اشتراک گذاری

دستگاه و خط تولید زغال

خط تولید کربن اکتیو

VN-1645
موارد بیشتر
حداقل سفارش: 1 دستگاه
حداقل سفارش: 1 دستگاه
شرایط تحویل

شرایط ارسال

ارسال توسط تامین کننده

از 15 الی 20 روز کاری

توضیحات
توضیحات

توضیحات خط تولید کربن اکتیو

خط تولید کربن اکتیو

گروه صنعتی آروین صنعت مفتخر به تولید خط تولید کربن اکتیو برای اولین بار در کشور می باشد،

 

این دستگاه حاصل تلاش چندین ساله تکنسین ها و مهندسین شیمی و تحقیق های فراوان در این زمینه می باشد هم اکنون میتوانید بجای دستگاه های تولید خارج با هزینه بسیار بیشتر و مشکلات متعدد در حمل، نصب و تعمیرات بالاترین کیفیت خط تولید کربن اکتیو را توسط ما تهییه نمایید.

کربن اکتیو چیست؟

کربن فعال یا کربن اکتیو به گروهی از مواد کربنی گفته می شود که به دلیل قابلیت جذب بالا و به اصطلاح پوک بودن زیاد مصارف ویژه ای در صنعت و استفاده به عنوان یک ماده جذب کننده بدست آورده است. کربن فعال طی یک روند پیچیده توسط سوزاندن انواع خاصی از چوب ها به کمک آبزار آلات و ماشین آلات مهندسی پیشرفته و تحت نظر تجهیرات آزمایشگاهی خاص حاصل می‌گردد. خط تولید کربن اکتیو دستگاهی پیچیده

 

عمده کاربرد کربن اکتیو چیست؟

عمده کاربرد این ماده شیمیای در صنعت به چشم میخورد و از آن برای جدا سازی رنگ و بو و مزه و تصفیه هوا در مراکز مربوط به تهییه غذا و مراکز شیمیایی به طور گسترده استفاده میگردد.

 

روش های تولید کربن اکتیو

روش های متعددی برای تولید کربن اکتیو وجود دارد اما برای تولید کربن اکتیو مورد نیاز برای دستگاه تصفیه آب , تکنولوژی
خاصی وجود دارد که باعث تولید کربن اکتیو با کیفیت بالایی می شود و خط تولید کربن اکتیو دارای پیچیدگی های خاصی می باشد.
برای تولید کربن اکتیو در این روش , ذغال مواد نامبرده در بالا را در یک محیط خلاء و بدون اکسیژن قرار داده و ۶۰۰ الی ۹۰۰ درجه سلیسیوس حرارت می دهند و بلافاصله کربن را در معرض مواد شیمیایی مانند آرگون ونیتروژن قرار می دهند .
برای بار دوم کربن را در محیط خلاء قرار داده و این بار ۹۰۰ الی ۱۲۰۰ درجه سلیسیوس حرارت می دهند و در معرض اکسیژنو بخار قرار می دهند که باعث ایجاد سوراخ ها و منافذ بسیار ریز در کربن می شود .
کربن اکتیو بدلیل داشتن منافذ بسیار ریز , قدرت جذب مواد شیمیایی (بنزن , تولوئن , روغن و شماری از ترکیبات شیمیایی ) را داشته و به عنوان یک فیلتر در صنایع مختلف استفاده می شود .
در دستگاه های تصفیه آب وظیفه کربن اکتیو گرفتن طعم و بوی بد آب می باشد .

کربن فعال از پیرولیز موادکربنی از قبیل چوب، زغال‌سنگ ، هسته یا پوسته میوه‌ها مانند پوسته نارگیل حاصل می‌گردد و در مراحل بعدی تحت عملیات فعال‌سازی قرار می‌گیرد. پیرولیز موادکربنی، بدون حضور هوا، باعث تخریب مولکول‌های غیرآلی می‌شود که یک ماده پودری کربنی از آن ایجاد خواهد شد. جسم تولیدشده دارای سطح ویژه و تخلخل بالایی می‌باشد. سه فرایند اصلی برای فعال‌سازی کربن در نظر گرفته می شود:

  1. فعال‌سازی با بخار
  2. فعال‌سازی با دی اکسید کربن
  3. فعال‌سازی شیمیایی

در میان سه روش بالا فعال‌سازی با بخار بهترین گزینه به لحاظ زیست محیطی و اقتصادی است درحالی‌که فعال‌سازی شیمیایی بیشترین سطح و تخلخل را حاصل می‌کند.

مشخصات کلی
مشخصات کلی
  • گارانتی
    12 ماه
پرسش و پاسخ
پرسش و پاسخ
نمودار قیمت
نمودار قیمت
راهنما
نام تامین کننده
نام تامین کننده
نام محصول
نام تامین کننده

جهت مشاهده اطلاعات تماس تامین کننده، لطفا نام و شماره موبایل خود را وارد کنید.

نام تامین کننده

نام تامین کننده

09125285988

کاربر عزیز