چطور ماشین آلات و تجهیزات صنعتی را به صورت آنلاین بفروشیم؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

در طول ۱۰ سال گذشته در ایران با همه گیر شدن شبکه اینترنت در نقاط مختلف کشور و همچنین رایج شدن تلفن های همراه هوشمند باعث شد تا محدودیت های زمانی و مکانی به حداقل خود برسند به طور مثال در گذشته برای خرید یک کالای صنعتی خاص بیشتر مواقع به تهران و یا شهرهای بزرگ صنعتی می بایست به صورت حضوری مراجعه می کردیم اما این روزها راه های دیگری نیز وجود دارد و آن جست و جو و سفارش به صورت آنلاین می باشد . همچنین در شرایط پیچیده با وجود ویروس کرونا جابجا شدن بین شهرها و داخل شهرها خطرناک و در بعضی روز ها برای ما از سمت دولت ممنوع و محدود می‌گردد. در کشور چین وبسایت علی بابا با آنلاین کردن بازاریابی و فروش تولید کنندگان کشورش توانسته مشکلات بسیاری را برای مشتریان و تولید کنندگان حل بکند مانند پرداخت امن و دسترسی به تولیدکننده از هر مکان و در هر زمان در ایران هم چند سالیست که وبسایت ویترین نت با استفاده از جدیدترین روش های بازاریابی و فروش به تولید کنندگان صنعتی کمک می‌کند که محصولات خود را آنلاین بفروشند . همه این موارد دست به دست هم می دهند و این مورد را به ما یادآوری می‌کنند که ما به عنوان تامین کننده و تولید کننده صنعتی حتما نیاز به خرید و فروش آنلاین داریم چرا که این نیاز مشتریان ماست .

 

از کجا باید شروع کنیم؟

در مصاحبه با آقای حاجی زاده : تجربه‌ی ۴ ساله‌ی من در پلفترم ویترین نت به عنوان مدیر عامل و مدیر بازاریابی به ما ثابت کرد که اینترنت به کلی زندگی مردم را تغییر داده و محصولاتی به صورت آنلاین خرید و فروش می شود که چند سال پیش حتی تصور آن کمی سخت بود. اولین نکته ای که برای شما دارم این است فقط شروع کنیم حتی با کمترین بودجه و کمترین وسواس شروع کردن قدم اول است حتی نادرست .

 

محسن حاجی زاده مدیر ویترین نت

 

۱. فقط شروع کنید (انتخاب اولین مسیر)

اگر نمی‌دانید که از کجا باید شروع کنید ابتدا با مشتریان قبلی خود گفت و گو کنید از آنها چند سوال ساده بپرسید مثلا وقتی به دنبال خرید تجهیزات صنعتی هستند کجا آن را جستجو می‌کنند ؟ گوگل ؟ به احتمال بسیار زیاد جواب آنها بله  است چون ما در ویترین نت این تحقیقات را بر روی ۲۰۰ هزار مشتری آنلاین انجام دادیم . یا در کدام شبکه اجتماعی بیشترین فعالیت را دارند؟ و در هر کدام بیشتر کدام کانال ها را دنبال می‌کنند اخبار ، ورزشی کدام یک ؟ در نهایت یک جدول درست کنید که نشان می‌دهد مخاطبین شما چه کسانی هستند چند ساله هستند و رفتار آنلاین آنها چطور است؟

۲. کانال های بازاریابی آنلاین خود را فعال کنید.

سعی نکنید از اولین روز در همه شبکه‌های اجتماعی و وبسایت خود و در هر سایت آگهی و…. فعالیت پررنگی داشته باشید واقعیت این است که همه اینها به یک اندازه برای شما مؤثر نخواهند بود. با توجه به گفت و گویی که با مشتریان خود داشتید کانال‌های خود را اولیت بندی کنید و در مواردی که نیاز نیست اصلا ورود نکنید زیرا که انرژی و پول خود را می‌سوزانید. اما به طوری کلی پیشنهاد مدیر ویترین‌نت به این ترتیب است : وبسایت خود را از روز اول داشته باشید زیرا SEO  کار زمان بری است و شما برای حضور در صفحات اول گوگل نیاز به زمان خواهید داشت لطفا این کار را با یک شرکت قابل اعتماد انجام دهید یادتان باشد آن شرکت موظف است دامنه را به نام شما تهیه کند نه نام خودش.

در ادامه از وبسایت های آگهی تبلیغاتی مانند دیوار و… استفاده کنید چون این وبسایت ها رتبه خوبی از قبل در گوگل دارند و می‌توانند خیلی سریع برای شما به اصطلاح زنگ خود ایجاد کنند.

 

فروش تجهیزات صنعتی

 

وبسایت ویترین نت کمی متفاوت عمل می‌کند و فقط کار تبلیغاتی انجام نمی‌دهد بلکه یک بازارگاه آنلاین می‌باشد که محصولات شما را هم بازاریابی می‌کند هم می‌فروشد و در صورت فروش کمیسیون مورد توافق را دریافت می‌کند. بنابراین نسبت به سایت های آگهی چند قدم جلو خواهید بود و فروش شما تضمین شده است و هیچ هزینه ای را برای تبلیغات و بازاریابی نمی‌پردازید. این سه مورد راه‌های بلند مدت و کوتاه مدت شما خواهد بود.

برای استفاده از شبکه اجتماعی خود دقت کنید که شبکه اجتماعی صرفا برای بازاریابی نیست یک شبکه همانطور که از اسمش پیداست برای جمع شدن عده ای خاص با دغدغه مشترک برای دنبال کردن شما هستند بنابراین سعی کنید رابطه بسازید و تبلیغ نکنید سعی کنید سوالات آنها را درک کنید و به آنها پاسخ صادقانه بدهید و برای انتقاد آنها همیشه پاسخ منطقی داشته باشید.

۳. نفروشید؛ حل مساله انجام بدهید.

سعی کنید به همان میزان که در واقعیت صادق و شفاف هستید و به مشتریان خود مشاوره می‌دهید به همان میزان نیز در فضای آنلاین نیز از طریق محتواهای منحصر به فرد که توسط خود شما تهیه می‌شود مشاور و همراه خریدار باشید از طریق ویدیو ، مقاله و یا هر نوع محتوایی که ترجیح مخاطب شما می باشد. بگذارید یک مثال در مورد تجربه خودمان در مورد فروش تجهیزاتی بزنم که برای راه اندازی کسب و کار خانگی استفاده می شود در این مورد بزرگترین دغدغه مشتری خود دستگاه یا تخفیف گرفتن از شما نیست بلکه اطمینان از سود دهی کسب و کاریست که راه اندازی میکند پس ما به او دستگاه نمیفروشیم بلکه کسب و کار میفروشیم . حالا خودتان می توانید حدس بزنید که همچین مشتری ای چه محتوایی نیاز دارد. یادتان باشد چیزی که به صورت حضوری به مشتریان توضیح میدهید می تواند متن مقاله بسیار جذابی باشد که صدها برابر از ترجمه متن های خارجی برای مشتریان ایرانی مفید باشد. من این محتوا را به همین سبک نوشتم.

بنابراین سعی کنید مشکلات و سوالات مشتری را به طور عمیق بشناسید و برای آنها حل کنید آنجاست که به شما اعتماد خواهند کرد. محتوا را در قالب های مختلف در وبلاگ سایت در شبکه های اجتماعی به طور منظم استفاده کنید.

۴.عکاسی صنعتی و فیلم با کیفیت از محصولات را فراموش نکنید.

شما در فروش آنلاین عکس محصولات را می‌فروشید.

این جمله فوق العاده را از یکی از دوستانم که سالها در زمینه تولید محتوا برای یکی از بزرگترین فروشگاه های آنلاین کشور فعالیت داشته  به قرض گرفتم. که به خوبی اهمیت عکس و فیلم خوب در فروش اینترنتی را بیان میکند. عکاسی و تهیه فیلم از محصولات همیشه کار پر هزینه و زمان بری نیست. به لطف تلفن های همراه هوشمند که دوربین های عکاسی خوبی دارند این کار برای شما راحت و بدون هزینه خواهد بود . اما حتما نکاتی را قبل از عکاسی از یک متخصص یاد بگیرید و یا در اینترنت در مورد آن مطالعه کنید . اما اگر بتوانید از یک متخصص این حوزه استفاده کنید این امر برای شما آورده بیشتری خواهد داشت هرچند ممکن است هزینه بیشتری داشته باشد.

از تمامی جزییات تجهیزاتی که می خواهید بفروشید عکاسی کنید مشتری میخواهد تمام جزییات را ببیند اگر عکس خوب داشته باشید بیشتر میفروشید این را با اطمینان به شما میگویم. در ویترین نت ما یک تجربه شفگت انگیز داریم محصولاتی که عکس بهتری دارند و جزییات بیشتری را شامل میشوند ۴۰ درصد فروش بیشتری نسبت به بقیه محصولات دارند. همچنین محتوا و عکس با کیفیت از محصولات اعتماد بیشتری را به خود جلب می کند.

 

فروش در ویترین نت

 

در ادامه مصاحبه: من در این مقاله سعی کردم به طور کلی به موضوع خرید و فروش آنلاین ماشین آلات و تجهیزات صنعتی  بپردازم و مطمئن هستم موارد ساده ای که مطرح شد می‌تواند به شما کمک کند چرا که همه این موارد در وبسایت ویترین نت استفاده شده‌اند و نتیجه این موارد فوق العاده بوده‌اند.

 

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *