اسلایسر چیست؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

یکی از پرکابردترین ماشین آلات صنایع غذایی، که هم در آشپزخانه‌های صنعتی و هم در منازل از آن بسیار استفاده می‌شود دستگاه اسلایسر است. دستگاه اسلایسر در صنایع غذایی چندین مدل دارد : دستگاه اسلایسر گوشت، دستگاه اسلایسر میوه، دستگاه اسلایسر سبزیجات، اسلایسر خانگی و … دستگاه اسلایسر سیب زمینی، دستگاه اسلایسر پیاز و دستگاه اسلایسر قارچ از پر کاربرد ترین دستگاه‌های اسلایسر میوه است. در این مقاله دستگاه اسلایسر را بررسی می‌کنیم و در مقاله آینده به بررسی تخصصی انواع دستگاه اسلایسر موجود در بازار  و خرید دستگاه اسلایسر صنعتی می‌پردازیم. 

بیشتر بخوانید: لیست قیمت دستگاه اسلایسر

از محیط هایی که وجود دستگاه اسلایسر در آنها ضروریست انواع هتل ها، رستوران ها، کافی شاپ ها، آشپزخانه ها و ... است.

دستگاه اسلایسر میوه

دستگاه اسلایسر میوه یا دستگاه برش میوه یکی از مهم ترین نیازهای هر رستوران و فست فود است. به دلیل اینکه اکثر میوه‌ها آبدار هستند، خرد و تکه تکه کردن آنها باید با دقت زیادی انجام شود و انواع دستگاه اسلایسر میوه با تیغه‌های مختلف، برای این کار بهترین انتخاب هستند.
پیش از خرید دستگاه اسلایسر میوه باید به ظرفیت اسلایسر، نوع و تعداد تیغه‌ها و قدرت موتور آنها، توجه کنید.
ظرفیت : انواع دستگاه اسلایسر میوه با ظرفیت‌های مختلفی در بازار وجود دارند که کمترین آن اسلایسر میوه 250 کیلویی است. انواع اسلایسر میوه در ظرفیت‌های 400، 700 و 1000 کیلوگرمی نیز وجود دارند.
قدرت موتور : دستگاه اسلایسر با کمترین ظرفیت، یک دستگاه اسلایسر میوه 250 کیلویی است که تک تسمه‌ای است. انواع دستگاه اسلایسر میوه با ظرفیت‌های بیشتر دو تسمه‌ای هستند.
تیغه : به طور معمول هر دستگاه اسلایسر میوه دارای 4 تیغه است که دو تیغه برای برش ورقه‌ای، یک تیغه برای خلال کردن و یک تیغه برای رنده کردن است. بعضی از تولید کنندگان دستگاه اسلایسر میوه، بنا به درخواست مشتری تیغه نگین زن نیز به همراه دستگاه قرار میدهند.

همین حالا برای مشاوره تخصصی رایگان درباره اسلایسر و خرید آن، با کارشناسان ویترین نت تماس بگیرید :  02191001170

نحوه کارکرد دستگاه اسلایسر

وقتی دفترچه راهنما دستگاه اسلایسر را باز میکنید متوجه می‌شوید که کار با دستگاه اسلایسر بسیار آسان است. اسلایسر بسیار با نظم عمل میکند و در اکثر مدل ها انواع متنوعی از تیغه ها وجود دارد.به عنوان تذکر باید بگویم اپراتوری که با اسلایسر کار میکند حتما باید بالای 18 سال سن داشته باشد.
اکثر  منتقدان دستگاه اسلایسر گوشت میگویند که هنگامی که با دستگاه کار میکنند گوشت به عقب و جلو حرکت میکند. یک نکته اساسی این است که هرچه گوشت شما سردتر یا یخ زده‌تر باشد، اسلایسر بسیار راحت‌تر و منظم‌تر عملیات قطعه کردن را انجام میدهد.
گوشتی که برای اسلایس شدن استفاده میکنید نباید پخته شده باشد.

همین حالا برای مشاوره تخصصی رایگان درباره اسلایسر و خرید آن، با کارشناسان ویترین نت تماس بگیرید :  02191001170

اکثر منتقدان دستگاه اسلایسر گوشت میگویند که هنگامی که با دستگاه کار میکنند گوشت به عقب و جلو حرکت میکند.

دستگاه اسلایسر سیب زمینی و دستگاه اسلایسر پیاز

شاید یکی از اصلی ترین دلایل برای خرید اسلایسر، خرد کردن پیاز و سیب زمینی باشد. به دلیل کاربرد بسیار زیاد این دو ماده غذایی در آشپزی؛ بیشتر رستوران و فست فودها از اسلایسر برای خرد کردن و خلال کردن سیل زمینی و پیاز استفاده می‌کنند. همچنین سرعت بالای اسلایسر نیز یکی از مهم ترین دلایل برای استفاده از آن در تولیدی‌های صنایع غذایی است.
ظرفیت انواع اسلایسر متفاوت است و بنا به توان تولید و بزرگی آشپزخانه؛ از ظرفیت 100 تا 700 کیلوگرم در ساعت وجود دارند. پیش از خرید اسلایسر سیب زمینی و پیاز به تعداد تیغه، جنس بدنه، ابعاد دستگاه اسلایسر و موتور دستگاه توجه کنید.
اگر پیش از خرید اسلایسر نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید؛ می‌توانید با کارشناسان ویترین نت تماس بگیرید ( 02191001170 ) و پس از دریافت اطلاعات تخصصی، خرید خود را به طور آنلاین انجام دهید.

مزایای استفاده از اسلایسر

از محیط هایی که وجود دستگاه اسلایسر در آنها ضروریست انواع هتل ها، رستوران ها، کافی شاپ ها، آشپزخانه ها و … است.
خصوصیات هر دستگاه اسلایسر، که یک دستگاه تصفیه و آماده سازی اولیه مواد غذایی است، منحصر به فرد تعریف میشود اما به صورت کلی دستگاه اسلایسر برای خردکردن موادی مانند :

  • اسلایس کردن گوشت
  • سبزیجاتی که در ترشیجات ها استفاده میشوند
  • برای تهیه سالاد سزار
  • برش خیارشور
  • خرد کردن انواع میوه ها ( سیب،موز ،پرتقال ،گلابی ،کاهو ،کالباس،آناناس ،پیاز ،…)
  • خردکردن سوسیس و کالباس

خصوصیات هر دستگاه اسلایسر، که یک دستگاه تصفیه و آماده سازی اولیه مواد غذایی است، منحصر به فرد تعریف میشود اما به صورت کلی دستگاه اسلایسر برای خردکردن موادی مانند :

شروع یک  کسب و کار با دستگاه اسلایسر

با توجه با نکات گفته شده میتوان نتیجه گیری کرد که اگر ما یک دستگاه اسلایسر میوه یا خردکن میوه تهیه کنیم و سپس یک دستگاه میوه خشک کن داشته باشیم که میوه ها را برای ما خشک کند به همراه یک دستگاه بسته بندی میتوانیم یک خط تولید ساده راه اندازی کنیم .
متن کوتاهی که در زیر میخوانید از زبان شخصی است که به تازگی دستگاه اسلایسر را تهیه کرده است :

“برای راحتی کار در خانه یک دستگاه اسلایسر گوشت را به صورت اینترنتی سفارش دادم.
هنگامی که جعبه را باز کردم، از چیزی که مشاهده کردم شوکه شدم. اندازه دستگاه خیلی بزرگ بود. دستگاه پیش رو  چیزی نبود که روی میز آشپزخانه من جای بگیرد و خیلی حجیم‌تر از انتظار من بود. جایی را نداشتم که به صورت ثابت دستگاه اسلایسر را آنجا بگذارم. شاید هفته ای یکبار دستگاه را احتیاج داشته باشم. شاید آپارتمانم را ترک کنم و به جای کوچک تری نقل مکان کنم”
در مثال گفته شده، شخص بدون تحقیق و پرسش و جستجو دستگاه نامتناسب با کار خود را تهیه کرده است که و دلیل این اتفاق تنها نداشتن یک منبع  است. بلاگ ویترین نت می‌تواند به خوبی شما را در انتخاب و خرید انواع دستگاه و ماشین آلات صنعتی راهنمایی کند.

شما میتوانید ضخامت برش های دستگاه اسلایسر را افزایش یا کاهش دهید. لازم به ذکر است که سعی کنید فشار دست خود را به صورت ثابت نگه دارید زیرا که این موضوع بر ضخامت گوشت های اسلایس شده تاثیر گذار است .

حتما توصیه میکنم قبل از خرید دستگاه هایی که نمونه های صنعتی دارند، مشاوره دریافت کنید، به سایتB2B ویترین نت به عنوان یک مرجع در خصوص دستگاه های صنعتی مراجعه کنید، ویدیو این دستگاه‌ها را مشاهده کنید و به صورت مستقیم با تامین کننندگان دستگاه در ارتباط باشید.

نحوه نگهداری از دستگاه اسلایسر

تمیزکردن اسلایسر خیلی سخت نیست ممکن است بعد از استفاده از دستگاه در گوشه و کنار آن گوشت و یا تکه‌های میوه و سبزی چسبیده باشد که حتما در همان روز سعی به رفع آن کنید.فراموش نکنید برای تمیز کردن حتما اسلایسر را خاموش و از برق بکشید.  میتوانید از پاکننده‌ها نیز استفاده کنید البته قبل از این کار به دفتر چه راهنما مراجعه کنید در بعضی مدل ها نوع ماده شوینده ذکر شده است. میتوانید برای تمیز کردن دستگاه اسلایسر از دستمال‌های ضدعفونی کننده نیز استفاده کنید .
حتما خصوصیت اسلایسر را به دقت بخوانید، دستگاه مدام با رطوبت در تماس است و باید به جنس بدنه اسلایسر بسیار توجه داشته باشید که دچار زنگ زدگی نشود . بهترین جنس دستگاه اسلایسر، طراحی فولاد ضد زنگ به همراه پوشش محافظ ضد زنگ  است.

قیمت دستگاه اسلایسر

قیمت دستگاه های صنعتی از جمله دستگاه اسلایسر را میتوانید از سایت  B2B ویترین نت که مرجع کاملی جهت خرید و فروش است، کسب کنید. شایان ذکر است که از کارکرد دستگاه ها ی اسلایسر ویدیوهایی در اختیار شما قرار گرفته و اطلاعات طبقه بندی شده ای برای شما خریدار عزیز فراهم کرده ایم . اگر قصد خرید دستگاه اسلایسر را دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما به نکات مهم پیش از خرید اسلایسر توجه کنید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *