دستگاه شیرینگ چیست؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

شیرینگ چیست؟

حتما شما هم تا به حال بسته بندی پک‌های آب معدنی و نوشابه را دیده اید. در این مقاله قصد داریم که شما را با دستگاه بسته بندی شیرینگ و نیز عملکرد دستگاه شیرینگ آشنا کنیم.بسته بندی شیرینگ توسط نایلون شیرینگ انجام می‌شود، به این صورت که این نایلون دور محصول قرار می‌گیرد و با حرارت دستگاه شیرینگ، جمع می‌شود و به محصول می‌چسبد.
انواع دستگاه شیرینگ را می‌توانیم به این صورت نام ببریم: شیرینگ کابینی، شیرینگ تونلی ،شیرینگ پلی اتیلن، که در این مقاله بررسی می‌شوند. عملکرد کلی دستگاه شیرینگ به این صورت است که محصول مورد نظر توسط نوار نقاله که در گذشته به انواع و کاربرد آن به طور کامل پرداخته شده است، به داخل کوره دستگاه شیرینگ هدایت می‌شود و مقداری از نایلون شیرینگ دور محصول قرار می‌گیرد.در ادامه به بررسی انواع دستگاه شیرینگ، کاربرد آن و 10 سوال مهم خریداران درباره دستگاه شیرینگ به طور کامل می پردازیم.

حتما ببینید: لیست قیمت انواع دستگاه های شیرینگ

پروسه ای که برای محافظت از محصول در انتقال آن به بازارفروش انجام می‌گیرد را بسته بندی می‌گویند.

بسته بندی شیرینگ چیست؟

پروسه ای که برای محافظت از محصول در انتقال آن به بازارفروش انجام می‌گیرد را بسته بندی می‌گویند.همچنین بسته بندی را به عنوان یک سیستم یکپارچه و مورد نیاز برای حمل و نقل، انبارداری و فروش کالا می‌شناسیم.
می‌توان گفت بسته بندی شیرینگ نوعی بسته بندی نهایی برای محصولات است. برای مثال انواع نوشابه و آب معدنی در آخرین مرحله شیرینگ می‌شوند تا برای حمل و نقل آماده باشند.
شیرینگ از کلمه انگلیسی shrink گرفته شده که به معنای کوچک تر شدن است. پس از اینکه محصول مورد نظر به طور شیرینگ بسته بندی می‌شود در حقیقت جمع و جور تر و کوچک تر می‌شود و برای حمل و نقل راحت تر است.

همین حالا برای مشاوره تخصصی رایگان درباره دستگاه‌ شیرینگ و خرید آن، با کارشناسان ویترین نت تماس بگیرید.

انواع بسته بندی

برای بسته بندی یک نوع محصول کاربرد محصول، نوع حمل و نقل و حتی قیمت محصول بسیار مهم است. برای مثال :

  • بسته بندی تجهیزات پزشکی
  • بسته بندی موادشیمیایی
  • بسته بندی مواد غذایی خرده فروشی در صنایع غذایی
  • بسته بندی محصولات فله
  • بسته بندی دارویی
  • و…

باید در نظر داشته باشیم که بسته بندی مواد غذایی مانند آب در خط تولید آب معدنی و نوشابه در خط تولید نوشابه، با کوکی ها و بیسکوییت ها متفاوت است.

دستگاه بسته بندی شیرینگ

واژه انگلیسی شیرینک به معنی کوچک شدن است. با استفاده از دستگاه شیرینک برای بسته بندی معمولا از یک روکشی پلاستیکی جهت محافظت از محصول، زیباترکردن محصول، دادن چیدمان مرتب و یکپارچه برای کنار هم قرار گرفتن محصولات و به عنوان محافظ در برابر اتفاقات ناگهانی در حمل نقل و .. استفاده می‌شود.

کاربرد دستگاه شیرینگ

  1. بااستفاده از این دستگاه و این سبک بسته بندی از ورود نم و رطوبت و خیسی به داخل محصول جلوگیری می‌شود.
  2. به دلیل اینکه بسته بندی شیرینگ یک بسته بندی شفاف است، محصولات به خوبی قابل مشاهده هستند، این یکی از بزرگترین مزیت های این روش است .
  3. یکی دیگر از مزیت های این روش کمک بسیار در حمل و نقل و قرار دادن محصولات کنار یکدیگر است.
  4. بیشتر لوازم بهداشتی، شوینده‌ها و خوراکی‌ها برای رعایت بیشتر بهداشت با روکش شیرینگ پوشیده می‌شوند.

نحوه کارکرد دستگاه شیرینگ

در ابتدا باید دستگاه شیرینگ متناسب با محصول خود را انتخاب کنیم که می‌تواند شیرینگ تونلی یا شیرینگ کابینی باشد. در ابتدا محصول مورد نظر را به کمک نوار نقاله به داخل دستگاه شیرینگ هدایت می‌کنیم، مقداری از غشای نازک از متریال پلاستیک که نایلون شیرینگ نام دارد را داخل دستگاه شیرینگ قرار می‌دهیم.
محصول از داخل محفظه ای عبور می‌کند، که به آن کوره می‌گوییم، در این قسمت اندکی حرارت به فیلم بسته بندی دمیده میشود تا نرم شود،  این حرارت در اکثر دستگاه ها قابل تنظیم است. در انتها دوباره از کوره استفاده می‌شود، اما این بار برای خنک کردن تا لایه منقبض و خشک شود و دور محصول را بگیرد و تمام محصول را بپوشاند. اکنون محصول ما داخل پوشش قرار گرفته است و شیرینگ شده است .

انواع دستگاه های شیرینگ

انواع دستگاه های شیرینگ به صورت زیر است :

شیرینگ کابینی

کاربرد دستگاه شیرینگ کابینی در صنایع غذایی، خصوصا رستوران ها و هتل ها بیشتر از این نوع شیرینگ برای مصارف کارگاهی و خانگی است.دستگاه شیرینک کابینی عملیات دوخت و بسته بندی را در یک مرحله انجام می دهد و برای همه نوع فیلم های شرینک از قبیل PVC, PO, PP و غیره مناسب است.

کاربرد دستگاه شیرینگ کابینی در صنایع غذایی، خصوصا رستوران ها و هتل ها بیشتر از این نوع شیرینگ برای مصارف کارگاهی و خانگی است.

شیرینگ تونلی

دستگاه شیرینگ تونلی به علت نداشتن فک دوخت، سرعت بیشتری نسبت به مدل کابینتی دارد. مورد استفاده این نوع دستگاه شیرینگ در بنگاه‌های صنعتی است.شیرینگ تونلی دارای محفظه پخت فیلم شیرینگ است به دلیل اینکه این محفظه از بخش های اصلی دستگاه به شمار می‌رود دیواره های آن برای جلوگیری از هدر رفتن گرما توسط پشم سنگ عایق کاری می‌شود.

دستگاه شیرینگ تونلی به علت نداشتن فک دوخت، سرعت بیشتری نسبت به مدل کابینتی دارد. مورد استفاده این نوع دستگاه شیرینگ در بنگاه‌های صنعتی است.

شیرینگ پلی اتیلن

درشیرینگ پلی اتیلن، از نایلون شیرینگ هایی که استقامت بالایی دارند، استفاده می‌شود. مورد استفاده شیرینگ پلی اتیلن در بسته بندی‌های سنگین مثل باکس‌های آب معدنی، نوشابه خانواده و … است. در مقاله نایلون شیرینگ چیست به طور کامل درباره این ملزومات و تجهیزات بسته بندی توضیح داده ایم.

شیرینگ اتوماتیک کانوایر دار

اصلی ترین مزیت دستگاه شیرینگ پک اتوماتیک کانوایردارT داشتن تسمه نقاله کوچک برای هدایت محصول به بیرون کابین بعد از بسته بندی است. شیرینگ اتواماتیک کانوایر دار دارای سرعت بسته بندی بالا و همچنین امکان تنظیم حرارت، سرعت کانوایر و زمان بسته بندی است.

قیمت دستگاه شیرینگ

قیمت دستگاه‌های صنعتی از جمله دستگاه شیرینگ را می‌توانید از سایت B2B ویترین نت که یک عمده فروشی آنلاین است، کسب کنید. شایان ذکر است که از کارکرد دستگاه‌های شیرینگ ویدیوهایی در اختیار شما قرار گرفته تا اطلاعات طبقه بندی شده ای برای شما خریداران عزیز فراهم شود. شما میتوانید برای دریافت نکات لازم برای خرید این دستگاه‌ها، مقاله راهنمای خرید دستگاه شیرینگ را مطالعه فرمایید و برای تصمیم گیری جدی درباره خرید دستگاه شیرینگ می‌توانید مقایسه 5 دستگاه شیرینگ پرفروش را نیز مطالعه کنید. پس از بررسی و مطالعه اطلاعات تخصصی درباره انواع دستگاه شیرینگ می‌توانید با کارشناسان ویترین نت تماس بگیرید و دستگاه شیرینگ مناسب خود را انتخاب کنید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *