت کنید. این شرایط فراهم شده، از کسب و کار های نوپا حمایت خواهد کرد. در ادامه به توضیحاتی در رابطه با هزینه های حداقلی این کسب و کار پرسود می‌پردازیم.
مواد اولیه مورد نیاز شما گیاهان دارویی و خوراکی هستند که  انواع متنوع آنها با قیمت مناسب در بازار داخلی بفروش می‌رسد. در تمامی عناوین پیشنهاداتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد تا بتوانید هزینه های خود را کاهش دهید و محصولات خود را با قیمت بیشتری بفروشید. در واقع قیمت محصولات شما متعارف با بازار خواهد بود، اما قیمت تمام شده برای شما کم تر است.

 

مواد اولیه و سرمایه کار خانگی تولید عرقیات گیاهی

 

هزینه های محل کار

در ابتدا عنوان کردیم که در صورت شکل خانگی تولید عرقیات، شما نیازی به تدارک محل کار نخواهید داشت. حداقل فضای مورد نیاز برای تجهیز دستگاه عرق گیر و نگهداری مواد اولیه تولید عرقیات یک فضای 12 متری خواهد بود. در این محیط می‌توانید به راحتی حجم متوسط مواد اولیه را نگهداری کنید. در صورتی که حجم سفارشات شما افزایش یافت، می‌توانید از انباری منازل برای نگهداری مواد اولیه استفاده کنید.
 همچنین مراحل بسته بندی محصولات نیز در این فضا امکان پذیر است. در غیر این صورت ملزم به اجاره یک محیط بزرگتر هستید. باتوجه به شهر و یا شهرستانی که در آن سکونت دارید مبالغ رهن و اجاره متغییر است، در نتیجه در این باره نمی‌توانیم مبلیغ دقیقی را اعلام کنیم.

 

مواد اولیه کار خانگی تولید عرقیات گیاهی

 

هزینه های نیروی کار

شما به یک اپراتور دستگاه، یک نیروی بازار یاب و یک نیروی بسته بندی احتیاج دارید. اگر تولید عرقیات را در خانه انجام می‌دهید می‌توانید بین اعضای خانواده تقسیم کار کنید. در نتیجه دستمزدی که برای این افراد در نظر گرفته اید را در هزینه خود صرفه جویی می‌کند. در غیر این صورت میبایست افرادی را با حقوق مکفا، بر اساس قوانین مصوب اداره کار که با توجه به تایم کاری مشخص می‌شود استخدام کنید.

 

سرمایه کار خانگی تولید عرقیات گیاهی

 

هزینه های مواد اولیه

شما می‌توانید برای صرفه جویی در هزینه ها انواع گیاهان را از بازار های بزرگ خریداری کنید. برخی از گیاهان خود رو هستند و بعضی دیگر به صورت پرورشی کاشته شده و در بازار توزیع می-گردد. شما می‌توانید مواد اولیه تولید عرقیات از پرورش دهندگان این گیاهان را به صورت مستقیم با هزینه کمتر خریداری کنید. سود واسطه فروش در این روش حذف خواهد شد و در هزینه های تامین سرمایه اولیه تولید عرقیات صرفه جویی می‌شود.

 

کار خانگی تولید عرقیات گیاهی

 

هزینه های دستگاه

هزینه خرید دستگاه عرق گیر و تجهیزات آن مبلغی در حدود 500 هزار تومان الی 4 میلیون تومان خواهد داشت. ظرفیت و تجهیزات جانبی این دستگاه ها متغییر است. اگر احتمال می‌دهید که در آینده کسب و کار شما از شکل خانگی به کارگاه صنعتی گسترش می‌باید، بهتر است که از همین ابتدای کار دستگاه هایی با ظرفیت بالا خریداری کنید. تعداد دستگاه های مورد نیاز بنا به حجم سفارشات شما متغییر است.

 

مواد اولیه و سرمایه تولید عرقیات گیاهی

 

هزینه های بسته بندی

بسته بندی محصولات تولیدی شما با استفاده از بطری های شیشه ای و یا پلاستیکی انجام می‌شود. این بطری ها میبایست شفاف باشند و از مواد اولیه درجه یک و بهداشتی ساخته شده باشد. شما می‌توانید لیبل محصولات خود را روی این بطری ها برای معرفی برند خود درج کنید. هر بطری با احتساب هزینه لیبل، بین 500 الی 2000 تومان برای شما هزینه خواهد داشت.

 

هزینه های تبلیغات

تبلیغات محصولات خود را می‌توانید در صفحات شبکه های مجازی به صورت کاملا رایگان انجام دهید. تصاویر از تولیدات خود تهیه کنید و محتوای مرتبط با محصولات را در این صفحات انتشار دهید. تا زمانی که این موارد را در کنار پشتیبانی آن ،شخصا انجام دهید برای شما هزینه ای نخواهد داشت. همچنین حجم قابل توجهی از مشتریان شما به واسطه همین شیوه تبلیغاتی در صفحات شبکه های اجتماعی جذب خواهند شد.

جمع بندی

برای تامین سرمایه تولید عرقیات می‌توانید از موسسه های اعتباری وام دریافت کنید. حدود مبلغ مورد نیاز برای آغاز شکل خانگی این کسب و کار مبلغی در حدود 30 میلیون تومان است. این مبلغ در کمترین زمان ممکن از طریق سود حاصل از فروش محصولات شما، بازگشت خواهد داشت.
 مواد اولیه شما انواع گیاهان هستند که نگهداری آن ها فساد نداشته و می‌توانید حجم قابل توجهی را با قیمت مناسب خریداری و انبار کنید. بعد از انجام فرایند تولید با بطری های شیشه ای و یا پلاستیکی عرقیات را بسته بندی کنید. شما می‌توانید از طریق شبکه های اجتماعی به صورت رایگان این عرقیات تولید شده را تبلیغ کنید.
دقت داشته باشید که بخش عمده سرمایه تولید عرقیات صرف خرید دستگاه و اجاره بها خواهد شد. شکل خانگی این کسب و کار هزینه های کمتری را به دنبال خواهد داشت. در ابتدا با تولیدات خانگی شروع کنید و در آینده در صورت افزایش سفارشات در قالب یک کارگاه تولیدی گسترش دهید.

 

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *