دستگاه سیخ شوی اتوماتیک، لازمه هر آشپزخانه

زمان مطالعه: 3 دقیقه

شستن سیخ ها یکی از کارهای سخت و زمان‌بر است. بخصوص که تعداد آنها بالا هم باشد. به همین دلیل سیخ شوی های صنعتی یکی از لوازم ضروری برای آشپزخانه‌های صنعتی، رستوران‌ها و هتل‌ها هستند. سیخ شوی ها برای شستشوی سیخ های انواع کباب، گوجه، فلفل و قارچ … استفاده می‌شوند. استفاده از سیخ شوی های اتوماتیک بهداشت و سرعت کار را افزایش می‌دهد. در واقع اساس کار دستگاه سیخ شوی کباب به این صورت است که با مخلوط آب و مواد شوینده، سیخ ها را بر روی یکدیگر مالش داده تا چربی ها و آلودگی ها از روی آن پاک شود. سیخ شوی یکی از تجهیزات فست فود و رستوران است.

انواع دستگاه سیخ شوی:

  • سیخ­شوی دستی
  • سیخ­شوی گیربکسی
  • سیخ­شوی تسمه­ای
  • سیخ­شوی حلزونی
  • سیخ­شوی دوجداره

حتما ببینید: لیست قیمت انواع سیخ شوی

مزایا استفاده از دستگاه سیخ شوی چیست؟

مصرف آب کمتر: استفاده از دستگاه سیخ شوی باعث صرفه جوییی در مصرف آب نیز هست. دستگاه‌های سیخ شوی اتوماتیک آب کمی هدر می‌دهند و تعداد بالایی از سیخ ها را در زمان کوتاهی کاملا تمیز می‌شویند.

سرعت بیشتر: با استفاده از سیخ شوی تعداد بالایی از سیخ های مختلف را می‌توانید در کمترین زمان ممکن و به تمیزترین حالت، بشویید. همچنین نیرو انسانی خود را می‌توانید برای سایر کارهای مجموعه ذخیره کنید.

دستگاه سیخ شوی این ویژگی را دارد که سیخ هایی در ابعاد گوناگون را شستشو دهد.

فضای بسیار کمی را در آشپزخانه اشغال می کند و به واسطه چرخ های موجود در آن حرکت بسیار آسان است.

دارای کلید رفت و برگشت است.

در مصرف آب، برق و حتی زمان شستشوی سیخ، به مقدار قابل توجهی صرفه جویی می شود.

اصول بهداشتی کاملا رعایت می‌شود.

از ظاهری بسیار زیبا بهره‌مند است که رضایت مشتری را در بردارد.

از سیخ شوی صنعتی در کجا ها استفاده می‌شود؟

  • کبابی ها
  • رستوران ها
  • کترینگ ها
  • تالارها

نحوه استفاده انواع سیخ شوی ها چگونه است؟

سیخ شوی حلزونی:

سیخ شوی حلزونی یکی از سیخ شوی های متداول است که در رستوران ها از آن استفاده می‌شود. نحوه طراحی شکل آن به صورت سلول یا حلزون ساخته است. در این حالت پس از قرارگیری سیخ­ها درون دستگاه، یک مسیر حلرونی شکل را می­پیمایند تا به درون مخزن بروند و در آن­جا انباشته و سپس شسته شوند. سیخ شوی حلزونی قابلیت شستشوی 400 سیخ کباب در ساعت را دارد.

سیخ شوی دو جداره:

سیخ ­شوی دو جداره دارای دو مخزن جدا از هم است. یکی از این مخزن­ها از جنس مشبک استیل است و برای نگهداری سیخ­ها استفاده می‌شود و مخزن دیگر آن برای نگهداری آب به کار می­رود. این ساختار متفاوت دستگاه سیخ ­شوی سبب کاهش صدای ناهنجار، کاهش مصرف و کاهش زمان شست­و­شو می‌شود.

سیخ شوی دستی و اتوماتیک:

دستگاه سیخ شوی دستی و اتوماتیک دو دسته متفاوت از این دستگاه هستند که به آنها سیخ شوی دارای شیر تخلیه برقی و سیخ شور دارای شیر تخلیه دستی نیز گفته می‌شود.

روش کار دستگاه سیخ شوی اتومات و دستی این گونه است که سیخ ها در داخل دستگاه به دور یک محور می چرخد و سیخ ها تماس سایشی دارند که در نهایت سبب می شود مواد غذایی که به سیخ چسبیده اند به طور کامل تمیز شوند.

سیخ شوی دستی دارای شیر تخلیه دستی است. هنگامی که زمان شست و شوی به پایان برسد موتور و نور دکمه ی دستگاه نیز خاموش میشود. در این مرحله شما می توانید با باز کردن شیر تخلیه موجود بر روی دستگاه، آب درون دستگاه را تخلیه نمایید. پس از تخلیه هم می‌توانید درب دستگاه را باز کرده و سپس سرپوش آن را برداشته و سیخ ها را از آن خارج کنید. فرآیند شست و شوی سیخ ها در این مرحله به پایان می رسد. اما در مدل اتوماتیک پروسه تخلیه به شکل خودکار انجام می‌شود.

هنگام خرید سیخ شوی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

ظرفیت دستگاه

حداکثر تعداد سیخ­هایی که در هر بار دستگاه می­تواند بشوید، چه­مقدار است؟

  جنس قطعات داخلی

کیفیت و دوام قطعات به کار رفته در دستگاه بسیار مهم است و تضمین کننده عمر دستگاه است.

   ایمنی دستگاه

دستگاه به­طور همزمان با آب و برق کار می‌کند و نیاز به گفتن نیست که­ این­ دو چه ترکیب خطرناکی را با هم­ می­سازند. بسیار مهم است که اقدامات لازمه صورت گیرد تا در اثر یک اتصالی کوچک زیان­های مالی و جانی عظیمی رخ ندهد.

مصرف انرژی دستگاه

مصرف انرژی دستگاه (آب و برق) هم از فاکتورهای مهم هنگام خرید آن است. زیرا مقدار مصرف انرژی دستگاه هزینه‌های جاری شما را تعیین می‌کند.

خرید دستگاه سیخ شوی از ویترین نت

ویترین‌نت به عنوان یک پلتفرم آنلاین خرید و فروش تجهیزات صنعتی، می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین و به صرفه‌ترین دستگاه سیخ شوی را برای مجموعه خود تهیه کنید. ویترین نت با قیمت های به روز و ارائه مشاوره تخصصی و رایگان برای خرید بهتر در خدمت شما است.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *