راه اندازی خط تولید و بسته بندی حبوبات (مصاحبه تامین کننده با ویترین نت)

زمان مطالعه: 4 دقیقه

شاید شما هم قصد راه اندازی خط بسته‌بندی حبوبات را دارید و سوالات زیادی داشته که به دنبال پاسخ آنها باشید.در این راستا مصاحبه‌ای داشتیم با یکی از تامین کنندگان ویترین نت.

همچنین برای آشنایی بیشتر پیش از خواندن این مطلب می‌توانید با انواع بسته بندی خشکبار و حبوبات و بسته بندی خشکبار و حبوبات در منزل آشنا شوید.

حداقل بودجه مورد نیاز: حدودا 60-70  میلیون تومان
حداقل فضای مورد نیاز: فضای 60 متری
حداقل نیروی انسانی مورد نیاز: 3 نفر
منطقه جغرافیایی ایده آل: کل کشور مخصوصا استان های لرستان، ایلام، زنجان

معرفی محصول یا از کجا باید شروع کرد؟

سلام آقای کافی، خیلی ممنون از اینکه وقتتون رو در اختیار ما قرار دادید. می‌خواهیم در مورد خط حبوبات از پاک کردن تا بسته بندی این محصول با هم صحبت کنیم.

انواع حبوبات شامل کلیه دانه های خوراکی از جمله لوبیا ، عدس، ماش، نخود و … می باشد که به دلیل تنوع محصول و استفاده فراوان آن ها در زندگی روزانه دارای سودآوری بالایی است.

دستگاه‌های مورد نیاز مصرفی در خط تولید بسته بندی حبوبات و خشکبار کدام هستند؟

خط تولید مورد نظر که میخواهیم آن را برای شما شرح دهیم، دارای 9 – 10 دستگاه می باشد. در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

دستگاه پولیش حبوبات، بوجاری حبوبات و نوار نقاله دست چین، هر کدام از این سه دستگاه نیاز به بالابر دارند. جنس مناسب پیاله های بالابر استیل می باشد که از لحاظ بهداشتی مشکلی  ایجاد نکند.

خط پاک کردن با دستگاه بوجاری حبوبات آغاز می شود. دستگاه بوجاری حبوبات انواع حبوبات، قلات و خشکبار مثل پسته، تخمه، بادام، لوبیا، عدس و .. را پاک می‌کند. علاوه بر پاک کردن، عملیات سایز بندی و sort را نیز انجام می دهد. تمام گرد و غباری روی محصول ازبین می رود و سپس توسط بالابر محصول انتقال داده می شود. اگر به نوار نقاله دستچین مواد زایدی از جمله سنگ، گل و لای و … باقی مانده باشد، که دستگاه بوجاری نتوانسته آن را جدا کند، در این قسمت جدا می شود.

سپس دستگاه پولیش حبوبات رو داریم که در این قسمت حبوبات کاملا تمیز و براق می شوند، سپس توسط دستگاه بالابر z و مخزن استیل به دستگاه بسته بندی توزین دار انتقال داده می شوند.

دستگاه بسته بندی توزین درمدل های تک توزین، دوتوزین و چهارتوزین ارائه می شود. تعداد توزین هر چقدر که بیشتر باشد، میزان تولید شما بالاتر می‌رود. این دستگاه ها قابلیت این را دارند که از وزن ده گرم تا دو کیلو گرم انواع مواد غذایی گرانولی مانند حبوبات، خشک بار، پسته، تخمه بادام، قند، نمک، شکر و همه این محصول ها را بسته بندی کند. شما با یک عدد دستگاه بسته بندی توزین دار می توانید یک خط تولید کامل راه اندازی کنید.

سیستم هایی که روی این دستگاه به عنوان مشخصه قرار دارد، شامل: تاریخ زن، پاکت زن و سیستم های تزریق گاز ازت است. دو دستگاه به عنوان بالابرZ و نوار نقاله جلو بسته بندی هم در این سیستم بسیارکاربرد دارد.

برای اینکه هنگامی که بسته تولید شد، بر روی زمین نیافتد، توسط نوارنقاله به سمت بالا هدایت می شود که این دستگاه دارای میز کار هم هست و در همین قسمت بسته بندی نهایی انجام می شود و محصول آماده فروش می باشد.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار

تهیه دستگاه بسته‌بندی حبوبات و خشکبار به چه صورت است؟ از کجا می‌توان آنها را تهیه کرد؟

دستگاه بسته‌بندی خشکبار و حبوبات از صفر تا صد در ایران ساخته می‌شود. به طور کلی در صنایع بسته بندی شرکت های زیادی وجود دارند که در این زمینه فعالیت دارند. هنگام تهیه دستگاه تحقیق کنید که شرکت چه قدر سابقه دارد چه استاندارهایی را رعایت میکند و با چه کیفیتی دستگاه را تولید می کند.

استاندار ایران و QA اروپا یکی از معروف ترین استانداردها در این زمینه است. تعداد کمی از شرکت ها در ایران این استاندارد را دارند که یکی از آنها این تامین کننده‌ی ویترین نت است.
دفتر مرکزی ما در میدان فردوسی تهران واقع می باشد  و کارخانه در کرج، شهرک صنعتی بهارستان است، که مشتریان می توانند تشریف بیاورند و از نزدیک بازدید کنند.

نگهداری و تعمیرات دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار به چه صورت است؟ آیا در ایران قابل انجام است یا خیر؟

وقتی دستگاه خریداری شد، نصب ، راه اندازی و آموزش رایگان خدمت خریدار ارائه می شود. تمامی این عملیات توسط نصاب های مجرب و آموزش دیده صورت می گیرد.
تا یک سال پس از خریداری دستگاه، در صورت خرابی قطعات به صورت رایگان به آنها تحویل داده می شودو اگر در این یک سال قطعه ای آسیب ببیند، قطعه ای جدید جایگزین میکنیم. همچنین 15 سال خدمات پس از فروش نیز داریم .

مواد اولیه ی مورد نیاز برای تولید از کجا باید صورت بگیرد و چه چیزهایی مورد نیاز است؟

اکثر مشتری ها باغ دار هستند، اما برای سوددهی بیشتر مشاور تخصصی و خصوصی به مشتری ها ارائه می دهیم.

محیط و شرایط شروع کار چگونه است؟ چه مساحتی برای این فعالیت مورد نیاز است ؟

برای ارتفاع سالن حداقل 4 متر و حداقل مساحت را 60 متر برای سالن در نظر داشته باشید.

کدام شهرک های صنعتی توان تولید دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار را دارد؟ یا کدام منطقه جغرافیایی از ایران؟

بیشتر در استان های لرستان، ایلام و زنجان این صنعت به چشم می خورد. اما ارائه این خدمات در تمام نقاط ایران امکان پذیر است .
کشورهایی مثل قطر، چین، کاندا، افغانستان، پاکستان، از این دستگاه خریداری کرده اند.

چه تعداد نیروی انسانی فعال برای کار در خط بسته بندی خشکبار مورد نیاز است؟

حداقل نیروی انسانی مورد نیاز برای این خط تولید 3 نفر برآورد شده است.

 برآورد هزینه هر دستگاه یا کل خط تولید را به صورت حدودی ذکر بفرمایید؟

با 60 الی 75 ملیون می توان این خط تولید را جمع کرد.

مجوز های مورد نیاز کدامند؟ (مجوز بهداشت، مجوز صنعت و… )

بهتر است به اداره صنایع شهری که می خواهند فعالیت را در آن شروع کنند، راجه عکنند و حتما سیب سلامت را دریافت کنند.

چه شرکت هایی که در این زمینه موفق هستند و توان اجرایی بالایی دارند؟کدام خط تولید را تا به حال راه اندازی نمودید؟

در صنایع غذایی ما تا به امروز با شرکت هایی از جمله یک و یک، گلستان و چای پنجاه چهل همکاری داشته ایم.

ویترین چطور می‌تواند به شما کمک کند؟

در صورتی که به راهنمای خرید دستگاه بسته بندی خشکبار و حبوبات نیاز دارید، می‌توانید به مقاله مربوطه مراجعه فرمایید تا بهترین دستگاه بسته‌بندی خشکبار و حبوبات را متناسب با کسب و کار خود داشته باشید. در ضمن ما در ویترین‌نت برای پاسخ دهی به تمام سوالات شما و ارائه مشاوره تخصصی و رایگان، آماده هستیم. خرید اقساطی و امن را در ویترین‌نت تجربه کنید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *