راهنمای کامل تجهیز و راه اندازی کافی شاپ

زمان مطالعه: 9 دقیقه

راه اندازی کافه و کافی شاپ یکی از جذاب‌ترین شغل‌هایی‌ست که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند یا آرزو دارند که آن را تجربه کنند، اگر شما هم جزء افرادی هستید که تصمیم به راه اندازی کافی شاپ گرفته‌اید و به دنبال راهنمایی و مشاوره‌ی تخصصی درباره تجهیزات مورد نیاز خود هستید، تا پایان این متن با ما همراه باشید.

با توجه به این که امروزه منوی کافی شاپ‌ها شامل مجموعه‌ی گسترده و متنوعی از دسرها، نوشیدنی‌ها و سایر خوراکی‌هاست، آگاهی از دستگاه‌ها و ابزارهای لازم جهت آماده‌ سازی همه‌ی آن‌ها با بهترین کیفیت بسیار ضروری است. با تهیه‌ی این وسایل مورد نیاز کافی شاپ، می‌توان رضایت مشتریان را جلب کرده و سفارش‌های آن‌ها را با کیفیت بسیار بالا و در کمترین زمان ممکن آماده کرد.
در این مطلب، لیست کاملی از تجهیزات لازم کافی شاپ را معرفی کرده و هر یک را به صورت مختصر بررسی خواهیم کرد تا با اطلاعات بیشتر در مورد این دستگاه‌ها و ابزارها بتوانید کلیه‌ی لوازم مورد نیاز خود را برای تهیه‌ی یک منوی ایده‌آل تهیه کنید.

مهم‌ترین تجهیزات مورد نیاز کافی شاپ

1. بلندر و مخلوط کن صنعتی

دستگاه بلندر یا مخلوط کن صنعتی از مهم ترین تجهیزت کافی شاپ است که جهت خرد کردن، میکس کردن و پوره کردن مواد جامد و نیمه جامد در تجهیزات کافی شاپ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این دستگاه به عنوان یکی از لوازم ضروری در کافی شاپ‌ها عملکردی فراتر از یک مخلوط کن ساده دارند. با استفاده از دستگاه بلندر می‌توان صفر تا صد بسیاری از غذاها از جمله انواع سوپ و پوره، کیک و شیرینی، انواع اسموتی و کوکتل، آبمیوه، میکس میوه و شکلات، انواع شیک، شربت و همچنین دسرهای سرد را در مدت زمان بسیار کم آماده و سرو کرد. خرد کردن بادام زمینی، یخ و سایر مواد اولیه‌ی سفت نیز با استفاده از این دستگاه‌های قدرتمند و پرکاربرد امکان پذیر است.

​برای راهنمایی و مشاوره تخصصی درباره تجهیزات کافی شاپ، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با توجه به امکانات گسترده‌ای که مخلوط کن صنعتی برای اپراتور فراهم می‌کند، علاوه بر کافی شاپ‌ها، در آبمیوه فروشی‌ها و بستنی‌ فروشی‌ها نیز می‌توان از این دستگاه پرکاربرد استفاده کرد. قدرت موتور و ظرفیت دستگاه‌های بلندر بسیار زیاد بوده و قادر هستند مواد مختلف را با سرعت بالا و در کمترین زمان با کیفیت بالا کاملا مخلوط و یکدست کنند. تیغه‌های فولادی و بادوام و همچنین امکان تنظیم سرعت چرخش آن‌ها توسط اپراتور دو ویژگی برجسته‌ی این دستگاه‌ها هستند. نمونه‌های اتوماتیک مخلوط کن‌های صنعتی با تایمر خودکار در مدت زمان تعیین شده توسط اپراتور، شروع به مخلوط کردن مواد کرده و سپس به شکل اتوماتیک متوقف می‌شوند. در راهنمای خرید بلندر به طور کامل به مشخصات و ویژگی‌های بلندر پرداخته‌ایم.

بازدهی بالای این دستگاه‌ها پاسخگوی حجم کاری بالای کافی شاپ‌ها بوده و راندمان آن‌ها را افزایش می‌دهد. دستگاه‌های بلندر را می‌توان در مدل‌های کاوردار نیز تهیه کرد. طراحی مخلوط کن‌های کاوردار به این شکل است که دستگاه داخل محفظه‌ای قرار گرفته و مواد مورد نظر را با صدای کمتر و به صورت بهداشتی‌تر با هم مخلوط می‌کند. اگر فضای کوچکی دارید، می‌توانید برای جلوگیری از تولید صدا از این دستگاه‌ها استفاده کنید.

برای خرید آنلاین بلندر و مخلوط کن صنعتی به سایت ویترین نت مراجعه کنید.

2. آبمیوه گیری صنعتی

دستگاه‌های آبمیوه گیری صنعتی به عنوان یکی از پرکاربردترین تجهیزات مورد نیاز کافی شاپ در ظرفیت‌ها و ابعاد مختلف تولید شده و عصاره‌ی انواع مختلف میوه را در کمترین زمان ممکن می‌گیرند. امروزه از این دستگاه‌ها علاوه بر کافی شاپ‌ها در راه اندازی آبمیوه فروشی‌ها و بستنی فروشی‌ها نیز کاربرد دارد و می‌توان آب حجم زیادی از میوه‌ها را گرفت.

مهمترین ویژگی انواع دستگاه‌های آبمیوه گیر صنعتی، عملکرد بهداشتی آن‌هاست. این دستگاه‌ها استفاده از دست را در حین عملیات آبمیوه گیری به حداقل رسانده و آن را به صورت کاملا بهداشتی با کیفیت بسیار عالی در اختیار مشتری قرار می‌دهند.
دستگاه‌های آبمیوه گیری معمولا بر اساس نوع میوه‌ای که آبگیری می‌کنند، به انواع مختلف از جمله دستگاه آب پرتقال گیری و دستگاه آب انارگیری تقسیم می‌شوند. هر یک از انواع دستگاه‌های آبمیوه گیری به صورت پرسی (اهرمی) و یا برقی (به صورت کاملا اتوماتیک) عمل آبگیری را انجام داده و می‌توان بر اساس حجم کاری و نیاز، آن‌ها را انتخاب و تهیه کرد؛ آبمیوه گیر اهرمی با عملکرد بسیار ساده به عنوان یک ابزار دستی مناسب برای فضاهای کوچک، آب میوه را به خوبی از آن جدا می‌کند. نمونه‌های برقی با کارکرد سریع، حجم زیادی از آب میوه را در کمترین زمان گرفته و تفاله‌ی آن‌ها را به خوبی از عصاره تفکیک می‌کند.

راهنمای خرید آبمیوه گیری صنعتیدر ویترین نت

3.قهوه ساز

انواع مختلف قهوه از پرطرفدارترین نوشیدنی‌های گرم در منوی کافی شاپ‌ها هستند. برای تهیه‌ی یک قهوه‌ی فوق‌العاده وجود انواع دستگاه قهوه ساز به عنوان یکی از مهمترین تجهیزات کافی شاپ ضروری‌ است. دستگاه‌های قهوه ساز صنعتی با عملکرد‌های متفاوت با توجه به نوع قهوه‌ای که قادر به تهیه‌ی آن هستند، انواع مختلفی داشته و در ابعاد و شکل‌های گوناگون تولید می‌شوند.

ظرفیت دستگاه‌های قهوه ساز را تعداد گروپ (شات) آن تعیین می‌کند. لذا کافی شاپ‌ها می‌توانند این دستگاه‌ها را بر اساس حجم کاری خود از تک گروپ تا شش گروپ تهیه کنند. بدیهی است که هر چه تعداد گروپ‌های دستگاه قهوه ساز بیشتر باشد، ظرفیت دستگاه بیشتر بوده و قهوه را با سرعت بالاتر و مدت زمان کمتر تولید می‌کند. از جمله انواع دستگاه‌های قهوه ساز بر اساس نحوه‌ی عملکرد می‌توان به دستگاه‌های قهوه ساز کپسولی، دستگاه قهوه ساز فیلتری یا قطره‌ای و دستگاه قهوه ساز دستی اشاره کرد.

انواع دستگاه قهوه ساز در ویترین نت

اسپرسو ساز

دستگاه‌های اسپرسو ساز یکی از پرفروش‌ترین دستگاه‌های قهوه ساز هستند که در تجهیزات کافی شاپ‌ها جهت درست کردن قهوه اسپرسو مورد استفاده قرار می‌گیرند. با توجه به ظرفیت دستگاه، اسپرسو ساز‌ها از تک گروپ تا شش گروپ طراحی شده‌اند.
از دستگاه‌های اسپرسو ساز تک گروپ با ظرفیت ۳ لیتر به صورت نیمه حرفه‌ای برای کافی شاپ‌های کوچک و مصارف خانگی، و از اسپرسو ساز شش گروپ برای کافی شاپ‌ها و هتل‌های بزرگ با حجم کاری بالا استفاده می‌شود. وجود پمپ چرخشی در این دستگا‌ه‌ها سبب عملکرد آرام و در عین حال پر قدرت آن‌ها شده است. تنوع دستگاه‌های اسپرسو ساز آن‌قدر زیاد است که امروزه از این دستگاه‌ها با ظرفیت بالای دیگ بخار در ابعاد بسیار کوچک برای فضاهای نه چندان بزرگ استفاده می‌شود. نحوه‌ی عملکرد اتوماتیک انواع اسپرسو ساز به این صورت است که آب جوش با فشار بسیار زیاد از میان دانه‌های قهوه‌ی آسیاب شده و فیلتر مخصوص عبور کرده و قهوه‌ی اسپرسوی غلیظ را از شیر خروجی تحویل می‌دهد.
با استفاده از دستگاه اسپرسو ساز به عنوان یکی از مهمترین تجهیزات کافی شاپ‌ها می‌توان علاوه بر اسپرسو، نوشیدنی‌های گرم دیگری مانند کاپوچینو، کن‌پانا و لاته را نیز تهیه کرد.

فروش انواع دستگاه اسپرسو ساز در ویترین نت

4. دستگاه کرپ ساز

کرپ یکی از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین خوراکی‌ها در منوی صبحانه‌ی کافی شاپ‌هاست که در طعم‌های مختلف از جمله شکلاتی و یا همراه با توت فرنگی سرو می‌شود. یکی از مهمترین نکات هنگام تهیه‌ی یک کرپ خوشمزه، میزان نازکی آن است، چرا که ضخیم بودن کرپ، کیفیت آن را از بین خواهد برد.

برای جلوگیری از ضخیم شدن کرپ، دستگاه‌های کرپ ساز یکی از تجهیزات مورد نیاز کافی شاپ هستند که می‌توانند کرپ را به شکل نازک و با کیفیت درست کنند. این دستگاه برقی دارای یک صفحه‌ی دایره‌ای از جنس کروم به قطر ۴۰ سانتی متر بوده که می‌توان دمای آن را تنظیم و کنترل کرد. عملکرد دستگاه کرپ ساز بسیار ساده است؛ مواد آماده شده توسط اپراتور روی صفحه‌ی داغ شده ریخته و با استفاده از چوب مخصوص کرپ در تمام سطح آن به صورت یکنواخت و نازک پخش می‌گردد. کرپ در اثر حرارت صفحه در کوتاه ترین زمان پخته شده و می توان آن را به شکل مورد نظر سرو کرد.

فروش دستگاه کرپ ساز در ویترین نت

5. دستگاه شربت سرد کن

علاوه بر طعم، خنک بودن شربت نیز یکی از شروط لازم برای سرو این نوشیدنی تابستانی است. برای سرد کردن و هم زدن انواع مختلف شربت امروزه از دستگاه‌های شربت سرد کن به عنوان یکی از دستگاه‌های ضروری در تجهیزات کافی شاپ استفاده می‌شود.

این دستگاه‌ها به شکل‌های مختلف از جمله خمره‌ای و در ظرفیت‌های گوناگون تولید می شوند. عملکرد بی صدای دستگاه و همچنین قابلیت درست کردن انواع شربت ساده و مخلوط توسط آن، امروزه این دستگاه را به یکی از محبوب‌ترین وسایل کافی شاپ‌ها تبدیل کرده است. با استفاده از صفحه‌ی نمایشگر دستگاه می‌توان دمای داخل مخزن را مشاهده و آن را تنظیم کرد. مخزن دستگاه از جنس پلی کربنات نشکن و قابل شست‌وشو بوده و در تعداد‌ مختلف از جمله تک مخزن و یا دو مخزن در حجم‌های متفاوت قابل تهیه هستند.
خرید دستگاه شربت سرد کن برای تجهیزات کافه می‌تواند به سادگی راندمان کاری آن‌ها را برای تهیه‌ی انواع شربت‌های تابستانی‌ (مانند خاکشیر و یا تخم شربتی) افزایش دهد. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله بررسی کامل دستگاه شربت سرد کن پیش از خرید را ببینید.

فروش انواع دستگاه شربت سرد کن و شربت ساز در ویترین نت

6. دستگاه بستنی ساز

بستنی تایلندی معروف به بستنی رولی و بستنی کاردکی بستنی پرطرفداری است که امروزه به منوی اغلب کافی شاپ‌ها راه پیدا کرده و فروش بسیاری دارد. این بستنی به صورت کاملا ارگانیک و بدون مواد نگهدارنده توسط دستگاه مخصوص تهیه می‌شود. لذا وجود دستگاه بستنی ساز رولی به عنوان یکی از تجهیزات کافه و بستنی فروشی‌ها برای درست کردن این بستنی‌های خاص و خوشمزه ضروری است.

دستگاه‌های بستنی ساز در ابعاد و اندازه‌های مختلف با تعداد بنماری‌های متفاوت جهت نگهداری مواد اولیه‌ی بستنی، تولید می‌شوند. نحوه‌ی تولید و سرو بستنی توسط دستگاه بستنی ساز نظر مشتری را به خود جلب کرده و می‌توان این کار را در حضور آن‌ها انجام داد؛ صفحه‌ی کار دستگاه با جنس استیل تا دمای -۳۰ درجه سرد شده و مواد اولیه‌ی بستنی روی آن ریخته می‌شود. مواد با کاردک مخصوص توسط اپراتور با هم مخلوط شده و روی سطح کار به صورت کاملا نازک پهن می‌شود. پس از خنک شدن مواد توسط دستگاه و تبدیل آن به بستنی، اپراتور با استفاده از کاردک آن‌ها را رول کرده و در ظرف مورد نظر سرو می‌کند. با استفاده از پدال الکتریکی و ترموستات اتوماتیک دستگاه درجه‌ی سرمای صفحه تنظیم شده و سرد می‌گردد. علاوه بر این، با استفاده از نمایشگر دمای دستگاه و پنل تنظیم حرارت می‌توان از میزان سرمای دستگاه مطلع شد.
اگر شما نیز قصد تهیه‌ی این بستنی‌های پرطرفدار را دارید می‌توانید دستگاه بستنی ساز رولی را خریداری کرده و آن را به تجهیزات کافی شاپ و بستنی فروشی خود اضافه کنید.

دستگاه بستنی ساز در ویترین نت موجود شد

7. دستگاه پاپ کرن ساز

پاپ کرن سازها دستگاه‌هایی هستند که حجم زیادی ذرت را در کمترین زمان به پاپ کرن تبدیل می‌کنند. این دستگاه‌ها در ابعاد و ظرفیت‌های مختلف تولید شده و قادر به تولید پاپ کرن در طعم‌های مختلف از جمله پنیری، کره‌ای، کچاپ و نمکی هستند. کافی شاپ‌ها می‌توانند با توجه به فضای کاری خود این دستگاه را به شکل رومیزی (مدل فروشگاهی) در ابعاد کوچکتر و یا کالسکه‌ای (مدل صنعتی)  در ابعاد بزرگ‌تر تهیه کرده و در مدت زمان کوتاه پاپ کرن را با توجه به سفارش مشتری درست کنند.

طراحی زیبای دستگاه پاپ کرن ساز با محفظه‌ی شیشه‌ای نشکن امکان مشاهده‌ی تمام مراحل تبدیل ذرت به پاپ کرن را فراهم می‌کند. علاوه بر این، متریال دستگاه از جمله جنس بدنه‌ی مقاوم آن در برابر شرایط آب و هوایی مختلف باعث شده تا بتوان از آن در فضاهای باز نیز استفاده کرد. علاوه بر کافی شاپ‌ها، فروشگاه‌ها، مغازه‌ها و کسب و کارهای کوچک نیز می‌توانند این دستگاه زیبا و پرکاربرد را خریداری کرده و برای تهیه‌ی پاپ کرن در طعم‌های مختلف از آن استفاده کنند.

خرید تجهیزات کافی شاپ از ویترین نت

8. دستگاه یخ در بهشت

یخ در بهشت یکی از پرطرفدارترین و دلچسب‌ترین نوشیدنی‌های خنک تابستانی است که در کلیه‌ی کافی شاپ‌ها و آبمیوه فروشی‌ها سرو می‌شود.

علاوه بر درست کردن یخ در بهشت، این دستگاه به عنوان شربت سرد کن نیز کاربرد دارد و با استفاده از آن می‌توان شربت و آبمیوه در طعم‌های مختلف را تبدیل به یخ در بهشت کرد. کافی شاپ‌ها می‌توانند با خرید دستگاه یخ در بهشت علاوه بر یخ در بهشت، انواع اسموتی در طعم‌های مختلف را نیز تهیه و سرو کنند. دستگاه‌های یخ در بهشت ساز در سه مدل تک مخزن، دو مخزن و سه مخزن با گنجایش‌های ۱۰ تا ۳۰ لیتر قابل سفارش بوده و می‌توان آن را در ظرفیت‌های مختلف تهیه کرد.
اگرچه عملکرد این دستگاه بسیار ساده است، اما توان سرمایشی و قدرت موتور دستگاه، جنس بدنه و مخزن و قابل شست‌وشو بودن آن‌ها و کیفیت شیر خروجی از جمله مواردی است که در کارکرد دستگاه موثر بوده و باید هنگام خرید به آن‌ها توجه کرد. پیشنهاد می‌کنیم قبل از انتخاب، کامل‌ترین راهنمای خرید دستگاه یخ در بهشت را مطالعه کنید.

خرید انواع دستگاه یخ در بهشت از ویترین نت

از دیگر دستگاه‌های مورد نیاز در تجهیزات کافی شاپ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

-انواع دستگاه ساندویچ ساز از جمله:

  • دستگاه پنینی با صفحه گریل یکپارچه و یا شیاردار برای گریل کردن ساندویچ جهت تهیه‌ی پنینی. این دستگاه‌ها به شکل یکپارچه و یک تکه با یک دسته و یا به صورت دو تکه (دو صفحه‌ای) تولید می‌گردند.
  • دستگاه اسنک ساز به شکل مربع یا مثلثی با ظرفیت‌های ۸ و ۱۶ عددی
  • دستگاه وافل ساز

– دستگاه شیکر برای میکس کردن انواع قهوه‌ی سرد و میلک شیک در طعم‌های مختلف با ظرفیت‌های گوناگون و عملکرد کم صدا و بدون لرزش.

– دستگاه پاستا ساز در انواع مختلف جهت رشته کردن خمیر برای پخت پاستا و اسپاگتی.

خرید آنلاین تجهیزات کافی شاپ

کارشناسان فروش ویترین نت درباره‌ی همه‌ی تجهیزاتی که در این لیست وجود دارد، متخصص هستند و می‌توانند بهترین و مناسب ترین مدل از هر کدام را به شما پیشنهاد دهند، همچنین در سایت ویترین نت این تجهیزات با قیمت، توضیحات و مشخصات فنی کامل ثبت شده‌اند که به شما کمک می‌کند انواع تجهیزات کافی شاپ را با هم مقایسه کرده و خرید خود را به طور آنلاین انجام دهید.
برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید و یا سوال خود را در بخش “ثبت نظر” مطرح کنید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *