بررسی خط تولید، عمل آوری و بسته بندی پیاز داغ آماده

زمان مطالعه: 3 دقیقه

خط تولید، عمل آوری و بسته بندی پیاز

در این مقاله ببینید که در کنار هم قرار گرفتن بروز ترین تکنولوژی ماشین آلات صنعتی (دستگاه های صنایع بسته بندی مواد غذایی) مانند ماشین های برداشت، تراکتورها، تونل خنک کننده، دستگاه پوست گیر، فیلر، بالابر، دستگاه اسلایسر، دستگاه سیل و دستگاه پرکن توزینی چگونه باعث تسهیل و تسریع تولید یک ماده غذایی مهم ” پیاز سرخ شده آماده” شده است.
می‌توانید تولید پیاز داغ را در سطح خانگی نیز انجام دهید و یک خط پیاز سرخ شده خانگی را راه اندازی کنید.

 

در مصر باستان، پیازها محصولات مقدسی به حساب می آمدند و ساختار حلقه حلقه ای درون پیاز نشانگر چرخه زندگی جاودان بودند. امروزه، ماشین های برداشت محصول، این پیازها را از درون زمین بیرون آورده و در خط های موازی ردیف می کنند.
پس از یکی دو روز یک تراکتور پیازها را برای نگهداری بهتر، به انباری می برد که دمای آنها را تا 1 تا 2 درجه سلیسیوس پایین می آورد. زمانی که پیازها به انبار می رسند، اولین توقف، تونل خنک کننده است که در آنجا فن های بزرگ، گرما را از پیازها دور می کنند. 5 ساعت زمان می برد تا پیازها به درجه حرارت نگهداری برسند. سپس پیازها بر اساس تنوع و سایز جداسازی می شوند تا برای فروش عمده بسته بندی شوند و یا برای خرد شدن به مراحل بعدی فرستاده شوند.

در بخش پردازش، کارگران پیازها را بر روی یک نوار نقاله قرار میدهند که پیازها را به ایستگاه پوست کنی و برش می برد. یک تیغه همزمان سر و ته پیازها را می زند و همزمان در پوست پیاز شیارهایی ایجاد می‌کند تا فرآیند پوست کنی راحت تر صورت گیرد. سپس پیازها به دستگاه پوست کنی که قابل تنظیم می باشد می روند. این دستگاه از فشار آب و هوا برای جداسازی پوست استفاده می کند. آنگاه پیازها از دستگاه پوست کن خارج شده و از مقابل کارگران کنترل کیفیت عبور می کنند تا هرگونه نقص احتمالی برطرف شود.

حتما ببینید: لیست قیمت خط تولید پیاز سرخ شده

ماشین دیگری به کمک آب اَزُته سرد پیازها را ضدعفونی کرده و باکتری ها را از بین می برد. سپس پیازها از درون یک شناساگر فلز برای اطمینان بیشتر عبور داده می شوند. در این مرحله یک چنگک در مسیر پردازش وجود دارد. از این پس پیازها دو مسیر وجود دارد. یک مسیر به حلقه حلقه کردن پیازها منتهی شده و مسیر دیگر به خرد کردن آنها. در خط حلقه حلقه کردن، کارگران پیازها را درون مجاری مربوط به حلقه حلقه کردن قرار می دهند. این تیغه ها قابل تنظیم برای حلقه کردن پیازها (از دو نیم کردن گرفته تا خلال های 25 میلیمتری) می باشند. کارگران حلقه های کامل را جمع آوری کرده و در سینی های پلاستیکی 2.3 کیلوگرمی قرار می دهند. این سینی ها سپس به بخش دستگاه های سیل کن برده شده، هوا آنها گرفته می شود و آنگاه به خوبی بسته بندی می شوند تا پیازها تازه باقی بمانند.

در قسمت خرد کردن، پیازها توسط دستگاه خرد کن تیغه های دوار به قطعات 3.25 میلیمتری خرد می شوند. سپس پیازهای خرد شده به دستگاه و وان شستشو برده شده و با آب سرد شسته می شوند. خرد کردن پیازها باعث خروج آب پیازها می شود که امکان ایجاد رشد باکتری ها را افزایش می دهد. آب سرد روند رشد باکتری ها را معکوس کرده و باعث ماندگاری طولانی مدت تر آن ها می شود. سپس یک بالابر قطعات پیاز را به بخش بسته بندی می برد.

دستگاه پر کن توزینی ، بررسی ماشین آلات صنعتی در ویترین نت

در آنجا دستگاه پر کن توزینی به عنوان یک ترازوی اتوماتیک میزان مشخصی را برای بسته بندی اندازه گیری و جدا می کند. زمانی که وزن مورد نظر ایجاد شد، قسمت پایینی دستگاه باز شده و مقدار اندازه گیری شده را به بخش بسته بندی انتقال می دهد.
رستوران دارها پیازهای خرد شده را در بسته های بزرگ خریداری می کنند. دستگاه فیلر به صورت اتوماتیک، پلاستیک را به شکل کیسه های پلاستیکی در می آورد، به آنها زیپ اضافه کرده و آنها را می بندد.

بسته هایی که به سوپر مارکت ها و مغازه ها فرستاده می شوند در بسته های کوچک تر بسته بندی شده و در دو نوع پیاز خرد شده و خلال شده ارایه می شوند.

در صورتیکه این پیازها را در فریزر نگهداری کنید می توانید برای چند هفته از آنها استفاده کنید.
برای آشپزهایی که سرشان شلوغ است خریدن این پیازها زمان زیادی به آنها می دهد و کار آنان را آسان تر می کند.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *