اشتراک گذاری

سمپاش فوگر

سمپاش فوگر مدل H10Hse

VN-15848
4 (از 1 نظر)
ابعاد: 33*29*106 سانتی متر
بشترین قطر ذرات: 30 میکرون
ظرفیت مخزن: 5 لیتر
طول پاشش: 25 متر
وزن: 7 کیلوگرم
موارد بیشتر
حداقل سفارش: 1 دستگاه
حداقل سفارش: 1 دستگاه
شرایط تحویل

شرایط ارسال

ارسال توسط تامین کننده

از 5 الی 10 روز کاری

توضیحات
توضیحات

توضیحات سمپاش فوگر مدل H10Hse

ماهیت دستگاه
 
سمپاش فوگر حرارتی بنزینی با کوچک کردن هر چه بیشتر قطرات سموم نباتی و مواد شیمیایی ضدعفونی، سموم نباتی و محلول های ضدعفونی را در غالب چیزی شبیه به مه در فضای میان گیاهان و محیط اطراف پخش می کند. ماهیت فزیکی سیال مه باعث می شود تا سموم و مواد ضدعفونی به راحتی در هر فضایی رسوخ کنند و کاملاً بر هر سطحی بنشینند. این یعنی سمپاشی یکنواخت و اصولی یاضدعفونی کردن کامل محیط و گند زدایی با دقت بالا. کمترین قطر ذرات این سمپاش فوگر 5 میکرون و بیشترین قطر ذرات آن هم 30 میکرون خواهد بود. علاوه بر اینها فوگر مذکور می تواند محلول های روغنی را هم به ذراتی با قطر کمتر از 25 میکرون تبدیل کند.
 
این محصول دو محفظه محلول و سوخت مجزا دارد که ظرفیت و حجم ظرفیت مخزن آن 5 لیتر و  ظرفیت مخزن بنزین دستگاه هم 2 لیتر است. این سمپاش به یک یک موتور احتراقی بنزینی با قدرت 24.1 اسب بخار مجهز است که کار تبدیل سموم و محلول های ضدعفونی به قطراتی با قطری در محدوده قطرات آب در فضای مه آلود را انجام می دهد. حداکثر مصرف سوخت دستگاه هم 1.9 لیتر در ساعت است. شیوه کار دستگاه هم به این صورت است که سم یا مایع ضدعفونی درون مخزن، تحت یک حرارت شدید و ناگهانی، به سرعت بخار شده و سپس تحت فشار بالایی در بطن دستگاه قرار می گیرد تا به ذرات بسیار ریز تبدیل شود و سپس از طریق یک لوله باریک به خروجی دستگاه (نزدیک خروجی اگزوز) هدایت می شود. یک فن کوچک نیز در پشت لوله و نزدیک به مخزن سوخت دستگاه تعبیه شده که هوا را با فشار به داخل می‌ کشد.
در این دستگاه فوگر حرارتی یک اهرم گازی هم تعبیه شده که می ‌تواند حجم سوخت بنزینی در محفظه احتراق را افزایش دهد. می توانید با گاز دادن به سمپاش حرارتی فشار و سرعت سمپاشی را افزایش بدهید. درواقع این اهرم گاز هر چه بیشتر  فشار داده شود، مقدار حرارت بالاتر و در نتیجه انبساط قوی‌تری تولید می کند.
کاربرد و کارایی
سمپاش فوگر مدل K-10-SP درواقع یک مه‌ پاش حرارتی قدرتمند است که برای انجام عملیات سمپاشی یا ضدعفونی کردن کاملاً یکنواخت برای مبارزه با حشرات ناقل و بیماری های واگیر دار در فضاهای عموماً سربسته کشاورزی مانند گلخانه های صنعتی یا گلخانه های پرورش گل و گیاه و قارچ و همچنین سالن های پرورش دام و طیور یا سوله ها و سیلوهای غلات، کارخانجات مواد غذایی و در سردخانه های میوه و سبزیجات مورد استفاده قرار می گیرد. از این دستگاه می توانید برای کنترل و دفع آفاتی مانند شته، مگس، مورچه، موش صحرایی و غیره در مکان های سربسته شلوغ و عمومی مانند آسایشگاه ها، زندان ها و غیره نیز استفاده کنید. سمپاش فوگر مدل K-10-SP همچنین برای مبارزه با سرمازدگی باغات و مزارع و خنک کردن و حفظ رطوبت فضاهای کشاورزی یکپارچه مانند گلخانه ها و حتی دامداری ها و مرغداری ها یا فضاهای باز یا بسته صنعتی، تفریحی، پارک ها و غیره، نیز بسیار مناسب است.
بیشترین کاربرد این دستگاه‌ها در گلخانه ها و فضاهای سربسته مثل مرغداری ها و دامپروری ها است، چون در فضاهای باز زراعی و کشاورزی معمولا یک یک باد بی موقع می تواند کارایی و بهره وری دستگاه را کاهش بدهد. البته در فضاهای باز زراعی و باغات نیز می توانید به صورت تکی و برای هر درخت مجزا روی سمپاشی با این دستگاه حساب کنید. سرعت جریان دستگاه 10 الی 35 لیتر در ساعت است و طول پاششی نزدیک به 25 متر دارد. این دستگاه از حداقل مقدار محلول برای انجام عملیات سم‌پاشی و ضدعفونی استفاده می کند.
 
 
ویژگی کالا
 
جنس بدنه سمپاش فوگر مدل K-10-SP و هر دو مخزن محلول و بنزین آن از جنس پلی اتیلن با کیفیت خوب و استاندارد دارای مواد آنتی UV و مقاوم به سموم شیمیایی و مقاوم در برابر رشد انواع قارچ و جلبک ساخته شده اند. به همین دلیل وجود گرمای بالا هم آسیبی به دستگاه و محلو درون وارد نمی ‌کند چرا که تاثیر هوای گرم روی مواد در حدود 0.1 ثانیه خواهد بود. موتور دستگاه ساخت کمپانی pulsFO آلمان است و سرعت عملکرد آن به اندازه ‌ای است که می توانید یک هکتار زمین را در مدت یک ساعت با ان سمپاشی کنید. وزن دستگاه 7 کیلوگرم و ابعاد آن نیز 106 در 29 در 33 سانتی متر است. این یعنی یک جابه جایی و حمل آسان برای دسترسی و نفوذ به نقاط غیر قابل دسترس.

ذرات ریز مه‌پاش

عملکرد دستگاه سم‌پاش فوگر یا حرارتی به این صورت است که محلول مایع درون مخزن به قطره‌های بسیار کوچک در حد 5 الی 30 میکرون تبدیل شده و این ذرات بسیار کوچک پس از عبور از لوله خروجی به صورت توده‌ای از ذرات به شکل مه مصنوعی دیده می‌شود. در واقع ذرات مایع در خروجی دستگاه تبخیر شده و به علت فشار بالا در دستگاه، به شکل مه دیده می‌شوند. سرعت فوگر به اندازه‌ای است که می‌تواند یک هکتار زمین را در مدت یک ساعت پوشش دهد. با این روش، از حداقل مقدار محلول برای انجام عملیات سم‌پاشی و ضدعفونی در مکان‌ها و فضاهای سربسته و همچنین گلخانه‌ها استفاده می‌شود. جنس فوگرهای آلمانی بسیار عالی و با کیفیت است، به گونه‌ای که نوع قدیمی آن که چندین سال قبل وارد ایران شده‌ همچنان کار کرده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

 

نحوه کار

این محصول دو محفظه محلول و سوخت دارد. سوخت سم‌پاش مه‌ساز، بنزینی بوده و محلول موجود در مخزن از طریق یک لوله باریک به خروجی دستگاه (نزدیک خروجی اگزوز) می‌رسد. یک فن کوچک در پشت لوله و نزدیک به مخزن سوخت قرار دارد که هوا را با فشار به داخل می‌کشد. با روشن کردن دستگاه لوله داغ می‌شود و چون در مجاورت هوای دمیده شده قرار دارد، هوای گرم پر فشار از دستگاه خارج می‌شود. با ریختن محلول توسط لوله باریک، به صورت بخار درآمده و به اصطلاح دود می‌کند. با گاز دادن به سمپاش حرارتی می‌توان فشار و سرعت سم‌پاشی را افزایش داد. وجود گرمای بالا آسیبی به آن وارد نمی‌کند چرا که تاثیر هوای گرم روی مواد در حدود 0.1 ثانیه است. در دستگاه فوگر حرارتی اهرم گازی تعریف شده که می‌تواند حجم سوخت بنزینی در محفظه احتراق را افزایش دهد. به این ترتیب هر چه بیشتر این اهرم گاز را فشار دهیم، مقدار حرارت بالاتر و در نتیجه انبساط قوی‌تر و در ادامه محلول بیشتری را همراه خود خواهیم برداشت.

 

شعله افکن

از مزیت‌های این دستگاه، سیستم قطع کن اتوماتیک بوده که در مواقع لزوم، سیستم دستگاه را خیلی سریع خاموش می‌کند. ویژگی دیگر دستگاه فوگر آلمانی قابلیت شعله افکنی آن است که تنها در فوگر حرارتی موجود است. عملیات شعله افکنی با نصب قطعه شعله افکن مخصوص و نازل قابل تنظیمی که خود کمپانی طراحی کرده، اجرا می‌شود. برای این منظور لازم است تا از نازل مخصوص در انتهای اگزوز فوگر حرارتی استفاده کنیم. به این ترتیب می‌توان سوخت را به جای مواد در مسیر خروجی هوای داغ گرفت تا همراه با آن، حالت انفجاری پیدا کرده و در نهایت یک شعله کاملاً قدرتمند و البته قابل تنظیم را پدید آورید. این قابلیت بیشتر با هدف استفاده به‌عنوان دستگاه ضد سرمازدگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اقدامی که شرایط ایده‌آل در تامین آن، برای نجات محصولات باغی در سرمای ناگهانی جدی است.

 

 

طراحی و ساخت

جنس بدنه آن پلی اتیلن و استیل مقاوم به خوردگی و زنگ زدن در برابر انواع سموم با کیفیت خوب و استاندارد آلمان بوده و دارای مواد آنتی UV و مقاوم به سموم شیمیایی است. ابعاد این مدل ( ارتفاع 36 – عرض 29 – طول 129 ) سانتی‌متر است. این محصول مقاوم در برابر رشد انواع قارچ و جلبک بوده و همچنین با مخزن ضد چکه و قابل رویت بودن محتویات داخل مخزن سم و مخزن سوخت طراحی شده است. در سم‌پاش با قابلیت درآوردن مخزن، پر کردن، شستشو و خروج بقایای محلول بسیار راحت بوده است. در واقع اساس کار موتور در دستگاه فوگر حرارتی بر اصل ایجاد احتراق برای رسیدن به یک فشرده‌سازی حداکثری است. برای این منظور از یک محفظه احتراق در ابعاد یک بطری آب استفاده شده است. محفظه‌ای که قرار است هوای متراکم و بسیار داغی را تولید کند.

 

کاربرد سم‌پاش

قابل استفاده در گلخانه‌ها و باغ‌ها جهت سم‌پاشی و دفع آفت‌ها، عملیات ضدعفونی در مرغداری‌ها و دامپروری‌ها جهت مبارزه با بیماری‌های ویروسی و واگیردار، عملیات سم‌پاشی در انبارها، سیلوهای غلات، کارخانه‌های مواد غذایی، کنترل و دفع آفت‌هایی مانند شته، مگس، مورچه، موش صحرایی و غیره در گلخانه‌ها و مکان‌های سربسته مانند آسایشگاه‌ها، زندان‌ها و… است.

 

 

 

دشمن کرونا

با استفاده از فوگر برای مقابله با کرونا می‌توان با ضریب بالایی تمام سطوح را ضدعفونی کرد. چرا که به‌راحتی در تمام فضا پخش شده و به شکلی یکنواخت و موثر بر تمام سطوح با هدف ضدعفونی کردن خواهد نشست. این ویروس به هیچ حالت توانایی معلق ماندن دراز مدت در هوا را ندارد و خیلی زود بر سطوح گوناگون می‌نشیند. همین ویژگی، سمت و سوی تقابل با کرونا را مشخص خواهد کرد. ضدعفونی کردن تمام سطوح، یک تقابل هدفمند برای مواجه شدن با این ویروس دردسرساز است.

 

 

مزیت‌ها

از مزیت‌های این سم‌پاش می‌توان ساختار اختصاصی، کارکرد ساده، قابل حمل بودن، سرعت و قدرت بالا در عملکرد، قدرت سم‌پاشی بالا در محیط‌هایی با تراکم آفت بالا و توزیع یکنواخت محلول، به خصوص در مناطقی که دسترسی به آن مشکل است را نام برد.

 

 

نکات ایمنی

هنگام استفاده از آن ماسک و لباس مخصوص استفاده کنید. به هنگام روشن بودن یا کار کردن دستگاه از سوخت‌گیری یا ریختن محلول درون مخزن خودداری کنید. دستگاه را به طور افقی نگه دارید و حداقل 2 متر با گیاهان فاصله بگیرید. لوله محفظه احتراق داغ است از دست زدن به آن بپرهیزید. اگر بعد از استفاده از دستگاه دوباره و به طور مجدد تمایل به انجام کار دارید 10 دقیقه صبر کرده تا موتور سرد شود، سپس ادامه دهید. به هنگام سوخت گیری و یا سم‌پاشی از مواد قابل اشتعال فاصله بگیرید.

 

 

اقدامات بعد از کار

مخزن محلول را تخلیه کنید. سعی کنید همیشه به مقدار مورد نیاز مواد تهیه کنید تا کل آن تمام شده و اضافه نماند.
باتری را خارج کنید. قسمت‌هایی که دود گرفته را تمیز کنید. دستگاه را بعد از تمیز کردن و خشک کردن در جای خشک نگه دارید.

 

موارد منع مصرف

یکی از نقاط ضعف کار با فوگر مه‌شکن، فرار بودن مه تولید شده توسط آن بوده است. به هر حال مه تولید شده در هنگام خروج از نازل دستگاه کاملا متراکم و ظاهراً تحت کنترل است؛ اما در نهایت مه مسیر خودش را در پخش شدن طی خواهد کرد. لذا در صورت حضور یک باد بی‌موقع و یا یک شرایط باز از زمین زراعی این احتمال که مه تولید شده از دستگاه فوگر حرارتی به سمت گیاهان هدایت نشود بسیار بالا است. سخت است تا بتوانیم همراه با یک دستگاه مه‌ساز، فضای یک زمین زراعی را سم‌پاشی کنیم. پس در نتیجه کار با آن در فضاهای باز زراعی به طور تقریبی به سختی صورت می‌گیرد.

 

 

انتخاب نوع پاشش ذرات

گاهی با فضایی مواجه هستیم که می‌خواهیم قطره‌ها، هر چه سریع‌تر بر سطوح هدف ما بنشیند. در این حالت بهره‌مندی از قطره با قطر بالا اهمیت پیدا می‌کند. برعکس، گاهی هم آن‌چنان تراکم گیاهان بالا است که لازم است تا با کوچک‌تر کردن هر چه بیشتر قطره‌ها احتمال حضور آن‌ها در تمام فضای گیاهان هدف را افزایش داده باشیم. لکن یک ایده کلی آن است که هر چه فضای هدف محصورتر باشد، با درصد موفقیت بالاتری می‌توانیم قطر قطره‌ها را کاهش دهیم. چرا که مه با قطره‌های کوچکتر بهتر و کامل‌تر در فضای مورد نظر ما پخش خواهد شد.

 

حمل آسان

بسیاری از سم‌پاش‌ها دارای قابلیت حمل و نقل هستند؛ اما در مدل‌های موتوری مشکل بزرگ و حجیم بودن و وزن بالای موتور مانع حمل راحت می‌شود. چه موتورهای برقی چه بنزینی، به هر صورت آن‌چنان سنگین می‌شوند که حمل آن برای مدت طولانی خسته‌ کننده خواهد شد؛ اما موتور عاری از قطعات مکانیکی متحرک در طراحی فوگر حرارتی، وزن این دستگاه را به اندازه قابل توجهی که 8.5 کیلوگرم بوده کاهش داده است.

 

 

طول عمر مفید

در یک دستگاه مه‌پاش چیزی جز یک محفظه احتراق که در آن سعی در خلق یک جریان پرفشار از هوای گرم بوده، وجود ندارد. در این دستگاه خبری از قطعات مکانیکی مانند سیلندرها و پیستون‌ها نیست. نبود قطعات مکانیکی جدا از بحث راندمان کاری بالاتر، تولید صدای کمتر، خرابی‌های محدودتر، باعث افزایش طول عمر مفید در کار دستگاه شده است.

 

جلوگیری از خسارت

تکنیک مه‌پاشی شیوه‌ای پیشــرفته و راه حلی مناسب برای اجرای عملیات سم‌پاشی، ضـدعفونی و یا گندزدایی در اماکن مسـقف و یا فضــای باز با استفاده از حداقل محلول مورد نظر بوده است، به نحوی‌ که حتی در محل‌هایی که دسترسی به آن‌ها امکان پذیر نیس، مواد موثر به صورت یکسان توزیع شــده بدون آن‌که از خود بقایای نامطلوب برجای گذارد که در نهایت سبب کار عملیاتی کمتر و همچنین صدمه کمتری به محیط زیست می‌شود. مه‌پاشی حرارتی موثرترین و سریع‌ترین تکنیک در جلوگیری از سرما زدگی است و می‌تواند از بروز خسارت‌های جبران‌ناپذیر پیشگیری کند.

 

 

مشخصات کلی
مشخصات کلی
  • ابعاد
    33*29*106 سانتی متر
  • کمترین قطر ذرات
    5 میکرون
  • بشترین قطر ذرات
    30 میکرون
  • ظرفیت مخزن
    5 لیتر
  • طول پاشش
    25 متر
  • ظرفیت مخزن بنزین
    2 لیتر
  • وزن
    7 کیلوگرم
  • حداکثر مصرف سوخت
    1.9 لیتر در ساعت
  • سرعت جریان
    10 الی 35 لیتر در ساعت
  • قطر ذرات روغنی
    کمتر از 25 میکرون
  • قدرت موتور
    24.1 اسب بخار
پرسش و پاسخ
پرسش و پاسخ
جوادمحمودی / 26 فروردین 1400
ایا برای گوگردپاشی در باغات انگورمیشه استفاده کرد؟
پاسخ
ویترین نت / 14 آذر 1400 12:22

برای ضدعفونی کردن فاضلاب .ضدسرمازدگی درخت ها.سمپاشی محیط بسته و باز به صورت دودزا استفاده میشه

حامد مرادی / 19 خرداد 1399
توضیحات و عکس کامل و خوبی داره.
نمودار قیمت
نمودار قیمت
راهنما
نام تامین کننده
نام تامین کننده
نام محصول
نام تامین کننده

جهت مشاهده اطلاعات تماس تامین کننده، لطفا نام و شماره موبایل خود را وارد کنید.

نام تامین کننده

نام تامین کننده

09125285988

کاربر عزیز