راهنمای جامع راه اندازی بستنی و آبمیوه فروشی

زمان مطالعه: 6 دقیقه

در تابستان و در اوج گرما، وقتی در حال پیاده روی در یک خیابان هستیم هیچ چیز مانند یک مغازه آبمیوه فروشی و بستنی و نوشیدنی‌های خنک نمی‌تواند سرحالمان کند، به خصوص که این روزها و در بیشتر این مغازه‌ها علاوه بر انواع نوشیدنی مانند آبمیوه و معجون، خوراکی‌های خوشمزه و خنک دیگری مانند بستنی و فالوده نیز سرو می‌شود که در یک روز گرم و تابستانی حسابی می‌توانند حال آدم را خوب کنند.

به همین دلایل است که با شروع فصل گرما بسیاری از افراد به فکر راه اندازی مغازه بستنی، آبمیوه فروشی یا حتی تاسیس کافی شاپ می‌افتند و دوست دارند این شغل را تجربه کنند. با داشتن فضایی به ابعاد 12 الی 20 متر می‌توان یک مغازه آبمیوه و بستنی فروشی راه اندازی کرد و با افزایش کیفیت خوراکی‌ها، مشتریان زیادی را جذب کرد.
اگر شما هم این تصمیم را گرفته‌اید ولی هنوز نمی‌دانید که چه تجهیزاتی را باید بخرید و کدام مدل برای شما مناسب است، تا پایان این متن با ما همراه باشید تا کامل‌ترین لیست تجهیزات و وسایل مغازه آبمیوه و بستنی فروشی را به شما معرفی کنیم.

راهنمای جامع راه اندازی آب میوه فروشی و ویتامینه

لیست تجهیزات و مغازه آبمیوه و بستنی فروشی

 

دستگاه آبمیوه گیری

خب اولین و مهم‌ترین نوشیدنی که مشتریان را به خود جذب می‌کند انواع آبمیوه است، آب پرتقال، آب انار و آب هویج از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های خنک در فصل تابستان هستند که مشتریان زیادی دارند و هیچ کس نمی‌تواند یک لیوان خنک از آن‌ها را رد کند.
دستگاه‌های آبمیوه گیری صنعتی بسته به میوه، انواع مختلفی دارند که برای آبگیری انواع پرتقال، لیمو شیرین و … باید از دستگاه آب مرکبات گیری استفاده کرد. دیگر دستگاه‌های آب میوه گیر صنعتی برای میوه‌هایی مانند سیب، کیوی، هویج، کرفس و بسیاری از میوه‌های دیگر کاربرد دارد. مهم‌ترین نکته‌ای که قبل از خرید انواع آبمیوه گیری باید به آن دقت کنید، ظرفیت آن‌هاست. در واقع شما باید قبل از شروع کار بر اساس توانایی خود، تخمینی از میزان تولید داشته باشد تا بتوانید مناسب ترین دستگاه آبمیوه گیری را انتخاب کنید.
 

دستگاه آب پرتقال گیری یا آب مرکبات گیری

می‌توانیم با اطمینان بالا بگوییم که آب پرتقال طبیعی محبوب ترین آب میوه در میان مردم است. داشتن میزان بالای ویتامین سی، خوش طعم بودن و انرژی بالای آن بسیاری از کافی شاپ ها و آبمیوه فروشی ها را مجبور کرده که یک دستگاه آب پرتقال گیری بخرند و آب پرتقال طبیعی به مشتریان خود ارائه کنند. انواع مختلفی از دستگاه آب مرکبات گیری صنعتی در طرح ها و مخزن ها و با سرعت های متفاوتی در سایت ویترین نت موجود است. دستگاه آب پرتقال گیری صنعتی قابلیت آبگیری از مرکبات دیگر را نیز دارد و با آن می‌توانید از میوه هایی مانند لیموشیرین و نارنج نیز آب میوه تهیه کنید. 

​کارشناسان ویترین نت دقیق‌ترین و کامل‌ترین مشاوره خرید تجهیزات آبمیوه فروشی و کافی شاپ را به شما ارائه می‌دهند، با ما تماس بگیرید.

برای خرید دستگاه آبمیوه گیری به سایت ویترین نت مراجعه کنید.
 

دستگاه آب انارگیری

به دلیل متفاوت بودن آب گیری انار با دیگر میوه‌ها، برای فروش آب انار شما به دستگاه دیگری غیر از آبمیوه گیری معمولی نیاز دارید، اما کاملا ارزش هزینه‌ای که می‌کنید را دارد چون مگر می‌شود آب انار طبیعی را دوست نداشت؟! یک لیوان آب انار طبیعی و خنک هم مشتریان شما را سرحال می‌آورد و هم به سیستم تصفیه‌ی خون آن‌ها کمک می‌کند. 

انواع آب انار گیری در 2 نوع دستی و اتوماتیک به فروش می‌رسد که نوع دستی و کوچک آن برای شروع یک مغازه آبمیوه فروشی بسیار مناسب است. 
آب انار گیر دستی یا پرسی دستگاه کوچکی است که با کاربری بسیار ساده‌ی خود به راحتی آب انار تولید می‌کند. جنس بدنه‌ی آن معمولا از چدن یا استیل است و گاهی اوقات برای آبگیری پرتقال و لیمو نیز از آن استفاده می‌شود. آب انار گیر پرسی یک اهرم دارد که با فشردن آن، عملیات آبگیری انجام می‌شود.

 

 یک دستگاه آبگیری چندکاره نیز می‌تواند به عنوان دستگاه آب انار گیری کاربرد داشته باشد.
 

دستگاه بلندر و مخلوط کن

مغازه آبمیوه فروشی‌ای که انواع معجون و اسموتی نداشته باشد جذابیت چندانی برای مشتریان کم و سن و سال تر ندارد، در واقع این روزها بسیاری از کودکان نیز به یکی از طرفداران پر و پا قرص اسموتی و شیک‌ها تبدیل شده‌اند و می‌توان گفت اصلی ترین مشتری این خوراکی‌ها، کودکان و نوجوانان هستند.
بلندر و مخلوط کن مناسب ترین دستگاه برای تولید انواع معجون، شیک و اسموتی هستند که تقریبا هر میوه‌ای را در زمانی کوتاه له و مخلوط می‌کند. این دستگاه‌ها با قیمت مناسبی که دارند به یکی از اصلی‌ترین تجهیزات آبمیوه فروشی‌ و کافی شاپ‌ها تبدیل شده‌اند و کاربرد زیادی هم دارند.
انواع بلندر معمولا در ظرفیت‌های 2 تا 5 لیتری موجود هستند که توان آن‌ها بین 1200 تا 2300 وات است.

 

دستگاه عصاره گیر میوه

یکی دیگر از تجهیزات جدیدی که به مغازه‌های آبمیوه فروشی اضافه شده است دستگاه عصاره گیر میوه است.مزیت دستگاه عصاره گیری این است که عصاره میوه را بدون هیچ تغییر رنگی به ما می‌دهد به همین دلیل در بین مردم و همچنین آبمیوه فروشی ها جایگاه ویژه ای پیدا کرده است. در واقع با استفاده از دستگاه عصاره گیر میوه می‌توان آبمیوه طبیعی و با پالپ تولید کرد که نه غلظت اسموتی را داشته باشد و نه مانند آبمیوه های دیگر رقیق باشد. با استفاده از دستگاه عصاره گیر تمام ویتامین و مواد معدنی میوه‌ها حفظ می‌شود و یک آبمیوه طبیعی و سالم به مشتری تحویل داده می‌شود.
 

دستگاه یخ در بهشت

و اما یخ در بهشت! این نوشیدنی محبوب ایرانی‌ها که در روزهای گرم تابستان به داد ما می‌رسد. دستگاه یخ در بهشت بعد از آبمیوه گیری یکی از اصلی‌ترین تجهیزات آبمیوه فروشی‌هاست که انواع شربت و آبمیوه‌ی یخ زده را تولید می‌کند و می‌توان آن را یکی از نمادهای آبمیوه فروشی‌ها دانست. با ریختن انواع آبمیوه و شربت در رنگ‌های مختلف درون این دستگاه، می‌توانید جلوه‌ی خاصی به مغازه‌ی آبمیوه فروش خود بدهید و مشتریان را جذب کنید.
اصلی‌ترین تفاوت مدل‌های مختلف دستگاه یخ در بهشت در تعداد مخزن آن‌هات که ظرفیت دستگاه را هم تعیین می‌کند. دستگاه‌های یخ در بهشت تک مخزن، دو مخزن و سه مخزن برای انواع مغازه‌های آبمیوه فروشی و کافی شاپ بسیار مناسب هستند.
با استفاده از انواع دستگاه یخ در بهشت و در دمای بالاتر، می‌توانید شربت خاکشیر هم تولید کنید و به فروش برسانید.

 

راهکارهای راه اندازی آب میوه فروشی و ویتامینه

 

دستگاه بستنی ساز

یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین خوراکی‌های بین خانواده‌های ایرانی آب هویج بستنی است که در بیشتر مغازه‌های آبمیوه و بستنی فروشی سرو می‌شود. اصولا گردش و تفریح تابستانی بدون خوردن بستنی چیزی کم دارد. خوردن بستنی در بیرون از خانه و در بستنی فروشی‌ها یکی از تفریحات همه‌ی افراد و در هر گروه سنی است. از یک کودک نوپا گرفته تا پدربزرگ و مادربزرگ‌ها همه بستنی دوست دارند و از یک بستنی خوش طعم و خوش رنگ در تابستان نمی‌توانند بگذرند و به همین دلیل بییشتر مغازه‌های آبمیوه فروشی ترجیح می‌دهند با خرید یک دستگاه بستنی ساز، مشتریان خود را راضی نگه دارند.
انواع دستگاه بستنی ساز در مدل‌های مختلف بستنی ساز قیفی، بستنی ساز ایتالیایی، بستنی ساز رولی و بستنی ساز صنعتی این امکان را به آبمیوه و بستنی فروشی‌ها می‌دهند که مدل‌های مختلف و جذاب بستنی را به مشتری ارائه دهند.

برای خرید دستگاه بستنی ساز به سایت ویترین نت مراجعه کنید.
 

راهنمایی برای راه اندازی مغازه آبمیوه فروشی

راه اندازی این گونه کسب و کارها به مکان مناسبی نیاز دارد، هیچکس به آبمیوه فروشی در انتهای یک کوچه خلوت نمی‌رود! و به همین دلیل است که باید به خوبی موقعیت خود را شناسایی و تعیین کنید. این مکان باید در مسیرهای پر رفت آمد قرار بگیرد، به‌علاوه فراموش نکنید که اطراف شما از جنس شما مغازه ای وجود نداشته باشد و همچنین سعی کنید تا چند صد متری خود جای مناسب برای پارک داشته باشید، چون بیشتر فروش شما شب‌ها و در زمان تفریح مردم است. برای داشتن یک مغازه آبمیوه فروشی داشتن یک مغازه با مساحت 20 متر مربع هم کافی است.

شاید شرایط اخذ مجوز برای داشتن مغازه آبمیوه فروشی و رعایت نکات بهداشتی آن اندکی سخت به نظر برسد، اما چون تهیه مواد اولیه بسیار ارزان تر از محصولی است که ارائه می‌کنید و اینکه این شغل مربوط به تفریح مردم می باشد و یکی از ارزان ترین تفریح ها است، بنابراین مخاطب بالایی دارد و بسیار پر بازده و پر درآمد است. معجون و آب میوه ترکیبی از مواد مغذی و مفید است و به قول معروف با رفتن به این سبک مغازه ها به بدنمان قوت داده ایم.

راهکار افزایش مشتری مغازه آبمیوه و بستنی فروشی

میتوانید برای جذب مشتری از منوهای خاص و جذاب انتخاب کنید. برای مثال منو تخصصی برای نوجوانان و افراد در حال رشد قرار دهید یا قسمتی از منو را برای خانم های باردار بچینید و یا حتی می‌توانید نوشیدنی های رژیمی یا محصولات مناسب برای پوست را مشخص کنید. این منو یا هر ایده جذاب دیگری می‌تواند شما را در کسب و کارتان برنده کند.
 حتما  قبل از شروع به این کسب و کار زمانی را به کار کردن روی باورهایتان اختصاص بدید و سپس با باوری قوی ذهنی کاری ثروت ساز شروع کنید.

در این مطلب سعی کردیم تا جایی که ممکن بود به مهم‌ترین تجهیزات آبمیوه و بستنی فروشی بپردازیم و راهنمای کاملی برای تجهیز و راه اندازی یک مغازه‌ی کوچک بستنی و آبمیوه فروشی ارائه کنیم، در صورت داشتن هر سوال و نظری می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و یا در بخش “ثبت نظر” پرسش خود را مطرح کنید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

1 دیدگاه برای “راهنمای جامع راه اندازی بستنی و آبمیوه فروشی

  1. مریم گفته:

    چه مقدار هزینه رو باید اختصاص بدیم به این گونه تجارت ؟
    به طور تقریبی درماه های اول چ مقدار سود خواهیم داشت؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *