نحوه کار ماشین آلات پرکن

زمان مطالعه: 3 دقیقه

آیا تا به حال از خودتان پرسیده اید که ماشین های  جذاب پرکن به چه کارهایی می آیند؟ و چگونه کار می‌کنند؟ ایده اولیه برای بسته بندی نوشیدنی های گاز دار شیر و نوشابه ها و… چگونه به ذهن پیچیده انسان راه پیدا کرد و دستگاه های امروزی را تشکیل داد؟

ماشین های پرکن یکی از مهمترین تجهیزات و دستگاه‌های بسته بندی هستند که در اکثر صنعت های تولیدی کارایی فراوانی دارند. این دستگاه ها معمولا برای بسته بندی مواد غذایی یا نوشیدنی استفاده می شوند، اما استفاده از آنها برای بسته بندی بسیاری از محصولات دیگر کاربرد دارد.
در قفسه فروشگاه ها محصولات متفاوتی به چشم ما میخورد. اجناس فروشگاهی معمولا درکارتن، بطری یا یک کیسه پلاستیکی بسته بندی می شوند. به همین دلیل پرکننده های متنوعی برای محصولات مختلف در جامعه بر اساس نیاز مشتری ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت ماشین آلات پرکن

نحوه کار ماشین آلات پرکن

 

انواع ماشین آلات پرکن

در صنایع بسته بندی بر اساس اتوماتیک بودن دستگاه ها و مواد اولیه ای که داخلی دستگاه پرکن مورد استفاده قرار می گیرد، این پرکننده ها به شیوه های متفاوتی دسته بندی می شوند. می توان آنها را مانند زیر دسته بندی کرد:

  • ماشین آلات پرکن اتوماتیک
  • ماشین آلات پرکن نیمه اتوماتیک 

 

از سویی دیگر انواع دستگاه پرکن به صورت زیر در بازار موجود است که موضوع ما بیشتر دراین مقاله به دستگاه های پرکننده مایعات ( که  دستگاه پرکننده گاز و چسب ها نگاه خواهیم کرد.

 

ماشین آلات پرکننده های گازی

پرکننده های گازی از یک استراتژی خیلی ساده پیروی می کنند. این دستگاه دارای پمپ های تقویت کننده ای است که برای ایجاد اختلاف فشارهایی که برای پر شدن لازم است، استفاده می شود. این تقویت کننده گاز بسیار شبیه یک کمپرسور گاز است. نمونه موادی که از دستگاه پرکننده گازی استفاده می کنند، پرکننده های دی اکسید کربن، گاز زغال سنگ و گاز طبیعی و غیره است.
 

ماشین آلات پرکننده های مایع

پرکننده های مایع خود شامل دو دسته دستگاه پرکن مایعات روتاری، دستگاه پرکن مایعات غلیظ است. بر اساس استراتژی موجود، پرکننده های مایع به دستگاه های پر کننده معمولی، فشار و وکیوم تقسیم می شوند. پرکننده های معمولی مایع با جاذبه کار می کنند که در آن مایع به دلیل وزن آن به بطری های خالی ریخته می شود. با این حال، ایجاد شرایط منحصر به فردی برای حفظ غلظت و تحمل گاز مایعات ضروری است. نمونه های قابل توجه این بطری ها، بطری های شیرمی باشد.

پرکننده های وکیوم نیاز به فشار اتمسفر دارد، که با فشار بیشتری مایعات مانند شربت، روغن، نوشابه و غیره دارای ویسکوزیته بالا هستند و به این نوع پر کردن نیاز دارند، که بسیار کارآمد است و از یک ساختار بسیار ساده استفاده می کند.
پرکننده های مایع نیاز به فشار بیشتری نسبت به فشار هوا دارد. این نوع پر شدن به “پرشدن با فشار هوا برابر” و “پرشدن با فشار بالا” تقسیم می شود. در پرشدن با فشار هوا برابر، فشار مخزن مایع برابر با فشار بطری می شود و بنابراین مایع باتوجه به وزن مورد نظر داخل بطری ها ریخته می شود. از سوی دیگر پر کردن با فشار بالا اختلاف فشار بین مایع و محیط کار می کند.

 

ماشین آلات پرکننده چسب

در پرکننده های چسب، طبق تجزیه و تحلیل حجمی اندازگیری انجام میشه و مقدار چسب برای پر شدن بسته تعیین میشود. این روش برای نگهداری چسب بسیار کارآمد و آسان است. این دستگاه برای محصولات از جنس چسب و مایع های غلیظ بسیار پرکاربرد است.
کار دستگاه پرکننده چسب بر اساس سیلندریست که با پیستون همراه است که البته یک پیستون آن حرکت می‌کند. قطر پیستون همراه با طول مغزی را تعیین می شود. پر شدن حجمی این پرکننده مایع به دلیل حجم ثابت سیلندر بر روی پیستون بسیار دقیق در نظر گرفته می شود.

قیمت ماشین آلات پرکن

سایتb2b ویترین نت، تامین کنندگان و تولید کنندگان مختلف در صنایع مختلف از جمله صنایع غذایی را گرداوری می کند و بستری را فراهم می کند که بتوانید در آن به مقایسه قیمت دستگاه بسته بندی مواد غذایی از جمله قیمت دستگاه پر کن و قیمت دستگاه پرکن رب گوجه بپردازید. در صورتی که به راهنمای خرید نیاز دارید، به مقاله مربوطه مراجعه نمایید و در نهایت به خرید ماشین آلات پرکن مورد نظر خود بپردازید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *