بازاریابی آنلاین B2B برای سازندگان ماشین آلات

زمان مطالعه: 3 دقیقه

حدود ۷۰‎٪ خریداران محصولات B2B در سطح بین المللی جستجوی خود برای خرید محصولات را به صورت آنلاین و از طریق موتورهای جستجو و یا وبسایت های B2B آغاز می کنند. اینکه محصولات شما در نتایج موتورهای جستجو به مشتریان بالقوه نمایش داده شوند یا خیر به “بازاریابی موتورهای جستجو(SEM)” تان بستگی دارد.

سازندگان ماشین آلات در فضای آنلاین ظاهر می شوند
بسیاری از شرکت های مهندسی مکانیک در فضای آنلاین با یکدیگر رقابت می کنند. اما بسیاری از سازندگان ماشین آلات نسبت به این موضوع آگاهی لازم را ندارند و از غیبت خود در این فضا بی خبر اند و اینگونه درصد بالایی از مشتریان بالقوه خود را از دست می دهند. در فهرست کتاب دایرکتوری صنایع و یا موتورهای جستجو در زیر دسته SEM ها یا شرکت ها ظاهر می شوند. به طور معمول حضور در این مجموعه ها منجر به دستیابی به مشتریان جدید نمی شود. می پرسید چرا؟
زیرا خریداران و مشتریان بالقوه از طریق جستجوی اصطلاحات مرتبط به ماشین آلات با شرکت ها آشنا می شوند.به همین دلیل، شرکت هایی که در فضای آنلاین حضور ندارند درصد بالایی از خریداران و نیز مشتریان بالقوه را از دست می دهند. حتی اگر تعدادجستجوهای کلمات مربوطه در اینترنت را در این بخش در نظر بگیریم به وضوح اهمیت این موضوع را درک می کنیم. کلمه “Maschinenbau” (تولیدات ماشین آلات) در گوگل بیش از ۲۵۰ هزار بار در کشورهای آلمانی زبان در گوگل جستجو شدت است. رقابت در میان کلمات کلیدی چون “بازاریابی تولید ماشین آلات “ یا “تولید ماشین آلات آنلاین “ نسبتا پایین است.

بخش مهندسی مکانیک ظرفیت آنلاین زیادی را هدر می دهد
بسیاری از شرکت های تولید کننده ماشین آلات هنوز وبسایت های غیر جذابی دارند که اطلاعات به روز نشده ای از محصولاتشان دارند.
با اینکه چندی از شرکت ها در سالهای گذشته حضور آنلاین خود را افزایش داده اند اما هنوز دانش کافی برای انجام فعالیت های بازاریابی آنلاین را ندارند. اگرچه اینگونه شرکت ها در کشورهای آلمانی زبان یافت شده و تا حدی شناخته شده می باشند اما حضور آنها از نــظر بین المللی تقریبا صفر است. این در حالیست که به دلیل در دسترس قرار داشتن اینترنت و فضای مجازی برای تمامی کشورها و نیز مبحث جهانی شدن، حضور بین المللی اهمیت بسیار بالایی پیدا می‌کند. بدین سان، بخش مهندسی مکانیک ظرفیت های فروش بالایی را از دست می دهد.

 

 

بازاریابی در وبسایت های B2B و موتورهای جستجو فرصت های طلایی برای فروش محصولاتتان ایجاد می کند

 

 

شرکت های سازنده ماشین آلات می توانند از طریق بازاریابی موتورهای جستجو، ثبت نام در سایت های B2B معتبر جهانی و نیز ثبت اطلاعات شرکت در کتاب های دایرکتوری حضور خود را پر رنگ کنند.
مورد دوم میزان دیده شدن صادر کنندگان را به دو روش افزایش می دهد. از یک طرف به خریداران و مشتریان بالقوه این امکان را می دهد تا مستقیما از طریق وبسایت های تخصصی شرکت های سازنده ماشین آلات را پیدا کرده و با آنها در تماس باشند. از طرف دیگر، اگر بازاریابی B2B تان را در موتورهای جستجو نیز بهینه سازی کرده باشید به وبسایت های تخصصی نیز لینک می شوند که این امر بیشتر دیده شدن را برای شما به همراه خواهد داشت. بهتر است کمپین های بازاریابی تان را برای بیشتر دیده شدن در فضای آنلاین متمرکز و بهینه سازی کنید. زیرا مشتریان بالقوه ای که به دنبال محصولی خاص هستند و یا اینکه با کلمات کلیدی مرتبط به صنعت شما در جستجوی محصولات می باشند به راحتی می توانند شما را در نتایج جستجو پیدا کرده و با شما تماس بگیرند.

 

چالش هایی که سازندگان ماشین آلات با آن مواجه می شوند!
بزرگترین چالشی که شرکت های سازنده و تولید کننده ماشین آلات با آن مواجه می شوند انتخاب سایت های مرتبط و نحوه بازاریابی در موتورهای جستجو می باشد. بیش از 1500 سایت B2B در سرتاسر دنیا وجود دارد که هر کدام بر بخش، صنعت و منطقه جغرافیایی خاصی متمرکز هستند. هزینه های حضور در چنین پلتفرم هایی نیز متفاوت است. قاعدتا انتخاب برای آنان کاری دشوار خواهد بود. یک برنامه بازاریابی قدرتمند آن است که تمامی کشورها را پوشش دهد، پلتفرم های متعددی را گزینش کرده و در موتورهای جستجو به صورت گسترده حضور پیدا کند. توجه داشته باشید که مدیریت کردن کمپین های بازاریابی بین المللی در موتورهای جستجو بسیار دشوار و زمان بر است. تسلط داشتن به زبان های مختلف و دانش صنعتی مرتبط به هر صنعت و نیز جستجو درباره اینکه بهترین کلمات کلیدی برای شما کدام ها هستند همه می توانند دشوار و زمان بر باشند.

“راه حل های بازاریابی B2B ویترین نت”
ویترین نت به شما اطمینان می دهد که محصولات شما توسط ما در فضای آنلاین به مشتریان نمایش داده می شود. متخصصان ما در کنار شما هستند تا بتوانید به بهترین حالت ممکن محصولات خود را به نمایش درآورید.

 

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *