راهنمای گام به گام افتتاح کافی شاپ با هزینه کم

زمان مطالعه: 5 دقیقه

شما اینجا هستید چون تصمیم به راه‌اندازی کافی شاپ گرفته‌اید. صرف نظر از مکان و ابعاد محل کافه، افتتاح کافی شاپ هزینه‌های گوناگونی را به شما تحمیل خواهد کرد. اما با چند ایده جذاب اما ارزان می‌توانید هزینه‌های افتتاح کافه خود را کم کنید و آن را به محلی دوست‌داشتنی و جذاب برای مشتریان خود تبدیل کنید. در این مقاله از ویترین نت ۱۰ ایده برتر برای افتتاح کافی شاپ با کمترین هزینه را به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین ایده‌های خلاقانه برای افتتاح کافی شاپ

 

1.هزینه‌های راه اندازی کافی شاپ را چگونه کم کنیم؟

شاید راه اندازی کافی شاپ در سخن ساده باشد اما در عمل، کاری پر هزینه و سخت است و نیاز به برنامه‌ریزی، برآورد هزینه‌ها و تلاش‌های مداوم دارد. اولین موضوع در شروع کار یک کافی شاپ برآورد و تامین هزینه‌هاست. مبلغ خرید یا اجاره محل کافه هزینه‌ای است که نقشی در تعیین مقدار آن ندارید. اما مواردی مانند خرید لوازم مورد نیاز از فروشگاهی که قیمت تجهیزات صنعتی آن مناسب باشد یا ایده‌های ناب و بدون هزینه، کافی شاپ شما را متفاوت خواهند کرد. بعضی کارهای خلاقانه، هم به کم شدن هزینه‌ها کمک می‌کنند و هم اینکه مشتریان کافه را به مشتریانی وفادار تبدیل خواهد کرد.

2.جذاب‌ترین طراحی دکوراسیون داخلی کافه با کمترین هزینه

یک کافی شاپ باید قبل از هر چیزی محیطی آرامش‌بخش و دوستانه داشته باشد تا مورد استقبال قرار بگیرد. البته برای دکوراسیون داخلی نیاز به خرید وسایل تزیینی گران‌قیمت نیست. با کمک تکه‌های روزنامه و کاغذهای رنگی، قاب‌های کوچک با جمله‌های انگیزشی، استفاده از وسایل شخصی زیبا برای تزیین و تعبیه نور مناسب می‌توانید یک طراحی دکوراسیون داخلی جذاب اما کم هزینه داشته باشید.

 

راه‌اندازی کافی شاپ با کمترین هزینه

 

3.بهترین مکان برای افتتاح کافه، مهم‌ترین هزینه‌ای که باید پرداخت کنید

محلی که قرار است کافه را در آن افتتاح کنید خیلی مهم است. این موضوع که کافه در یک خیابان خلوت، یک خیابان پر رفت‌وآمد یا نزدیک یک محل خرید یا دانشگاه باشد تفاوت زیادی در میزان مبلغ خرید یا اجاره کافه دارد.

پیشنهاد می‌کنیم در روزهای شروع کار، کافی شاپ را در یک منطقه یا محل متوسط یا ارزان افتتاح کنید. بعد از اینکه راه کسب درآمد و سودآوری را به‌طور کامل کسب کردید کافه را به منطقه شلوغ شهر منتقل کنید.

 

4.خرید تجهیزات کافه و رستوران با قیمت مناسب، راهی مناسب برای کم شدن هزینه‌ها

هیچ کافه‌ای بدون داشتن تجهیزات کافی امکان شروع فعالیت ندارد. در همان روزهای ابتدایی کار، به تجهیزاتی مانند یخچال، فر، دستگاه‌های قهوه ساز، اسپرسو، وافل و آبمیوه‌گیری نیاز دارید. بنابراین خرید تجهیزات مورد نیاز کافی شاپ یکی از کارهای سخت و پر هزینه قبل از راه اندازی کافه است.

برای اینکه تجهیزات مورد نیاز کافه را تهیه کنید باید هزینه مشخصی را برای آن در نظر بگیرید. پیدا کردن تجهیزات آشپزخانه صنعتی با قیمت مناسب نیاز به شناخت فروشنده‌ها و تامین کننده‌های  تجهیزات دارد.

​کارشناسان ویترین نت دقیق‌ترین و کامل‌ترین مشاوره خرید تجهیزات کافی شاپ را به شما ارائه می‌دهند، با ما تماس بگیرید.

مبلغ خرید یا اجاره کافه، مهم‌ترین هزینه افتتاح کافه

 

5.تهیه یک منوی جذاب و ارزان برای کافی شاپ، یک تیر و دو نشان

کافه‌ها همیشه به خلاقانه‌ترین شکل با مشتری‌ها ارتباط برقرار می‌کنند. برای منوی کافه هم باید به فکر ایده‌های جذاب باشید که هزینه زیاد یا چاپ نیاز نداشته باشد و جذابیت‌های بصری و خلاقانه داشته باشد. مثلا می‌توانید یکی از دیوارهای کافه را به تخته سیاه تبدیل کنید و منو را خیلی بزرگ و زیبا با کمک گچ‌های رنگی یا سفید طراحی کنید. تهیه تخته سیاه، گچ و خلاقیت هزینه زیادی را به شما تحمیل نمی‌کند.

6.خرید وسایل بازی و سرگرمی برای کافه، ارزان اما پرطرفدار

افراد زیادی هستند که کافه‌ها را برای برگزاری دور‌همی‌های دوستانه انتخاب می‌کنند. با تهیه بازی‌های سرگرم کننده، امکان تماشای فیلم و مسابقه‌های ورزشی و برگزاری مسابقه‌های دوستانه مثل درست کردن قهوه، کافه شما را به یک پاتوق دوستانه تبدیل می‌کند که همیشه پر از مشتری است.

 

راه های جذب مشتری برای کافه

 

7.انتخاب نیروی کار متخصص برای سود بیشتر

اگر برای شروع کار کافی شاپ به نیرو احتیاج دارید، باید قبل از هر چیزی به هزینه‌های استخدام و حقوق آن‌ها توجه کنید. به‌یاد داشته باشید استخدام یک نیروی کار متخصص که ارائه خدمات با کیفیت به مشتری جزو دغدغه‌ها و اصول کار او باشد، سود زیاد را برای کافه و شما به دنبال خواهد داشت.

8.خرید بهترین مبلمان برای کافه و رستوران؛ کدام مدل بهینه‌تر است؟

در زمان شروع فعالیت کافه، همان‌قدر که تهیه و خرید تجهیزات فست فود و رستوران و کافی شاپ‌ها اهمیت زیادی دارند، برای تهیه مبلمان و صندلی‌ها هم باید به اندازه کافی وقت بگذارید. مدل مبل‌ها و صندلی‌ها تاثیر زیادی در دکوراسیون داخلی دارد اما برای یک کافه نیازی به خرید مبل‌های راحتی با قیمت گران نیست.

استفاده از مبل‌ها و صندلی‌ها با تم قدیمی، صندلی‌های گهواره‌ای یا تابِ بازی و مبل‌های فانتزی گزینه مناسبی است. مبل‌های فانتزی را می‌توانید از وسایل بازیافتی یا بدون استفاده بسازید.

 

استفاده از مبلمان فانتزی برای صمیمی تر شدن فضای کافی شاپ

 

9.کیفیت خدمات، برگ برنده محبوبیت کافی شاپ

قبل از شروع فعالیت کافی شاپ برای کیفیت کار برنامه‌ریزی کنید. هیچ فردی فقط برای خوردن یک قهوه یا اسپرسو به کافی شاپ نمی‌آید و با خوردن یک نوشیدنی بدون کیفیت باز هم به همان کافه مراجعه نمی‌کند.

خرید تجهیزات استاندارد هم مانند مواد اولیه برای ارائه یک محصول با کیفیت، ضرورت و اهمیت دارد. شاید بتوانیم به راحتی عنوان کنیم تجهیزات استاندارد در کافی شاپ مانند یک سرآشپز یا کافی من قدرت و کاربرد دارند. مزیت دیگر خرید تجهیزات با کیفیت و تایید شده، کاهش هزینه تعمیر و اصطحلاک دستگاه است. برخی از دستگاه‌ها که کیفیت قابل قبولی ندارند به آسانی دچار عیب و نقص‌های متعدد می‌شوند و حتی گاهی اوقات قابل تعمیر نیستند.

 

10.خرید تجهیزات را اولویت بندی کنید

خرید همه تجهیزات آشپزخانه صنعتی برای یک کافی شاپ روند کار را راحت‌تر می‌کند. اما برای اینکه در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید، خرید تجهیزات و لوازم مهم‌تر را در اولویت خود قرار دهید. بلندر، دستگاه اسپرسو ساز، قهوه ساز و فر جزو مهم‌ترین لوازم کافی شاپ به شمار می‌روند که از همان ابتدای فعالیت مورد نیاز هستند. بعد از اینکه فعالیت کافه رونق گرفت و سود قابل توجهی به دست آوردید، تجهیزات دیگر را تهیه کنید.

 

جشن افتتاحیه بهترین زمان برای معرفی کافه

 

یک افتتاحیه جذاب، راهی برای معرفی کافی شاپ

بیشتر کارهای سخت پیش از افتتاح کافی شاپ را انجام داده‌اید و نوبت به افتتاح رسیده است. مراسم افتتاحیه یک برنامه معرفی کافی شاپ شما هم به حساب می‌آید و باید برای آن یک برنامه‌ریزی دقیق و بی‌نظیر داشته باشید.

انتخاب تاریخ، دعوت از افراد سرشناس، تبلیغ‌های محلی و در شبکه‌های اجتماعی، پذیرایی با منوی کافه، برگزاری بازی و سرگرمی‌های گروهی، تهیه یادگاری با نام و لوگوی کافه، تزئینات فضای بیرونی کافه و کارهای خلاقانه دیگری می‌تواند مراسم افتتاحیه را به روزی به‌یادماندنی تبدیل کند.

تجهیزات کافی شاپ را با هزینه کم از کجا بخریم؟

امیدواریم راه‌کارهای کم شدن هزینه‌های افتتاح کافی شاپ برای شما مفید باشد. مهم‌ترین بخش راه‌اندازی کافه بعد از انتخاب ساختمان و محل، خرید تجهیزات مورد نیاز است.

در کنار به‌کار بردن ترفندهای کاهش هزینه، تجهیزات مورد نیازتان را از ویترین نت با قیمت مناسب سفارش دهید. کارشناسان و متخصصین ویترین نت پاسخگوی هرگونه سوال یا راهنمایی درباره تجهیزات کافی شاپ در پایین همین صفحه یا از طریق شماره تلفن ۰۲۱-۹۱۰01170 هستند.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

1 دیدگاه برای “راهنمای گام به گام افتتاح کافی شاپ با هزینه کم

  1. اوراز گفته:

    درود متوانید از صفر تا صد یک محل خوب را با بهترین وسایل برای کافی شاپ محاسبه کنید ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *