اهمیت تعمیر و نگهداری صحیح ماشین آلات بسته بندی

زمان مطالعه: 5 دقیقه

بخش بسته بندی محصول یکی از مهمترین بخش های خط تولید شماست . این بسته بندی است که در زمان جابه جایی از محصول شما محافظت میکند و  اولین برخورد مشتری با محصول، بسته بندی محصول است.
اگر به تولید موفقیت آمیز محصول خود فکر میکنید ، برای تعمیر و نگهداری ماشین های بسته بندی ای که خط تولید شما را پوشش میدهند، باید برنامه مشخصی داشته باشید.
در زیر به دلایلی که ضرورت این امر را مشخص میکند اشاره میکنیم :

صرفه جویی در هزینه

خرابی غیرقابل پیش بینی ،هزینه های غیر منتظره و غیر قابل قبول را به ارمغان می آورد.این هزینه ها اغلب با کاهش بهره وری نیز همراه است و شما میتوانید با چک لیستی که تهیه می کنید، از این هزینه ها جلوگیری کنید.
در برخی موارد، هزینه های اضافی ممکن است باعث از دست رفتن کیفیت محصولات شود و یا خرده فروشان و مشتریتان را ناراضی کند. علاوه بر این اگر تعمیرات و پیشگیری خرابی دستگاه های صنعتی را جدی نگیرید و برنامه ریزی مشخصی برای آن نداشته باشید این هزینه های اضافی، سر سام آور  می شود. از طرف دیگر اگر به طور منظم برنامه ریزی داشته باشید و دستگاه ها را مورد بررسی قرار دهید هزینه های شما بسیار کاهش میابد.
شرایطی را در نظر بگیرید ، یک ماشین در هنگام کار ناگهان با مشکل رو به رو شده ، کاملا واضح است که هزینه های آن بسیار گران تمام خواهد شد .برای مثال، دستگاه از کار افتاده و نیروی کار شما که بر دستگاه نظارت داشته بیکار در اطراف محوطه پرسه میزند، دقیقا مانند کسب و کار های اینترنتی در مواقعی که اینترنت دچار قطعی است و یا در برخی از شرایط که فیلترینگ شبکه های اجتماعی پیش می آید، نیروها بیکار و بلاتکلیف میشوند.
هنگامی که بخش کوچکی فرسوده شده است باعث آسیب رسیدن به لایه های بزرگتر دستگاه میشود و به قطعات دیگر آسیب میرساند.حفظ نگهداری منظم در خط بسته بندی شما می تواند خطر خرابی را کاهش دهد و برنامه تولید شما  را بهبود ببخشد.
هنگامی که برنامه ای برای جلوگیری از خرابی ناگهانی دستگاه صنعتی کارگاه ها و خط تولید ها تعیین میکنید ، نظمی به کنترل تولید شما میدهد و کاهش چشمگیری در هزینه های نگهداری و تعمیرات در طولانی مدت خواهید دید.

کارایی بهتر ماشین آلات

در مواقعی که انتظار خرابی دستگاه را ندارید ، مثلا هنگامی که محصول شما جزء محصولات فصلی است و تولید شما در آن بازه زمانی در بیشترین مقدار خود قرار داد یا نزدیک به آخر سال است و برای سال جدید نیاز به تولید انبوه دارید ، مشکل خرابی دستگاه میتواند برای شما دردسر ساز شود.با برنامه ریزی منظم در مراقبت از ماشین آلات بسته بندی میتوانید این مشکلات را به حداقل برسانید.
یکی از راه های بسیار مفید که به فرآیند بسته بندی بسیار سریع و صحیح منجر میشود، تعیین یک چک لیست روزانه برای دستگاه های بسته بندی است .این چک لیست میتواند شامل  چک کردن کارکرد دستگاه در ابتدا روز کاری و مقایسه آن در هنگام اتمام وقت کاری باشد. یک باز بینی کلی که اگر مشکل یا تغییری در انتهای روز دیدیم اقدام به رفع آن کنیم .
تمامی اپراتورهایی  که با دستگاه ها کار میکنند باید به صورت کامل به دستگاه مسلط باشند و کاملا در آن زمینه آموزش دیده باشند و به عبارتی بلد آن دستگاه باشند ، که هم بتوانند به صورت صحیح با دستگاه کار کنند و اگر دستگاه رفتار متفاوتی نشان داد متوجه تغییر شوند و این موضوع را انتقال دهند تا آسیب های بیشتر ایجاد نشود یا خود اپراتور بتواند مشکل را رفع کند . همچنین باید مسلط به دفترچه راهنمای دستگاه باشد مثلا برای تمیز کردن دستگاه نیاز است که  گام گام با آن پیش برود.

قابلیت اطمینان بهتر

شما باید دانش روند کارکرد دستگاه بسته بندی و نیاز دستگاه ها را بدانید.این دانش اجازه می دهد تا رفتار مناسب با دستگاه را بر روی آن ها اعمال کنید و مدت زمانی که میتوانید انتظار داشته باشید ازاین قطعات استفاده کنید افزایش می یابد .این تکنیک ها این اجازه را میدهد تا قبل از اینکه تولید شما کاهش یا متوقف شود مشکل را در کوتاه ترین زمان ممکن از بین ببرید.
شما ماشین آلات صنعتی را خریداری کرده اید تا برایتان کار کنند چه ماشین آلات صنعتی مواد غذایی و چه ماشین آلات صنعتی دیگر ، هنگامی که از ماشین  آلات ؛ نگهداری های خوبی به عمل می آید می توانید بر عملکرد آنها تکیه کنید.
 زمانی را برای شما یاد آوری میکنم که دستگاهی در خط تولید شما آسیب دیده و مجبور به استفاده از تکنسین های مجرب ماشین آلات صنعتی شدید ، آیا پس از رفع مشکل کارایی دستگاه شما بهتر و سریع تر نشد! خب پس بهتر نیست که از تجربیات خود استفاده کنید و با توجه به کارکرد دستگاه هر چند وقت یکبار آنها را سرویس کنید. همیشه به خاطر داشته باشید که تعمیرات پس از شکستگی و خرابی غیر منطقی بوده و ضرر و زیان های زیادی نیز به همراه خواهد داشت ، وقفه ای در تولیدات پیش می آید که اصلا به نفع شما نخواهد بود .
اجزای داخلی دستگاه پس از مدتی فرسوده می شوند و نیاز به تعویض خواهند داشت مانند : تسمه ها ، بیلبرینگ ها ، محور ها و غیره که با توجه به نوع دستگاه ، اجزای مختلفی در آن دیده می شود که شیوه های خاصی برای نگهداری باید استفاده شود . راه کار بعدی این است که یک لیست از قطعات یدکی و جایگزین را جمع آوری کنید و قطعات را در دسترس داشته باشید تا بتوانید زمان کمتری را برای تعویض آنها در نظر بگیرید ، یا قبل از خرابی قطعه آن را تعویض کنید. روغن و گیریس موجود در دستگاه پس از گذر زمان آلوده و غیر قابل استفاده می شوند و در این صورت خاصیت اصلی آنها از بین می رود و بر روی کیفیت کار تأثیر دارد بنابراین نیاز دارند تا تخلیه و سپس تعویض شوند. با این مجموعه فعالیت ها افزایش طول عمر دستگاه را خواهیم داشت.
هر چه تسلط شما به عملکرد و کارکرد دستگاه ها بیشتر باشد میتوانید نکات بیشتری در نظر بگیرید و چک لیست دقیق تری برای هر دستگاه ایجاد کنید.هر چه در این زمینه آماده تر باشید هزینه های کمتر خواهد بود و برنامه تولید محصول کمتر تحت تاثیر قرار میگیرد.

ایمنی بیشتر و خطر کمتر

در محیط های صنعتی کوچک و بزرگی که از دستگاه های صنعتی استفاده میشود،ایمنی در هر شرایطی مخصوصا برای کارکنان بخش حرف اول را میزند.اینکه شما به سلامت دستگاه ها اهمیت داده و از آنها مراقبت و چک لیست های مربوطه را رعایت کنید ، یک محیط کاری خطرناک را از خود دور خواهید کرد.
پیشگیری از تعمیر و نگهداری به طور منظم به تکنسین شما اجازه می دهد زمان را برای بازرسی از ویژگی های الکتریکی و ایمنی برای عملکرد مناسب و فکر کردن عمیق تر برای پیدا کردن خطرات بالقوه ای که ماشین شما می تواند ایجاد کند،  به حداقل برساند.
هنگامی که اپراتورهای ماشین شما وظایف مستقل خود را در هنگام تمیز کردن ماشین آلات در خط بسته بندی خود انجام می دهند، خطاها و مشکلات دستگاه راحت تر نمایان میشوند و هنگامی که مشکل دستگاه مشخص شد نمیتوان از آنها چشم پوشی کرد و قطعا پیگیری های لازم مشخص خواهد شد.
جلوگیری از خرابی دستگاه صنعتی نه تنها موجب صرفه جویی در هزینه ها، بلکه باعث افزایش قابلیت اطمینان شما به عنوان یک کسب و کار می شود و محیط کار امن تر را برای کارکنان شما فراهم می کند. امروزه در بسیاری از کشور های جهان موضوع نگهداری و تعمیرات از اهمیت بالایی برخوردار است ، این موضوع باعث شده است  که سازندگان سرویس  و دسترسی اپراتور ها را جهت تعمیرات  حتما لحاظ کنند.اگر علاقه مند به بررسی خدمات پس از فروش  دستگاه ها هستید توصیه میکنم در سایت ویترین نت بیشتر تحقیق کنید و بهترین تصمیم را بگیرید.
 اینکه دستگاه ها بدون وقفه فعالیت داشته باشند و محصولات بتواند نیاز مشتری را به موقع ارضا کند ، رضایت مشتری را به دست خواهیم آورد و این یعنی موفقیت در کسب و کار.
 
 
 
 
 
 

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *