اشتراک گذاری

داروهای زنبور عسل

واروسید داروی گیاهی ویژه زنبور

VN-23495
نوع دارو: گیاهی
موارد مصرف: پیشگیری و درمان بیماریهای انگلی زنبور عسل (به ویژه جرب واروآ)
زمان مصرف: 1 روز در میان تا 1 هفته
موارد بیشتر
حداقل سفارش: 1 عدد
حداقل سفارش: 1 عدد
شرایط تحویل

شرایط ارسال

ارسال توسط تامین کننده

از 2 الی 5 روز کاری

توضیحات
توضیحات

توضیحات واروسید داروی گیاهی ویژه زنبور

یکی از گیاهان دارویی صد در صد طبیعی که به دلیل خواص ویژه و منحصر به فرد خود در بین زنبورداران بسیار معروف و شناخته شده است؛ واروسید نام دارد. ترکیبات سازنده این داروی گیاهی را مواردی از قبیل آویشن باغی، اسطوخودوس و ... تشکیل داده که ضد آفت و ضد میکروبی بسیار قوی می باشند. میزان استفاده از دو ماده فنولی موجود در اسانس آویشن به نام تیمول و کارواکرول به طوری دقیق اندازه گیری شده و در اسانس اسطوخودوس بکار گرفته شده در ساختار واروسید داروی گیاهی ویژه زنبور، مقدار ماده فنلی لینالول و دیگر ونوترپنوئیدها نیز مشخص است. 

واروسید داروی گیاهی ویژه زنبور

فواید و خواص داروی گیاهی واروسید

از خواص درمانی و فواید واروسید داروی گیاهی ویژه زنبور عسل به خصوص برای قشر زنبورداران میتوان به پیشگیری و درمان بیماریهای انگلی و تقویت قوای زنبورها برای تولید عسل اشاره نمود. بواقع اثرگذاری واروسید به دلیل خواص ضد انگلی آن به ویژه برای جرب واروآ باعث ارتقای کیفیت عسل تولید شده می گردد و مصرف آن هیچگونه عوارض جانبی را برای انسان و زنبورهای عسل در پی نخواهد داشت. همچنین بد نیست که بدانید خواص این داروی گیاهی در مقاومت قارچی و یا باکتریایی بی تاثیر بوده و استفاده از آن به خصوص در ماه های شیوع واروآ توسط سازمان دامپزشکی کشور توصیه شده است. ضدعفونی فضای داخلی کندو عسل در برابر میکروب ها، باکتری ها و قارج ها از دیگر فواید مصرف داروی گیاهی واروسید می باشد که به رشد حداکثری زنبورها برای تولید مثل و همچنین تولید عسلی با کیفیت و مرغوب کمک می نماید.

ویژگی های داروی گیاهی واروسید

خواص واروسید داروی گیاهی ویژه زنبور عسل برای کشتن کنه ها و همچنین تقویت زنبور ها به دو صورت قابل بررسی است. در حقیقت مواد فنولی و معطر موجود در ترکیبات سازنده این داروی گیاهی با چسبیدن به حسگرها و شاخک های بویایی کنه در عملکرد آن تداخل ایجاد کرده و بدین ترتیب دیگر کنه قادر به تشخیص و سوار شدن بر روی بدن زنبور نخواهد بود. همچنین مقدار قابل توجهی از ماده موثر تایمول باعث حساسیت گیرنده های RDL فعال‌شونده کنه واروآ به مواد فنولی، معطر و موتوترپنوئیدهای موجود در ساختار داروی طبیعی واروسید شده و تنها در مدت زمان اندکی بعد از مصرف دارو شاهد مختل شدن عملکرد سیستم حسگر شیمیایی و بویایی کنه و واکنش آن نسبت به بوهای محیط اطراف خواهیم بود. از دیگر ویژگی های منحصر به فرد واروسید داروی گیاهی ویژه زنبور عسل میتوان به تحریک گیرنده TRPA1 در کنه واروآ به وسیله مواد طبیعی موجود در ترکیبات آن نظیر کارواکرول و آلفا-ترپینئول اشاره کرد که با برهم ریختن عملکرد سیستم عصبی دستگاه گوارشی کنه‌ها به نوعی مانع تکثیر و تولید بیش از اندازه لارو در آنها می گردد. ماده ضد میکروب لینالول موجود در داروی گیاهی واروسید با نفوذ به سیستم بدنی کنه بر گیرنده های شیمیایی و بویایی آن تاثیر گذار بوده و با ایجاد مسمومیت منجر به مرگ و نابودی کنه ها می گردد.

مشخصات کلی
مشخصات کلی
  • نوع دارو
    گیاهی
  • موارد مصرف
    پیشگیری و درمان بیماریهای انگلی زنبور عسل (به ویژه جرب واروآ)
  • زمان مصرف
    1 روز در میان تا 1 هفته
  • ترکیبات دارو
    آویشن باغی، اسطوخودوس، تیمول، کارواکرول و لینالول.
پرسش و پاسخ
پرسش و پاسخ
نمودار قیمت
نمودار قیمت
راهنما
نام تامین کننده
نام تامین کننده
نام محصول
نام تامین کننده

جهت مشاهده اطلاعات تماس تامین کننده، لطفا نام و شماره موبایل خود را وارد کنید.

نام تامین کننده

نام تامین کننده

09125285988

کاربر عزیز