بهترین دستگاه قهوه ساز صنعتی چه ویژگی هایی دارد؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

قهوه یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی‌های جهان است. بسیاری از افراد به قهوه وابسته هستند و برخی از ما تا زمانی که اولین فنجان  قهوه روز را ننوشیم احساس هوشیاری و بیداری نمی‌کنیم. بسیاری از مردم انتظار دارند که هنگام صرف غذا از یک قهوه اسپرسو یا آمریکانو لذت ببرند و حتی شاید تعجب کنید که چند نفر ممکن است از سفارش غذا در رستوران شما اجتناب کنند، زیرا از طعم قهوه‌تان لذت نمی‌برند.  به همین دلیل هم در صنایع غذایی امروز، دستگاه‌های قهوه ساز نیمه صنعتی و صنعتی به یک وسیله بسیار ضروری برای پاسخگویی به نیازهای مشتری‌های کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌ها تبدیل شده‌اند. درواقع شما با ارائه قهوه‌های با کیفیت به مشتریان خود، نه تنها به‌عنوان یک خرده‌فروش، کافه یا رستوران با کیفیت شهرت پیدا می‌کنید، بلکه پتانسیل فروش و سود بهتری را خواهید داشت. اینجاست که کیفیت دستگاه قهوه ساز صنعتی و تجهیزاتی که انتخاب می‌کنید می‌تواند به‌طور مستقیم در موفقیت شغلی شما به‌عنوان یک کافه یا رستوران تأثیر بگذارد. یعنی انتخاب یک قهوه‌ساز مناسب برای نیازهای کاری شما ضروری است.

اما با توجه به تعدد مدل و برندهای قهوه‌سازهای موجود در بازار، آیا می‌دانید مثلا کدام مدل دستگاه اسپرسو ساز صنعتی را بخرید؟ یا از عوامل و فاکتورهایی که باید قبل از خرید دستگاه اسپرسو ساز صنعتی در نظر بگیرید آگاهی دارید؟ فراموش نکنید که یک دستگاه قهوه‌ساز مطمئن مشتری‌ها را بارها و بارها به کافه، رستوران یا هتل شما برمی‌گرداند، پس مهم است که یک انتخاب درست و عالی درباره آن داشته باشید. یادتان هم باشد که یک دستگاه قهوه‌ساز صنعتی به‌راحتی یک کتری قابل تعویض نیست و صدها داستان از کسب‌و‌کارهایی که خرید اشتباهی انجام داده‌اند وجود دارد که تنها یک سال بعد مجبور به خرید یک دستگاه قهوه‌ساز کاملاً جدید شده‌اند.

چگونه دستگاه قهوه‌ساز خود را انتخاب کنیم؟

فاکتور و معیارهایی که به شما نشان می‌دهد کدام قهوه‌ساز برایتان مناسب است:

قبل از هرچیز مشخص کنید چه نوع قهوه‌هایی را می‌خواهید برای مشتریان خود سرو کنید؟ اسپرسو، کاپوچینو، ماکیاتو، آمریکانو یا حتی قهوه ترک و فرانسه. اگر هم به‌دنبال تنوع در ارائه قهوه هستید، نگران نباشید، دستگاه‌های قهوه‌ساز ترکیبی‌ای وجود دارد که می‌توانند انواع مختلف قهوه را دم کنند. حتی برخی از نمونه‌های این دستگاه‌ها قابلیت تهیه اسپرسو با پودر قهوه، پد قهوه، و کپسول قهوه را هم دارند. واقعیت این است که خرید یک دستگاه قهوه‌ساز همه کاره باعث صرفه‌جویی در فضای مصرفی شما هم می‌شود زیرا مجبور به خرید دو دستگاه مختلف نخواهید بود.

به‌صورت کلی قبل از خرید یک دستگاه اسپرسو صنعتی یا هر دستگاه قهوه‌ساز صنعتی دیگری، چند فاکتور و معیار مهم وجود دارد که باید آن‌ها را در انتخاب خود نظر بگیرید:

  • آیا باریستای آموزش‌دیده قهوه شما را سرو می‌کند؟
  • سطح تقاضا و تعداد مشتریان شما چقدر خواهد بود؟
  • آیا در کافه یا رستوران شما زمان‌های پیک تقاضا (مثلاً در وقت ناهار) وجود دارد؟
  • آیا شما نیاز به استفاده از انواع خاصی از قهوه دارید؟ (بعضی از دستگاه‌های قهوه اجازه استفاده از دانه‌های خاص را به شما نمی‌دهند، بنابراین مهم است که قبل از خرید در این مورد سوال کنید).

همچنین هنگامی که به دنبال دستگاه قهوه‌ساز صنعتی مناسب برای کافه یا رستوران خود هستید، به دنبال دستگاه‌هایی باشید که دارای ویژگی‌ها و کارایی‌های بسیاری هستند. با خرید دستگاه قهوه‌ساز با ویژگی‌های اضافی، می توانید قهوه‌های خود را به سطح بالاتری برسانید. مثلا امروزه دستگاه‌های قهوه‌سازی وجود دارند که دارای ویژگی‌های خاموش کردن خودکار و تنظیمات قابل برنامه‌ریزی هستند. البته مهم است که استفاده از این کارایی‌ها آسان باشد. حواستان باشد که ماشین‌آلاتی که بهترین طعم قهوه را به شما تحویل می‌دهند، آن‌هایی هستند که تحت فشار و در یک مجموعه پیستون قهوه تولید می‌کنند. این سیستم اجازه می‌دهد تا طعم خالص و غنی قهوه به‌جای نسخه مزه تلخ آن ذخیره شود.

سیستم کنترل نوسان دما یعنی قهوه خوش‌طعم‌تر

چیزی بیش از دم‌کردن از قهوه‌سازتان انتظار داشته باشید!

یکی از ویژگی‌ها مهم در یک دستگاه قهوه ساز صنعتی اندازه دم آن است. همانطور که دستگاه‌های قهوه‌ساز می‌توانند در نوع قهوه ای که تولید می‌کند تنوع ایجاد کنند، اندازه‌های مختلف دم را نیز ارائه می‌دهند. پس هنگام انتخاب دستگاه قهوه‌ساز، همیشه اندازه دم آن را در نظر بگیرید. البته بهتر است به‌دنبال دستگاه قهوه‌سازی بگردید که مواردی بیش از دم‌کردن را ارائه دهد تا بتوانید از خرید خود بیشترین بهره را ببرید!

همچنین هنگام خرید یک دستگاه قهوه‌ساز صنعتی یا اسپرسوساز نیمه صنعتی، باید به‌دنبال سازگاری دما باشید. به طور خلاصه، دمای ثابت = قهوه عالی در طول روز. نوسانات دما حتی به‌مقدار کم و در حد 0.5 درجه هم می‌تواند طعم برخی از ترکیبات عالی قهوه را از بین ببرد. کنترل‌کننده دمای Proportional-Integral-Derivative (PID) یک دستگاه الکتریکی کوچک است که برای کمک به حفظ دمای داخلی دستگاه‌های قهوه‌ساز استفاده می‌شود. ماشین‌آلات دارای PID با افزایش دمای بالاتر از هدف، عنصر گرمایش را خاموش و سازگاری دما را نسبت به یک ترموستات سنتی فراهم می‌کنند و باعث می‌شوند دستگاه قهوه صنعتی یا نیمه‌صنعتی با کارایی بیشتری کار کند. این بدان معنی است که شما در دراز مدت در هزینه های انرژی صرفه جویی خواهید کرد. خبر خوب اینکه خودتان می‌توانید در صورت نیاز تقریباً در همه دستگاه‌های قهوه‌سازی ازجمله اسپرسو ساز نیمه صنعتی یک PID نصب کنید. برای فهمیدن اینکه آیا شما به دیگ بخار یا دستگاه بلوک گرمایشی نیاز دارید، باید بررسی کنید که آیا در مدت زمان کوتاهی به شدت از دستگاه شما استفاده می‌شود یا خیر.

چه چیز در یک دستگاه قهوه‌ساز قوام و غلظت قهوه خروجی را تضمین می‌کند؟

فشار بخار قوی یعنی یک اسپرسوی خوشمزه

وقتی حرف از یک قهوه باکیفیت باشد، قوام آن بسیار مهم است و انتخاب دستگاهی با ویژگی‌های قابل برنامه‌ریزی و خودکار می‌تواند به شما کمک کند هر بار یک فنجان قهوه خوب سرو کنید. به‌عنوان مثال، دستگاه‌های قهوه Magrini امکان دستکاری خودکاری را به شما ارائه می‌دهند که استخراج بهینه و همچنین کف قابل برنامه‌ریزی شیر، دمای آب و طول شات مناسب را تضمین می‌کند. بهترین مارک دستگاه اسپرسو ساز صنعتی همچنین امکان استفاده از اتوماسیون و ویژگی‌های آسان برای استفاده را به باریستاها می‌دهد تا  زمان تولید نوشیدنی مشتری کاهش پیدا کند. یک چرخه خود تمیز شونده قابل برنامه‌ریزی نیز از دیگر ویژگی‌های صرفه جویی در وقت است که  که به شما اطمینان می‌دهد دستگاه‌های شما همیشه تمیز، بهداشتی خواهند بود و به خوبی نگهداری می‌شوند.

توان دستگاه اسپرسوساز و فشار بخار نیز بر روی طعم قهوه تاثیر می‌گذارد و هرچقدر توان فشار بخار در دستگاه اسپرسوساز قوی‌تر باشد، اسپرسوی خروجی باکیفیت‌تر خواهد بود. با توجه به این مسئله که پایداری فشار برای درجه غلظت مهم است، تعداد بویلرها و زمان مورد نیاز برای بازگشت فشار پس از گرفتن یک شات هم توان و کارایی قهوه‌ساز شما را تغییر می‌دهد. درحال حاضر بیشترین فشار بخار این دستگاه‌ها ۱۵ بار و با قدرت‌های از ۱۰۰۰ تا ۱۶۰۰ وات است و مدل‌های با ثبات‌تر قهوه‌ساز حداقل دو بویلر دارند. به‌عنوان مثال توان دستگاه اسپرسو ساز جیمیلای در فشار بخار آن است، یعنی میزان قدرتی که برای تولید فشار بخار آب، برای تولید یک فنجان قهوه با کیفیت نیاز دارد. عملکرد نازل بخار دستگاه را هم چک کنید تا برای تهیه نوشیدنی همراه با لاته آرت مشکلی نداشته باشید. چون برخی دستگاه‌ها در کنترل بخار نسبت به سایر دستگاه‌ها دقیق تر هستند.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *